Paras shampoo ja hoitoaine
Niin, siinähän se kysymys otsikossa. Eli suositelkaa mulle hyvä shampoo ja hoitoaine. Mulla hiukset menee tosi herkästi huonoon kuntoon, etenkin latvat kuivuu herkästi. Lisäksi nää rasvoittuu nopeasti.
Kommentit (24)
Jo vähenee rasvaisuus, kun jätät silikonipitoiset pois. Esimerkiksi xz hyvä silikoniton merkki.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:13"]Jo vähenee rasvaisuus, kun jätät silikonipitoiset pois. Esimerkiksi xz hyvä silikoniton merkki.
[/quote]
XZ kokeiltu kanssa, kuivatti vaan pahemmin. Tää on hankala yhtälö kun on kuivat ja rasvoittuvat :/ -ap
Shampooksi joku vähän pesevämpi, esimerkiksi volyymi-shampoot ovat vaikkapa värituotteita pesevämpiä. On olemassa myös ihan rasvoittuvan hiuspohjan shampota esimerkiksi Cutrinin Bio+. Hoitoaineeksi sitten selkeästi hoitavampi, joka sisältää sekä silottavia että kosteuttavia ainesosia. Eli yleensä hoitoaineet joissa lukee moisture, repair, rakennepaikkaava ja vastaava ovat hoitavampia. Tätä sitten vaan latvoihin ja pituuksiin, ei sinne tyvelle.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:13"]Jo vähenee rasvaisuus, kun jätät silikonipitoiset pois. Esimerkiksi xz hyvä silikoniton merkki.
[/quote]
Ei pidä lainkaan paikkaansa. En tiedä mistä kivikaudelta ihmiset ovat tämän keksineet.
Matrixin Amplify shampoo, tosi hyvä rasvoittuvalle tukalle <3
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:13"]Jo vähenee rasvaisuus, kun jätät silikonipitoiset pois. Esimerkiksi xz hyvä silikoniton merkki. [/quote] Ei pidä lainkaan paikkaansa. En tiedä mistä kivikaudelta ihmiset ovat tämän keksineet.
[/quote]
???
Ero silikonituotteita käyttäessä silikonittomiin on mun hiuksissa todella suuri, silikoniset kun latistaa hiusta päätä myöten makaavaksi, on tukka heti seuraavana päivänä jo ihan rasvainen.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:13"]Jo vähenee rasvaisuus, kun jätät silikonipitoiset pois. Esimerkiksi xz hyvä silikoniton merkki. [/quote] Ei pidä lainkaan paikkaansa. En tiedä mistä kivikaudelta ihmiset ovat tämän keksineet.
[/quote]
???
Ero silikonituotteita käyttäessä silikonittomiin on mun hiuksissa todella suuri, silikoniset kun latistaa hiusta päätä myöten makaavaksi, on tukka heti seuraavana päivänä jo ihan rasvainen.
[/quote]
Tottakai, jos tuote on liian hoitava ja latistava hiuslaatuun nähden tuloksena on lättänä ja rasvainen tukka. Silti se silikonien karttaminen ei ole ainoa ratkaisu sillä silikoni ei automaattisesti tarkoita lätistynyttä ja likaista tukkaa. Hyvä että se on sinulla toiminut, mutta ap:n tapauksessa silikonittomuus tarkoittaa vain pörröistä ja kuivaa hiusta.
Leikkauta kuivat latvat pois ja harvenna pesuväliä, niin hiukset alkavat vähitellen kuntoutua. Pesi millä shampoolla tahansa, mutta muista laimentaa se aina kouranpohjassa. Huuhteluaineet harvoin poistavat edes sähköisyyttä talvisaikaan ja kun niitä kayttää, niin kampaus latsähtää alta aikayksikön.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:37"]Leikkauta kuivat latvat pois ja harvenna pesuväliä, niin hiukset alkavat vähitellen kuntoutua. Pesi millä shampoolla tahansa, mutta muista laimentaa se aina kouranpohjassa. Huuhteluaineet harvoin poistavat edes sähköisyyttä talvisaikaan ja kun niitä kayttää, niin kampaus latsähtää alta aikayksikön.
[/quote]
Miksi sinusta shampoota pitää laimentaa vedellä entisestään märässä hiuksessa? Ja miksi hiuksiin laitettaisiin huuhteluainetta?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:37"]
Leikkauta kuivat latvat pois ja harvenna pesuväliä, niin hiukset alkavat vähitellen kuntoutua. Pesi millä shampoolla tahansa, mutta muista laimentaa se aina kouranpohjassa. Huuhteluaineet harvoin poistavat edes sähköisyyttä talvisaikaan ja kun niitä kayttää, niin kampaus latsähtää alta aikayksikön.
[/quote]
Tämä neuvo on suoraan 70-luvulta.
Urtekramin koivu shampoo ja hoitoaine, saa prismasta.
Mulla rasvoittuu sitä noppeammin mitä pesen ne, hankala yhtälö. Tai siis ei niljaannu näkyvästi mutta alkaa haisemaan päänahalle nopeasti. Varsinkin jos käytän tiettyjä, liian hoitavia hoitoaineita (EHS mustikka, Biozell syväkosteuttava, joku Curtinin tehis).
Onko sulla lähiaikoina lomaa? Mitä jos pesisit syväpuhdistavalla ja jättäisit kaiken silikonin (päätteet on -cone, -xane) pois paitsi latvoista? Minulla hamppulatvoihin toimii se kun pesen normaalisti shampoolla ja hoitoaineella (ei silikonia), sitten laitan vielä ensin Herbinan jätettävää (marja spa), ja sen päälle mutta huom vain latvoihin, vielä jätettävää missä on silikonia (mulla Gliss, kultaisessa pullossa, se mikä pitää ensin ravistaa, en muista nimeä). Silikoni siis meikkaa hamput piiloon ja samalla suojaa latvaa, ja alla on siis se hoitava hoitsikka.
Joskus laitan suihkun aikana 2 hoitsikkaa, ensin normi hoitoaine (eli Syoss, Linna, Erisan ym) ja latvoille joku silikonipommi. Mutta sitten jätettävä ei taas auta paljoakaan kun se teke hiuksen pinnalle kalvon.
Joskus myös pesen hiukseni vain kananmunan keltuaisella ja toisinaan käytän kookosöljyä ennen pesua. Keltuainen ei vaan pese muotoiluaineiden jämiä.
[/quote]
Leikkautan latvat säännöllisesti, mutta kun nämä pitäisi leikata kaljuksi että kaikista kuivista pääsisi eroon. Tällä hetkellä pesuväli on 3 päivää, harventaa ei voi enää yhtään, näkyy liian selvästi ja mulla on asiakaspalvelutyö. Ilman hoitoainetta taas voin vaan haaveilla siitä että saisin hiukset suoriksi, joten käyttämättä jättäminenkään ei oikein ole vaihtoehto :(
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:11"]
Mulla rasvoittuu sitä noppeammin mitä pesen ne, hankala yhtälö. Tai siis ei niljaannu näkyvästi mutta alkaa haisemaan päänahalle nopeasti. Varsinkin jos käytän tiettyjä, liian hoitavia hoitoaineita (EHS mustikka, Biozell syväkosteuttava, joku Curtinin tehis).
Onko sulla lähiaikoina lomaa? Mitä jos pesisit syväpuhdistavalla ja jättäisit kaiken silikonin (päätteet on -cone, -xane) pois paitsi latvoista? Minulla hamppulatvoihin toimii se kun pesen normaalisti shampoolla ja hoitoaineella (ei silikonia), sitten laitan vielä ensin Herbinan jätettävää (marja spa), ja sen päälle mutta huom vain latvoihin, vielä jätettävää missä on silikonia (mulla Gliss, kultaisessa pullossa, se mikä pitää ensin ravistaa, en muista nimeä). Silikoni siis meikkaa hamput piiloon ja samalla suojaa latvaa, ja alla on siis se hoitava hoitsikka.
Joskus laitan suihkun aikana 2 hoitsikkaa, ensin normi hoitoaine (eli Syoss, Linna, Erisan ym) ja latvoille joku silikonipommi. Mutta sitten jätettävä ei taas auta paljoakaan kun se teke hiuksen pinnalle kalvon.
Joskus myös pesen hiukseni vain kananmunan keltuaisella ja toisinaan käytän kookosöljyä ennen pesua. Keltuainen ei vaan pese muotoiluaineiden jämiä.
[/quote] Ainiin shampoo. No eipä sillä paljoa ole väliä, kunhan ei ole sitä silikonia. Itse olen kehittänyt itselleni setin, johon kuuluu sekä sulfaatillisia että sulfaatittomia shampoita (sodium lauryl sulfate). Pesen fiiliksen ja tarpeen mukaan, jos on vain vähän likainen niin sulfaatittomalla ja jos on koko muotoilutuotearsenaali päässä niin sitten sulfaatillisella.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:07"]
[/quote]
Tämä neuvo on suoraan 70-luvulta.
[/quote]
Alku tuossa on ihan tätä päivää: harvenna hiuspesun väliä, niin hiukset eivät rasvoitu niin nopeasti. Haaroittuneet latvatkaan eivät katoa millään hoitoaineella, kyllä ne pitää ihan saksilla poistaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:14"]
[/quote]
Leikkautan latvat säännöllisesti, mutta kun nämä pitäisi leikata kaljuksi että kaikista kuivista pääsisi eroon. Tällä hetkellä pesuväli on 3 päivää, harventaa ei voi enää yhtään, näkyy liian selvästi ja mulla on asiakaspalvelutyö. Ilman hoitoainetta taas voin vaan haaveilla siitä että saisin hiukset suoriksi, joten käyttämättä jättäminenkään ei oikein ole vaihtoehto :(
[/quote]
Tää on ollu joku ohis, en oo mä kirjottanu. -ap
Vesi ja pään omat rasvat. Hajuhaitta on pieni miinus.
Kiitos tähänastisista. Latvat leikataan kyllä säännöllisesti ja hiustenpesun väli on niin pitkä kuin se voi olla tällä hiuslaadulla, urheilulla ja asiakaspalveluammatissa. Lisää suosituksia kaipaan, ihan konkreettisia merkkejä jotka olette hyviksi todenneet. -ap
Hyvä suomalainen mustikka shampoo ja hoitoaine. Halpaa ja hyvää.