Rahaa ei paljoa tarvitse lasten kasvattamiseen.
Tuttavan 7 lasta tosi onnellisia ja tyytyväisiä vaikka asuneet aina kolmiossa vuokralla, pienituloiset vanhemmat, lapset muuttaneet asuntolaan 16v kun ovat lähteneet opiskelemaan eikä kotiin mahdu asumaan. Harrastuksia ei ole ollut yms silti lapset kasvaneet kunnon aikuisiksi. Eli rahaa ei lasten kasvatukseen tarvita juurikaan paljoa.
Kommentit (4)
Kyllä ne lapset sisäisesti kärsii. Itse olen suurperheestä ja rahaa ei ollut. En sitä kehdannut vanhemmilta vaatia ja yritin esittää reipasta. Harrastuksia en pyytänyt, enkä uusia vaatteita. Murehdin asiaa kuitenkin päivittäin ja häpesin olemustani.
Nuorena aikuisena halveksin kuluttajia. Katsoin pitkin nenän vartta hienoja ihmisiä hienoine vaatteineen. Kuvittelin elämäni olevan jotenkin syvällisempää kuin heillä. Sain mielihyvää haukkumalla muiden hankintoja samanhenkisten ystävien kanssa. Hyi sitä katkeruutta.
Tulin vanhemmaksi ja järki kasvoi. Muiden onni ei ole multa pois. Älysin jättää lapsiluvun kahteen. Nämä minulla on varaa kasvattaa ja antaa hyvät lähtökohdat elämälle. Ei tarvitse miettiä mistä revitään harrastusrahat tai lasten ei tarvitse arastella rahan pyytämistä leirikoulua tms varten. Lapset saavat olla lapsia, ilman aikuisten huolia.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:08"]Varmaan kiva muuttaa kotoa pois 16 vuotiaana pakon sanelemana.
[/quote]
Aika moni muuttaa muutenkin, opintojen perässä.
Nimim. Kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:08"]Varmaan kiva muuttaa kotoa pois 16 vuotiaana pakon sanelemana.
[/quote]
Aika moni muuttaa muutenkin, opintojen perässä.
Nimim. Kokemusta on
[/quote]
Mutta 90% ei muuta
Varmaan kiva muuttaa kotoa pois 16 vuotiaana pakon sanelemana.