Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat yksityisasioita joita teistä ei saa kertoa eteenpäin tutuille ja sukulaisille?

Vierailija
06.12.2021 |

Minulla ei ole oikeastaan mitään.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas joku vastarannankiiski löytänyt lentokonetilan ihmeet, kun vastaajat joilla ei ole mitään salattavaa, saavat valtavasti miinusta ja luurankoja kaapeissaan pitävät plussaa.

Juorukello havaittu!

Niin, toi vastarannankiiski.
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään juoruttavaa.

Mä olen tuosta eri mieltä. Juoruilu on sitä, että A kertoo henkilölle B  henkilöstä C asioita, jotka eivät millään tavalla kuulu henkilölle B. Asian ei tarvitse olla mikään salattava vaan yksinkertaisesti asia, joka ei kuulu C:lle. Esim jos mä vaikka vaihtaisin työpaikkaa tai ottaisin koiranpennun ja kertoisin siitä ystävälleni, ystäväni vanhemmille tai naapureille ei mun työpaikan vaihtamiseni tai koiranpentuni kuuluisi yhtään millään tavalla. Jos katson, että ystäväni vanhempien tai naapurin on tarpeellista tietää mun työpaikan vaihdostani tai koiranpennustani, kerron asiasta heille itse. 

Vierailija
62/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas joku vastarannankiiski löytänyt lentokonetilan ihmeet, kun vastaajat joilla ei ole mitään salattavaa, saavat valtavasti miinusta ja luurankoja kaapeissaan pitävät plussaa.

Juorukello havaittu!

Mä olen tuosta eri mieltä. Juoruilu on sitä, että A kertoo henkilölle B  henkilöstä C asioita, jotka eivät millään tavalla kuulu henkilölle B. Asian ei tarvitse olla mikään salattava vaan yksinkertaisesti asia, joka ei kuulu C:lle. Esim jos mä vaikka vaihtaisin työpaikkaa tai ottaisin koiranpennun ja kertoisin siitä ystävälleni, ystäväni vanhemmille tai naapureille ei mun työpaikan vaihtamiseni tai koiranpentuni kuuluisi yhtään millään tavalla. Jos katson, että ystäväni vanhempien tai naapurin on tarpeellista tietää mun työpaikan vaihdostani tai koiranpennustani, kerron asiasta heille itse. 

Siis korjaus B:lle eikä C:lle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro kenelekään asiotani, joita ei saa levitellä. Yksinkertaista.

Vierailija
64/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi ”jakaa” kenenkään asioita?

Eikö muusta riitä juteltavaa?

Mä tunnen kyllä myötähäpeää sellaisia ihmisiä kohtaan jotka juoruilevat toisista.

Enkä ymmärrä minkälainen tyyppi edes joutui miettimään sitä, mitkä jonkun muun asiat on sellaisia, että niitä pitäisi esittää eteenpäin, kenellekään?

Vierailija
65/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei saa kertoa mitään mikä menee syvemmälle kuin perus kuulumiset. Perus kuulumiset ovat lajia: hyvää sille kuuluu, on töissä/opiskelee, kiirettä pitänyt, kävi Utsjoella lomalla, meni naimisiin, muutti Helsinkiin...

Terveyteen, fyysiseen tai mielenterveyteen, liittyviä asioita ei saa kertoa. Ei saa kertoa asioita, jotka liittyvät hyvin yksityisiin asioihin kuten esim parisuhdejutut, lisääntymiseen liittyvät asiat yms. Jos haluan jonkun näistä tietävän niin kerron kyllä itse.

Vierailija
66/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs ihmisiä he on jotka täällä päivät pitkät juoruilee julkisuuden henkilöistä ja tekevät vielä ihan omia oletuksia. Ja he jotka silmät kiiluen lukee seiskaa vai mikä lehti se nyt oli ja iltalehtien kirkuvia lööppejä. Ihmisiä ovat julkisuuden henkilötkin. Ette ilmeisesti te ainakaan, pyhimykset.

Vierailija
67/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimiasiat, ja henkilökohtaiset asiat kuten mielenterveysongelmani. Perhe ei tiedä, että käyn terapiassa, tai ylipäätään masennuksestani.

Vierailija
68/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mieleltään terveillä ihmisillä ole sellaisia.

Ymmärrän, ettet tunne muita kuin psyykkisesti sairaita ihmisiä omassa tilanteessasi.

Valtaosa ihmisistä on onneksi henkisesti terveitä.

Vierailija
69/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ei saa kertoa mitään mikä menee syvemmälle kuin perus kuulumiset. Perus kuulumiset ovat lajia: hyvää sille kuuluu, on töissä/opiskelee, kiirettä pitänyt, kävi Utsjoella lomalla, meni naimisiin, muutti Helsinkiin...

Terveyteen, fyysiseen tai mielenterveyteen, liittyviä asioita ei saa kertoa. Ei saa kertoa asioita, jotka liittyvät hyvin yksityisiin asioihin kuten esim parisuhdejutut, lisääntymiseen liittyvät asiat yms. Jos haluan jonkun näistä tietävän niin kerron kyllä itse.

Tästä tuli mieleen äitini tekopyhyys. Olen vuosia toitottanut, että en halua hänen jakavan asioitani kenellekään, ja hän tekee juuri niin. Työkuviot, asumiset/muuttamiset, kaiken. Sitten hän itse toivoo ettei hänen asioitaan leviteltäisi. Ja suureen ääneen sanoo, että hän ei puhu muiden asioista. Kas kummaa töissään tietävät kuitenkin kaikki lähipiirin käänteet lapsenlapsia myöten.

Vierailija
70/71 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juorukello havaittu!

Ok, no no mua ei haittaisi noista puhuminenkaan. Olen ehkä liian avoin.

Vierailija
71/71 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista, joko tiedot on vain itseni tiedossa tai sitten voin kertoa asioista kaikille, en valkkaile kuka saa tietää mitäkin, en lajittele ihmisiä mihinkään lokeroihin.

Jos joku ei erikseen kerro että ei saa kertoa eteenpäin niin silloin sen saa kertoa jos joku kysyy, ei se ole juoruamista. Jos haluatte että joku asia pysyy salassa niin älkää kertoko sitä kellekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän