Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat yksityisasioita joita teistä ei saa kertoa eteenpäin tutuille ja sukulaisille?

Vierailija
06.12.2021 |

Minulla ei ole oikeastaan mitään.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset juoruaa kaiken eteenpäin. Ei voi luottaa ihmiseen joka juoruaa

Jaah, meillä miehet juoruaa toisten asioita eteenpäin, isäni, veljeni (oikein lörppösuu), setäni jopa oma ukkoni välillä. Eivät ymmärrä olla juoruamatta.

Vierailija
22/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro kenellekään mitään sellaista, ettei sitä saa jakaa eteenpäin. Jos kerron, niin mainitsen siitä erikseen.

Ei minulla ole luurankoja.

Entä jos sinun henkilökohtaiseen asiaan liittyy joku muu henkilö, vaikka oma puoliso? Saat noron ja ripuloit sänkyyn, sitten joskus aikojen päästä joku sinulle tuntematon kertoo illanistujaisissa hauskana juttuna, että Minnakin kuulemma paskoi sänkyyn, hehheh. Ja vain siksi, että oma puolisosi kertoi sen äidilleen ja äiti jakoi juttua eteenpäin tutuilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut sukulaisille enkä lasteni äidille syövästäni, T:M42

Vierailija
24/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaudestani. En jaksa sitä voivottelua jota olen saanut osakseni ja joka sukutapaamisessa kyselytulvaa voinnistani. Ei vaan jaksa, siksi lakkasin kertomasta perheelleni niitä asioita ja jouduin napakasti sanomaan ettei mun yksityisyyttä tarvitse rikkoa tuolla tavalla.

Et kai sitten ihmettele kun olet sairautesi kanssa yksin eikä sukulaisetkaan välitä : D

Vierailija
25/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudestani. En jaksa sitä voivottelua jota olen saanut osakseni ja joka sukutapaamisessa kyselytulvaa voinnistani. Ei vaan jaksa, siksi lakkasin kertomasta perheelleni niitä asioita ja jouduin napakasti sanomaan ettei mun yksityisyyttä tarvitse rikkoa tuolla tavalla.

Et kai sitten ihmettele kun olet sairautesi kanssa yksin eikä sukulaisetkaan välitä : D

Eihän hän sanonut, että on sairauden kanssa yksin. Hän ei vaan halua vastata sukulaisten uteluihin ja voivotteluihin.

Vierailija
26/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro kenellekään mitään sellaista, ettei sitä saa jakaa eteenpäin. Jos kerron, niin mainitsen siitä erikseen.

Ei minulla ole luurankoja.

Entä jos sinun henkilökohtaiseen asiaan liittyy joku muu henkilö, vaikka oma puoliso? Saat noron ja ripuloit sänkyyn, sitten joskus aikojen päästä joku sinulle tuntematon kertoo illanistujaisissa hauskana juttuna, että Minnakin kuulemma paskoi sänkyyn, hehheh. Ja vain siksi, että oma puolisosi kertoi sen äidilleen ja äiti jakoi juttua eteenpäin tutuilleen.

En kerro sitä kenellekään, että ripuloin sänkyyn. Koska se on asia, jota en halua tiedottaa. En edes omalle äidilleni.

Puolisoni kanss meillä on yhteisymmärtys, mitä voi kertoa ja mitä ei.

Vierailija
27/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimit, henkilökohtaiset ongelmat. On ollut esimerkiksi burnoutia ja siitä on tullut paljon jaksamisongelmia jotka heijastuu oikeastaan ihan kaikkialle omaan elämään. Tuohon liittyy myös sellaisia nolojakin yksityiskohtia, joita en haluaisi muiden ihmisten tietävän. En haluaisi muiden ihmisten myöskään tietävän raha-asioistani ja niihin liittyvistä ongelmista.

Jos minulla on burn out, niin se näkyy myös toisille ihmisille. Jos kerron sen sinulle, niin voit kertoa sen muillekin. Koska ne muut jo tietävät asiat.

Älä kerro raha-asioistasi kenellekään, niin kukaan ei saa niistä tietääkään.

Vierailija
28/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi vapaasti juoruta kaikesta mitä suustani päästän. Nimittäin en kerro mitään mitä en halua eteenpäin. Oikeastaan olen lopettanut kaikesta tärkeästä kertomisen. Esimerkkinä viime kesänä kävin syöpätutkimuksissa ja odottelin tuloksia kertomatta kenellekään, edes miehelleni. Tämä siksi, kun en enää halua enkä jaksa katsella miehen korostunutta välinpitämättömyyttä vasinkin silloin kun olen itse heikoilla. Syöpää ei sitten ollut enkä ole tutkimuksista kertonut missään vaiheessa.

Vierailija
29/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimit, henkilökohtaiset ongelmat. On ollut esimerkiksi burnoutia ja siitä on tullut paljon jaksamisongelmia jotka heijastuu oikeastaan ihan kaikkialle omaan elämään. Tuohon liittyy myös sellaisia nolojakin yksityiskohtia, joita en haluaisi muiden ihmisten tietävän. En haluaisi muiden ihmisten myöskään tietävän raha-asioistani ja niihin liittyvistä ongelmista.

Jos minulla on burn out, niin se näkyy myös toisille ihmisille. Jos kerron sen sinulle, niin voit kertoa sen muillekin. Koska ne muut jo tietävät asiat.

Ei se näy, työskentelen freelancerina, ei ole mitään työyhteisöä joka voisi huomata asian ja levittää asiaa eteenpäin. Omat sukulaiset taas asuvat sen verran kaukana, että he eivät tiedä arjestani mitään. Tästä asiasta ja raha-asioistani ei tiedä kukaan muu kuin puolisoni, ja hän kyllä ymmärtää olla puhumatta asioista eteenpäin.

Vierailija
30/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman vaikea tilanne, jos lapsiperheessä puolisolla on burn out ja hän on sössinyt raha-asiansa uhkapelillä, muttei kellekään saa kertoa mitään, vaan pitää urheana hymy naamalla vaieten jaksaa hoitaa lapset, koti, työ ja laskut yksin samalla paapoen sitä asiansa sössinyttä puolisoa.

Vierailija
31/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voi vapaasti juoruta kaikesta mitä suustani päästän. Nimittäin en kerro mitään mitä en halua eteenpäin. Oikeastaan olen lopettanut kaikesta tärkeästä kertomisen. Esimerkkinä viime kesänä kävin syöpätutkimuksissa ja odottelin tuloksia kertomatta kenellekään, edes miehelleni. Tämä siksi, kun en enää halua enkä jaksa katsella miehen korostunutta välinpitämättömyyttä vasinkin silloin kun olen itse heikoilla. Syöpää ei sitten ollut enkä ole tutkimuksista kertonut missään vaiheessa.

Toivottavasti et kuvittele, että välinpitämättömyys puolisoa kohtaan on jollain tavalla normaalia ja että sitä pitäisi vain sietää. Tuo kuulostaa todella pahalta, että suhteessa ei voi luottaa toiseen.

Vierailija
32/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan syövästäni tiedä kuin tyttäreni ja hänen miehensä, ei kukaan muu. Heidät tiedän 100% varmoiksi, he eivät juoruile. Olen sairauteni kanssa joka tapauksessa yksin, ei siitä kukaan voi ottaa osaa kantaakseen. En halua olla taakka kenellekään, sen olen tehnyt selväksi. Arvostan sitä yli kaiken etttä minulla on nuo kaksi ihmistä jotka ovat rinnallani sekä tietysti onkologini joka on minulle tärkeä.. Jos apua tarvitsen, pyydän sitä. 

En kuitenkaan halua sääliä ja hössötystä. Elän normaalia elämää ja haluan jatkaa sitä ilman että siitä tehdään mitään ylimääräistä numeroa.

Tuntuisi epämiellyttävälle ajatella miten sairauttani päiviteltäisiin ympäriinsä ja arvailtaisiin että kauankohan se elää ja voi voi miten kauheaa ja minun setäni kummin naapuri sairastui samaan syöpään ja se oli niin kauheaa ja ja ja......

Elän täysin normaalia arkea, hoidan työni ja kotini. En tarvitse apua arkipäivääni. Sairauteni ei näy päällepäin, hoidetaan täsmälääkkeillä ei sytoilla.

Olen aina ollut varsin privaatti ihminen  ja haluan olla. En myöskään juoruile mitään mitä minulle kerrotaan, miksi minun edes pitäisi? Asianomainen kertoo itse jos katsoo sen tarpeelliseksii.

Vierailija
33/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron muille ihmisille omista asioistani vain sen, minkä voisin mua harmittamatta lukea vaikka iltapäivälehtien lööpeistä. Muiden ihmisten asioista en kerro kenellekään mitään. 

Vierailija
34/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et kuvittele, että välinpitämättömyys puolisoa kohtaan on jollain tavalla normaalia ja että sitä pitäisi vain sietää. Tuo kuulostaa todella pahalta, että suhteessa ei voi luottaa toiseen.

En tietenkään luule. En luota puolisooni, hän on omalla toiminnallaan sen aiheuttanut. Hän vaan jääräpäisesti kieltäytyy eroamasta, tekisi erosta niin vaikeaa, että tällä hetkellä en kestäisi sitä kiusaamista ja piinaa.

Vierailija
35/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään luule. En luota puolisooni, hän on omalla toiminnallaan sen aiheuttanut. Hän vaan jääräpäisesti kieltäytyy eroamasta, tekisi erosta niin vaikeaa, että tällä hetkellä en kestäisi sitä kiusaamista ja piinaa.

Okei. Jos jonain päivänä saat voimia erota, kannattaa se tehdä vaikka salassa niin, että viet kamasi pois silloin kun miehesi on töissä ja salaat uuden osoitteesi. No, jos teillä on lapsia, niin sitten tietysti vaikeampaa...

Vierailija
36/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman vaikea tilanne, jos lapsiperheessä puolisolla on burn out ja hän on sössinyt raha-asiansa uhkapelillä, muttei kellekään saa kertoa mitään, vaan pitää urheana hymy naamalla vaieten jaksaa hoitaa lapset, koti, työ ja laskut yksin samalla paapoen sitä asiansa sössinyttä puolisoa.

Ei, vaan sitten sanot toiselle, että älä kerro tätä eteenpäin, mutta minä olen sössinyt.

Vierailija
37/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Jos jonain päivänä saat voimia erota, kannattaa se tehdä vaikka salassa niin, että viet kamasi pois silloin kun miehesi on töissä ja salaat uuden osoitteesi. No, jos teillä on lapsia, niin sitten tietysti vaikeampaa...

Tiedän. Odotan lasten kasvamista ja teen ratkaisuni tarvittaessa hyvinkin nopeasti kun aika on oikea.

Vierailija
38/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
39/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kaikki. Saa kertoa työpaikan vaihtamisesta tai tutkinnon suorittamisesta, ne ovat asioita, joista itsekin kerron tutuille ja ihan somessakin. Mutta ei puolisollani ole oikeutta kertoa ystävilleen ja sukulaisilleen muita asioitani (esim. terveys, raha). Tästä on muutamaan otteeseen riideltykin.

Vierailija
40/71 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas joku vastarannankiiski löytänyt lentokonetilan ihmeet, kun vastaajat joilla ei ole mitään salattavaa, saavat valtavasti miinusta ja luurankoja kaapeissaan pitävät plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän