Mitkä ovat yksityisasioita joita teistä ei saa kertoa eteenpäin tutuille ja sukulaisille?
Kommentit (71)
Eipä tule mieleen mitään. T: tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas joku vastarannankiiski löytänyt lentokonetilan ihmeet, kun vastaajat joilla ei ole mitään salattavaa, saavat valtavasti miinusta ja luurankoja kaapeissaan pitävät plussaa.
Juorukello havaittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas joku vastarannankiiski löytänyt lentokonetilan ihmeet, kun vastaajat joilla ei ole mitään salattavaa, saavat valtavasti miinusta ja luurankoja kaapeissaan pitävät plussaa.
Juorukello havaittu!
Niin, toi vastarannankiiski.
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään juoruttavaa.
Kerron asioistani vain sellaisille ihmisille, jotka tuntevat minut hyvin ja joiden arviointikykyyn luotan. Eli niille, joiden tiedän suunnilleen tietävän, mitä asioita on ok juoruta, mitä ei.
Läheiseni tietävät, että en mielelläni puhu asioistani koko suvulle tai puolitutuille, mutta maailmani ei myöskään kaadu, jos he lyhyesti vastaavat muiden uteluihin, esim. missä nykyään asun ja mitä töitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudestani. En jaksa sitä voivottelua jota olen saanut osakseni ja joka sukutapaamisessa kyselytulvaa voinnistani. Ei vaan jaksa, siksi lakkasin kertomasta perheelleni niitä asioita ja jouduin napakasti sanomaan ettei mun yksityisyyttä tarvitse rikkoa tuolla tavalla.
Et kai sitten ihmettele kun olet sairautesi kanssa yksin eikä sukulaisetkaan välitä : D
Mitä välittäminen tarkoittaa? Viimeinen asia, mitä haluaisin jos sairastun vakavasti, olisi että puolison sukulaiset tuppaisivat kylään. Siltä varalta, että joudun sairaalaan sellaisessa tilassa, etten pysty ilmaisemaan, ketkä saavat käydä minua katsomassa, olen kirjannut Omakantaan ketä luonani saa käydä. En tiedä, voivatko hoitajat käytännössä valvoa vierailijoita, mutta ainakin olen ilmaissut etten halua luokseni kuin muutaman lähimmän ihmisen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juorukello havaittu!
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään juoruttavaa.
Kerrot mielihyvin kaikki terveystietosi vaikka mutsillesi ja hän sitten kummin kaiman kissalle ja marttakerholle kertoo kaikki sun yksityiselämästä?
Sellaiset, jotka ei ole totta. Sellaiset, jotka on liioiteltu, muunneltu tai jotain jätetty pois. Sellaiset, joita ei ole kuultu suoraan asianomaiselta vaan jotenkin urkkimalla saatu.
Vierailija kirjoitti:
Sairaudestani myös. Äitini on toivoton juoruilija enkä halua että jokainen vastaantuleva tutun tuttu alkaa voivottelemaan minut nähdessäni ja toivottelemaan paranemisia. Ymmärrän toki, että tämä on rankka paikka myös läheisilleni, mutta sitä varten on olemassa tukiryhmiä/puhelimia yms. ja se naapurin Marja-Liisa ei kuulu siihen osastoon.
Pidä se äitisi kurissa. Ei kyllä tipan vertaa kiinnosta sinun sairautesi. Toivoo Marja-Liisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juorukello havaittu!
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään juoruttavaa.Kerrot mielihyvin kaikki terveystietosi vaikka mutsillesi ja hän sitten kummin kaiman kissalle ja marttakerholle kertoo kaikki sun yksityiselämästä?
Mulla on äiti. Eikä sillä mitään marttakerhoja ole, mutta jos nyt joillekin tutuilleen haluaa kertoa, että se mun k-testi oli nega, niin aivan vapaasti. Voi kertoa senkin, että mun selkä on nyt vähä kipeä. Mitä kauheaa noissa on? Eli ei salattavaa.
Ja ajatella sellaista tilannetta, että kukaan läheinen ei ole kertonut eteenpäin mitään, mutta jotkut esittää asian niin, että muka läheiseltä on ne jutut menneet eteenpäin, mutta tiedot saatu urkkimalla tai keksimällä. Huonoa varsinkin silloin, jos on kyseessä valheellisten tietojen levittely.
Yleensä jotkut kuitenkin aina tietää totuuden. Ja ne pässit, jotka ei tiedä, että monet tietää totuuden ja jatkavat joidenkin ihmeellisten valheiden levittelyä. Noloa niille.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatella sellaista tilannetta, että kukaan läheinen ei ole kertonut eteenpäin mitään, mutta jotkut esittää asian niin, että muka läheiseltä on ne jutut menneet eteenpäin, mutta tiedot saatu urkkimalla tai keksimällä. Huonoa varsinkin silloin, jos on kyseessä valheellisten tietojen levittely.
Yleensä jotkut kuitenkin aina tietää totuuden. Ja ne pässit, jotka ei tiedä, että monet tietää totuuden ja jatkavat joidenkin ihmeellisten valheiden levittelyä. Noloa niille.
Sius tuohan on oikeasti herkullinen tilanne, jos on levitelty jotain valhetta jostain dissaamismielessä ja suuri joukko tietää siitä, mutta dissaajat luulee, että heidän valhe touhuiluistaan ei oikein tiedetä.
Monissa tilanteissa on kyllä kysytty liian tungettelevia lisäkysymyksiä, kun on pitänyt ilmoittaa johonkin juhliin vaikka oma erityisruokavalio. Olen alkanut sitten välttelemään tiettyjä ihmisiä, en halua avautua suolisto-ongelmistani ihan jokaiselle.
Toinen hankalaksi kokemani asia ovat uudet tuttavuudet, jotka eivät ymmärrä että työttömyyden syy on henkilökohtainen ja usein hyvin arkaluontoinenkin asia. En haluaisi avata asiaa heti kättelyssä, sairauksistani puhuminen ei ole minulle mitään smalltalkkia. Oma kulissi kullan kallis...
Miksi juoruilla? Onko oma arki niin tylsää ettei siintä puhumista riitä ja siksi juoruillaan muiden tekemisistä?
En käsitä, jokainen kertoo kohtaamalleen ihmiselle halamansa asiat, ei niitä ole tarkoitus kertoa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juorukello havaittu!
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään juoruttavaa.Kerrot mielihyvin kaikki terveystietosi vaikka mutsillesi ja hän sitten kummin kaiman kissalle ja marttakerholle kertoo kaikki sun yksityiselämästä?
Mulla on äiti. Eikä sillä mitään marttakerhoja ole, mutta jos nyt joillekin tutuilleen haluaa kertoa, että se mun k-testi oli nega, niin aivan vapaasti. Voi kertoa senkin, että mun selkä on nyt vähä kipeä. Mitä kauheaa noissa on? Eli ei salattavaa.
No ole s*'tanan onnellinen ettei sulla ole tuota vakavampaa.
Yleensä en kerro kellekään suvusta, jos koko lähisuku ei saa tietää asiaa. Se on jo niin moneen kertaan nähty, että etenkin isäni ja isovanhempani eivät pysty pitämään asioita omana tietonaan vaikka lupaisivat. Suurin yksittäinen asia, jota kukaan ei taida tietää, on mieheni vasektomia, joka tehtiin tänä vuonna. Siitä kertomalla saisi loppumaan ne "kyllä teidänkin mieli vielä muuttuu lasten suhteen" -puheet, mutta ei se sukulaisille kuulu.
57 jatkaa: jokunen vuosi sitten kävin aivokasvainepäilyn vuoksi tutkumuksissa ja verikokeissa. Jouduin pyytämään välillä kyytiä sukulaisilta autottomana. Heidän uteluihinsa vastasin vain, että yksi hormoni on koholla ja sitä pitää mitata. En halunnut huolestuttaa edes äitiä ja isää, enkä halunnut, että joku kumminkaimanserkku saa tietää asiasta rikkinäistä puhelinta pitkin ja soittaa suruvalittelut parantumattomasta syövästä (kun kyse oli hyvänlaatuisesta kasvaimesta, jonka olemassaoloa vasta tutkittiin).
Vierailija kirjoitti:
Yleensä en kerro kellekään suvusta, jos koko lähisuku ei saa tietää asiaa. Se on jo niin moneen kertaan nähty, että etenkin isäni ja isovanhempani eivät pysty pitämään asioita omana tietonaan vaikka lupaisivat. Suurin yksittäinen asia, jota kukaan ei taida tietää, on mieheni vasektomia, joka tehtiin tänä vuonna. Siitä kertomalla saisi loppumaan ne "kyllä teidänkin mieli vielä muuttuu lasten suhteen" -puheet, mutta ei se sukulaisille kuulu.
Ei ne puheet loppuisi, vaan sitten alkaisi kauhistelu "mitäs sitten KUN teidän mielenne muuttuu lasten suhteen".
Kaikki terveystiedot joita en itse päätä jakaa. Eipä siellä nyt juuri mitään ole kun olen perusterve, silloin tällöin flunssa tmv. Mutta tähän kuuluu esim rokotustiedot eli niitä en levittele kenellekään joka ei ole minuun hoitosuhteessa eli lääkäri tai hoitaja.
Kuule valopää, sairauden kanssa ollaan AINA yksin. Sukulaiset "välittää" kunhan saavat juoruta keskenään. Tsiisus sentään kun elämässä on tuhat muuta keskusteluaihetta niin miksi v*tussa pitää aina jonkun sairautta voivotella ja esittää muka välittävänsä. Lähiperheelle kertoisin kyllä mutta kun eivät ymmärrä pitää turpiaan kiinni!!!!!