Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omatoimihuolto taloyhtiössä - onko velvoittava

Vierailija
09.03.2015 |

Miten se nyt siis lain mukaan menee. Meillä 10 as rivariyhtiö. Muutama jäärä ei halua huoltoa ottaa, ne on aina itse paikalla eli pystyvät omalla vuorollansa (vuoroviikot) hoitaan esim. pihatyöt. Itse kun tekee pitkää päivää ja on poissa muutenkin, niin saa valituksia. Itse maksaisin mieluummin huollon. Mun käsitys on se, että että nnä talkoot ei velvoita lain mukaan enkä jaksais enää tapella teeseitse-miesten kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:43"]Minusta olisi hyvä kirjata ns. pitävät säännöt yhtiökokouksessa. Esim. harrastusporukoissa menee usein niin, että vuodessa harrastus maksaa X euroa, jos tekee tietyn määrän talkootunteja, niin silloin pääsee esim. 50% edullisemmin. Samoin siirtolapuutarhoissa: jos osallistuu talkoisiin maksaa vähemmän mitä sellainen joka ei osallistu.

Nuo pitää saada paperille, eli selkeät SÄÄNNÖT, joiden puitteissa asiat sitten hodetaan. Ja nimenomaan noin päin että KAIKKI maksavat esim. 1000€/vuosi, jos tekee pihatyöt viikon ajan niin saa esim. 50€ alennusta tuohon.
[/quote]
Lain mukaan jos toimii niin tämmöistä ei voi sopia. Talkootyö perustuu vapaaehtoisuuteen eikä siihen osallistumattomilta voi periä maksua vaikka kuinka sopisi yhtiökokouksessa. Harrastuspiirit on ihan eri asia.
Toki yhtiön aktiivit voivat vaikka perustaa firman ja myydä työtään yhtiölle. Sille ei pitäisi olla estetä kunhan hoitaa paperityöt, vakuutukset ja verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän