Kumpi juustokakku parempaa? Uunissa paistettu vai liivatteen avulla hyydytetty?
Mietin tarjoiluja juhliin :) Muitakin naminami-herkkuja saa ehdotella!
Kommentit (30)
Mielestäni liivate, se on usein paljon raikkaamman oloista :)
Kumpikaan ei ole mikään suosikkini, mutta uunissa paistettu on ehdottomasti parempaa.
Uunissa paistettu on parempaa! Tekisin uuniversiota myös vieraille, monia ällöttää liivate eivätkä halua syödä sitä.
Meillä tykätään kummastakin. Jostain syystä mä teen yleensä pakastinversiota kesällä ja uuniversiota talvella.
Minusta liivate on paras. Mutta älkää käyttäkö sitä liikaa..
Liivate versio paljon parempi raikkaampi mehevämpi yms. Uunissa tulee kuivahko ja rakeinen.
Liivatteella tehty maistuu raikkaammalta.
Ja pliis sulata se liivate kunnolla ettei jollakin ole sellaista liivatekökköä kakkupalassaan. Yök.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:21"]
Liivate versio paljon parempi raikkaampi mehevämpi yms. Uunissa tulee kuivahko ja rakeinen.
[/quote]Samaa mieltä.
Uunissa paistetut ei jostain syystä miellytä mua oikeen ulkonäöltään. :/ Jos siis omiin juhliin miettisin.
PEUKUTETAAN! Kumpi on sinulle mieleisempi vaihtoehto?
Liivatteen avulla valmistettu = Yläpeukku
VAI uunissa valmistettu juustokakku = Alapeukku
Valkosuklaalla hyydytetty! Mascarponea, Philadelphiaa, kermavaahtoa ja paljon sulatettua valkosuklaata. Ei muuta. Keksipohja. Mahtavaa hieman happaman marjahillokkeen kanssa tarjoiltuna. Kestää myös pakastamisen, jolloin helpompi leikata valmiiksi paloiksi vielä hieman kohmeisena.
Jotenkin se sian aivoista, nahasta tai suolista tehty liivate pistää ällöttämään niin sanon että paistettu.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:21"]
[/quote]
Miksi siitä kakusta tulee muuten uunissa sellanen rakeinen?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:28"]Valkosuklaalla hyydytetty! Mascarponea, Philadelphiaa, kermavaahtoa ja paljon sulatettua valkosuklaata. Ei muuta. Keksipohja. Mahtavaa hieman happaman marjahillokkeen kanssa tarjoiltuna. Kestää myös pakastamisen, jolloin helpompi leikata valmiiksi paloiksi vielä hieman kohmeisena.
[/quote]
miten valkosuklaalla voi hyydyttää? Kertoisitko reseptin, voisin huomenna kokeilla.
Ultimate New York Cheese Cake - todellakin enempi talvikauden herkku, mutta niin hyvää. Mustikkahilloketta mukaan....
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:11"]Mietin tarjoiluja juhliin :) Muitakin naminami-herkkuja saa ehdotella!
[/quote]
Mä teen pirkan sitruuna-vadelma uunissa, mutta mantelilla ja ilman sitruunaa. Todella hybä ja gluteeniton vielä
Itse pakastan. Annan olla vuorokauden pakkasessa ja sulamaan otan 30min ennen tarjoilua.