Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erätukun kalvo/kuoripuvut, onko kellään?

Vierailija
08.03.2015 |

Kuinka hyvin ne pitävät vettä ja tuulta? Hakusessa ulkoilupuku joka estää tehokkaasti kevätviiman läpitunkeutumisen ja pitää vettä ainakin sen verran ettei heti ensimmäisen 10 minuutin aikana kastu läpimäräksi jos saa reippaamman sadekuuron niskaansa. Entä millaista mitoitusta nuo ovat?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut suoraan myymälästä, joten verkkokaupasta en osaa sanoa mitään. Oma pukuni on sellainen, jonka kanssa samassa paketissa tuli aikoinaan ainakin fleecekerrasto, pipo ja hanskatkin. t. 3

Vierailija
2/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostaa, muuten ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:20"]

Olen ostanut suoraan myymälästä, joten verkkokaupasta en osaa sanoa mitään. Oma pukuni on sellainen, jonka kanssa samassa paketissa tuli aikoinaan ainakin fleecekerrasto, pipo ja hanskatkin. t. 3

[/quote]

Tsekkasin vielä nettisivut, minun pukuni taitaa olla aika vastaava kuin tuo Tiina-kuoripuku. Tosin tarjoushinta oli ostaessani halvempi, noin satasen muistaakseni. Tosiaan takin leikkaus ei imartele minua, mutta laatu on ollut hyvä. t. 3

Vierailija
4/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ulkoilupukuni oli erätukusta. Piti hyvin kaatosateenkin, mutta hengittävyys mielestäni olisi voinut olla parempi eli hieman hiostava. Mitoitus reilu ja telttamainen joten alle ainakin mahtui hyvin välikerroksia. Hintaansa nähden ihan hyvä, mutta uutta en kuitenkaan hankkinut. Nyt käytössä stadiumin everest ulkoilupuku Ei ehkä pidä vettä niin hyvin, mutta muuten erittäin hyvä.

Vierailija
5/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan sitä mainostettiin että vedenpitävä kuoripuku säähän kuin säähän vettähylkivän tuulipuvun hinnalla. Ja tuulipukuhan kastuu läpimäräksi ihan hetkessä jos rankkasade yllättää ulkoilijan joten hintalaatusuhde on todella korkea.

Vierailija
6/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:44"]

Mulla on Erätukun kalvotakki. Ostin sen kirpparilta, eikä se ole kaikkein uusinta mallia. Mitoitus on aika reilu, takkini on kokoa xs, vaikka yleensä käytän s-kokoa. Hyvin pitää tuulen ja sateen ulkopuolella, ei kastuneet sisäpaita vaikka pyöräilin kaatosateessa kotiin kaupasta puoli tuntia. Kaikki muut vaatteet kyllä kastuivat kun ei ollut muuta vedenpitävää päällä :) Omasta kokemuksesta sanoisin että hyvä hinta-laatusuhde.

[/quote]

xs tarkoittaa extra small ja pelkkä s small, eli mitoituksesi ei ole reilu vaan päinvastoin!

Vierailija
7/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erätukun nuo tuotteet on laadultaaan keskitasoa, eli hyvin käyvät peruskäyttöön!

Vierailija
8/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erätukun puvut on hiostavia ja nopeesti menee myös vedenpito kyky..

Nyt viimeisimmän puvun ostin Retkitukulta. Saman hintaista tavaraa, mutta laatu on parempi. Kannattaa tsekata Retkitukun tarjonta..

Vierailija
9/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:58"]

Erätukun puvut on hiostavia ja nopeesti menee myös vedenpito kyky.. Nyt viimeisimmän puvun ostin Retkitukulta. Saman hintaista tavaraa, mutta laatu on parempi. Kannattaa tsekata Retkitukun tarjonta..

[/quote]

Keskimääräisesti tuo ei pidä paikkaansa, sulla ollut joku halpismalli:(

Vierailija
10/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erätukun puvut on hiostavia ja nopeesti menee myös vedenpito kyky.. Nyt viimeisimmän puvun ostin Retkitukulta. Saman hintaista tavaraa, mutta laatu on parempi. Kannattaa tsekata Retkitukun tarjonta..

[/quote]

Retkitukun tuotteet: Nej tack!

Vierailija
11/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:44"]

Mulla on Erätukun kalvotakki. Ostin sen kirpparilta, eikä se ole kaikkein uusinta mallia. Mitoitus on aika reilu, takkini on kokoa xs, vaikka yleensä käytän s-kokoa. Hyvin pitää tuulen ja sateen ulkopuolella, ei kastuneet sisäpaita vaikka pyöräilin kaatosateessa kotiin kaupasta puoli tuntia. Kaikki muut vaatteet kyllä kastuivat kun ei ollut muuta vedenpitävää päällä :) Omasta kokemuksesta sanoisin että hyvä hinta-laatusuhde.

[/quote]

xs tarkoittaa extra small ja pelkkä s small, eli mitoituksesi ei ole reilu vaan päinvastoin!

[/quote]

Onhan se reilua eikä niukkaa mitoitusta jos kerran kaveri tarvitsee normaalisti S:n mutta tässä riittää XS. Varmaan ajateltu että mahtuu alle vaatetta kunnolla.

Vierailija
12/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]

Tuliko vesisade läpi kuten tuulipuvusta?

Vierailija
13/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinähän luet minua kuin avointa kirjaa!

Vierailija
14/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinähän luet minua kuin avointa kirjaa!

[/quote]

Kunhan arvasin kun se on se yleisin ongelma ulkoillessa. Oma tuulipukunikin kastuu helposti läpi. Eikö se yhtään pitänyt? Nehän pitäisi olla rankkasateen kestäviä.

Vierailija
15/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkitukussa on näköjään kuoriasut poistomyynnissä. On tainnut olla jo toista vuotta:-D

Vierailija
16/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kuoriasuja, sellaisia puolihiostavia sadesekasikiöpäällystakkeja!

Vierailija
17/23 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:24"]

Inhoan kuoriasuja, sellaisia puolihiostavia sadesekasikiöpäällystakkeja!

[/quote]

Et varmaan koskaan ulkoile sateisella tai tuulisella säällä? Kuten edellä kävi ilmi niin tavallisessa tuulipuvussa kastuu kaatosateessa hyvin äkkiä läpimäräksi. Tavallinen sadeasu taas on täysin hengittämätön. Mikä voisi olla parempi asu epävakaaseen keliin kuin kuoriasu? Hengittää kohtuullisesti mutta vesi ei pääse asun sisään kun kaatosadekuuro ryöpsähtää niskaan. Tuulenpitävyyskin on tärkeä. Sen lisäksi että tuulipuku ei pidä juuri yhtään vettä se ei pidä kunnolla myöskään tuulta, molemmat on käytännön ulkoilussa testattu.

Vierailija
18/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on Erätukun kuoripuku ja pitää kyllä tuulen ja veden. Hyvillä mielin olen se päällä pyöräillyt kaatosateellakin. Malli ei kaikista muodikkain ollut ainakaan siihen aikaan, mutta hintalaatusuhde hyvä!

Vierailija
20/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puku. Yhtä kokoa pienempi kuin tavallisesti käyttämäni. Hyvät ominaisuudet. Mutta harmikseni ei omalle vartalomallille täysin sopiva. Minulla on leveä lantio ja kapea vyötärö. Tuo puku on minulle valtava vyötäröltä ja tiukka lantiolta, malli on sellainen "pussimainen" tai miten sen sanoisin. Tykkäisin vähän naisellisemmasta leikkauksesta teknisessäkin puvussa... Housut sen sijaan istuvat täydellisesti vyötäröltä ja takamuksesta, eli vain tuo takki on minulle väärän mallinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän