Apua! Nyt tarviin pikaista apua
miten saan tambonin pois emättimestä? Naru on katkennut ja olen jo useamman tunnin sitä yrittänyt saada pois mutta on jotenkin jäänyt jumiin. Alkaa pikkuhiljaa tulla paniikkia koska alavatsaan sattuu kovasti ja kauheet viluhorkat myös. Jokin tulehdus vai? Ei ole provo
Kommentit (37)
Päivystyksessä käymään..ei ole siellä iso homma saada pois! Rohkeasti vain, et ole ensimmäinen etkä viimeinen :)
Suihkuta vettä sisään käsisuihkulla, niin tamponi vettyy ja se valuu ulos melkein itsestään/ on helppo ponnistaa. Toiminu joskus itsellä.
mee kyykkyyn ja tartu saksien päillä tampaksiin.
Kokeile sitä vesisuihkua..siitä tulee painava möntti ja valuu ulos itsekseen!
Mulle kävi noin.. Ei muuta kuin luonnollinen kosteutus (unohdat sen tamponin siis vähäksi aikaa) ja sitten se tuleekin huomattavasti sutjakkaammin pois sieltä. Mulla toimi
helppoa. ota suihkun pää irti ja työnnä se letku pimpsaan ja ala valuttaan sinne vettä. jatka tuota niin kauan kun pumpulipallukka tulee ulos.
Horkka alkoi , siis kuume nousi ja ihottumaa tai sellaisia suuria läikkiä tuli käsivarsiin ja nilkkoihin. Apua oikeasti. Mää kyllä nyt romahdan jos en saa sitä pois. Itkettää ja vauvatkin pitäisi tässä välissä hoitaa.
Jospa pidät pienen tauon? Lepäät hetken sängyllä kunnes tasaannut. Sitten arvioit tilanteen uudestaan ja lähdet ehkä päivystykseen. Ei tuohon kuole.
Etkö nyt oo vielä saanu sitä suihkusuutinta värkkiis, hopi hopi!
Sain sen tulemaan ulos. Kiitos suihkulle ja teille. Ei ikinä enää moisia tamboonipaskoja sisään. Huh miten olin paniikissa. Huh huh
Onnittelut :) Hyviä ne tamponit on, kannattaa muuten käyttää mahdollisimman pientä kokoa ja vaikka sitten vaihdella usein. Itse aloin käyttää miniä, joita vaihtelen vaikka jopa tunnin välein. Hiivatulehdukset loppuivat heti, plussa - ja normikokokin kuivattaa paikkoja liikaa.
Päivystykseen. Nappaavat siellä sen nopeasti pois erikoispinseteillä.
Terv. Kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:20"]
Päivystykseen. Nappaavat siellä sen nopeasti pois erikoispinseteillä. Terv. Kokemusta on
[/quote]
Et sitten vaivautunut lukemaan ketjua? Kannattaisi...
Mä tosin ajattelin tämän provoksi tai pilaksi, kun ap käyttää sanaa tamBoni. Kuka tollo toistaa väärää sanaa, kun ketjussa mainitaan monesti tamponi, eikö ap hiffaa vai tahalleen sanoo noin ja kuvittelee sen olevan hauska ilmaisu...
Ihan hyvä, kun tuli tampooni ulos veden avulla.
Sitä suihkusuutinta ei todellakaan tarvitse tunkea emättimeen, sillä vesi kulkeutuu sisään siitä reunaltakin suihkuteltaessa. Myös rasvaa voi käyttää apuna, perusvoidetta tai ihan puhdasta (käyttämätöntä!) ruokaöljyä, kuten joku ehdotti. Sitten vain kyykkyasentoon sormilla onkimaan vanumytty pois sisuksista, niin hyvää tulee.
Kaipa se tamponi "sulaa" ajan kuluessa ja on helpompi saada ulos?