Laitoin takkaan tulet, ei ole kylmä.Mites kerrostalossa asuvilla menee?
Huutista kerrostalossa värjötteleville rotille :D
Kommentit (273)
Olisi IHANAA asua stressittömästi kerrostalossa! Omakotitalossa asuminen on tosi stressaavaa, kun talonsa voi pilata tai tuhota niin monella tavalla. Just googlasin takkojen aiheuttamia tulipaloja.
Hyvin menee, tänään laitettiin jouluvalot partsille, vähän pääs kylmää sisään sillon kun nuorimmainen kovasti "auttoi" ja juoksi edestakas partsin ovesta 😄
Nyt toki jo lämmennyt takasin, hyvähän se on välillä tuulettaa 😊
Säädin juuri lämmitystä hieman pienemmälle. Kolmas kerros.
Mitä enemmän puita lyö takkaan niin sen kovempi veto vaan käy rintsikan nurkissa.
Tässä juuri tein kauppatilauksen hintaan 1,9e. Flunssassa ollaan koko perhe ja mukavaa kun palvelut pelaa. Ei tarvii ite kuumeessa lähteä pakkaseen. Ei kyllä kiinnostaisi myöskään asuntoa rueta lämmittämään tässä kunnossa, eikä ehkä koskaan muulloinkaan 😁 mukavaa jos nautit talon lämmittämisestä.
Et vissiin ole kokenut kerrostalossa asumista😉 jatka sinä hommiasi, mä jatkan rentoilua.
Ihan hyvin. 24 astetta nyt sisällä, vähän liian lämmin varsinkin nyt kun sauna lämmitti asuntoa lisää.
Edelliskuussa oli välillä viileää, kun yksi pattereista ei lähtenyt toimimaan. Onneksi huoltomies tuli päivän varoajalla laittamaan homman kuntoon ja saatiin vuokranalennusta.
Huutista köyhälle trollille jolla ei ole varaa asua vuokralla.
Kävin juuri ulkona kylpytynnyrissä lillumassa. On se mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. 24 astetta nyt sisällä, vähän liian lämmin varsinkin nyt kun sauna lämmitti asuntoa lisää.
Edelliskuussa oli välillä viileää, kun yksi pattereista ei lähtenyt toimimaan. Onneksi huoltomies tuli päivän varoajalla laittamaan homman kuntoon ja saatiin vuokranalennusta.
Hyi. Kokisin ankaraa epäonnistumisen tunnetta, jos sisällä olisi 24 lämmintä. Juuri olen säädellyt talon lämpöjä, jotta huoneissa olisi noin 21 astetta.
80-luvun isohuoneinen kerrostalo. Täällä on yllättävän lämmintä! Ja mitään ei tarvitse tehdä sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut kylmä kerrostalossa. Eikä ole yhtään ikävä sitä kun lapsuudenkodissa lämmitettiin talo leivinuunilla johonkin 26 asteeseen.
Yöäk, aivain kuin jossain Venäjällä. Siellä lämpö on kai jonkilainen statusmittari ja ravintolassakin voi olla jopa yli 26 lämmintä, joka on ihan kamalaa.
Ihan kivasti, sauna lämpiämässä jo kolmatta kertaa tällä viikolla, sen jälkeen tuohon 20m2 lasitetulle terassille jäähdyttelemään, ei siellä kyllä kauaa viitsi jäähdytellä, kun mittarissa -18.
Ed saunomisen välissä loikkasin tuosta terden ovelta pihalumeen, mutta ei sitä vielä tarpeeksi ole 😄.
Ainiin, sisälämpötila meillä on +20/+22, oikein hyvä.
Avasin ikkunan, koska on liian kuuma.
Miksi ap vihaa itseään niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Kokisin ankaraa epäonnistumisen tunnetta, jos sisällä olisi 24 lämmintä. Juuri olen säädellyt talon lämpöjä, jotta huoneissa olisi noin 21 astetta.
21 on liian vähän meille.
Ja termostaatistahan tuota saa säädettyä, ei tarvitse masentua vaikka vähän liian lämmin olisikin.
Kerrostalossa on niin mukava asua, kun ei tarvitse itse tehdä mitään. Ei edes takkaan tulia, eikä takkapuiden hankintaa, kerroksiin kantoa ja roskien siivoamista. Pienellä ranneliikkeellä saa termostaattia säädellä sopivaksi. Nytkin näyttää mittari 23,6 astetta C, vaikka termostaatti ei ole ihan auki. Pitänee vielä pienentää vähän, koska suurin sallittu lämmityskauden lämpötila on asetuksen mukaan 22 C. Kyllä Mie nautin!
16,7 näyttää sisälämpömittari. Ehkä pitäis käydä säätämässä vähän isommalle lämmitystä.
T: ok-talo
Hyvin menee. Ei ole lumitöitä aamuisinkaan. Ikkuna auki ja ihanan viileätä.
Mun ei tarvitse erikseen mitään lämmittää, patterit hoitaa homman. Ja mulla on 24-25 astetta aina täällä kerrostaloasunnossa, vaikka olisi -30 ulkona. Eikä patterit ole edes läheskään täysillä.
Sisälämpötila +21, 8 ja ulkolämpötila -11,8. Jos minulla tarvetta tuulettaa ruuanlaiton jälkeen avaamalla parvekkeen ovi, minulla liikuteltava sähkölämpöpatteri, jolla saan tarvittaessa palautettua sisälämpötilan nopeasti vaikka +17 asteesta +21 asteeseen. Lisäksi olen jo monta vuotta sitten tiivistänyt ulko-ovet ja ikkunat, niin että niistä ei hohka kylmää ilmaa asuntoon.
Uusi talo ja säädöt päin persettä. Aika surkeaa.