Laitoin takkaan tulet, ei ole kylmä.Mites kerrostalossa asuvilla menee?
Huutista kerrostalossa värjötteleville rotille :D
Kommentit (273)
Uudessa kerrostalo-asunnossani on elektroninen lämmönsäätö erikseen joka huoneessa. Isot ikkunat ilman häiritseviä pattereita niiden alla. Vesikiertoinen lattialämmitys parketin alla.
Jaa se lämpötila? Päämakkarissa 21,5-22°, olohuoneessa 23°. Voisin säätää enemmän tai vähemmän, mutta tämä on meille optimaalinen. Tasainen, hyvä lämpö ja mistään ei vedä
Takkatuli on kieltämättä ihanaa, mutta ei se mikään autuaaksi tekevä voima ole.
Meidän kerrostaloasunnossamme on toimivat patterit, jotka pitävät huoneiston mukavan lämpimänä. Mutta löytyy täältä myös ihan oikea takkakin, asutaan ylimmässä kerroksessa. Sitä ei kyllä lämmityksen takia tarvitse sytyttää, vaan silloin kun kaipaa oikean tulen tunnelmaa.
Kiitos kysymästä ap, mukavaa on kerrostalossa:)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kerrostalossa ei ole patteri ollut kertaakaan täysillä vielä, muuten tulisi liian kuuma.
Mites ap:lla lämmityslaskun kanssa? Täällä kuuluu lämmitys ja sähkö edulliseen vuokraan.
En ole ap. Vastaan, että mieluummin olen omakotitalossa kaikkine kustannuksineen kuin kerrostalossa "ilmaiseksi". Olen joidenkin mielestä "palkkakuopassa" oleva lähihoitaja ja hyvin pyyhkii.
Mulla on täällä 19 astetta. Sopiva mulle. Olen alusvaatteissa kun muuten liian kuuma. Lisäksi pidän ikkunaa auki niin saa raikasta ilmaa. Minulla on sairaus jossa kuumat aallot ja happi loppuu. Tämä on just sopiva sää minulle olla, kesällä liian kuuma. On mullakin takka mutta ei tule käytettyä. Kerrostalon 4. kerroksessa asun, komeat näköalat lumiseen luontoon ja järvelle. Viihdyn.
Taloyhtiötä lämmitetään talvella. En tiennyt, että pöpeliköissä pitää polttaa takassa puita.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa kyyhöttävät rotat on kyllä sääliöitä.
No sen vuoksi juuri en muuttaisi ikinä omakotitaloon kun siellä on hiiriä. Eipä ole kerrostalossa.
Tosiaan hakea nyt takkapuita jostakin jääkylmästä liiteristä, pahimmassa tapauksessa joutuu ensin pilkkomaan, lunta kerrostunut päälle, polku jäinen, märät puut savuttavat eivätkä pala, siihen kun roiskii päälle sytytysnestettä koko huusholli haisee muutaman päivän, ah sitä autuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lämpöä riittää, kiitos kysymästä. Eikä tarvitse turata polttopuiden kanssa.
En ole ap.
Mikä nautinto hakea puut liiteristä, sytyttää varaava takka, nauttia lämmöstä ja tunnelmasta. On muuten samassa leivinuuni.
Olen nainen ja minä haluan huolehtia takan lämmittämisestä. Voittaa kerrostalon "lämmön" mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse värjötellä. Upouusi talo, tällä hetkellä 23,2C lämmintä.
Ei tarvitse värjötellä. 70-luvun talo, tällä hetkellä 24,4 °C lämmintä.
On täällä hiukan viileää kerrostalo asunnossani. Peiton alla oleskelen ja kohta puolin lähden porukoilleni Itsenäisyyspäivän päivälliselle. Päivää vietän heillä ja heillä on takka, jota varmasti lämmitetään.
Kotonani kun tanssin niin kyllä se kylmyys kaikkoaa.
Eikös kerrostaloissa ole aina lämmin?
Aloittaja rich bitch lesoilee matala palkkaisille. Halveksuttavaa!
Lämmintä riittää, eikä tarvitse tuhrata puiden kanssa. Lumet aurataan, pihat hiekoitetaan ja minä vaan makailen sohvalla lämpimässä laiskana. Ei enää ikinä omakotitaloon!
Haen kaivosta vettä, ei tule jano. Mites siellä kerrostalossa asuvilla menee? :D
Me laitoimme päälle ilmalämpöpumpun. Se on tosin alun perin ostettu hellettä varten, kun tuo aurinko paahtaa kolmesta ilmansuunnasta kesäisin. Nyt on tarpeen.
Kerrostalolainen
Pakkasella avaan parvekkeen oven koska sanotaan että on terveellistä elää 22 asteen lämpötilassa.
Vierailija kirjoitti:
Me laitoimme päälle ilmalämpöpumpun. Se on tosin alun perin ostettu hellettä varten, kun tuo aurinko paahtaa kolmesta ilmansuunnasta kesäisin. Nyt on tarpeen.
Kerrostalolainen
Jäähdyttämään vai lämmittämään?
Tällä hetkellä kerrostaloasunnossa lämmintä 25.1, ja pattereita säädetty makuuhuoneissa pienimmälle tasolle. Lämpötila oleskelutiloissa sopiva, ja voi olla sortseissa ja t-paidassa/topissa.