Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masterchef Australia

Vierailija
08.03.2015 |

Seuraatko? Kuka on suosikkisikisaajasi? Entä suosikkituomarisi? Mitä mieltä muuten ohjelmasta? Minä löysin Australian Masterchefin vasta tällä kaudella (2014 näkyy nyt siis Suomessa) ja olen ihan koukussa. Muista ruokaohjelmista en niinkään välitä, mutta tämä ohjelma on tosi hyvä - kekseliästä ruokaa, fiksuja ja sympaattisia kilpailijoita sekä miellyttävät tuomarit. :)

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : MasterChef Australia - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (773)

Vierailija
201/773 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonkohan outo kun mun mielestä Marco Pierre White on kuuma :D Siinä on jotain pelottavan karismaattista. Ja se ääni ja puhetapa menee ihon alle. - N29

Se on kuuma! Vanha, mutta kuuma! :D

Ehkä tällä kaudella vähän liian pakotetun teennäinen roolissaan, vähän? mutta silti kiva katsoa niitä jaksoja.

Vierailija
202/773 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marco on niin kuuma. Ollaan menossa Lontooseen syksyllä. Varaan niin pöydän Marcon ravintolasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/773 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut tykätä Annasta, jota on aiemmin näytetty vähemmän. Harmi, ettei musta ruoka-annos mennyt sittenkään ihan putkeen (tryffelipyreen osalta) ja pinssi jäi saamatta.

Vierailija
204/773 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut, että tänään kukaan tyttökolmikosta tippuisi. Kaikki kolme (Billie, Anna, Ashleigh) kuuluivat suosikkeihini.

Vierailija
205/773 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashleigh on mun ehdoton lemppari. Ihanan introvertti sisukas sissi.

Aussit tekee tän positiivisesti ja hyvällä mielellä.

Vierailija
206/773 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Matthewista. Viinitilan ruokahaasteessa pelasti tiiminsä kaksi annosta. On avulias ja vaatimaton.

Myös Reynoldissa viehättää vaatimattomuus. Todella taitava heppu jo niin nuorella iällä.

Tykkäsin Jacquista. Harmi, että tippui eilen. Tosin on ollut monesti tiputuskisassa, eli ei ole parhaimpia kokkeja.

En ole kauheasti pitänyt Stephenistä, mutta eilen herkän puolen näyttäminen tuomareiden haastattelussa vetosi minuun.

Billiessä on alkanut vähän ärsyttää se hänen s-kirjainten suhauttaminen. On mullakin ärsytyksenaiheet :D Muuten kyllä ei ole mitään negatiivista sanottavaa hänestä.

Nyt tuntuu, että vähiten on näytetty naisista sitä yhtä punaruskeahiuksista tyttöä (jolla monesti silmät punertaa) sekä miehistä ehkä Jamieta.

Eniten pääosissa on edelleen Georgia, Ashleigh, Rose, Jessica, Sara ja John ja siksi ne tympii.

Toivon, että joku näistä voittaisi: Reynold, Jessie, Billie, Matthew.

Vierailija
207/773 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Amyakin näytettiin vähän enemmän.

Huominen pudotushaaste vaikutti jännittävältä, annoksen kopiointi ilman reseptiä (oletettavasti).

Tällä kaudella on käytetty selvästi vähemmän sous vide -tekniikkaa ja mustekalan mustetta kun vertaa viime kauteen. Miksei jäätelön valmistumisen kanssa tuskailevat käytä nestemäistä typpeä? Vai onkohan sitä saatavilla vain harvoissa ja valituissa tehtävissä.

Vierailija
208/773 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän Matthewista. Viinitilan ruokahaasteessa pelasti tiiminsä kaksi annosta. On avulias ja vaatimaton.

Myös Reynoldissa viehättää vaatimattomuus. Todella taitava heppu jo niin nuorella iällä.

Eniten pääosissa on edelleen Georgia, Ashleigh, Rose, Jessica, Sara ja John ja siksi ne tympii.

Toivon, että joku näistä voittaisi: Reynold, Jessie, Billie, Matthew.

Siis tää Georgia on joka jaksossa eniten esillä, ärsyttävä tapaus. Toinen inhokki on John, vieläkin harmittaa kun sössi sen viestihaasteen ja Jarrod putosi.  Ja nyt näyttää että Ashleighia täytyy käsitellä silkkihansikkain, ettei tule paha mieli kun on niin huono itsetnto, voivoi.

Tykkään: Reynold, Jessica, Matthew.

Vierailija
209/773 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reynoldilta mukava ele valita Sunday roast -pudotushaasteessa oleville kana, jota kaikki oli talossa äskettäin yhdessä valmistanut (vaikka power-esiliinan haltijana hänen kai toivottiin vaikeuttavan muiden kokkailuja).

Vierailija
210/773 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shannon Bennett on symppis :)

Huomenna arvatenkin tiedossa sooloilua, jos John on ryhmänsä kapteeni :D

Vierailija
211/773 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voittajan paljastajan viesti poistettiin (kiitos ylläpito). Itse ehdin valitettavasti lukea viestin ja elämys pilattiin, mitta toivottavasti muut välttyivät tältä.

Vierailija
212/773 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri, että liian suuren palan haukanneen Johnin joukkue hävisi.

Tuntuu, että Amy on päässyt jatkoon vain vapaamatkustajana. Henkilöä ei näytetä juuri koskaan.

Jotenkin vähän outo valinta tuo Ashleighn voimaesiliinan saaminen. Jaksossa ei kuvattu, että olisi mitenkään erityisen hyvin suoriutunut tehtävässään. Ashleigh ja Reynold olivat vastuussa jälkkäreistä ja niiden teossa kuvattiin vain Reiskaa.

Vierailija
213/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

John on ärsyttänyt minua siitä ryhmätehtävästä lähtien, jonka pilasi säätämisellään ja itsekkyydellään. Arvasin miten käy, kun hän alkaa johtajaksi... Toinen ketä edelleen ärsyttää suunnattomasti on Rose. Epäonnistuu koko ajan, ei osaa laittaa ruokaa, mutta roikkuu ihme tuurilla mukana. Kuvaavaa oli kun Sara joutui Rosen kanssa samaan joukkueeseen jonkun kolmannen kanssa (olikohan Billie) ja Rose sanoi "ryhmähali!" niin Sara käveli Rosen ohi halaamaan sitä kolmatta ryhmän jäsentä. Tollaset pienet tilanteet on paljon kertovia siitä mitä ryhmäläiset ajattelee toisistaan. Kiinnostavaa oli myös, että Billie ei valinnut eilen Georgiaa ryhmäänsä vaikka tämä on yksi parhaista, miksiköhän?

Tykkään Billiestä, Sarasta, Georgiasta, Reynoldista ja Matthewsta. Ennen pidin myös Asleighista mutta nyt on alkanut tökkimään se "olen herkkä mimosankukka, tarvitsen vain rohkaisua kaikilta" -meininki peuransilmät levällään.

Vierailija
214/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärtänyt eilisessä jaksossa sitä Georgian valitusta. Tai no okei, John yritti taas liikaa, mut Georgia ois voinu sen panikoinnin, valituksen ja ahdistuksen keskellä ehkä yrittää enemmän keskittyä siihen ruuanlaittoon.. Tuntuu et se nainen murtuu kokokoajan, jos on pikkusenki painetta/stressiä tehtävässä!

Vierailija
215/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah mitä onnea, täällä on Masterchef Australia -ketju! Olen niin toivonut että olisi joku kelle ohjelmasta jutella, sillä yksikään kaverini ei ks. ohjelmaa seuraa. En seuraa minkään muun maan masterchefiä kuin Australian, johtuen varmaan juurikin siitä että ohjelma on ns. hyvän hengen kilpailua, ja kriitikoilla on kokoajan mukava tsemppi päällä :)

Viime jaksossa ärsytti John kovasti, ja hän on myös ärsyttänyt minua siitä viestikokkaus -ryhmätehtävästä lähtien. En tiedä onko hän jotenkin sosiaalisesti vähän kömpelö, eli ei osaa ottaa muita huomioon ryhmätehtävissä, vai mikä siinä sitten on että ei osaa, no, ottaa huomioon muita! Mielestäni tuossa viime tehtävässä kävi aika hyvin ilmi, kun vertasi tiimien johtajien toimintaa. Toisessa kapteeni kommunikoi kokoajan ja käy vähän väliä tsekkaamassa muita, että miten menee ja auttamassa missä apua tarvitaan. Johnille taisi kolme ihmistä keittiössä sanoa, että jätetään yksi ruokalaji pois, ja ilmeestä kyllä näki että pään sisällä kävi vain tyhjää. Keskittyi siihen yhteen ainoaan jälkiruokaan - joka meni pilalle kun ei ollut tarkistanut onko valkosuklaata. Täytyy kyllä sanoa, että minun mielestä muut tiimin jäsenet olisivat voineet jo ihan heti alussa sanoa, että heistä noin moni ruokalaji on huono idea.

Georgia on ollut jo pitkään mun lemppari tällä kaudella. Eilen sen stressaus kyllä ärsytti. Toisaalta ymmärrän, sillä hänellä oli kaksi ruokalajia; yksi pääruoka ja yksi jälkiruoka vastuullaan. Ja siis kyllä harmitti hänen puolesta, kun kovasti yritti Johnille sanoa, että hänellä ei kohta ole yhtään ruokaa valmiina ja Johnilla oli taas sellainen ilme, niin kuin viesti ei vaan menisi perille. Mutta olihan se panikointi silti ärsyttävää katsottavaa. Tosin ei hän mun mielestä kyllä aina panikoi ja stressaa, vaan päinvastoin toimii aika loistavastikin paineen alla. Tuo taisi olla toinen kerta milloin selvästi murtui, ja toinen näistä oli juurikin se Johnin pilaama ryhmätehtävä. Tuolloin Georgia teki paniikista huolimatta hirveän suuren työn ja selvästi suuremman kuin yksikään ryhmästä. Itkien teki, mutta kuitenkin. Ehkä hän nyt tässä tehtävässä pelkäsi, että käy taas samalla tavalla. 

Vierailija
216/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoitettua.

Vierailija
217/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupilli Ashleigh aina tuhertamassa itkua. Aina nyyhkimässä johonkin esiliinan kulmaan. Ryhdistäytyisi.

Vierailija
218/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsytti se eilinen Georgian valitus. Tuli mieleen, että kaivelikohan sitä se, että Billie ei valinnut "dreamteamiinsä"? Muutenkin koko sininen joukkue tuntui alusta asti valmiiksi luovuttaneilta. Ihan jo kapteenia valitessa sain sellaisen fiiliksen, että moni joukkueessa ei Johniin ollut tyytyväinen.

Ja minuakin ärsyttää jostain kumman syystä Rose. Tuntuu, kuin saisi anteeksi tuomareilta typeriä virheitä, koska odottavat herkullista etnistä safkaa, jota Rose ei vain yksinkertaisesti saa aikaiseksi.

Nyt katsomaan tämän päivän jaksoa! Voi kun lähtisi Rose tai John....

Vierailija
219/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuomarit ovat niin ihania ja jotenkin tosi aitoja. Ainoa kokkausohjelma, jota olen ikinä katsonut! Tänäänkin oli taas upeita annoksia ja hyvä meininki. :)

Vierailija
220/773 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän veikkaan, että Georgiaa ei ole niin helposti hyväksytty "tyttöjen joukkoon", kun on ollut niin tuomareiden hehkuttama. Mitä tulee siis tuohon, että Billie ei valinnut sitä joukkueeseensa. Siitä en osaa spekuloida miksi oli niin paniikissa&stressaantunut, tuntuu olevan sellainen luonne että helposti antaa sen näkyä jos stressaa, ja kyllähän tuolla varmasti kaikilla puskee se stressi läpi, erityisesti joukkuehaasteissa. Siniset oli varmaan maansa myyneitä sen vuoksi, että toiseen ryhmään valikoitui niin paljon vietnamilaisen ruuan taitavia osaajia, kun taas heille japanilainen ruoka oli vähän vaikeampi. Kyllähän siinä oikeasti itselläkin ottaisi päähän, jos toisella joukkueella tuollainen etu. Mutta toki siitä pitää pystyä nousemaan. Ylipäätään näissä on ihan hyvä muistaa, että ihmisiä nekin on tuolla, ja ennestään pelkkiä kotikokkeja kuitenkin.

Olin kyllä iloinen kun tämän päivän jaksossa John viimein tipahti. Tuntuu niin hölmöltä, että hän ei ota opiksi virheistä. Varmaan ihan symppis tyyppi muuten, mutta kertoo paljon kyvyistä jos joka kerta toistaa samaa virhettä. Olen alkanut tykätä Sarasta enemmän, vaikka aiemmin jotenkin hänen persoona ei napannut itsellä ollenkaan. Viime kädessä toki toivon, että voittaja on joku joka osaa oikeasti monenlaista ruokaa laittaa ja osaa tehdä ravintolatason annoksia. Esim. hajoaisin jos Rose voittaisi, vaikka ihan sympaattinen onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän