Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mikä auttaa kamalaan krapulaan?

Vierailija
08.03.2015 |

Ihan hirvee olo ja päätä särkee mut ei pysty es nukkuu. En kestä. Mikä helpottais oloo?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:16"]

Ihan hirvee olo ja päätä särkee mut ei pysty es nukkuu. En kestä. Mikä helpottais oloo?

[/quote]

Kunnon krapulaa sinulla ei olekaan, koska pystyt kirjoittelemaan tänne. Mutta jos sellainen sinulle oikeasti vastaan tulee, niin tässä pari neuvoa: ensimmäisenä perinteisin, eli krapularyyppy. 4-6 olutta/siideria + pari buranaa, niin periaatteessa helpottaa ainakin jonkin verran. Toisaalta ei toimi esimerkiksi liskojen yöhön ja olo voi olla hutera seuraavanakin päivänä. Mutta sopii amatööreille ja esimerkiksi opiskelijoille.

Tehokkaampi vaihtoehto on kuitenkin bentsot, esimerkiksi Diapam on aivan ihana helpotus kovissa karapuloissa. Eli käy valittamassa vaikka lentopelkoa lääkärillä, niin voit saada liuskan pameja. Sitten niitä krapulassa tarpeen mukaan, mutta vain tarvittaessa. Kokemattomalle riittää se yksi kympin nappi, tarvittaessa toinen. Moralisointi ja jeesustelu kannattaa jättää marttakerhoille ja keskittyä käytännöllisiin seikkoihin. Näillä ei tietenkään tule leikkiä, mutta itselläni ne aikanaan helpottivat pahimpia oloja niin, että sain nukuttua ja olin täydessä toimintakunnossa maanantaisin töissä.

Itsek juhlin aikanaan kovasti ja sain aivan kamalia krapuloita, joissa ei ollut mitään järkeä. Tärisin, pelkäsin ja oksentelin. Ensin lievittelin krapularyypyillä, mutta ne vaikuttivat seuraavan päivän toimintakykyyn, joten sellainen ei enää töissä käydessä sopinut. Sitten hommasin kaverin suosituksesta liuskan pameja, hänellä oli kanssa samoja ongelmia. Seuraavassa krapulassa vaivihkaa sitten nappasin sellaisen ja kyllä helpotti. Sittemmin tosin vähensin dokaamista, enkä tarvitse moisia kuin ehkä pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
22/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:39"]

Appelsiinimehu

[/quote]

Lasiin kolmasosa vodkaa, niin sitten voi vähän helpottaa. Mutta vain yksi lasi.

Vierailija
24/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka kananmunaa, tilkka tabascoa, appelsiinimehua ja ykkösellä alas. Jos pysyy sisällä, niin auttaa varmasti.

Vierailija
25/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin peräpuikkoja krapulaan. Kunnon kuksiminen vie hetkeksi päänsäryn ja huonon olon.

Vierailija
26/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:16"]

[/quote]

Kunnon krapulaa sinulla ei olekaan, koska pystyt kirjoittelemaan tänne. Mutta jos sellainen sinulle oikeasti vastaan tulee, niin tässä pari neuvoa: ensimmäisenä perinteisin, eli krapularyyppy. 4-6 olutta/siideria + pari buranaa, niin periaatteessa helpottaa ainakin jonkin verran. Toisaalta ei toimi esimerkiksi liskojen yöhön ja olo voi olla hutera seuraavanakin päivänä. Mutta sopii amatööreille ja esimerkiksi opiskelijoille.

Tehokkaampi vaihtoehto on kuitenkin bentsot, esimerkiksi Diapam on aivan ihana helpotus kovissa karapuloissa. Eli käy valittamassa vaikka lentopelkoa lääkärillä, niin voit saada liuskan pameja. Sitten niitä krapulassa tarpeen mukaan, mutta vain tarvittaessa. Kokemattomalle riittää se yksi kympin nappi, tarvittaessa toinen. Moralisointi ja jeesustelu kannattaa jättää marttakerhoille ja keskittyä käytännöllisiin seikkoihin. Näillä ei tietenkään tule leikkiä, mutta itselläni ne aikanaan helpottivat pahimpia oloja niin, että sain nukuttua ja olin täydessä toimintakunnossa maanantaisin töissä.

Itsek juhlin aikanaan kovasti ja sain aivan kamalia krapuloita, joissa ei ollut mitään järkeä. Tärisin, pelkäsin ja oksentelin. Ensin lievittelin krapularyypyillä, mutta ne vaikuttivat seuraavan päivän toimintakykyyn, joten sellainen ei enää töissä käydessä sopinut. Sitten hommasin kaverin suosituksesta liuskan pameja, hänellä oli kanssa samoja ongelmia. Seuraavassa krapulassa vaivihkaa sitten nappasin sellaisen ja kyllä helpotti. Sittemmin tosin vähensin dokaamista, enkä tarvitse moisia kuin ehkä pari kertaa vuodessa. 

[/quote]

Joku sentään tietää mistä puhuu. Mulla oli aikoinaan 0,5 xanoreita joita otin pahaan krapulaan. Liuska kesti toista vuotta että en pieneen pääsärky ja oksentelu kankkuseen niitä ottanut. Pelkotilat on se krapulan pahin muoto.

Vierailija
27/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula lähtee parhaiten ryyppäämällä lisää. Tosin silloin pitäisi ryypätä joka päivä. Eli krapulan syy on ryyppäämisen lopettaminen.

Vierailija
28/37 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otetaan 1,5 litran vesipullo ja juodaan vähintään se määrätietoisesti tyhjäksi, ehkä vielä litra alas jos on vielä hereillä. Alkuillasta tuntee, miten jo alkaa nestettä tulla uloskin, eli voi ajatella että kuivuminen on voitettu ja nesteitä kohallaan.

Kuuden uutiset voi vielä kattoa olohuoneen sohvalta, sitten makkariin. Joko 7,5 imovane tai 10 stillnoc naamariin ja 20 min kuluttua tuleekin uni. 

Sitten unta palloon seuraavaan aamuun. Päivällä voi jo ajatella käyvänsä ohuesti kävelyllä n. tunnin. Raitista ilmaa ja varovaista liikuntaa.

Illalla sama eli erittäin ajoissa, viim. klo 21 nukkumaan. Nukahtamispillerillä varmistetaan jälleen että uni tulee eikä jäädä arpomaan oletettuja mokia tai huonoja panoja.

Kyllä se siitä sitten. Seuraavana viikonloppuna huomaa jo perjntainta miettivänsä, että minä viinin ostaa ja minkä verran. 

Pysy poissa kaikista väkevista, mikäli haluat vähänkään pidentään juopottelijan uraasi. 

Nimim. 51 v. virkanainen, kokemusta on.

Vierailija
29/37 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muistaa niin ennen nukkumaanmenoa lasi tai pari maitoa niin krapulaa ei tule tai se on hyvin pieni. Myös aamulla maidon juominen auttaa välittömästi hieman ja vaikuttaa vielä myöhemminkin. Sen jälkeen kun pystyy lähtemään niin hakee jotain rasvaista safkaa, itse olen suosinut kebabbia ja sen jälkeen ei krapulaa enää olekaan. (:

Vierailija
30/37 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:30"]

Mulla ainakin joskus auttoi makkaraperunat ja paljon maitoo + vettä. Varmaan jotain sokeriakin pitäisi saada..

[/quote] kyllä niissä perunoissa on sokeria elis hiilareita.

Vierailija
31/37 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ruoka meinaa mennä alas, niin mehujäät ja jäätelö auttaa mulla. Oksetukseen ja närästykseen piimä. Janoon vissy.
Ahdistukseen komedialeffat, itku, oksennus ja rauhoittava.
Nälkään suolatikut tai jos oikee ruoka menee jo alas, niin joku keitto tai salaatti.

Vierailija
32/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka kananmuna tepsii hyvin

Vierailija
33/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,6- 0,9 litraa original coca colaa sitä aitoa sokerista. Ja pysyy peiton alla kunnes helpottaa.

Vierailija
34/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:39"]

Appelsiinimehu

Lasiin kolmasosa vodkaa, niin sitten voi vähän helpottaa. Mutta vain yksi lasi.

Loivennus toimii, mutta pitää varoa, ettei lähde lapasesta.

Vierailija
35/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö tai pirtelö auttaa minulla. Ja kesäisin kylmä vesimeloni on aivan loistava.

Vierailija
36/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikalla tietävät mikä auttaa oikein pahaan krapulaan. Sitten on jo ongelma kun sinne asti pitää mennä parantamaan oloa. En ole itse mennyt mutta tiedän tyyppejä jotka siellä käy. Osa joka vuosi varsinkin kesälomien lopussa.

Vierailija
37/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelö tai pirtelö auttaa minulla. Ja kesäisin kylmä vesimeloni on aivan loistava.

Pieneen pahaan oloon voi auttaa. Toivottavasti et saa koskaan kauheaa krapulaa. Oksentaminen ja pään särky on vielä pientä. Sitten kun pelkäät hikoilet ja palelet yhtä aikaa etkä saa nukuttua niin sitten voit puhua pahasta krapulasta. Jee ainoa laillinen päihde. Viekkareihin annetaan rauhoittavia oireisiin.

Nämä siis faktoina mitä pahimmat on kertoneet. Itse en pysty nukkumaan krapulassa. Sekin on ihan v hirveetä.