Miten te muut yksinäiset jaksatte?
Olen itse aina ollut sellainen hylkiö, ei juurikaan oikeita ystäviä ja jään aina porukasta ulkopuolelle. Vedän puoleeni lähinnä hyväksikäyttäjiä ja ystäväpiirini koostuukin sellaisista miehistä, jotka yrittävät vain saada minulta. En ole kenenkään kanssa heistä ollut enkä halua, mutta he ovat ainoita, jotka eivät hylkää minua.
Naispuolisia ystäviä minulla ei ole eikä kukaan oikein ikinä vastaa yhteydenottoihini tai pyydä minnekään, viettävät keskenään aikaa ja minut jätetään ulkopuolelle.
Vapaa-ajalla tapaan näitä mieskavereita etten joutuisi olemaan yksin, mutta sekin tuntuu ahdistavalta.
Tytöt harvoin haluavat olla kanssani.
Olen sellainen ihminen, etten oikeasti viihdy yksin ja kaipaan kovasti seuraa, mutta en ole mitenkään kaunis enkä älykäs joten ystäviä on vaikea saada.
Vedän puoleeni sellaisia ihmisiä, jotka hakevat minusta lähinnä äitihahmoa tai seksiä.
Onko kukaan onnistunut pääsemään tällaisesta kierteestä eroon?
Kommentit (56)
Kun olen netissä, en koe yksinäisyyden tunnetta. Ilman nettiä olisin varmaan alkoholisti. Nettiriippuvuuskin on kyllä tuhonnut elämäni, mutta alkoholi olisi voinut tuhota pahemmin.
M40
Pohjois-Suomessa, tarkemmin en halua vastata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomessa, tarkemmin en halua vastata.
Ap
Ok. Olen kyllä sinua yli 15 vuotta vanhempi mutta olisi ollut mukava tutustua kaverimielessä jos olisit asunut vähän lähempänä:)
Olen myös Pohjois-Suomesta lähtöisin ja asun Helsingissä. En usko että olet ollenkaan niin vastenmielinen mitä kuvittelet!
Mikä sinusta sitten muka ap tekee erityisen ruman?
Varmaan siten, että en kaipaa muita ihmisiä ympärilleni ollenkaan. Nautin yksinolosta, enkä koe olevani yksinäinen. Sulla on tietysti eri asia, kun kaipaat muita ihmisiä.
Jaahas, että tälläistä sitten sunnuntain kunniaksi.
Olen lihava, olen laihduttanut sairaalloisesta lihavuudesta näihin mittoihin. Ennen olin 125kg. Löysää ihoa on ja painan 78kg, pituutta 172cm. Jatkan yhä laihduttamista mutta vatsassa on pussi ja käsivarsissa nahkaa kuin lepakon siivissä. Lisäksi minulla on akne ja punoittava iho, epäsymmetriset eri kokoiset silmät sekä valtava nenä, matala otsa ja kapeat huulet.
Ap
On sua elämällä lätkäisty, muuta oikein osaa sanoa en, kuin että
Löydä itsesi ja kirjoituksestasi päätellen olet löytänytkin. Voima sinussa olet sinä itse.
Koen kovasti ylimainostetuksi monet ystävät, sosiaalisuuden, tapahtumat useine ihmisineen. Toki varmasti joidenkin todellisuutta, tarjoaa hyvän elämän ja kuitenkaan se ei ole se ainut todellisuus mihin pitää pyrkiä ja joutua ollakseen oikea ihminen.
Olet sopivasti nuori ja elämäsi edessä.
Uskalla olla oma itsesi.
Häädä negatiiviset elämästäsi, et todella tarvitse heitä mihinkään. Tai ainakin kontaktit minimiin. Älä ota itseesi arvosteluita tai syyttävä, sääliviä katseita.
Elämä muuttuu kaiken aikaa ja sinuakin kutsuu uudet opiskelut tai työjutut uusine ihmisineen.
Tärkeitä että pidät itsesi hyvinvoivana ja löydät omat juttusi mistä ammennat kokonaisen elämän.
Helppoa ei aina ole ja sitä miettii mikä on minkäki tarkoitus. Älä mieti!
Hyvä että olet saanut painonhallintaa. On mukavampi sinun olla. Muista kuitenkin että paino on vain yksi asia ja sinun tärkein ominaisuus on kuinka kohtelet itseäsi ja muita. Ja kuten sanoinkin, heitä negailijat kuuseen koska olet sen arvoinen.
Elämässä on kyse oman paikkansa löytämisestä ja kukaan ei sitä hopea eikä kultalautasella ojenna vaan se on itse löydettävä. Huomaan että olet siinä jo pitkällä!
Yksinäisyys. Mitä se oikein on? Ihmisten puute elämästä. Näin se toisinaan menee ja minkä sille voi. Ei se tee ihmisestä yhtään huonompaa.
Tsemppiä sinulle! Kuulostat hyvälle ihmiselle!
Surettaa, miten paljon huonoa kohtelua olet saanut. Olet ikääsi nähden joutunut kokemaan aivan liian paljon niin koulussa kuin muuallakin. Olet vasta kasvamassa aikuiseksi. Älä anna miesten hyväksikäyttää äidillisiä ominaisuuksiasi tai muutenkaan. Toivon, että ajattelisit, että olet arvokas ja että kelpaat itsellesi ja hyviin ihmissuhteisiin. Nuo suhteesi miehiin eivät kuulosta terveiltä, minkä oletkin tajunnut.
Haluaisitko käydä puhumassa asioistasi esim. psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Ajan voisi saada terveyskeskuksen kautta. Voisitte pohtia, miten osaisit arvostaa itseäsi enemmän ja myös, miten saisit laitettua terveet rajat itsesi ympärille, niin ettet suostu mihinkään, mitä et oikeasti halua. Nuo ystävyyssuhteet vanhempien naisten kanssa kuulostavat hyviltä, niitä kannattaa vaalia ja koettaa löytää myös omanikäistesi tyttöjen seuraa.
Pääsisitkä ihotautilääkärille? Toivottavasti saat apua ihoosi. Tiedän, että iho rassaa monia, etenkin nuoria, et ole yksin. Et silti ole ruma tai hylkiö. Älä enää ajattele itseäsi hylkiönä. Olet ihana nuori nainen.
Olet laihduttanut huimasti. Onnea saavutuksesi johdosta! Onhan ruokavaliosi nyt suhteellisen terveellinen? Toivottavasti voit ilahduttaa itseäsi muutamalla kauniilla vaatteella. Et ilmeisesti ole vielä sisäistänyt muodonmuutostasi. Et ehkä huomaa, kuinka suuri muutos on, mutta muut varmasti huomaavat. Siitä on myös terveyden ja jaksamisen kannalta paljon hyötyä :) Kaikkea hyvää elämääsi!
Ihan ok pärjäilen. Koiran hankkimista olen harkinnut kun miehen löytyminen on niin hankalaa. Seurustelusuhteen puuttuminen kyllä harmittaa. Olen jo 7 vuotta yrittänyt etsiä mutta kun ei..kavereita näen harvoin.
N25
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok pärjäilen. Koiran hankkimista olen harkinnut kun miehen löytyminen on niin hankalaa. Seurustelusuhteen puuttuminen kyllä harmittaa. Olen jo 7 vuotta yrittänyt etsiä mutta kun ei..kavereita näen harvoin.
N25
On myös tämä aika joka ei suosi näkemisiä ja sekin oikein korostaa ja alleviivaa yksinäisyyttä.
Pukeudun kauniisti, meikkaan ja laitan hiuksia sekä panostan kovasti ulkonäkööni muutenkin.
Laitan aina kivoja kampauksia ja kauniit kengät ovat juttuni, osaan pukeutua vartaloani imartelevalla tavalla, olen rintava ja päärynävartaloinen.
Käytän mekkoja, peplum-paitoja ja korkokenkiä.
Minulla on upea pitkä paksu tukka.
Kasvot eivät ole niin nätit, mutta parhaita puoliani yritän kuitenkin meikeillä korostaa.
Käyn salilla ja syön terveellisesti, paljon kalaa ja kasviksia. Toisinaan syön kahvin kanssa pullaa tai jotain pientä makeaa, totaalikieltäytymistä en kannata koska sitten repsahtaisin ahmimaan.
Tämä muutos on kestänyt vuosia ja iso apu on ollut siitä, että pääsin vaihtamaan koulua lukiosta amikseen.
Itsetuntoni on mielestäni ihan kohtalaisen hyvä ja harrastuksissani olen kyllä ihan pidetty ja arvostettukin, mutta harrastuskaverit asuu paljon kauempana ja heitä näkee vain muutaman kerran vuodessa.
Kaipaisin siis omasta kotikaupungista myös uusia ystäviä, samanlaisia kuin harrastuskaverini muualta.
Ap
Ihanaa että ap jaksat huolehtia itsestäsi ja että sinulla on kuitenkin kavereita muualla.
Eikö harrastusseurasi toimi omassa kotikaupungissasi vai miksi tapaatte niin harvoin?
Yksinäisyys tuntuu musertavalta ja lohduttomalta. Kai sitä jaksaa kun ajattelee että se väliaikaista.
Teen vapaaehtoistyötä ja järjestöjuttuja, kokouksia on aika harvoin ja nyt kun on ollut korona-aika, kaikki muukin toiminta on ollut etänä, kuten kaikki kurssit sun muut.
Olen toiminut kouluttajana mutta koulutuksetkin ovat olleet etänä, niin en ole päässyt samalla tavalla uusia ihmisiä tapaamaan.
Sen takia en ole voinut myöskään tavata näitä iäkkäitä ystäviäni, en halua altistaa heitä koska monet ovat riskiryhmäläisiä ja osa on niin huonokuntoisia, etteivät pääse omasta kotoa liikkumaan ja minulla ei ole omaa autoa ja hekin asuvat monet toisella puolella kaupunkia. Heidän kanssaan kuitenkin soitellaan videopuheluita.
Olisi ihanaa kyläillä ja käydä vaikka kahvilla kavereiden kanssa ja muuta sellaista mitä muut nuoret tekee.
Ap
Sinulla on paljon hyvää elämässäsi.
Vanhemmat ystävät ovat rikkaus ja tuovat suurta viisautta elämänkokemuksen myötä, olet toiminut kouluttajana ja vapaaehtoistyö osoittaa hienoa aktiivisuutta ja kertoo halusta auttaa muita.
Vaikutat kypsältä ikäiseksesi, voi olla että moni nuori kavahtaa sitä eikä siksi uskalla tutustua sinuun.
Introvertit voivat usein vaikuttaa ylimielisiltä, varsinkin jos olet aktiivinen tuollaisissa harrastuksissa ja pukeudut näyttävästi, saatat myös pelottaa ja provosoida nuoria olemuksellasi.
Minulle on usein sanottu, että olen kuin Muumimamma.
Harrastustoiminnassa olen ollut "ohjaajana" nuoremmille, he hakevat minusta usein turvaa ja pyytävät apua hankalissa tilanteissa ja uskaltavat kertoa minulle hankalistakin tilanteista, joskus yksi harrastuskaverini pyysi minulta jopa apua lasun tekemiseen.
Olenkin ajatellut, että yksi syy yksinäisyyteni voi hyvin olla se, että minua pidetään jonain nipottavana kukkahattutätinä ja niin minulle on jopa suoraan sanottukin.
Haluaisin kuitenkin saada ihan tasavertaisia kavereita, vaikka tykkäänkin kovasti olla nuoremmille tukena ja apuna ja toki heidän kaverina on ihana olla, mutta eihän se samanlaista ole kuin muilla ikäisilläni.
Tuntuu siltä, että jostain jää paitsi kun ne tavalliset nuoruuden kaverikokemukset jää puuttumaan.
On joko selvästi nuorempia tai vanhempia vaan.
Ap
Tilanteesi varmasti helpottaa kun ikää tulee lisää.
Poikkeavan ulkonäön takia monet jäävät yksin. Ei haluta rumia ihmisiä kuvia pilaamaan eikä voi tehdä tiktokkeja tai mennä baariin rumien kanssa.