Miksi jotkut ihmiset jättäytyy aina ystäväpiirin ”laidalle”
Tiedättekö tyypit, jotka eivät missään sosiaalisissa ympyröissä ole siinä ”sisäpiirissä”? Mulla ystävä, joka on oikeasti kiva ihminen, mutta jää jokaisessa porukassa jostain syystä vähän ulkopuoliseksi. Meillä yhteinen naapuriporukka, harrastusporukka ja lapset vielä samalla luokalla niin nään häntä kolmessa eri ympäristössä. Jokaisessa hän on hieman syrjässä, vastentahtoisesti. Mistä tuollainen johtuu?
Itse olen yleensä aina jutussa kuin jutussa sisäpiirissä, tai sitten en ole mukana ollenkaan.
Kommentit (456)
Ja pahoittelut kirjoitusvirheistä!
Ei jättäydy vaan jätetään. Itse olen sellainen enkä tiedä mikä mussa on vikana. En esim. ole koskaan ollut kenenkään paras kaveri.
On varmaan hiljaisempi ja hitaasti lämpenevää tyyppiä?
Itse olen tämä syrjään jäävä enkä keksi sille syytä. Uusien tuttavuuksien kanssa menee aina samalla kaavalla. Alussa minua pyydetään mukaan juttuihin ja otetaan mukaan porukkaan. Olen mukana menossa, mutta aina minut jätetään lopulta pois porukasta. Minussa selvästi on jotain vikaa, mutta kukaan ei koskaan sano suoraan, missä mättää.
Parisuhteen olen aina saanut suht helposti, joten en kait ihan tötterö ole.
Varmaan kun siinä sisäpiirissä on ahdasta kun yksi tunkee joka paikkaan määräilemään.
Meillä töissä tällainen sisäpiiri-ihminen😬
Mikset tee asialle jotakin ja auta tätä ihanaa ystävää?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tämä syrjään jäävä enkä keksi sille syytä. Uusien tuttavuuksien kanssa menee aina samalla kaavalla. Alussa minua pyydetään mukaan juttuihin ja otetaan mukaan porukkaan. Olen mukana menossa, mutta aina minut jätetään lopulta pois porukasta. Minussa selvästi on jotain vikaa, mutta kukaan ei koskaan sano suoraan, missä mättää.
Parisuhteen olen aina saanut suht helposti, joten en kait ihan tötterö ole.
Kuinka aktiivinen sinä olet vastavuoroisesti?
Olen mielelläni siellä laidalla, silloin ei joudu hankaliin tilanteisiin vallasta tappelevan sisäpiirin kanssa. Jossain vanhempaintoimikunnassa olen lähinnä tiedonsaannin takia.
Mistä sinä siis tiedät, että nimenomaan haluaisi olla siinä ytimessä? Yrittääkö hän kovasti? Jos hän sittenkin haluaa jättäytyä sinne sivummalle, koska ei halua olla missään huomion keskipisteenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen olen aina saanut suht helposti, joten en kait ihan tötterö ole.Kuinka aktiivinen sinä olet vastavuoroisesti?
Olen todella aktiivinen. Juttelen ja ehdotan tekemistä, osallistun Whatsapp-keskusteluun yms. Lopulta se kuitenkin aina menee siihen että minun jutut ignorataan.
Täällä yksi samanlainen ihminen, eli minä olen myös koko elämäni ollut se ihminen joka aina jätetään pois sisäpiiristä joko ennemmin tai myöhemmin.
Minut ikäänkuin unohdetaan, että olen edes olemassa. Lopulta minusta on tullut lähes kokonaan näkymätön, nykyään hyvin harva näkee minut oikeasti. Kyllä heitäkin on, mutta harvassa. Tämä on tietenkin heijastunut ihmissuhteisiini negatiivisella tavalla, eli ei minulla ole juurikaan ketään ihmisiä elämässäni, joitain kavereita kyllä joiden kanssa olen tekemisissä muutaman kerran vuodessa. Yhtään todellista ystävää minulla ei ole ollut ikinä. Parisuhteesta voinen vain haaveilla, vedän puoleeni ihmisiä jotka muistuttavat minua menneisyydestäni eli persoonallisuushäiriöisiä ja alkoholiongelmaisia jne...
Ystäviä ei jätetä pois porukasta, hankalat jätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen olen aina saanut suht helposti, joten en kait ihan tötterö ole.Kuinka aktiivinen sinä olet vastavuoroisesti?
Olen todella aktiivinen. Juttelen ja ehdotan tekemistä, osallistun Whatsapp-keskusteluun yms. Lopulta se kuitenkin aina menee siihen että minun jutut ignorataan.
Toiseen äärilaitaan mennäkseni oletko jopa liian aktiivinen, dominoitko näitä keskusteluja ja hukutat muiden jutut? Jos ryhmässä on vaikka kahdeksan jäsentä, onko sinun osuutesi viesteistä noin 1/8 vai huomattavasti enemmän?
Kysyn, koska meillä on yksi tämmöinen jäsen tuttavapiirissä... Siksi hän jää hiukan epäsuosituksi ja syrjään, kun kerta kaikkiaan uuvuttaa muut jutuillaan. Tällaisesta kahdeksan hengen ryhmästä hänen viestejään olisi jopa 1/2, todella varovasti arvioitunakin 1/3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Jos tämä toistuu usein, niin ehkä kannattaa myös tarkastella sitä omaa käyttäytymistä. On minullakin tuttuja, joiden kanssa ei vaan synkkaa niin hyvin ja jotkut jopa aiheuttavat suurta ärsytystä olemalla esimerkiksi ylimielisiä besserwissereitä ja jatkuvasti tuputtamassa sitä ainoaa oikeaa omaa mielipidettään ja tällaista ei muutkaan jaksa kovin pitkään kuunnella. Alkuun saattavatkin olla mukavia ja pystyvät olemaan tyynenä ja ns. kaikkien kavereita, mutta sitten joku muuttuu, kun tullaan lähemmin tutuiksi.
Itse olen aina joka paikassa se näkymätön. Monesti uudessa porukassa käy niin että kun osallistun keskusteluun, kukaan ei reagoi eikä vastaa minun juttuihin ja puhuvat päälle. Puhun ihan normaalilla kuuluvalla äänellä ja silti kukaan ei muka kuule minua.
Sivustakatsojan tarkkailijan osa sattuu vain olemaan paremmin sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ystäviä ei jätetä pois porukasta, hankalat jätetään.
Hankala = ei halua juoruta ja puhua p^skaa niistä "ystävistä"/naapureista, jota eivät ole paikalla.
Syrjään jätetyt on älykkäitä ja siksi etäisen tuntuisia, empaattisempia, hitaammin lämpeäviä ja/tai ujoja ja siksi joskus ylimielisen oloisia, korrekteja ihmisiä, joilla ei ole halua tai kykyäkään heittäytyä sisäpiiriläiseksi (eli toisin sanoen vaatia huomiota ja seuraa).
Saat painaa alanuolta ihan rauhassa, jos älykkyydestä puhuminen otti päähän. Usein se vain on niin, että varsinkin nainen joka tietää ja ymmärtää asioista paljon ja joka ei osaa juoruilla eikä seuraa Putousta, Temppareita ja muita hömppiä.
Terv. kerran en tiennyt kuka on Kendal Jenner (?) ja sain räkäiset naurut päälleni siitä. Ei kiinnostanut enää olla osa sitä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Syrjään jätetyt on älykkäitä ja siksi etäisen tuntuisia, empaattisempia, hitaammin lämpeäviä ja/tai ujoja ja siksi joskus ylimielisen oloisia, korrekteja ihmisiä, joilla ei ole halua tai kykyäkään heittäytyä sisäpiiriläiseksi (eli toisin sanoen vaatia huomiota ja seuraa).
Saat painaa alanuolta ihan rauhassa, jos älykkyydestä puhuminen otti päähän. Usein se vain on niin, että varsinkin nainen joka tietää ja ymmärtää asioista paljon ja joka ei osaa juoruilla eikä seuraa Putousta, Temppareita ja muita hömppiä.
Terv. kerran en tiennyt kuka on Kendal Jenner (?) ja sain räkäiset naurut päälleni siitä. Ei kiinnostanut enää olla osa sitä porukkaa.
Kyllä vastaavasti älykköporukat hylkäävät harvinaisen nopeasti tyhmäksi tuomitsemansa ihmisen.
Erehdypä mainitsemaan joku Kendall Jenner akateemisen väen ryhmässä, joka kokoontuu filosofoidakseen ja katsoakseen taideleffoja.
Tai sius täytyy korjata kysymystä että miksi jotkut JÄÄ laidalle. Koska tämä kaverini haluaisi olla enemmän mukana. Jän ei tietoisesti jättäydy laidalle.