Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
1981/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekso kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen  joulu pikkusiskoni kanssa, Iltatähti, draamakuningatar. Minua 12 vuotta nuorempi. Tai no ekat 2 joulua oli mukavia mutta sitten se oppi puhumaan.

Lapsena kirkui kun sai nuken jolla oli vihreä mekko eikä punaista (vaikka ei ollut maininnut  lahjalistassaan mekon väristä mitään) tai  kun tv.stä tuli tyhmä lastenohjelma jonka olisi pitänyt loppua sillä sekunnilla, kanavanvaihto ei auttanut. Aikuisena tilanne  on mennyt vain hullummaksi. Muistan kun yhtenä jouluna oli kaverinsa kanssa risteilyllä ja soitti  äidilleni että haluu lisää rahaa, eihän äiti pystynyt (vuonna 2001) moiseen ihmeeseen. Tappeli lopulta  baarimikon ja järkkärin  kanssa ja päätyi laivan putkaan, ai että kun olisin ollut näkemässä :D 

Ja kun odotin esikoista ja olin huonovointinen kilahti kun vanhempani hoivasivat minua ja olivat huolissaan minusta, lähti sitten kiukuspäissään baariin ja soitteli aamuyöstä isää hakemaan.

Vanhempani ovat pienituloisia eläkeläisiä, silti heidän pitäisi ostaa siskolleni  läppäriä ja kännykkää ja ulkomaan matkaa  ja...  Minä ostin viime vuonna lahjakortin tatuointiliikkeseen ja siitä suuttui, kun oli väärä liike. Tänä vuonna ostin ihan vit tullakseni halpoja suklaakonvehteja, saapahan kiljumisen aihetta kun  ei ole tarpeeksi hieno rasia. Minulle ei itse ole ikinä antanut mitään lukuunottamatta lapsuutta  jolloin sain mm. hakaneulan tulitikkuaskissa. Älkää kysykö.

Siinäpä oiva idea. Annat tänä vuonna lahjaksi naulan stidiboxissa. Samalla mitalla, tai no vähän vielä karumpaa.

Tai partakoneenterä...

Vierailija
1982/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ammatiltaan lentäjä ja rakastaa joulua. Järjestää aina itselleen australian lennot, josta paluu on aattona, jotta saa joulun vapaaksi. Ton reissun jälkeen hänellä on 6 päivää vapaata. Minun työpaikallani joulu & uv on sesonkiaikaa ja olen aivan loppu. Mies olettaa että teen ruuat alusta alkaen, koristelen ja siivoan asunnon yms. Välillä itken illalla kun olen niin väsynyt töistä, kaupoissa ravaamisesta ja valmisteluista. Olen pyytänyt miestäni menemään vanhemmilleen jouluksi, jotta minun ei tarvitse tehdä mitään, mutta se ei hänelle koska pitää olla yhdessä. Olen pyytänyt hommaamaan kuuden päivän vapaat alkaen 21.12. jotta hän voi järkätä joulun, mutta sekään ei käy kun välipäivävapaat kuuluu jouluun. Paitsi minulla on pelkästään 25.12. vapaa, mutta se ei tunnu haittaavan. Viime vuonna sain jo jonkunlaisen hermoromahduksen väsymyksen takia aattona ja itkin enkä halunnut syödä mitään ja aloin jo repiä joulukoristeita pois kunnes mies sai minut rauhoitettua. Tänä vuonna miehellä on silti samat suunnitelmat reissunsa suhteen. En aio tehdä yhtään mitää joulun eteen. Katotaan mitä tapahtuu.

En vaan millään ymmärrä tuota, että naisen pitäisi yksinään järjestää joulua. Ruuat, koristelut, lahjat ja vieläpä noin, ettei edes ole lapsia, vaan ihan aikuisille järjestetään. Miksi suostut tuollaiseen?!

Mä en kuuntelis yhtään tollasta komentelua. Jos on pakko olla jotain jouluruokaa, niin kaupan hyllystä niitä saa. Kynttelikkö ikkunalla tai joulupallo huonekasvissa on ihan riittävä koristelu. Jos haluaa jotain enemmän, niin herra lentäjä on hyvä ja tekee itse ihan vapaasti.

Pakkohan se on jos haluaa lentäjän vaimon elintason pitää jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa ja sai ehdottaa pitäisinkö joulu-vai uudenvuodenkinestä parempana. Halusin jouluksi kotiin. No junassa sitten toislta puolen maata ja bussilla kirkonkylälle. Bussipysäkiltä aattona kävelin kuutisen kilsaa kotiin jossa ei  ollut ketään! Jostain sain kaivettua avaimen ja menin taloon. Laitoin tulen pesään ja löytyi jotain eineksi ja pottuja ruuaksi. Söin niitä joulunpyhät. Ja kun kävelin bussipysäkille tuli vanhemmat ja siskot vastaan. Pysähtyivät kohdalle ja hirvee huuto. No jatkoin matkaani.

Vierailija
1984/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin joululomille koulusta. Talo oli täynnä sukulaisia. Niitä oli niin paljon ettei ollut nukkumapaikkaa. Nukuin saunassa jota tietenkin oli käytetty koko ajan eli v***n kuuma. Seuraavan yön nukuin karjakeittiössä, sen kun sai lämmitettyä (karjaa ei enää siinä vaiheessa ollut).

Kolmantena päivänä omalle perheelle selvisi että olin paikalla. Sain serkuilta huutoa kun menin keittiöön ja otin itselleni jouluruokia. Neljäntenä päivänä kaveri tuli käymään ja sovittiin että menen sen luo pariksi yöksi. Äiti tuli siihen huutaan miksi en voi olla koskaan kotona.

Vierailija
1985/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ammatiltaan lentäjä ja rakastaa joulua. Järjestää aina itselleen australian lennot, josta paluu on aattona, jotta saa joulun vapaaksi. Ton reissun jälkeen hänellä on 6 päivää vapaata. Minun työpaikallani joulu & uv on sesonkiaikaa ja olen aivan loppu. Mies olettaa että teen ruuat alusta alkaen, koristelen ja siivoan asunnon yms. Välillä itken illalla kun olen niin väsynyt töistä, kaupoissa ravaamisesta ja valmisteluista. Olen pyytänyt miestäni menemään vanhemmilleen jouluksi, jotta minun ei tarvitse tehdä mitään, mutta se ei hänelle koska pitää olla yhdessä. Olen pyytänyt hommaamaan kuuden päivän vapaat alkaen 21.12. jotta hän voi järkätä joulun, mutta sekään ei käy kun välipäivävapaat kuuluu jouluun. Paitsi minulla on pelkästään 25.12. vapaa, mutta se ei tunnu haittaavan. Viime vuonna sain jo jonkunlaisen hermoromahduksen väsymyksen takia aattona ja itkin enkä halunnut syödä mitään ja aloin jo repiä joulukoristeita pois kunnes mies sai minut rauhoitettua. Tänä vuonna miehellä on silti samat suunnitelmat reissunsa suhteen. En aio tehdä yhtään mitää joulun eteen. Katotaan mitä tapahtuu.

Suomesta ei ole suoria lentoja Australiaan. Eikä charterlentoja. Kipparin vaimo

Kyllä ne kipparit kulkee muillakin, kuin suorilla lennoilla. Singaporenkin kautta matka kestää yli 24 h, eli vaikka olikin suora, pitäisi olla monta lentäjää.

Kyllä Australiaan lennetään ja monen kipparin voimin vaan ei Suomesta. T. Kipparin vaimo

Vierailija
1986/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten mulla on ollut ihan hyviä jouluja, tää oli ehkä ikävin kokemus;

En ole pystynyt tulla raskaaksi vaikka ollaan poikaystäväni kanssa yritetty jo yli vuosi vauvaa. Viime jouluna olin surullinen koko joulun juuri siksi (vaikka muuten olikin mukava joulu miehen suvun kanssa), koska en ollut raskaana vaikka olin kuvitellut että silloin jo olisin. (ja tällä menolla ensi joulunakaan tuskin olen raskaana...)

Sitten tuona jouluaatto iltana (noin klo 23) exäni ja hänen uusi tyttöystävänsä päättävät yrittää soittaa minulle ja laittavat tekstiviestejä että haluavat puhua minun kanssa puhelimessa. (vaikka luulin blokanneeni exän kaikkialta, mutta hän oli kai vaihtanut puhelinnumeroaan) En vastannut heille, ja blokkasin nuokin numerot.

Sitten taustatietona tähän, minulla oli kyseisen exän kanssa pitkäaikainen suhde aikanaan, missä minä halusin lasta ja hän ei yhtä paljon halunnut lasta. Mutta oltiin kuitenkin sovittu päiväkin milloin aletaan yrittää lasta. Mutta sitten erosimme ennen tuota. Mutta exä teki parin kuukauden seurustelun aikana toisen naisen raskaaksi ilmeisesti juuri tuona aikana kun oltiin suunniteltu että me oltaisiin alettu yrittää lasta. Ja vieläpä laittoi lapsen toiseksi nimeksi nimen mitä oltiin suunniteltu meidän lapsen nimeksi. Ja kyseinen joulu oli tuon lapsen ensimmäinen joulu.

Että tuli tuosta exän ja hänen uuden naisen soittelu ja tekstiviestien lähettelystä tosi ahdistunut olo. En tiedä mistä he halusivat puhua kun en vastannut heille. Mutta tuli olo että he yrittivät vaan lällätellä siitä, kun heillä on lapsen ensimmäinen joulu ja minä en pysty tulla raskaaksi... (vaikka eivät varmaan he edes tietäneet että yritämme vauvaa)

Ja toinenkin ikävä joulu kokemus liittyi tuohon samaan kyseiseen kauhu exään;

Minulla oli mukava joulu sukulaisten kanssa. Jouluaattona menin nukkumaan. Mutta exä ilmeisesti meni bilettämään kaverinsa kanssa. Sitten hänen exä ja hänen kaverinsa soittavat minulle noin kello 3 yöllä että exäni haluaa erota minusta ja exä alkaa riidellä puhelimessa minulle. Ja olin ihan unen pöpperössä koska heräsin tuohon puheluun. Aamulla exä sitten sanoi ettei haluakkaan erota ja oli vaan kännissä. Mutta tuo oli kyllä silti tosi ikävä puhelu keskellä jouluaatto yötä.

Tämä on sellainen asia, mitä minun ikäpolveni ihminen ei ikinä ymmärrä.  Että jouluaattona mennään jonnekin bilettämään.

Mun nuoruudessa ja hyvin pitkälle aikuisuudessakin mikään biletyspaikka ei ole ollut auki jouluaattona.  Joulua viettivät ihan kaikki kotonaan, siis se ravintolaväkikin.  Tietysti jotkut ammatit vaati työssäoloa silloinkin, mutta ei mitkään huvittelupaikat.

Kaikki oli kiinni myös joulupäivänä.  Siskoni oli töissä huoltoaseman kahviossa 60-luvulla.  Huoltsikan pitäjä piti asemaa auki joulupäivänä, mutta mitään muuta sieltä ei saanut, ei kahviakaan.  Eikä niitä polttoaineen ostajiakaan liiemmälti ollut.  Siskoni meni töihin vasta tapanina ja silloinkin vasta iltapäivällä.

Nuoretkin pysyi yleensä aina kotona, ainakin aaton ja yleensä joulupäivänkin.  Kaikkialla oli aivan hiljaista.  Mikään kauppa tai mikään muukaan ei ollut auki.  Minusta se oli parempi tapa kuin nykyinen, kun kaikki on auki arkipäivän tapaan.  Silti  vieläkin jotkut valittaa, kuinka joulu on ikävää aikaa, vaikka nykyään sitä ei ole mitenkään pakko viettää, kun mihin tahansa voi mennä aikaansa viettämään.

Bilettäminen jouluna kuulostaa minusta edelleen herjaamiselta.  Tähän on kumminkin tultu, joten olkoon sitten niin.  En vaan ole huomannut, että ihmiset olisivat sen onnellisempia nykyään, vaikka mitään arvoja ei tarvitse enää kunnioittaa.

Tuo bilettäminen kesken joulun olis itselle kyllä melkoinen kynnyskysymys. Ok, jos joku haluaa viettää joulunsa riekkuen baareissa, niin senkun, mutta sitten se kyllä saa kelvata jollekulle toiselle muijalle kumppaniksi.

Vierailija
1987/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex meinasi kännissä polttaa koko asunnon.

Hieman saman tyyppinen homma tapahtui meillä jokunen vuosi sitten - mies innostui kiskomaan glögiä sen verran, että yöllä sammui suihkuun seurauksin, jonka hetken päästä tiesi koko taloyhtiö.

Seuraukset olivat karmeat. Ollaan edelleen yhdessä, kai sitä yhden pahemman mokan voi anteeksi antaa kun toista ihmistä rakastaa. 

Vierailija
1988/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin joulu oli vuonna 2021. Suunnittelin joulua etukäteen hyvissä ajoin ja sovin uuden ystäväni kanssa että tulisimme vierailulle pienen tyttäreni kanssa jouluna. Tällä naisella oli saman ikäinen tytär ja poika ja ajattelimme että se olisi meistä kaikista mukavaa. Sanoin vielä että on hienoa kun saa kerrankin antaa lahjoja kun on ollut hyvin yksinäisiä ja tylsiä jouluja yksinhuoltaja kun olen. Vanhempani eivät ole elossa ja muu suku on etäinen.

No sitten kun piti tulla kylään jouluna niin ei voitu tulla kun hänen lapsensa oli kipeä. Lupasi ilmoittaa kun paranee pyhien jälkeen. Toivoin pikaista paranemista, tosin tästä ystävästä en kuullu koskaan enää sen jälkeen.

Mun aikuinen veli kävi kylässä esittämässä joulupukkia ja toi tyttärelleni lahjat. Viipyi max 2 tuntia ja meni sitten kiireesti viettämään joulua tyttöystävänsä vanhemmille. Meitä ei pyydetty mukaan. Olin koko loppuvuoden niin sanoin kuvaamattoman pettynyt että siitä viisastuneena ollaan menty tyttären kanssa kahestaan viettämään joulua risteilylle. Pöydät on valmiiksi katettu, on ohjelmaa, joulupukki, lahjoja ja muita ihmisiä ympärillä.

Ja mennään taas tänäkin vuonna, joulu on pelastettu!

Vierailija
1989/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kaukaisella menneellä vuosikymmenellä appiukko vit-tuili sen tuhannen kännissä vaimolleen, ja tämä sen kun painoi nöyränä päänsä alas, eikä sanonut mitään vastaan.

Nuorena exän avomiehenä teki niin mieli huutaa kännipellelle, että riittää jo!

En kuitenkaan tohtinut, kun hirvikivääri roikkui naulassa olohuoneen nurkassa patruunataskuineen. Henkikulta kun sattui olemaan itselleni hiukka arvokas.

Sitä vit-tuilua riitti koko helvetin joulun, edellisvuotista Päätaloa piti intensiivisesti lukea, ettei tarvinnut katsella oksennusta vaivoin takaisin nieleskelevää herra miestä.

Seuraava joulu olikin helpompi, maksa oli sanonut poks.

Vierailija
1990/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin joulu oli vuonna 2021. Suunnittelin joulua etukäteen hyvissä ajoin ja sovin uuden ystäväni kanssa että tulisimme vierailulle pienen tyttäreni kanssa jouluna. Tällä naisella oli saman ikäinen tytär ja poika ja ajattelimme että se olisi meistä kaikista mukavaa. Sanoin vielä että on hienoa kun saa kerrankin antaa lahjoja kun on ollut hyvin yksinäisiä ja tylsiä jouluja yksinhuoltaja kun olen. Vanhempani eivät ole elossa ja muu suku on etäinen.

No sitten kun piti tulla kylään jouluna niin ei voitu tulla kun hänen lapsensa oli kipeä. Lupasi ilmoittaa kun paranee pyhien jälkeen. Toivoin pikaista paranemista, tosin tästä ystävästä en kuullu koskaan enää sen jälkeen.

Mun aikuinen veli kävi kylässä esittämässä joulupukkia ja toi tyttärelleni lahjat. Viipyi max 2 tuntia ja meni sitten kiireesti viettämään joulua tyttöystävänsä vanhemmille. Meitä ei pyydetty mukaan. Olin koko loppuvuoden niin sanoin kuvaamattoman pettynyt että siitä viisastuneena ollaan menty tyttären kanssa kahestaan viettämään joulua risteilylle. Pöydät on valmiiksi katettu, on ohjelmaa, joulupukki, lahjoja ja muita ihmisiä ympärillä.

Kurjalta kuulostaa. Mutta eihän veljesi voinut pyytää teitä kylään paikkaan, jossa hän itsekin oli vieraan asemassa. Mahdatko edes tietää, olisiko siellä ollut tilaa teille?

Vierailija
1991/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten oltiin koko perhe viikkoa ennen aattoa (oletettavasti) norossa. Aattoon mennessä oltiin oltu jo kolme päivää oireettomia, joten kaikille sopi, että vietetään joulu sukulaisten kanssa. Tapaninpäivänä alkoi sitten tulla viestejä sukulaisilta, että ovat sairastuneet. Meidän perheelle ei tullut mitään, joten päättelin, että me oltiin syyllisiä.

Viime vuonna olin asettanut jouluun hirveästi odotuksia kun oli kuopuksen eka, mutta sitten joku hirveä flunssa iski meihin. Mies oli niin kipeä, ettei voinut syödä yhtään mitään ja makasi vaan sängyssä, kuopus 4kk huusi koko aaton kurjaa oloa ja me muutkin oltiin pystyssä särkylääkkeen voimin.

Vierailija
1992/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjalta kuulostaa. Mutta eihän veljesi voinut pyytää teitä kylään paikkaan, jossa hän itsekin oli vieraan asemassa. Mahdatko edes tietää, olisiko siellä ollut tilaa teille?

Ei sillä syyllä mulle ole niin väliä eikä se mulle kuulukkaan. Mutta kun kävi vaan nopeasti hoitamassa alta pois ns. "velvollisuutensa enona" 2h vierailu jouluna. Tuntui että sillä oli kiire muualle ja sen ajatuksetkin vaan lähtemisessä. Ei tullu hyvä mieli. Niin siksi päätin että me ei olla tyttären kanssa jatkossakaan kotona jouluna niin veli voi vapaasti viettää sen miten haluaa.

1993/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin armeijassa ja sai ehdottaa pitäisinkö joulu-vai uudenvuodenkinestä parempana. Halusin jouluksi kotiin. No junassa sitten toislta puolen maata ja bussilla kirkonkylälle. Bussipysäkiltä aattona kävelin kuutisen kilsaa kotiin jossa ei  ollut ketään! Jostain sain kaivettua avaimen ja menin taloon. Laitoin tulen pesään ja löytyi jotain eineksi ja pottuja ruuaksi. Söin niitä joulunpyhät. Ja kun kävelin bussipysäkille tuli vanhemmat ja siskot vastaan. Pysähtyivät kohdalle ja hirvee huuto. No jatkoin matkaani.

Miten voit olla noin tyhmä. Että annoit tuon tapahtua. Eikö siellä miehen päässä tosiaankaan mikään toimi.

Vierailija
1994/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten oltiin koko perhe viikkoa ennen aattoa (oletettavasti) norossa. Aattoon mennessä oltiin oltu jo kolme päivää oireettomia, joten kaikille sopi, että vietetään joulu sukulaisten kanssa. Tapaninpäivänä alkoi sitten tulla viestejä sukulaisilta, että ovat sairastuneet. Meidän perheelle ei tullut mitään, joten päättelin, että me oltiin syyllisiä.

Viime vuonna olin asettanut jouluun hirveästi odotuksia kun oli kuopuksen eka, mutta sitten joku hirveä flunssa iski meihin. Mies oli niin kipeä, ettei voinut syödä yhtään mitään ja makasi vaan sängyssä, kuopus 4kk huusi koko aaton kurjaa oloa ja me muutkin oltiin pystyssä särkylääkkeen voimin.

Meidän sukujouluilut päättyivät lopulta siihen, että aina juhlissa oli mukana joku joka oli juuri toipumassa tai juuri sairastumassa ja tartutti muut, kun eihän sitä juttua voi joulujuhlista jäädä pois.

-ohis

Vierailija
1995/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä päätti pukeutua jouluna verkkosukkahousuihin. Koira unilta herättyään luuli sitä meheväksi verkkokinkuksi ja iski kiinni. Jouduttiin pukin ja tonttujen kanssa kiskomaan koiraa irti. Kyllä sen jälkeen eggnog maistui.

Vierailija
1996/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu pois kotoa, olimme nuori perhe ja vietimme joulun miehen siskon luona. Voi apua kun olin pettynyt joulunviettoon. Kyllä oli ikävä lapsuus jouluun, kotiin. Liki joka joulu nykyään kaipaan Lappiin kelohonkamökkiin.

Vierailija
1997/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso oli jäänyt kiinni pitkään jatkuneessta sivusuhteesta, mutta päätettiin kuitenkin viettää joulu yhdessä. Oli kyllä ankein joulu ikinä! Muutin tammikuussa pois. Uusi rouva muutti keväällä tilalle.

Vierailija
1998/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän, ei mitään maraton viestejä, ei niitä jaksa kukaan lukea! Lyhyesti ja ytimekkäästi asia!

Vierailija
1999/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei ole suoria lentoja Australiaan. Eikä charterlentoja. Kipparin vaimo

Kyllä ne kipparit kulkee muillakin, kuin suorilla lennoilla. Singaporenkin kautta matka kestää yli 24 h, eli vaikka olikin suora, pitäisi olla monta lentäjää.

Kyllä Australiaan lennetään ja monen kipparin voimin vaan ei Suomesta. T. Kipparin vaimo

Eihän kukaan sanonut pitää olla suora lento.

Voithan sä lentää Tukholmaankin Prahan kautta

Vierailija
2000/2317 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8. kuukaudella raskaana. Vietin joulua äitini ja isäni kanssa kolmistaan. Olin eronnut aiemmasta miehestäni muutama vuosi aiemmin ja äitini kiusasi ja haukkui minua koko joulun ajan siitä. Silloinen mieheni vietti joulua omien vanhempiensa kanssa. Olin tavattoman väsynyt ja vatsani oli valtava, itkin melkein koko ajan. Pari viikkoa myöhemmin synnytin kuolleen lapsen. 

En nyt tarkoita, että äitini olisi syypää siihen mutta edelleen välimme ovat hyvin viileät monistakin syistä.