Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
1961/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on sellainen asia, mitä minun ikäpolveni ihminen ei ikinä ymmärrä.  Että jouluaattona mennään jonnekin bilettämään.

Mun nuoruudessa ja hyvin pitkälle aikuisuudessakin mikään biletyspaikka ei ole ollut auki jouluaattona.  Joulua viettivät ihan kaikki kotonaan..... ......Bilettäminen jouluna kuulostaa minusta edelleen herjaamiselta.  Tähän on kumminkin tultu, joten olkoon sitten niin.  En vaan ole huomannut, että ihmiset olisivat sen onnellisempia nykyään, vaikka mitään arvoja ei tarvitse enää kunnioittaa.[/quote]

Olin kerran sinkkupoikana äitillä syömässä, kympin maissa lähdin kotiin viimeiseen bussiin vedoten. Oikeasti kävelin kotiin koko matkan. Tuntui oudolta olla kaupungilla jouluaattona, mutta yksinäiseltä olla kotona.

Poikkesin pubiin, sellainen oli auki. Siellä ihmisten keskustelunaihe oli että "....vaikka en yleensä käy pubissa jouluna, mutta tällä kertaa...."

Eli ei se kenenkään arvojen mukaista ole. Kaikki tietää että joulu vietetään ydinperheen kesken ja sukua on kutsuttu ja kynttilät ja lapset ja joulukuuset jne kuuluu jouluun.

Yksinäisenä oli vaan ankeaa istua kämpillä ja seurata joulukuusen havujen tippumista.

Se joulu olikin onneksi viimeinen yksin vietetty, seuraavaksi jouluksi oli jo oma joulutonttu löydetty ja sen - ja myöhemmin perheen - kanssa on jo 20v joulua vietetty.

Nykyään yksinäisiä, tai sanotaanko yksinasuvia on tosi paljon. Toivon että noita biletysmahdollisuuksia oilsi mahdollisimman paljon - vaikka alkoholittomiakin - ja kynnys mennä niihin olisi matala. Sillä pitkä pyhä on vaikea yksinäiselle.

Vierailija
1962/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tekemässä eroa hieman epävakaasta naisystävästäni, tai ollut oikeastaan koko syksyn. Molemmilla olisi ollut edessä yksinäinen joulu, joten ehdotin, että vietämme jouluaaton yhdessä ja koitamme järjestää mukavan joulunvieton yhdessä kaveripohjalta. En halunnut, että hän märehtii yksinäisyydessä kokonaista viikon vapaata töistä, olin suoraan sanottuna aika huolissani. Aaton aattona ilmapiiri oli painostava heti työpäivän päätyttyä, oli itkeskelyä ja lähelle pyrkimistä ja sen sijaan että olisin lähtenyt pois päätin alkaa tyhjentämään viskipulloa. Lopulta sammuin ja asiasta en paljoa muista, mutta aamulla nainen hehkui onnea koska olimme yöllä harrastaneet seksiä. Hän otti sen lupauksena yhteen paluusta. Kiemurtelin jotenkin jouluaaton yli, oli jopa ihan leppoisaa, mutta joulupäivän aamuna oli pakko lähteä kesämökille pakoon ahdistavaa olotilaa. Nainen sitten kyseli, miksi emme voisi jatkaa yhdessä kun oli läheisyyttäkin, niin kerroin hänelle, että koko tapahtuma oli minun osaltani suuri virhe, jota pyydän anteeksi ja kadun syvästi. Sotahan siitä syttyi. Vuorokausi keskeytyksetöntä viestiä ja soittoja, uhkailua ja tavaroideni särkemistä. Olin kuulemma maannut sängyssä kuin lahna ja hänen piti imeä mulle kyky yhdyntään ja hoitaa sekin kokonaan itse. No shit, makasin ehkä 2 promillen kännissä! Tapaninpäivänä oli pakko mennä asuntoon hakemaan tavaroita työpäivää varten ja tappeluhan siellä odotti. Nainen kävi päälleni, repi vaatteet, puri valtavia mustelmia ympäri yläkroppaani ja soitti poliisit paikalle väittäen, että olen hänet pahoinpidellyt. Oli kyllä hieno joulu kertakaikkiaan, vielä ensimmäinen ilman äskettäin menettämääni vanhempaani. Jälkikäteen aika helppo nähdä virheeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies söi ensin kuusen ja jälkiruoaksi söi vielä jätti-koiran.

Vierailija kirjoitti:

Koira jätti ja mies söi kuusen. Anoppi suuttui ja lensi luudalla tiehensä. Tytär jätti koulun ja alkoi "somevaikuttajaksi".

Vierailija kirjoitti:

Koira jätti, mies söi kuusen

Yllättävän monelta on mies syönyt kuusen! 🤔

Vierailija
1964/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira jätti ja mies söi kuusen. Anoppi suuttui ja lensi luudalla tiehensä. Tytär jätti koulun ja alkoi "somevaikuttajaksi".

Vierailija kirjoitti:

Aika ihmeellistä, olisin luullut sen verran harvinaiseksi tempuksi, että sillä pääsisi jo uutisiin.

Vierailija
1965/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2020 en voinut mennä töihin koronarajoitusten takia. Kauhein joulu ikinä.

Vierailija
1966/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä syttyi tuleen. Meillä oli "eläviä" kynttilöitä joissa oli siis oikeasti tulet, ei sähkökynttilöitä. Isä nojasi liian lähelle niitä ja paidan selkämys syttyi. Onneksi saatiin äkkiä sammutettua eikä tullut palovammoja. Seuraavaksi jouluksi hommattiin sähkökynttilät.

Anteeksi,mutta naurattaa🤭

Vierailija
1967/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuusi söi miehen. Pukki jäi vain killumaan kuusen oksille.

Vierailija
1968/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki kaatoi kuusen.

Tämä oli oikeastaan hauska. meillä oli uusi pieni kissanpentu ja vanha mötkö kolli. Pentu säikähti joulupukkia ja juoksi kuusen latvaan ja kolli tietty yritti samaa perässä. Kuusi kaatui ruokapöydän päälle.

Pukki (naapurin vanha isäntä) joutui istumaan alas ja ottaan nitroa.

Vierailija
1969/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joulut uusperheen kanssa. Joulukorteissa ei ollut koskaan minun nimeäni esim, ihan kuin en kuuluisi perheeseen kun olen vain puolison mukana tullut jämälapsi tai olin

Vierailija
1970/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu 1986. Oltiin tosi nuoria 20-vuotiaita. Odotin lasta melkein viimeisilläni, olin puunannut sekä tehnyt jouluruokia sekä koristellut kodin. Miehellä oli 1 ainoa tehtävä jouluna töidensä lisäksi. Se oli hankkia se joulukinkku. Miten luulette käyneen? Miehen työnantaja soitti, että hän voisi olla maksamatta palkkaa lainkaan, koska mies oli pelannut koko palkkansa ja hävinnyt sen. Kotiin miestä ei liioin kuulunut. Joulupäivänä tuli viinalta ja makealta lemuten, pieni lihapala kainalossa. Kertoi, kuinka pahalta näytin ja sanoi, että olen liian vanha hänelle. Oli tykästynyt työpaikan 16-vuotiaaseen tyttöön. Löysin kotoa myös pienen erän huumetta, mikä selitti sen, että otti senkan nenästäni, kun en ollut herättänyt häntä joulun jälkeisenä päivänä ajoissa töihin. Vain viikko aiemmin otettiin senkka, kun herätin hänet... No, erohan siitä tuli aika pian näiden sattumusten ja synnytyksen jälkeen. Kaikesta oltiin puhuttu etukäteen. Ehdoton ei pettämiselle, huumeille sekä rahapeleille. Kaikkea sitten teki. Ajattelin, että lapselle paras kun erotaan heti, koska mies ei halunnut hakea apua ongelmiinsa. Hänen mielestään ongelma oli minulla. Olin samaa mieltä ja nostin miehen rappuun ja tavarat perässä.

Hyi sinua ku oot 20-vuotiaana ollu raskaana, häpeä!

Täysi-ikäinen raskaana, ai kauhee.

Mieskin oli varmaan joku 21-v pappa. Kuinka joku voi seurustella pdrin ka

Vierailija
1971/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun tärkeimmän henkilön pitäisi olla Jeesus. Nyt vaan keskitytään olemaan kilttejä jotta pukki toisi lahjoja, ei olla kilttejä Jeesuksen takia.

Pelko on kristityn moraalin ydin. Rauhan uskonto..

Vierailija
1972/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki kävi panemassa mutta isoäitiäni....

Vierailija
1973/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais olla seuraavissa pikkujouluissa persu.

Vierailija
1974/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat päättivät erota vähän ennen joulua ja isä muutti saman tien pois kotoa. Sinänsä ei haitannut, koska pelkäsin äijää ja hänen kauheita huutoraivareitaan eikä hän pahemmin minusta välittänytkään. Jouluaatto ja koko joulu menivät kuitenkin pilalle, koska äiti oli masentunut ja lamaantunut, makasi suurimman osan ajasta sohvalla. Jouduin siivoamaan ja muistaakseni leivoin jotain, ja äiti jaksoi laittaa jouluruokia, mutta muuten oli synkkää ja ankeaa. Lahjat avattiin jo aatonaattona eikä sukulaisia pahemmin näkynyt, tai ehkä olen unohtanut. En ollut vielä kymmentäkään, ja yhä muistan sen hirveän, ahdistavan maailmanlopun tunnelman, vaikka vuosia on kulunut.

Vierailija
1975/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aika monen mielestä kinkku ja karjalanpaisti ei voi olla yhtä aikaa. Mielestäni vähän tylsää, jos pöydässä on vain yksi liha vaihtoehto.

Monipuolesta ruokailusta nauttiminen on kai monien mielestä väärin. Joulunakin pitäisi syödä maltillisesti.

Karjalaispaistista jankuttaja taitaa olla niitä joiden pitää avata-sulkea ovi täsmälleen seitsemän kertaa ennen kuin uskaltaa laittaa sen lopulta kiinni.

Vierailija
1976/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki pani vaimoa :(

Vierailija
1977/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aika monen mielestä kinkku ja karjalanpaisti ei voi olla yhtä aikaa. Mielestäni vähän tylsää, jos pöydässä on vain yksi liha vaihtoehto.

Monipuolesta ruokailusta nauttiminen on kai monien mielestä väärin. Joulunakin pitäisi syödä maltillisesti.

Karjalaispaistista jankuttaja taitaa olla niitä joiden pitää avata-sulkea ovi täsmälleen seitsemän kertaa ennen kuin uskaltaa laittaa sen lopulta kiinni.

Karjalaispaisti..😂😂Montako karjalaista siihen tarvitaan? Onko listallasi myös pohjalaispaisti tai savolaispaisti? Ihan vain tiedoksi, se on KARJALANPAISTI.

Vierailija
1978/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän vaari katosi eikä sitä löytynyt. Sinä jouluna kuitenkin syötiin kinkkua. Mikä oli kiva.

Vierailija
1979/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ammatiltaan lentäjä ja rakastaa joulua. Järjestää aina itselleen australian lennot, josta paluu on aattona, jotta saa joulun vapaaksi. Ton reissun jälkeen hänellä on 6 päivää vapaata. Minun työpaikallani joulu & uv on sesonkiaikaa ja olen aivan loppu. Mies olettaa että teen ruuat alusta alkaen, koristelen ja siivoan asunnon yms. Välillä itken illalla kun olen niin väsynyt töistä, kaupoissa ravaamisesta ja valmisteluista. Olen pyytänyt miestäni menemään vanhemmilleen jouluksi, jotta minun ei tarvitse tehdä mitään, mutta se ei hänelle koska pitää olla yhdessä. Olen pyytänyt hommaamaan kuuden päivän vapaat alkaen 21.12. jotta hän voi järkätä joulun, mutta sekään ei käy kun välipäivävapaat kuuluu jouluun. Paitsi minulla on pelkästään 25.12. vapaa, mutta se ei tunnu haittaavan. Viime vuonna sain jo jonkunlaisen hermoromahduksen väsymyksen takia aattona ja itkin enkä halunnut syödä mitään ja aloin jo repiä joulukoristeita pois kunnes mies sai minut rauhoitettua. Tänä vuonna miehellä on silti samat suunnitelmat reissunsa suhteen. En aio tehdä yhtään mitää joulun eteen. Katotaan mitä tapahtuu.

Suomesta ei ole suoria lentoja Australiaan. Eikä charterlentoja. Kipparin vaimo

Kyllä ne kipparit kulkee muillakin, kuin suorilla lennoilla. Singaporenkin kautta matka kestää yli 24 h, eli vaikka olikin suora, pitäisi olla monta lentäjää.

Vierailija
1980/2317 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koronan just ennen joulua ja olin raskaana. Jouluruoka ei maistunut miltään ja kuume, räkäisyys ja olo oli jotain karmeaa että luulin etten jää henkiin. Mutta pahinta oli kun ei maistanut mitään, jouluruoka ei maistunut miltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä