Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2320)
Vierailija kirjoitti:
Olin eksän kanssa jouluristeilyllä. Hän joi joulupöydässä kaksin käsin hanaviiniä, teki baarikierroksen laivalla ja sammui menomatkalla hyttiin jo alkuillasta. Tukholmassa jouluaattona hän oli krapulassa. Joululahjaksi sain pienen vilkkuvan joulukuusen ja haukut päälle, koska en osannut arvostaa tarpeeksi sitä ettei hän enää paluumatkalla juonut. Huom! Hän oli luvannut etukäteen ettei juo, mutta kun hytissä oli maksuton minibaari, pakkohan se oli tyhjentää jo ennen kuin laiva lähti.
Alkoholismi ei ole sairaus. Jos se olisi sairaus, alkoholisti haluaisi parantua.
Ajatteleeko psykopaatti haluavansa parantua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän tänään maagisesti ajatuksien voimalla kertoa tyttärelleni, eträ olen muuttunut. Se kuulemma onnistuu tämän ketjun mukaan.
Olet tainnut aika monta kertaa tuottaa pettymyksen. Nyt tiedät miltä se tuntuu.
Yhden kerran. Vuosia tein muuttuakseni ja nyt kun haluan sen osoittaa niin ei haluta olla tekemisissä. Olen tuomittu yhdestä virheestä koko loppuelämäksi.
Valitettavasti elämä usein menee niin.
Tyttäresi ilmeisesti sai sinusta tarpeekseen.
Miksi sinun pitäisi hänelle näyttää ja todistaa olevasi muuttunut?
Olen tänne jossain toisessa ketjussa kirjoittanut ex-miehestäni, josta erosin hänen alkoholismista takia, että vaikka hän raitistuisi, en sittenkään enää haluaisi elää hänen kanssaan. Saa olla vaikka miten "muuttunut," minä en häntä enää halua. En halua nähdäkään.
Enkä todellakaan kieriskele missään vihassa enkä katkeruudessa. Sen sijaan jos joutuisin tekemisiin hänen kanssaan, se kaikki mennyt paha olo voisi palata, muistaisin taas kaikki kauheudet. Parempi kun emme ole lainkaan tekemisissä.
Yksi ihminen on myös käyttänyt minua taloudellisesti hyväkseen, on tälläkin hetkellä minulle velkaa ison summan ja tiedän, etten tule häneltä mitään saamaan ikinä, on järjestänyt asiansa niin, ettei hänen tarvitse ikinä maksaa mitään. Eniten minua suututtaa hänen suhtautumisensa asiaan, käyttäytyy kuin sillä ei olisi mitään merkitystä, ei edes pahoittele asiaa. Että voi voi kun nyt näin kävi.
En todellakaan ala nöyristelemään ja antamaan anteeksi, en edes minkään ihmeellisen "itseni takia.". Vihaan hänen käytöstään varmaan loppuikäni. Ja sen vihan siis pitäisi jotenkin "syödä" minua....
No ei syö. Minulla on oikeus ajatella hänestä paskaa. Enkä halua naamaansa nähdä, paitsi siinä tilanteessa, että tulee tuomaan minulle mukavan rahatukon.
En toivota hänelle hyvää joulua.Muutaman joulun pilasin. Myönnän sen. Haluaisin vain korvata tyttärelleni sen. Olisi mukava sopia asiat vielä joskus, ennen kuin aika jättää. Jos se on mahdotonta, niin minkäs sille mahtaa. Rakastan häntä aina.
Yhden kerran muutaman joulun pilasit? Eli olet edelleen valehtelija ja teet tyttärestäsi syyllisen välirikkoon " pikku erehdyksestäsi". Toivottavasti et saa ketään manipuloitua enää juttuihisi, yök.
Tuo aikakausi oli niin lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭
ALKOHOLISMI EI OLE SAIRAUS!!!!! Tämä on vain tekosyy juopoille, että saavat ryypätä. Näin haetaan hyväksyntää ryyppäämiselle, ettei kukaan tuomitsisi.
Joo, ja masennus on tekosyy laiskuuteen ja itsetuhoisuuteen.
Mikä on sinun tekosyysi typeryyteen? Faktojen puute?
Mikä on sinun syysi ymmärtämättömyyteen? Tuo oli vitsi.
"Alkoholismi on krooninen sairaus, jossa mieli ja elimistö tulee riippuvaiseksi alkoholin saamisesta. Alkoholiriippuvuudelle (alkoholismille) on ominaista alkoholin jatkuva, usein toistuva tai pakonomainen käyttö riippumatta käytön aiheuttamista sosiaalisista tai terveydellisistä haitoista."
Tämä kaikki on siis valhetta. Onneksi tässä ketjussa on asioihin perhetyneitä ja totuuden tietäjiä.
Kirjoittaja: mies hakkasi minut ensi kerran!! Etkö jo ole häntä jättänyt! Kun alistut jatkuvasti, kohta sinulla ei ole itsetuntoa. Mene puhumaan jollekkin!
Ulkomailla töissä kipeänä ja ilkeitä asiakkaita. Illalla vielä kämppikset biletti niin ettei saanut unta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi teille hyvää lukea raamatusta ohjeita.
Silmä silmästä ja sitä rataa.
Oletko kuullut isyys testistä??
Lukisin niistä karmeista jouluista, mikä on ketjun aihe. Niihin toki monella liittyy alkoholi, mutta väittely alkoholismista ja siitä onko alkoholisti tosissaan vai ei raitistuminen suhteen tai onko se sairaus vai ei, ei mielestäni kuulu tähän ketjuun. Perustakaa niille oma.
Katsoin, että onpa tullut paljon uusia karmea joulu -viestejä, mutta erehdyin. Selkeitä trolleja, sitten loputtomasti väittelyä alkoholismista ja vain muutama otsikon mukainen karmea joulu.
Parempaa joulua tulevaisuudessa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
19-vuotiaana sen aikaisen poikaystävän painostuksesta lähdettiin ajamaan miehen vanhemmille 300km päähän. Olisin halunnut jäädä kotiin niin paljon. Olen isosta perheestä ja tapana ollut aina juhlia joulua isolla porukalla, se ainut päivä vuodessa jolloin kaikki kokoontuu "kotiin". Mutta mies vaati, aneli, syytteli, harjoitti henkistä alistamista ja jotenkin sai sen siihen, että pyytelin itku kurkussa anteeksi ja lähdin miehen mukaan. Tai siis mies lähti minun mukaani, koska hän oli menettänyt aiemmin ajokorttinsa eikä tätä ollut uskaltanut vanhemmilleen kertoa, joten minä jouduin ajamaan. Kortti oli ollut taskussa ehkä 3kk ja ensimmäistä kertaa ajoin pimeässä talvi-illassa, pyrytti niin etten nähnyt muuta kuin suoraan vastaan tulevan lumisateen. Pelotti niin sairaalloisesti että itkin koko matkan, edelleenkin pystyn palautumaan siihen oloon, se oli puhdasta paniikkia, sydämen pohjassa asti tuntuvaa kuolemanpelkoa. Olin muutenkin todella epävarma kuski ja ajanut ainoastaan muutaman sata km ison kaupungin taajamassa. Saattaa kuulostaa turhan dramaattiselta, mutta en ole koskaan eläessäni pelännyt niin.
Perillä katselin vierestä kuinka miehen vanhemmat sivuuttivat täysin poikansa, eivät edes kuulumisia kyselleet. Toiselle pojalleen olivat niin mielinkielin, miehelleni eivät edes puhuneet päin. Minulla ei ollut mitään tekemistä, kuuntelin kaksi päivää kun minulle täysin tuntemattomat ihmiset puhuivat minulle täysin tuntemattomista ihmisistä. Kukaan ei kertaakaan yrittänyt keskustella kanssani, kysymyksiini vastattiin kyllä tai ei. Oli kamalin joulu ikinä.
Mies on jo vuosikausia ollut eksä, enkä sen jälkeen ole yhdenyhtä joulua suostunut olemaan missään muualla kuin kotikotona. Nyt joulut on vielä suurempia, kun melkein kaikilla lapsia. Nykyiselle miehelleni olen sanonut että jos hän haluaa olla vanhemmillaan jouluna, hän saa näin tehdä. Minä en tule mukaan, lapset voidaan jakaa siten että aatto toisen perheen kanssa ja päivä toisen. Ainakin toistaiseksi on joka joulu tullut minun perheeni luo.
Tuo on hyvä järjestely, kunhan tarvittaessa pidät puolesi, että lapset ovat aaton sinun perheesi luona, ja mies voi hakea heidät joulupäivänä, esim. klo 18 jälkeen. Tapanina sitten tuo takaisin, niin lapset saavat samalla tapaninajelun.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa sitten katkeria, kyynisiä ja surullisia loppuelämänne jos se on nautinnollisempaa!
Katkeraa, kyynistä ja surullista on nimenomaan silloin, kun joutuu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka noita tunteita tuottavat.
Kun huonot ihmissuhteet jättää taakseen, se antaa tilaa ilolle ja rauhalle.
Asiat voi hyväksyä, antaa niiden olla ja jättää menneisyyteen ja mennä eteenpäin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Lukisin niistä karmeista jouluista, mikä on ketjun aihe. Niihin toki monella liittyy alkoholi, mutta väittely alkoholismista ja siitä onko alkoholisti tosissaan vai ei raitistuminen suhteen tai onko se sairaus vai ei, ei mielestäni kuulu tähän ketjuun. Perustakaa niille oma.
Katsoin, että onpa tullut paljon uusia karmea joulu -viestejä, mutta erehdyin. Selkeitä trolleja, sitten loputtomasti väittelyä alkoholismista ja vain muutama otsikon mukainen karmea joulu.
Parempaa joulua tulevaisuudessa kaikille.
No onneksi sinä järjen ääni tulit tänne ja aloit heti alentamaan muiden kommentteja trollailuksi.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää porukkaa täällä. Pitäisi osoittaa muuttumisensa ilman, että edes tavataan. Mitenköhän se mahtaa onnistua? Telepatiallako?🤣
Ei tarvitse osoittaa mitään kenellekään. Toisia varten ei raitistuta, vaan itseä varten. Kenellekään ei tarvitse todistella mitään.
Aha, eli voi vain ilmoittaa toiselle että on raitistunut ja se siitä.
Miksi se nähdään niin pahana, jos jotkut pystyvät antamaan anteeksi ja välit saadaan kuntoon lopulta?
Sairaus ei siis ole sairaus jos ei halua parantua. Eli pedofiilit ja psykopaatitkaan eivät ole sairaita, jos eivät halua parantua.
Yhden joulun pilasin juomalla, ne pari taas katkeralla käytökselläni kun piti olla juomatta.
Vaimoni humalainen isä alkoi koskettelemaan minua joulusaunassa kun hänellä itsellään oli jalkoväli juhlakunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Aha, eli voi vain ilmoittaa toiselle että on raitistunut ja se siitä.
Ei tarvitse ilmoittaa kenellekään mitään.
Riittää, kun jätät menneet taaksesi ja elät omaa elämääsi. Jos joku ei halua olla kanssasi tekemisissä, unohda heidät.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Miksi se nähdään niin pahana, jos jotkut pystyvät antamaan anteeksi ja välit saadaan kuntoon lopulta?
Ei sitä varmaan kukaan näe pahana. Kaikilla ei vaan ole tarvetta sellaiseen.
Jos itsellä on hyvä elämä, niin ei siihen tarvita mitään ääniä menneestä.
🇺🇦🇮🇱
Epäilemättä olet itsekin sitä hartaasti hyödyntänyt.