Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2320)

Vierailija
1541/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin juuri muutettu yhteen. Toin pyörällä kaupasta vähän jouluruokia ja kävin kukkakaupassa ostamassa sekä joulutähden että hyasintin. En tiennyt, kummasta kukasta mies pitää. Hän mustasukkaisuuksissaan luuli ja väitti, että joku mies olisi ostanut kukat. Silloin hän hakkasi mut ekan kerran.

A) ei ostokuittia ollut?

B) jäit suhteeseen? Montako kertaa hakannut tuon EKAN kerran jälkeen?

C) olet uhri - jäämällä väkivaltaiseen suhteeseen edesautat, että olet jatkossakin uhri eli tavallaan olet AVUNANTAJA rikokseen, kun jäät

Minkälainen ymmärtämätön, sydämetön ja tietämätön ihminen päästelee tälläsiä sammakoita suustaan?

Varmaan semmonen hakkaaja?

Vierailija
1542/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukisin niistä karmeista jouluista, mikä on ketjun aihe. Niihin toki monella liittyy alkoholi, mutta väittely alkoholismista ja siitä onko alkoholisti tosissaan vai ei raitistuminen suhteen tai onko se sairaus vai ei, ei mielestäni kuulu tähän ketjuun. Perustakaa niille oma.

Katsoin, että onpa tullut paljon uusia karmea joulu -viestejä, mutta erehdyin. Selkeitä trolleja, sitten loputtomasti väittelyä alkoholismista ja vain muutama otsikon mukainen karmea joulu.

Parempaa joulua tulevaisuudessa kaikille.

No onneksi sinä järjen ääni tulit tänne ja aloit heti alentamaan muiden kommentteja trollailuksi.

Ei siinä järjen ääntä tarvita, jos joku kertoo kuinka puoli tusinaa lastaan on kuollut tyyliin puolen vuoden / muutaman kuukauden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭

Ai pltäisi antaa kaiken pilaajapskalle anteeksi?

Siitä ettå hakkaa puolison ja lapset, juo kaikki rahat, rikkoo paikat jne? Pilaa aivan kaiken.

Kaveri tuli kerran itkien kävellen kouluun n 5 km. Hänen isänsä oli yöllä myynyt pyörån jollekin jotta sai viinaa.

Vierailija
1544/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat jo lähteneet joulunviettoon pääkaupunkiseudulle. Itse olin heidän kotonaan (ja tuolloin vielä omassa kodissani), kun vankilassakin ollut isoveljeni tuli paikalle. Juttelimme siinä, ja söimme joimme, ja sitten hyvää yötä, kumpikin omaan huoneeseensa.

Jossain vaiheessa aamuyöstä joku hahmo hyppäsi päälleni, kesti hetken,  että tajusin, että se oli oma veljeni, jota olin kaikin tavoin yrittänyt auttaa ja tukea. .

Kysyin, että mitä haluat? SUT, oli vastaus.

Seurasi ,että yritin sytyttää valoa, hän sammuttaa, vuorotellen. Lopulta huusin, että ethän sinä nyt omaa siskoasi voi raiskata. Siinä hän jotenkin havahtui, ja meni omaan huoneeseensa.

Pakenin saunaosastoon, ja lukitsin sen. Yön pitkinä tunteina pikkuhiljaa asteittain avasin lukkoa, päästäkseni pakenemaan pannuhuoneen kautta autotalliin ja sieltä ulos. 

Lopulta, kun muutamaan tuntiin ei ollut kuulunut mitään, uskalsin vauhdilla rynnätä pannuhuoneen kautta autotalliin, avata sen salvan, ja rynnätä ulos.

Juoksin jäisen pihan kautta naapuriin, ja pääsin sisään. He auttoivat minua, sain jäädä yöksi. Joulupäivänä ainoa bussivuoro oli iltapäivällä. siihen pääsin, kohti Helsinkiä

Vierailija
1545/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten juttu on siinä, että se on kinkku tai kalkkuna eikä kinkku tai karjalanpaisti. Harvemmin kai kinkku ja kalkkuna ovat samaan aikaan.

Itseasiassa aika useinkin on, sillä kaikki eivät syö esim. punaista lihaa.

Tuo karjalanpaisti joulupöydässä on kyllä outoa.

Mikä siinä on nyt niin outoa? Joulumainoksissakin sitä mainostetaan osana jouluna.

Ei ole jouluruoka.

Vähän kuin tarjoaisi spagettia ja jauhelihakastiketta... ihan yhtä outo valinta joulupöytään.

Yritätkö väittää että karjalanpaisti ei olisi yhtä "hieno" ruoka kuin muit joulupöydän tarjottavat? Ei ne muut ole yhtään sen hienompia, perusruokaa kaikki.

Karjanpaistin ymmärrän joulupöydässä, koska se on kotiseudullani juhlaruokaa, mutta kuka ihme laittaa perinnejoulupöytään maksalaatikkoa? Lanttu-, porkkana- ym. laatikot kuuluvat yleisesti jouluun, eikä niitä muulloin oikeastaan syödäkään, mutta maksalaatikkoa? Miksei sitten hernekeittoa tai einespizzaa, jos tälle arkisapuskalinjalle lähdetään? Tokihan joku voi laittaa joulupöytään vaikka sushia, jos siitä pitää, mutta rehellisesti ei sitten ainakaan väitä sen olevan joku "perinne".

- sorry, ohis

Vierailija
1546/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerää porukkaa täällä. Pitäisi osoittaa muuttumisensa ilman, että edes tavataan. Mitenköhän se mahtaa onnistua? Telepatiallako?🤣

Ei tarvitse osoittaa mitään kenellekään. Toisia varten ei raitistuta, vaan itseä varten. Kenellekään ei tarvitse todistella mitään.

Aha, eli voi vain ilmoittaa toiselle että on raitistunut ja se siitä.

Miksi pitää ilmoittaa?

Vierailija
1547/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti kirjoitti:

Oletko kuullut isyys testistä??

Entä yhdyssanoista?

Vierailija
1548/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä alkoholistin perheille pärjää, mutta harmitti.

Oltiin varattu lennot Singaporeen. Lomat päätetty .

3 kk ennen joulua mieheni työpari irtisanoutui ja miehen esimies peruutti loman.

Vasta, kun uhattiin liitolla, suostuivat maksamaan lentoliput, joista ei tietenkään saatu rahaa takaisin.

Mä onnistuin saamaan flunssan ja jonkun poskiontelotulehduksen. Lentokielto, vakuutus maksoi mun lipun ja loma meni sairastaessa

Vierailija
1549/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ryhtynyt kasvissyöjäksi, ja ajattelin, että äitini varmaan laittaa myös useampaa kasvis vaihtoehtoa, joten en maininnut asiasta. No, joulupöytä olikin sitten aika lihaisa. Oli kyllä kauhea pettymys ja hirveä nälkä joulun pyhät. Kerroin asiasta äidille, ja hän lupasi skarpata ensi jouluksi.

No mutta joulupöytähän on pullollaan kasvisruokaa! Eihän siinä ole nimeksikään lihaa.

Vierailija
1550/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te jouluruuista kitisevät ymmärrätte että aikanaan joulupöytään räävittiin kaikki mitä taloista löytyi? Sen takia meillä on erilaisia "jouluruokia". Todellisuudessa ne on aikanaan olleet pakon sanelemaa eikä mitään marketeista haettua valmistavaraa. Karjalanpaisti, maksalaatikko ja vaikka pekonipullat ovat ihan tavallista jouluruokaa, jos niin haluaa.

Vierailija
1551/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk ennen joulua mieheni työpari irtisanoutui ja miehen esimies peruutti loman.

Vasta, kun uhattiin liitolla, suostuivat maksamaan lentoliput, joista ei tietenkään saatu rahaa takaisin.

Mä onnistuin saamaan flunssan ja jonkun poskiontelotulehduksen. Lentokielto, vakuutus maksoi mun lipun ja loma meni sairastaessa

No lomareissulle pääsee aina uudestaan. Aika helpolla oot päässyt, jos surkein joulumuisto on matkan peruuntuminen ja poskiontelotulehdus. Ja sait vielä rahatkin takaisin.

Vierailija
1552/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin viettää ekaa kertaa joulua avomiehen kanssa kahdestaan omassa kodissamme. Oltiin ajateltu, että kenties vuoroteltaisiin jouluja niin, että vietettäisiin silloin tällöin jouluja kotona Hollannissa, sen sijasta että mentäisiin aina minun vanhemmilleni Suomeen. Kotijouluina voisimme juhlia joulupäivää avomiehen perheen kanssa. Se jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kotijouluksi.

Hollannissa jouluaatto ei ole vapaapäivä, joten avomies oli lähtenyt töihin erääseen vakuutusyhtiöön, jossa hän oli IT-asiantuntijana työprojektissa. Päivän päätteeksi oli kyseisen firman jouludrinkki, jonne hänen piti mennä, mutta tarkoituksena oli viipyä vain vähän aikaa, ja sitten tulla kotiin jouluaterialle kanssani. Itse oli ottanut jouluaaton vapaaksi, ja vietin aattoa koristellen kuusta, käyden joulusaunassa, katsomalla joulurauhan julistusta ja jouluelokuvia jne. Satoi lunta, joten sain jopa valkean joulunkin. Ihan hyvin siihen asti, vaikka vähän oli koti-Suomea ja perhettäni ikävä.

Illan suussa avomies soittaa ja kysyy, miten on mennyt ja että on menossa jouludrinkeille eikä aio viipyä tuntia kauempaa. Parin tunnin päästä (ajomatka mukaan luettuna) hän on kotona. Menee pari tuntia, miestä ei kuulu. Kolme tuntia, miestä ei kuulu. Yritän soittaa, menee vastaajaan. 4 tuntia, sama juttu. Alan olla tosi huolissani, varsinkin kun Hollannissa lumisateen sattuessa auraus on vähän miten sattuu ja onnettomuuksia tapahtuu paljon. 5 tuntia, ei vieläkään tietoa. Kello tulee 12, en saa vieläkään häneen yhteyttä. Vasta klo 3 jälkeen tuli puhelu ja lohduttava tieto: mies on turvassa ja terveenä.

Mitä oli käynyt? Palvelin oli kaatunut ja avomies oli haettu drinkkitilaisuudesta sitä korjaamaan. Hollannissa voit vaihtaa/muuttaa sairausvakuutustasi vain joulukuussa, joten joulukuuksi palkataan aina tuhansia tilapäisiä vakuutushakemusten käsittelijöitä hoitamaan muutoksia. Kaikki heistä olivat kykenemättömiä tekemään yhtään mitään niin kauan, kun palvelin oli kaatuneena. Sellaisessa tilanteessa ei anneta aikaa soittaa ensin kotiin, vaan joudut menemään heti töihin. Palvelintilassa ei ole turvallisuussyistä kenttää eikä sinne saa viedä kännyköitä mukaan. Et pääse sieltä ulos muuten kuin jos vartija päästää sinut ulos, eivätkä he päästä sinua ulos ennen, kuin työ on tehty. Avomies soitti heti, kun sai taas kännykkänsä käsiinsä, mikä siis oli klo 3 jälkeen yöllä. Oli todella pahoillaan, että olin joutunut olemaan huolissani.

Sen jälkeen olen viettänyt joka ikisen joulun kotona vanhempieni luona. Mies jää joskus kotiin ja viettää joulua oman perheensä kanssa, mutta minä menen joka jouluksi Suomeen.

Vierailija
1553/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te jouluruuista kitisevät ymmärrätte että aikanaan joulupöytään räävittiin kaikki mitä taloista löytyi? Sen takia meillä on erilaisia "jouluruokia". Todellisuudessa ne on aikanaan olleet pakon sanelemaa eikä mitään marketeista haettua valmistavaraa. Karjalanpaisti, maksalaatikko ja vaikka pekonipullat ovat ihan tavallista jouluruokaa, jos niin haluaa.

Kyllä. Jokainen voi itse määritellä mitä on oikeanlainen jouluruoka. Ei ole olemassa oikeaa tai väärää.

Joillekin sopiva joulupäivällinen on pitsaa. Joku ei saa onnistunutta joulun tunnelmaa ilman kinkkua ja laatikoita. Kumpikaan tapa ei ole oikea tai väärä.

Vierailija
1554/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten juttu on siinä, että se on kinkku tai kalkkuna eikä kinkku tai karjalanpaisti. Harvemmin kai kinkku ja kalkkuna ovat samaan aikaan.

Mikä siinä on nyt niin outoa? Joulumainoksissakin sitä mainostetaan osana jouluna.

Ei ole jouluruoka.

Vähän kuin tarjoaisi spagettia ja jauhelihakastiketta... ihan yhtä outo valinta joulupöytään.

Yritätkö väittää että karjalanpaisti ei olisi yhtä "hieno" ruoka kuin muit joulupöydän tarjottavat? Ei ne muut ole yhtään sen hienompia, perusruokaa kaikki.

Karjanpaistin ymmärrän joulupöydässä, koska se on kotiseudullani juhlaruokaa, mutta kuka ihme laittaa perinnejoulupöytään maksalaatikkoa? Lanttu-, porkkana- ym. laatikot kuuluvat yleisesti jouluun, eikä niitä muulloin oikeastaan syödäkään, mutta maksalaatikkoa? Miksei sitten hernekeittoa tai einespizzaa, jos tälle arkisapuskalinjalle lähdetään? Tokihan joku voi laittaa joulupöytään vaikka sushia, jos siitä pitää, mutta rehellisesti ei sitten ainakaan väitä sen olevan joku "perinne".

- sorry, ohis

Mitä se sua kaivaa, mitä joku muu jouluna syö? Ja kyllä, maksalaatikko on ihan perinteinen jouluruoka.

Vierailija
1555/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia pitää kunnioittaa niin paljon kuin he ansaitsevat. En koe veren olevan yhtään vettä sakeampaa. Mikäli kohtelet mua huonosti niin en pidä yhteyttä, etkä ole ansainnut kunnioitustani.

Vierailija
1556/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jouluruoka.

- sorry, ohis

Mitä se sua kaivaa, mitä joku muu jouluna syö? Ja kyllä, maksalaatikko on ihan perinteinen jouluruoka.

Se ottaa päähän ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka eivät ole vielä tajunneet olevansa ihan tavallisia pulliaisia. Vain tuon kaltainen ihmistyyppi kuvittelee että on itse jotenkin hienompi.

Vierailija
1557/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lomareissulle pääsee aina uudestaan. Aika helpolla oot päässyt, jos surkein joulumuisto on matkan peruuntuminen ja poskiontelotulehdus. Ja sait vielä rahatkin takaisin.

Oltiin matkaa säästetty ja suunniteltu vuosia.

Eikä olla enää menty Singaporeen, koska seuraavana vuotena meitä oli 3

Vierailija
1558/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eksän kanssa jouluristeilyllä. Hän joi joulupöydässä kaksin käsin hanaviiniä, teki baarikierroksen laivalla ja sammui menomatkalla hyttiin jo alkuillasta. Tukholmassa jouluaattona hän oli krapulassa. Joululahjaksi sain pienen vilkkuvan joulukuusen ja haukut päälle, koska en osannut arvostaa tarpeeksi sitä ettei hän enää paluumatkalla juonut. Huom! Hän oli luvannut etukäteen ettei juo, mutta kun hytissä oli maksuton minibaari, pakkohan se oli tyhjentää jo ennen kuin laiva lähti.

Alkoholismi ei ole sairaus. Jos se olisi sairaus, alkoholisti haluaisi parantua.

Ajatteleeko psykopaatti haluavansa parantua?

Psykopatia ja muut persoonallisuushäiriöt eivät ole sairauksia, eikä niitä näin ollen voida 'parantaa', toisin kuin esim skitsofrenia, joka on mielisairaus.

Vierailija
1559/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätettiin viettää ekaa kertaa joulua avomiehen kanssa kahdestaan omassa kodissamme. Oltiin ajateltu, että kenties vuoroteltaisiin jouluja niin, että vietettäisiin silloin tällöin jouluja kotona Hollannissa, sen sijasta että mentäisiin aina minun vanhemmilleni Suomeen. Kotijouluina voisimme juhlia joulupäivää avomiehen perheen kanssa. Se jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kotijouluksi.

Hollannissa jouluaatto ei ole vapaapäivä, joten avomies oli lähtenyt töihin erääseen vakuutusyhtiöön, jossa hän oli IT-asiantuntijana työprojektissa. Päivän päätteeksi oli kyseisen firman jouludrinkki, jonne hänen piti mennä, mutta tarkoituksena oli viipyä vain vähän aikaa, ja sitten tulla kotiin jouluaterialle kanssani. Itse oli ottanut jouluaaton vapaaksi, ja vietin aattoa koristellen kuusta, käyden joulusaunassa, katsomalla joulurauhan julistusta ja jouluelokuvia jne. Satoi lunta, joten sain jopa valkean joulunkin. Ihan hyvin siihen asti, vaikka vähän oli koti-Suomea ja perhettäni ikävä.

Illan suussa avomies soittaa ja kysyy, miten on mennyt ja että on menossa jouludrinkeille eikä aio viipyä tuntia kauempaa. Parin tunnin päästä (ajomatka mukaan luettuna) hän on kotona. Menee pari tuntia, miestä ei kuulu. Kolme tuntia, miestä ei kuulu. Yritän soittaa, menee vastaajaan. 4 tuntia, sama juttu. Alan olla tosi huolissani, varsinkin kun Hollannissa lumisateen sattuessa auraus on vähän miten sattuu ja onnettomuuksia tapahtuu paljon. 5 tuntia, ei vieläkään tietoa. Kello tulee 12, en saa vieläkään häneen yhteyttä. Vasta klo 3 jälkeen tuli puhelu ja lohduttava tieto: mies on turvassa ja terveenä.

Mitä oli käynyt? Palvelin oli kaatunut ja avomies oli haettu drinkkitilaisuudesta sitä korjaamaan. Hollannissa voit vaihtaa/muuttaa sairausvakuutustasi vain joulukuussa, joten joulukuuksi palkataan aina tuhansia tilapäisiä vakuutushakemusten käsittelijöitä hoitamaan muutoksia. Kaikki heistä olivat kykenemättömiä tekemään yhtään mitään niin kauan, kun palvelin oli kaatuneena. Sellaisessa tilanteessa ei anneta aikaa soittaa ensin kotiin, vaan joudut menemään heti töihin. Palvelintilassa ei ole turvallisuussyistä kenttää eikä sinne saa viedä kännyköitä mukaan. Et pääse sieltä ulos muuten kuin jos vartija päästää sinut ulos, eivätkä he päästä sinua ulos ennen, kuin työ on tehty. Avomies soitti heti, kun sai taas kännykkänsä käsiinsä, mikä siis oli klo 3 jälkeen yöllä. Oli todella pahoillaan, että olin joutunut olemaan huolissani.

Sen jälkeen olen viettänyt joka ikisen joulun kotona vanhempieni luona. Mies jää joskus kotiin ja viettää joulua oman perheensä kanssa, mutta minä menen joka jouluksi Suomeen.

Tämä vaikuttaa niin metiselitykseltä, kun pilvet venähti. Aina on aikaa vähintään tekstata vaikka kuinka olisi pahin mahdollinen IT-kriisi päällä. Ja kyllä sieltä konesalista pääsee ulos, esimerkiksi vessaan.

Vierailija
1560/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä taida nyt koko tätä viestiketjua katsoen paha olla, mutta mulle se oli. Meille tilattiin jostain syystä (en muista tai tiedä, mistä syystä) uusi pukki, kun olin 12-vuotias ja pikkuveljeni olivat alle kouluikäisiä. Olin koko ajan sen pukin meidän kotona ollessa katsonut, että toi äijä on vähän hiprakassa, mutta ihan hyvin se lahjojen jakamisen hoisi, ja pikkuveljeni olivat ihan messissä. Kun oli aika saattaa pukki tontun kuskaamalle autolle meidän pihaan, isä heitti mulle, että no ohjaapa sinä pukki sinne autolle. No se pukki alkoi kouria mua heti ulko-ovesta ulos päästyä ja vihjailla siihen malliin, että "ethän sinä mikään kiltti pikkutyttö enää taida ollakaan!", ja se viinan lemu sen hengityksessä... Menin aivan lamaannuksiin, aivan lukkoon. Vaikka se ukko oli vaikuttanut vähän oudolta ja känniseltä, niin tuollaista en ollut odottanut. Seuraavana vuonna keksin sanoa vanhemmilleni, että se ukko haisi selvästi viinalta, ei oteta sitä tänä vuonna, ja sitten otettiinkin ihan asiallinen pukki.

Miksi ihmeessä pukki piti saattaa autolle? Tekikö isäsi tämän tahallaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi