Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2320)

Vierailija
1481/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, onhan tämäkin ketju saatu pilattua turhilla trolleilla tai jankutuksella aiheesta, joka ei olle ketjun aihe.

Esim. aiheesta pystyykö alkoholisti raitistumaan tai pääseekö ongelmakäyttäjä kuiville voisi perustaa ihan oman ketjun ja siellä voisi väitellä aiheesta.

Vierailija
1482/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tänään maagisesti ajatuksien voimalla kertoa tyttärelleni, eträ olen muuttunut. Se kuulemma onnistuu tämän ketjun mukaan.

Olet tainnut aika monta kertaa tuottaa pettymyksen. Nyt tiedät miltä se tuntuu. 

Yhden kerran. Vuosia tein muuttuakseni ja nyt kun haluan sen osoittaa niin ei haluta olla tekemisissä. Olen tuomittu yhdestä virheestä koko loppuelämäksi.

Valitettavasti elämä usein menee niin.

Tyttäresi ilmeisesti sai sinusta tarpeekseen.

Miksi sinun pitäisi hänelle näyttää ja todistaa olevasi muuttunut?

Olen tänne jossain toisessa ketjussa kirjoittanut ex-miehestäni, josta erosin hänen alkoholismista takia, että vaikka hän raitistuisi, en sittenkään enää haluaisi elää hänen kanssaan. Saa olla vaikka miten "muuttunut," minä en häntä enää halua. En halua nähdäkään.

Enkä todellakaan kieriskele missään vihassa enkä katkeruudessa. Sen sijaan jos joutuisin tekemisiin hänen kanssaan, se kaikki mennyt paha olo voisi palata, muistaisin taas kaikki kauheudet. Parempi kun emme ole lainkaan tekemisissä.

Yksi ihminen on myös käyttänyt minua taloudellisesti hyväkseen, on tälläkin hetkellä minulle velkaa ison summan ja tiedän, etten tule häneltä mitään saamaan ikinä, on järjestänyt asiansa niin, ettei hänen tarvitse ikinä maksaa mitään. Eniten minua suututtaa hänen suhtautumisensa asiaan, käyttäytyy kuin sillä ei olisi mitään merkitystä, ei edes pahoittele asiaa. Että voi voi kun nyt näin kävi.

En todellakaan ala nöyristelemään ja antamaan anteeksi, en edes minkään ihmeellisen "itseni takia.". Vihaan hänen käytöstään varmaan loppuikäni. Ja sen vihan siis pitäisi jotenkin "syödä" minua....

No ei syö. Minulla on oikeus ajatella hänestä paskaa. Enkä halua naamaansa nähdä, paitsi siinä tilanteessa, että tulee tuomaan minulle mukavan rahatukon.

En toivota hänelle hyvää joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kuoli ja äiti piti taas kerran jostain hölmöstä syystä 2 kuukauden mykkäkoulun isälle, mutta kohdisti sen myös meihin lapsiin (oli näitä ollut aiemminkin, mutta ei koskaan jouluna). Ei tullut edes samaan pöytään syömään jouluruokaa. Oli kyllä ankea joulu ja uusivuosi. Ei ollut edes koiruli enää tilannetta parantamassa. Oli sillä hännänheiluttajalla aina lepyttävä vaikutus kaikkeen perheensisäiseen typerään kinasteluun. 

Ei millään pahalla, mutta tuo äitisi käytös on todella epänormaalia ja itsekeskeistä. Tuohan on henkistä väkivaltaa muuta perhettä kohtaan. Vallankäyttöä.

Vierailija
1484/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭

Vierailija
1485/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeimmat jouluaatot ovat niitä kun olen joutunut viettämään joulua. Onneksi tuo pakotettu "perinne" loppui meillä kun täytin viisi. Teennäistä.

N28

Kyynikoille kaikki on teennäistä.

Mikä sinä olet arvostelemaan kenenkään joulun juhlimistä tai ylipäänsä mitään toisten tapaa elää elämäänsä ja väittää sitä teennäiseksi?

Millähän tavalla arvostelin kenenkään joulunviettoa? Meidän perheessä se oli teennäistä sontaa siihen asti ettei sitä enää vietetty.

Alle viisivuotiaana jo pidit joulujanne teennäisinä.

Eikä sitten olekaan koskaan tullut mieleesi vaikkapa aikuisena viettää joulua ilman pakotettua teennäisyyttä.

No ihan sama minulle.

Mutta luulisi, että olet nähnyt ihan aitoakin joulumieltä ja joulunviettoa.

Vierailija
1486/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia pitää arvostaa edes jonkin verran. Missä käytöstavat? He ovat kuitenkin teille elämän antaneen. Ennen vanhaan olisitte saaneet tukkapöllyä ja teistä olisi juoruiltu kuinka huonokäytöksisiä ja huonon kasvatuksen saaneita te olisitte. Omia vanhempia pitää kunnioittaa. Hävetkää jos osaatte.

Vierailija
1487/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tänään maagisesti ajatuksien voimalla kertoa tyttärelleni, eträ olen muuttunut. Se kuulemma onnistuu tämän ketjun mukaan.

Yhden kerran. Vuosia tein muuttuakseni ja nyt kun haluan sen osoittaa niin ei haluta olla tekemisissä. Olen tuomittu yhdestä virheestä koko loppuelämäksi.

Olen tänne jossain toisessa ketjussa kirjoittanut ex-miehestäni, josta erosin hänen alkoholismista takia, että vaikka hän raitistuisi, en sittenkään enää haluaisi elää hänen kanssaan. Saa olla vaikka miten "muuttunut," minä en häntä enää halua. En halua nähdäkään.

Enkä todellakaan kieriskele missään vihassa enkä katkeruudessa. Sen sijaan jos joutuisin tekemisiin hänen kanssaan, se kaikki mennyt paha olo voisi palata, muistaisin taas kaikki kauheudet. Parempi kun emme ole lainkaan tekemisissä.

Yksi ihminen on myös käyttänyt minua taloudellisesti hyväkseen, on tälläkin hetkellä minulle velkaa ison summan ja tiedän, etten tule häneltä mitään saamaan ikinä, on järjestänyt asiansa niin, ettei hänen tarvitse ikinä maksaa mitään. Eniten minua suututtaa hänen suhtautumisensa asiaan, käyttäytyy kuin sillä ei olisi mitään merkitystä, ei edes pahoittele asiaa. Että voi voi kun nyt näin kävi.

En todellakaan ala nöyristelemään ja antamaan anteeksi, en edes minkään ihmeellisen "itseni takia.". Vihaan hänen käytöstään varmaan loppuikäni. Ja sen vihan siis pitäisi jotenkin "syödä" minua....

No ei syö. Minulla on oikeus ajatella hänestä paskaa. Enkä halua naamaansa nähdä, paitsi siinä tilanteessa, että tulee tuomaan minulle mukavan rahatukon.

Muutaman joulun pilasin. Myönnän sen. Haluaisin vain korvata tyttärelleni sen. Olisi mukava sopia asiat vielä joskus, ennen kuin aika jättää. Jos se on mahdotonta, niin minkäs sille mahtaa. Rakastan häntä aina.

Vierailija
1488/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭

Minä en tuomitse, koska tiedän alkoholismin olevan sairaus. Tosin se on itse aiheutettu ja myös ihan itse hoidettavissa myös. Apua voi hakea, siihen on ihan ammatti-auttajiakin olemassa, hoitoon ohjausta ja hoitolaitoksiakin.

En vain halua elää alkoholistin kumppanina. Onko siinä jotain julmaa ja armotonta?

Vierailija
1489/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuomitse, koska tiedän alkoholismin olevan sairaus. Tosin se on itse aiheutettu ja myös ihan itse hoidettavissa myös. Apua voi hakea, siihen on ihan ammatti-auttajiakin olemassa, hoitoon ohjausta ja hoitolaitoksiakin.

En vain halua elää alkoholistin kumppanina. Onko siinä jotain julmaa ja armotonta?

Ole sinä nyt se aikuinen ja anna toiselle periksi, ei hän sille mitään mahda. Kylillä vielä juoruavat erostasi ja ongelmistasi. On tärkeää pitää kulissit yllä.

Vierailija
1490/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä olla trollailtu. En ainakaan ole huomannut. Kaikki kirjoittavat ihan tosissaan.

Vierailija
1491/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sattui kerran niin, että äiti ei ollut tehnyt mulle kasvisvaihtoehtoja. Mukamas niin kauhea kiire ja stressi... Yritti hän anteeksi pyytää ja jotain keksiä. Arvatkaa v*tuttiko tulla äidin luo jouluaattona kun sai olla nälissään. Meni tunnelma pilalle ja tein sen äidillekin harvinaisen selväksi. Toivottavasti otti opikseen kun tänä jouluna sinne taas menen.

Vierailija
1492/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet ketään kyseenalaistamaan siitä että haluaa näyttää muuttuvansa? Anna ihmisten olla.

Vierailija
1493/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi teille hyvää lukea raamatusta ohjeita.

Vierailija
1494/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri eronnut puolisostani ja vietimme joulun erillään. Menin joulunpyhiksi kylpylähotelliin. Kylpylähotellin väki buukkasi kaikki sinkut / yksinäiset yhteiseen joulupöytään keskenään. Sain seuraani samaan pöytään juuri leskeytyneen 80-kymppisen vanhan rouvan, poikansa itsemurhalle menettäneen isän, sekä toipumassa olevan narkomaanin. Eipä ollut iloinen sinkkupöytäseurue jouluaattona, mutta jäipähän jouluaatto mieleen.

Vierailija
1495/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ALKOHOLISMI EI OLE SAIRAUS!!!!! Tämä on vain tekosyy juopoille, että saavat ryypätä. Näin haetaan hyväksyntää ryyppäämiselle, ettei kukaan tuomitsisi.

Vierailija
1496/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALKOHOLISMI EI OLE SAIRAUS!!!!! Tämä on vain tekosyy juopoille, että saavat ryypätä. Näin haetaan hyväksyntää ryyppäämiselle, ettei kukaan tuomitsisi.

"Alkoholismi on monitekijäinen tauti, jossa myös perinnölliset tekijät vaikuttavat sairastumisalttiuteen."

Jos et ole asiaan pereytynt tutkija jolla on antaa perusteluja, niin voit pitää suusi kiinni ettet nolaa itseäsi enempää.

Vierailija
1497/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja masennus on tekosyy laiskuuteen ja itsetuhoisuuteen.

Vierailija
1498/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alkoholismi on monitekijäinen tauti, jossa myös perinnölliset tekijät vaikuttavat sairastumisalttiuteen."

Jos et ole asiaan pereytynt tutkija jolla on antaa perusteluja, niin voit pitää suusi kiinni ettet nolaa itseäsi enempää.

Yritä nyt katkeraa vihassa eläjää sivistää faktoilla.🥱

Vierailija
1499/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut edeltävänä kesänä kyseiselle rivitaloalueella. Koska työni oli vuorotyötä, olin joskus päiväsaikaankin vapaalla ja liikkeellä huudeilla. Siksi tutustuin myös samoilla huudeilla liikkuviin perheenäiteihin lastensa kanssa. Siinä tuli ystävystyttyäkin, platonisella tasolla.

Olin ensimmäisenä jouluna yksin, koska en tuntenut paikkakunnalta ketään ja omien sukulaisten luokse oli yli 7 tunnin ajomatka. Välipäivinä taas töitä.

Jouluaaton illalla ovikelloni soi, sitä suorastaan rääkättiin kuuluvasti. Oven takana oli yksi tuntemistani nuorista äideistä kolmen lapsensa kanssa. Äidillä oli huuli halki, nenästä vuoti verta, kasvoista toinen puoli mustelmilla. Lapset vaikuttivat yöpuvuissaanhätääntyyneiltä ja kylmettyneiltä. Nainen pyysi apua: Miehensä kännäsi ja hakkasi.

Otin tohveleissaan ja yöpaidassaan paenneen naisen lapsineen luokseni ja lukitsin ovet, että miehensä ei pääsisi sisään. Annoin ensiavun, soitin ambulanssin ja poliisin.

Poliisi meni pidättämään väkivaltaista miestä. Mies oli sammunut oman asuntonsa pihalle, lumihankeen. Vierellään oli puukko ja kivääri. Vain poliisin tulo pelasti miehen kuolemasta pakkaseen.

Lähipäivät sitten menivätkin naista ja lapsia autellessa.

Että sellainen joulu.

Mutta, tarina ei vielä päättynyt tähän. Nainen ja lapset muuttivat pois paikkakunnalta. Kännihullu mieskin sai häädön asunnostaan ja vaihtoi maisemaa. Todistin naisen puolesta oikeudenkäynnissä, joten me pidimme siksi yhteyttä. -Tähän päivämäärään mennessä olemme pitäneet yhtä 22 vuotta.

Että sellaiset ensitreffit. Jouluaattona.

Vierailija
1500/2320 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt omasta tahdosta haluaisi olla haiseva syrjitty juoppo? Niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi