Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2320)

Vierailija
1561/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime jouluna norovirus. Viisi lasta ja alle vuoden ikäinen lapsenlapsi. Kaikki muut vaimoa myöden oksennustaudissa niin että molemmista päistä lensi koko viikon. Itse säästyin ihmeen kaupalla vaikka siivosin hullun lailla muiden sotkuja ja pesin oksennuksia petivaatteista. Ei riittänyt talomme kaksi vessaa alkuunkaan. Nyt jo hieman uskaltanut heille asiasta kiusata.

Vierailija
1562/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viime jouluna norovirus. Viisi lasta ja alle vuoden ikäinen lapsenlapsi. Kaikki muut vaimoa myöden oksennustaudissa niin että molemmista päistä lensi koko viikon. Itse säästyin ihmeen kaupalla vaikka siivosin hullun lailla muiden sotkuja ja pesin oksennuksia petivaatteista. Ei riittänyt talomme kaksi vessaa alkuunkaan. Nyt jo hieman uskaltanut heille asiasta kiusata.

Olet luultavasti immuuni, jotkut ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerää porukkaa täällä. Pitäisi osoittaa muuttumisensa ilman, että edes tavataan. Mitenköhän se mahtaa onnistua? Telepatiallako?🤣

Ei tarvitse osoittaa mitään kenellekään. Toisia varten ei raitistuta, vaan itseä varten. Kenellekään ei tarvitse todistella mitään.

Aha, eli voi vain ilmoittaa toiselle että on raitistunut ja se siitä.

Miksi pitää ilmoittaa?

Etkö ole ikinä kuullut siitä, kun halutaan sopia asiat?

Vierailija
1564/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭

Ai pltäisi antaa kaiken pilaajapskalle anteeksi?

Siitä ettå hakkaa puolison ja lapset, juo kaikki rahat, rikkoo paikat jne? Pilaa aivan kaiken.

Kaveri tuli kerran itkien kävellen kouluun n 5 km. Hänen isänsä oli yöllä myynyt pyörån jollekin jotta sai viinaa.

Ovatko kaikki alkkikset tällaisia?🤯

Vierailija
1565/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 50-luvulla kun olin 6-vuotias ja pikkuveljeni 5v. Meillä oli aina raittiit ja hartaat joulut kotona, kirkossakin käytiin.

Sinä jouluna meidät kutsuttiin maalle mummolaan joulunviettoon. Siellä meno olikin ihan toisenlaista. Aattoillan hämärässä serkut ehdottivat, että mentäisi naapurin mäelle katsomaan kuinka pukit tappelevat. Äiti kielsi jyrkästi, eikä päästänyt meitä tappelupaikalle. Myöhemmin aattoiltana tupaan sitten vääntyi kaksi repaleista pukkia. Heistä toinen horjahti ja iso joulukuusi meni nurin. Siinä särkyivät uudet kauniit lasikävyt ja tädiltä tuli itku. Mummo koitti häätää humalaisia pukkeja, mutta eivät he suostuneet lähtemään. Olihan viinapotussa vielä ottamistakin. Riehuminen oli niin rumaa katsottavaa, että äiti vei meidät lapset kamariin ja laittoi nukkumaan. Lahjatkin jäivät jakamatta.

Pahoja traumoja tuosta ei onneksi tullut, mutta usko Joulupukkiin oli mennyttä lopullisesti.

Vierailija
1566/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi koiran ja kuusi jätti.

Vierailija
1567/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eksän kanssa jouluristeilyllä. Hän joi joulupöydässä kaksin käsin hanaviiniä, teki baarikierroksen laivalla ja sammui menomatkalla hyttiin jo alkuillasta. Tukholmassa jouluaattona hän oli krapulassa. Joululahjaksi sain pienen vilkkuvan joulukuusen ja haukut päälle, koska en osannut arvostaa tarpeeksi sitä ettei hän enää paluumatkalla juonut. Huom! Hän oli luvannut etukäteen ettei juo, mutta kun hytissä oli maksuton minibaari, pakkohan se oli tyhjentää jo ennen kuin laiva lähti.

Alkoholismi ei ole sairaus. Jos se olisi sairaus, alkoholisti haluaisi parantua.

Ajatteleeko psykopaatti haluavansa parantua?

Psykopatia ja muut persoonallisuushäiriöt eivät ole sairauksia, eikä niitä näin ollen voida 'parantaa', toisin kuin esim skitsofrenia, joka on mielisairaus.

Miksi joka puolella sitten toitotetaan miten sairaita nämä ihmiset ovat?

Vierailija
1568/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus. Tuomutaanko ihmisiä sairauden takia? Suomalaiset ovat niin kyynistä kansaa. Ja olemme muka onnellisimpia... missä armo ja anteeksianto😭

Ai pltäisi antaa kaiken pilaajapskalle anteeksi?

Siitä ettå hakkaa puolison ja lapset, juo kaikki rahat, rikkoo paikat jne? Pilaa aivan kaiken.

Kaveri tuli kerran itkien kävellen kouluun n 5 km. Hänen isänsä oli yöllä myynyt pyörån jollekin jotta sai viinaa.

Ovatko kaikki alkkikset tällaisia?🤯

Eivät. Eivätkä kaikki ole myöskään väkivaltaisia.

Silti heistä on paljon häiriötä lähimmäisille.

Vierailija
1569/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ei tullut jouluksi, vaikka odotettiin aattona juhlapöydässä. Köyhä Äiti itki tytärtään. Tytär sanoi äidilleen, että ei ennätä tulla nyt, kun on anoppinsa luona, kun anoppi antaa monen tonnin joululahjoja.

Muiden jouluvieraiden joulutunnelmia lässähti, kun emäntä itkeskeli.

Vierailija
1570/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä onkin tämmöinen lorttoilu muisto, olin tapaillut yhtä miestä, ihastunutkin, mutta hän perääntyi. Olin yksin jouluna, lapset isällä. Nappasin tinderistä puolitutun miehen, hän kävi mulle pukkina ja meni menojaan. Että suru muuttuikin sitten lorttoiluksi.

En tiedä, onko lorttoilu tässä vähän ironisen vitsikkäästi positiivinen sana, mutta minä miellän sen aika tuomitsevaksi sanaksi. Minusta sinun ei ole mitään syytä tuomita itseäsi. Jos aikuinen vapaa ihminen harrastaa vähän seksiä toisen vapaan aikuisen ihmisen kanssa jouluna tai juhannuksena tai arkena, en näe mitään syytä kokea huonoa omaatuntoa.

Vierailija
1571/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiidaa kirjoitti:

Vanhempia pitää kunnioittaa niin paljon kuin he ansaitsevat. En koe veren olevan yhtään vettä sakeampaa. Mikäli kohtelet mua huonosti niin en pidä yhteyttä, etkä ole ansainnut kunnioitustani.

Juu, ei oo vettä sakeampaa. Kyllä kunnioitusta kuuluu olla ja molemminpuolista! Monilla lapset ovat täysiä hirviöitä vanhempiaan kohtaan. Naapurissa kävi tapaus, että aikamiespoika yritti jouluaattona kuristaa vanhan äitinsä kun tällä ei ollut antaa viinarahaa.

Erästä äitiä oli tytär Tapaninpäivänä repinyt tukasta ja raapinut kasvoista "rahanhaku" reissulla. Nämä vanhemmat pelkäävät, eivätkä uskalla kertoa kun omat lapset pahoinpitelevät.

Vierailija
1572/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmein joulu on edessä. Mieheni kuoli kesällä. Ensimmäinen joulu jonka olen täysin yksin.

Vierailija
1573/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiidaa kirjoitti:

Vanhempia pitää kunnioittaa niin paljon kuin he ansaitsevat. En koe veren olevan yhtään vettä sakeampaa. Mikäli kohtelet mua huonosti niin en pidä yhteyttä, etkä ole ansainnut kunnioitustani.

Juu, ei oo vettä sakeampaa. Kyllä kunnioitusta kuuluu olla ja molemminpuolista! Monilla lapset ovat täysiä hirviöitä vanhempiaan kohtaan. Naapurissa kävi tapaus, että aikamiespoika yritti jouluaattona kuristaa vanhan äitinsä kun tällä ei ollut antaa viinarahaa.

Erästä äitiä oli tytär Tapaninpäivänä repinyt tukasta ja raapinut kasvoista "rahanhaku" reissulla. Nämä vanhemmat pelkäävät, eivätkä uskalla kertoa kun omat lapset pahoinpitelevät.

Monet vanhemmat antavat kaikkensa ja sitten aikuinen lapsi tulee käymään ja tap paa. Näitä tapahtuu, ihan kauheita kohtaloita!

Vierailija
1574/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No töissä kuolevien kanssa yövuorossa ja yksi kiva joulu Intiassa spitaalisia oli tullut joulu evankeliumia kuulemaan.

Vierailija
1575/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerää porukkaa täällä. Pitäisi osoittaa muuttumisensa ilman, että edes tavataan. Mitenköhän se mahtaa onnistua? Telepatiallako?🤣

Ei tarvitse osoittaa mitään kenellekään. Toisia varten ei raitistuta, vaan itseä varten. Kenellekään ei tarvitse todistella mitään.

Aha, eli voi vain ilmoittaa toiselle että on raitistunut ja se siitä.

Tietenkin voi. Jatko riippuu niistä ihmisistä sitten.

Vierailija
1576/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela N39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos asiat voi saada paremmiksi niin se kannattaa. Kuka nyt haluaisi elää huonojen tunteiden kanssa?

No niinpä. Juuri siksi niiden alkkisvanhempien kanssa ei haluta viettää joulua, kun ne aiheuttaa niitä huonoja tunteita. Varmasti on paljon mukavampaa viettää joulua itse valitussa, mukavassa seurassa. Ihan vaikka vaan oman perheen kesken.

Se ei ole katkeruutta, vaan järkevyyttä. Good vibes only! 🤘

Tapoja on monenlaisia. Jos välit voi selvittää, hyvä, jos ei, niin sitten ei tosiaan kannata olla tekemisissä.

Miten selvität välit alkoholistin kanssa, kun alkoholismi myös tuntuu usein vahvistavan narsistisia piirteitä, eikä alkkiksen ole mahdollista myöntää, että olisi joskus aiheuttanut muille mielipahaa?

No ei kaikki alkoholistit ole yhtä pahoja? Kai heitäkin on erilaisia?

Ei kun tämän ketjun perusteella kaikki alkoholistit maailmassa ovat parantumattomia eivätkä he voi koskaan muuttua.

Ja miksi kaikkien edes pitäisi muuttua?! En millään jaksa ymmärtää, miksi en saa elää niin kuin itse haluan.

Haluan elää yksin, olla omassa rauhassa, tehdä työni ja juoda viiniä.

En pilaa kenenkään elämää ja maksan veroni. En edes halua elää pitkään, koska ei tämä niin häävistä ole.

Ymmärtäisin, jos pilaisi muiden elämän, mutta kun kaikki alkoholistit ei pilaa kenenkään elämää.

Ja nyt joku tulee paasaamaan, että pilaan oman elämäni. Ei, se oli se raiskaaja, joka sen pilasi.

No niin kauan kun et todellakaan aiheuta kenellekään muulle ihmiselle pahaa mieltä ja ikävyyksiä, niin ei sun tarvitse miksikään muuttua. Jos et kerran halua. Elä mielesi mukaan. Hyvää joulua!

Vierailija
1577/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira karkas ja mies söi kuusen.

Vierailija
1578/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä alkoholistin perheille pärjää, mutta harmitti.

Oltiin varattu lennot Singaporeen. Lomat päätetty .

3 kk ennen joulua mieheni työpari irtisanoutui ja miehen esimies peruutti loman.

Vasta, kun uhattiin liitolla, suostuivat maksamaan lentoliput, joista ei tietenkään saatu rahaa takaisin.

Mä onnistuin saamaan flunssan ja jonkun poskiontelotulehduksen. Lentokielto, vakuutus maksoi mun lipun ja loma meni sairastaessa

No lomareissulle pääsee aina uudestaan. Aika helpolla oot päässyt, jos surkein joulumuisto on matkan peruuntuminen ja poskiontelotulehdus. Ja sait vielä rahatkin takaisin.

Oltiin matkaa säästetty ja suunniteltu vuosia.

Eikä olla enää menty Singaporeen, koska seuraavana vuotena meitä oli 3

No onpa murheet. Jaksuhali.

Vierailija
1579/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo Karjalasta kirjoitti:

Tapahtui 50-luvulla kun olin 6-vuotias ja pikkuveljeni 5v. Meillä oli aina raittiit ja hartaat joulut kotona, kirkossakin käytiin.

Sinä jouluna meidät kutsuttiin maalle mummolaan joulunviettoon. Siellä meno olikin ihan toisenlaista. Aattoillan hämärässä serkut ehdottivat, että mentäisi naapurin mäelle katsomaan kuinka pukit tappelevat. Äiti kielsi jyrkästi, eikä päästänyt meitä tappelupaikalle. Myöhemmin aattoiltana tupaan sitten vääntyi kaksi repaleista pukkia. Heistä toinen horjahti ja iso joulukuusi meni nurin. Siinä särkyivät uudet kauniit lasikävyt ja tädiltä tuli itku. Mummo koitti häätää humalaisia pukkeja, mutta eivät he suostuneet lähtemään. Olihan viinapotussa vielä ottamistakin. Riehuminen oli niin rumaa katsottavaa, että äiti vei meidät lapset kamariin ja laittoi nukkumaan. Lahjatkin jäivät jakamatta.

Pahoja traumoja tuosta ei onneksi tullut, mutta usko Joulupukkiin oli mennyttä lopullisesti.

Kauheaa! Olikohan kylällä perinteenä humalaiset pukit. Ovi lukkoon tuollaisilta.

Vierailija
1580/2320 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 2v ja pieni prinsessamme 6kk, isi oli uskovaisesta perheestä, jossa joulua ei vietetty. Laitoin kuitenkin joulun meille, kuten olin aiempinakin jouluna laittanut, silloinkin kun lapsia ei vielä ollut. Myös työntekijöillemme olin aina laittanut aattona jouluruoat, jos vuorossa olivat.

Isä kuitenkin oli ilmeisesti mustasukkainen lapsille, koska minun lisäkseni myös hänen oma isoäitinsäkin  osteli pikkupaketteja ensimmäiselle lapsenlapsenlapselleen ja tämän pikkusiskolle. Myös muut lähisukulaiset kuin hänen oma uskovainen äitinsä halusi lapsille jotain pientä ostaa.

Aattona isi sitten tuli humalassa taksilla kotiin, kaatoi kuusen ja rikkoi koristeet. Lähdin lasten kanssa äitini luo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä