Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Ei ole. Ei edes lapsuuden lahjaton Joulukaan ole jäänyt mieltäni kalvamaan. Lapsena sitä tyytyy siihen, mitä on. Perhe, rakkaus, ja turvallisuus tärkeimmät lapselle.
Vanhempien aikuinen kummitytär toi isälleni joka v*n joulu sen konjakkipullon, jonka tämä sitten kiskaisi aattona.
Parantumaton sairaus toisella vanhemmalla. Olin lapsi ja tiesin, että on perheen viimeinen yhteinen joulu. Niinkuin sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joulu kun tajusin että vanhemmistani on tullut vanhoja ja minusta keski-ikäinen! Isä istui poissaolevan oloisena nojatuolissa ja jupisi itsekseen, äitini oli ostanut valmislaatikoita ja alkoi miltei itkeä kun tajusi ettei lanttulaatikkoa kukaan syökään, edes hän itse! ja kinkku oli jäänyt raaàksi. Katsoin äitiäni joka seisoi siinä risassa t-paidassa ja verkkareissa kasvot itkuisina ja päässäni takoi "äiti on 73vuotias.73". Minuakin väsytti ja olo oli epäjouluisa. Kuusi ja jouluohjelmat telkassa eivät riittäneet tuomaan tunnelmaa. Söimme riisipuuroa, maksalaatikkoa ja ruisleipää, isäni ainona sitä kinkkua ja olikin sitten kurapolkassa kaksi päivää..
11v räpläsi vain kännykkää ja kyseli joko mennään kotiin. Mieheni oli töissä.
Ei mikään katastrofijoulu, mutta fiilis oli kertakaikkiaan poissa. Eikä ole palannut.
Tunnistan tämän tunnelman, vaikka eri ihminen olenkin ja elämäntilanteeni on siinäkin erilainen, että olen sinkku eikä ole lapsia. Mutta minullakin oli joulu, jonka vanhat eläkevanhempani olivat halunneet kaupunkikaksiossaan järjestää väen vängällä. Sitä ennen olin monesti ollut aikuisiän joulut ulkomailla, vanhempani kaksin tai veljeni perheessä 300 km päässä. Asutaan vanhempien samassa kaupungissa, joten vanhempien huono kunto ja vanheneminen ei tullut minulle yllätyksenä mutta silti aika surullista oli huomata vanhempien ikääntymisen vaikutus juuri jouluaattona. Paketti kaupan valmiiksi viipaloitua kinkkua (vaikka tiesivät minun olevan kasvissyöjä), isän ostama kaupan valmisrosolli ja siitä äidin suuttuneena itse tekemä epämääräisen näköinen rosolli, josta tosin puuttui osa aineista eikä kastiketta ollut. Kaupan valmis porkkanalaatikko ja sinappisillipurkki suoraan purkista. Kotikaljaa olisivat halunneet ostaa mutta se oli unohtunut ja sitä voivottelivat. Kaupan paistopisteen torttuja jälkiruoaksi, tosin ne tortut oli ostettu jo pari päivää aiemmin ja olivat ihan kuivia korppuja. Ei muuta jouluruokaa, ei joulukoristeita, ei kuusta, ei jouluvaloja. Vanhempia samaan aikaan itketti, hävetti ja harmitti oman joulunsa ankeus kun ikäänkuin näkivät sen vieraan, eli minun silmin, samalla taas toivat esiin että joulu, mitä väliä, päivä muiden joukossa. Samalla päivittelivät, että miten pahoja on laatikot ja rosolli ja ikäänkuin syyllistivät, että lasten (eli minun=keski-ikäisen naisen) takia ne pitää olla kuitenkin, koska joulu.
Seuraavan jouluna (ja siitä eteenpäin) kutsuin vanhemmat joululounaalle minun luokse. Neljän ruokalajin moderni ja maukas illallinen, sisältäen alkoholittomat jouluiset moctailit alkuun, lasi laadukasta viiniä ruoan kanssa ja lopuksi hyvää kahvia ja käsintehtyjä konvehteja. Esim. viime jouluna menu oli muistaakseni punajuuri-päärynä-briejuustosalaattia ja rapeaksi voissa paahdettua saaristolaisleipää, kookos-tomaatti-linssikeittoa, vegaaninen pähkinäpatee, juurespatee, perunamuusi ruskistetun voin kera sekä kermakastiketta, jälkiruoaksi piparirahkaa, kahvi, ja laadukkaat konvehdit. Samaan aikaan vanhemmat oli ihan itku silmässä kun on niin hyvää ruokaa ja valmiina pöytään tuotuna. Mutta sitten toisaalta se narina, että kun ei ole laatikoita, ei kinkkua, ei rosollia, ei silliä.
Tänä jouluna aion kärrätä vanhempani yhteen tuttuun ja hyväksi havaittuun lounasravintolaan, joka ihan tavallisessa lounasbuffassa tarjoaa joulukuun tiettyinä päivinä perinteistä lounasruokaa. Syökööt siellä sitten kinkut, rosollit ja laatikot, mä tarjoan. Ja luokseni ovat tervetulleita syömään modernin vegejoulumenun. Mutta sitten kun pakkaan heidät alkuillasta taksiin kohti kotia (ja annan taksirahat), huokaisen helpotuksesta, korkkaan alkoholipitoisen glögipullon ja käperryn sohvaan katsomaan Bridget Jonesia ja muita joululeffoja.
Tää oli kyllä hauska tuon snobin ruokalistakuvauksen kera. Olihan tää siis parodiaa?
Olen eri, mutta mitä snobia tuossa on? :D Meilläkin on kyllä kinkkua ja porkkanalaatikkoa, mutta sitten myös tuon listan tapaisia ruokia. Ihan normi ruokia.
Joo ei nuo sanavalinnat ainakaan yhtään snobeja olleet: "moderni ja maukas illallinen", "laadukasta viiniä", "rapeaksi voissa paahdettua saaristolaisleipää", "perunamuusi ruskistetun voin kera"... Kirjoittajan omakehun määrä pisti kyllä naurattamaan muakin. Kuvaileeko joku oikeasti omia tarjoilujaan tuolla tavalla? :'D
” oli muistaakseni” ja sitten luetellaan jokainen pippurinhippu ja yrtinoksa, joka ateriaan sisältyi… Olihan tuo nyt huvittava, ihan kuin sketsiviihdettä!
Juu mulle tuli heti mieleen Uuno Turhapuro, joka oli suivaantunut kun häntä pidettiin nirsona. Ei oo perää ei oo perää, meikä syö sitten ihan mitä tahansa, esim osso bucco maistuu (mitä lie lisukkeita siinäkin sitten)...
Olin aloittanut syksyllä yliopiston, ja tulossa viettämään joulua äitini luo. Kovin vaikea äitini oli nähtävästi kerännyt koko syksyn ajan kiukkua, kaunaa ja kateutta minua kohtaan, sillä heti saavuttuani alkoi taukoamaton mäkätys ja haukkuminen, miten minusta ei tule yhtään mitään, miten olen täysin kelvoton yms. Kun sama ilkeä show ei osoittanut hiipumisen merkkejä aattoaamunakaan, pakkasin kamppeeni ja painelin junalla takaisin opiskelukaupunkiini. Mitään anteeksipyyntöä en äidiltäni ole tästä saanut, mutta hän laittoi silloisen semijuopon miesystävänsä soittamaan perään ja haukkumaan lisää.
En ole tämän tapauksen jälkeen käynyt kotona jouluna, eikä minua ole sen puoleen kutsuttukaan.
Kerran jouluin jouluna putkaan rikottuani luudalla kerrostalon alaikkunan kapakasta palatessani. En muistanut tapahtuneesta mitään ja minut tavoitettiin lähistöltä. Eipä ollut erityisemmin joulumieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi oli vaimon mielestä niin ruma, ettei vieraita voinut päästää sisälle. On siitä lähtien saanut hakea itse kuusen, joten joulukuusta ei ole sen koommin meidän talossa näkynyt ja sekin on aiheuttanut tiuskimista. Onneksi olen tottunut, enkä ota noita purkauksia vakavasti.
Kovin vakavasti otit kuusen arvostelun. Vai oliko se kenties tekosyy välttää vaivalloinen homma?
En minä kuusen arvostelua ottanut valavasti, vaan sen Joulun pilaamiseen kuusen vuoksi. Jos se olisi pieni vaiva, kai rouva sen kuusen hakisi itse, vai mitä mieltä olet? Yleensäkkin kyvyttömyys olla tyytyväinen siihen mitä on ottaa päähän. On typerää pilata koko Joulu vain muutaman oksan takia, siis minun mielestäni.
Ja vastineeksi pilasit kaikki joulut sen jälkeen?
Millä perusteella minä olen pilannut joulun? Ai siksi kun en ole hakenut kuusta? Salli mun nauraa, sen kuusen voi hakea sellainen ihminen, jonka joulu menee pilalle vääränlaisesta kuusesta. Minä koitan nimenomaan olla pilaamatta sitä joulua, mutta ilmeisesti pilaan sen vain sillä, että olen olemassa. Tosiasiassa sinä koitat vain mollata minua sukupuoleni perusteella ja se kertoo enemmän sinusta kuin minusta tai meidän joulusta.
Aika lapsellinen olet. Yhdestä kuusesta jaksat kantaa kaunaa lopunelämääsi. Ihmiselle voi tapahtua pahempaakin, kuin se, että hakee metsästä ruman kuusen ja joku siitä sitten sanoo. Luulen, että monessakin perheessä käydään keskustelua rumasta kuusesta, mutta harvassa huushollissa on niin hienohipiäinen kuuseahakija, että siitä arvostelusta loppuelämäkseen loukkaantuu. En arvosta.
Tulee iham mieleen tuon toisen ketjun parjattu Miika. miika varmaan tekeisi juuri noin. Suuttuisi ja loukkaantuisia ja haukkuisi sen jälkeen lopun elämäänsä "rouvaansa" siitä, että tämä kehtasi moittia kuusta :D
Varmasti meidän kaikkien jotakin tekemistä joku moittii, mutta harva siitä niin suuttuu, ettei ikinä enää tee sitä asiaa.
Kannattaako pilata omaa ja siinä sivussa muidenkin elämää olemalla noin pikkumainen? Hauskaa joulua vaan teille, ilman kuusta. Varmaan kaikki aina muistaa, miksi teillä sitä kuusta ei ole ja joulutunnelma on taattu!
Tämähän nyt riippuu siitä, onko kuusen arvostelija jumittunut koko jouluksi siihen , että kuusi on ruma. Ei anna periksi, vaan mököttää koko joulun ja siis pilaa sen.
Vai onko kuusen hakija niin herkkähipiäinen, että ei anna arvostelua anteeksi koko jouluna vaan mököttää koko joulun ja pilaa sen.
Joka tapauksessa yleensä pitää itse tehdä ne asiat , jotka haluaa tehdyksi tietyllä tavalla , turha arvostella , jos ei itse ole ollut hoitamassa asiaa.
Ja toisaalta, jos lupaa tehdä jotain, pitää yrittää tehdä se niin hyvin kuin suinkin.
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että hirvein joulu on nyt viikon päästä :( molemmat vanhempani ovat katkaisseet välit minuun ja kumppaniini seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi. Puhuttu ei olla 8kk:een ja ainoa yhteydenotto mitä sain, oli heidän vaatimus että luovun tulevasta perinnöstä.
Toisaalta olen helpottunut että näin 28-vuotiaana olen viimein sinut itseni kanssa, mutta välirikko ennen niin läheisiin vanhempiin painaa.
Älä vain suostu luopumaan perinnöstä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi oli vaimon mielestä niin ruma, ettei vieraita voinut päästää sisälle. On siitä lähtien saanut hakea itse kuusen, joten joulukuusta ei ole sen koommin meidän talossa näkynyt ja sekin on aiheuttanut tiuskimista. Onneksi olen tottunut, enkä ota noita purkauksia vakavasti.
Kovin vakavasti otit kuusen arvostelun. Vai oliko se kenties tekosyy välttää vaivalloinen homma?
En minä kuusen arvostelua ottanut valavasti, vaan sen Joulun pilaamiseen kuusen vuoksi. Jos se olisi pieni vaiva, kai rouva sen kuusen hakisi itse, vai mitä mieltä olet? Yleensäkkin kyvyttömyys olla tyytyväinen siihen mitä on ottaa päähän. On typerää pilata koko Joulu vain muutaman oksan takia, siis minun mielestäni.
Millä perusteella minä olen pilannut joulun? Ai siksi kun en ole hakenut kuusta? Salli mun nauraa, sen kuusen voi hakea sellainen ihminen, jonka joulu menee pilalle vääränlaisesta kuusesta. Minä koitan nimenomaan olla pilaamatta sitä joulua, mutta ilmeisesti pilaan sen vain sillä, että olen olemassa. Tosiasiassa sinä koitat vain mollata minua sukupuoleni perusteella ja se kertoo enemmän sinusta kuin minusta tai meidän joulusta.
Aika lapsellinen olet. Yhdestä kuusesta jaksat kantaa kaunaa lopunelämääsi. Ihmiselle voi tapahtua pahempaakin, kuin se, että hakee metsästä ruman kuusen ja joku siitä sitten sanoo. Luulen, että monessakin perheessä käydään keskustelua rumasta kuusesta, mutta harvassa huushollissa on niin hienohipiäinen kuuseahakija, että siitä arvostelusta loppuelämäkseen loukkaantuu. En arvosta.
Tulee iham mieleen tuon toisen ketjun parjattu Miika. miika varmaan tekeisi juuri noin. Suuttuisi ja loukkaantuisia ja haukkuisi sen jälkeen lopun elämäänsä "rouvaansa" siitä, että tämä kehtasi moittia kuusta :D
Varmasti meidän kaikkien jotakin tekemistä joku moittii, mutta harva siitä niin suuttuu, ettei ikinä enää tee sitä asiaa.
Kannattaako pilata omaa ja siinä sivussa muidenkin elämää olemalla noin pikkumainen? Hauskaa joulua vaan teille, ilman kuusta. Varmaan kaikki aina muistaa, miksi teillä sitä kuusta ei ole ja joulutunnelma on taattu!
Tämähän nyt riippuu siitä, onko kuusen arvostelija jumittunut koko jouluksi siihen , että kuusi on ruma. Ei anna periksi, vaan mököttää koko joulun ja siis pilaa sen.
Vai onko kuusen hakija niin herkkähipiäinen, että ei anna arvostelua anteeksi koko jouluna vaan mököttää koko joulun ja pilaa sen.
Joka tapauksessa yleensä pitää itse tehdä ne asiat , jotka haluaa tehdyksi tietyllä tavalla , turha arvostella , jos ei itse ole ollut hoitamassa asiaa.
Ja toisaalta, jos lupaa tehdä jotain, pitää yrittää tehdä se niin hyvin kuin suinkin.
Montako vuotta tuosta joulusta on? Sen jälkeen ei joulukuusta ole kotona ollut. Miten niin pitkävihainen.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla tämä tuleva joulu. Olemme juuri siunanneet 16-vuotiaan haudan lepoon.
Otan osaa suruunne💔
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että hirvein joulu on nyt viikon päästä :( molemmat vanhempani ovat katkaisseet välit minuun ja kumppaniini seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi. Puhuttu ei olla 8kk:een ja ainoa yhteydenotto mitä sain, oli heidän vaatimus että luovun tulevasta perinnöstä.
Toisaalta olen helpottunut että näin 28-vuotiaana olen viimein sinut itseni kanssa, mutta välirikko ennen niin läheisiin vanhempiin painaa.
Suru ja järkytys ovat tilanteessa hyvin ymmärrettäviä tuntemuksia; kysymyshän on tavallaan vanhemmista luopumisesta. Ulkopuolisen silmin - kaikesta huolimatta - näkisin tilanteessa mahdollisuuden myös ihan päinvastaiseen ajatukseen: Nyt saattoi käydä ilmi, miten ymmärtämättömiä ja julmia ihmisiä vanhempasi ovat. Eivät he ansaitsekaan sitä, että lapset pysyvät mukana heidän elämässään. Tulossa on sinun ja kumppanisi yhteisen elämän ensimmäinen joulu, ikävät asiat ovat jääneet taakse ja kaikkoavat ajan myötä. Vaatimukseen perinnöstä luopumisesta ei kannata reagoida mitenkään. Hyvää joulunaikaa!
Sairastin silloin syöpää ja olin juuri menettänyt hiukseni vasta alkaneiden hoitojen takia. Oli todella kurja olo niin henkisesti kuin fyysisesti, ja joulu vaan pahensi omaa tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan kuusetonta joulua tuolla perheellä on ollut? Meinaan vaan, että todellakin kaikki muistaa miksi kuusta ei ole :D Iskä suuttui lopun ikäänsä , kun äiskä arvosteli kuusta.
Uskallan epäillä, ettei tuolla parilla mene hyvin muutenkaan. Noin pitkävihaisen ihmisen kanssa on hankala elää. Teet pienen virheen ja se seuraa sinua koko loppu elämän.
No kuusen toki saa ostettua kaupasta kuka tahansa ja jos se on kasvatettu, se on myös kaunis ja tasaoksainen.
Mutta ehkä tässä perheessä ei kuusta kaivata, vaan mielummin jouluna muistellaan sitä, miksi heillä ei kuusta ole.
Se kuusen hakeminen metsästä, kun ei voi olla se ongelma, koska kuusi on helppo ostaa vaikka Tokmannin pihalta. Maksaa muutaman kympin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jouluin jouluna putkaan rikottuani luudalla kerrostalon alaikkunan kapakasta palatessani. En muistanut tapahtuneesta mitään ja minut tavoitettiin lähistöltä. Eipä ollut erityisemmin joulumieltä.
Jos otat, et lennä!
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta sitten jouluaattoaamuna tuolloinen mieheni ilmoitti minulle haluavansa erota. Ilmoitus tuli minulle täysin puskista. Olimme vain 4 kk aikaisemmin pitkän etsimisen jälkeen ostaneet yhteisen omakotitalon ja olin innoissani valmistellut ensimmäistä jouluamme yhteisessä kodissa. Menin tietenkin ilmoituksesta hämilleni ja yritin joulunpyhät kysellä, että mistä kiikastaa. Mitään järkevää perustelua en häneltä saanut, lohdutuksesta puhumattakaan. Mies lähti tapaninpäivänä lapsuudenkotiinsa ja itse jäin kotiin itkemään. Myös välipäivät menivät yksin pimeässä talossa itkien, kun mies ilmoitti lähtevänsä kavereidensa kanssa baariin. Yhtäkään viestiä mies ei minulle laittanut, tai osoittanut olevansa pahoillaan tai huolissaan voinnistani.
8 kk myöhemmin minulle selvisi, että miehellä oli jo vuoden päivät ollut toinen nainen, ja sivusuhde oli aloitettu vain 3 päivää ennen yhteisen talon ostamista. Tapaninpäivän ja välipäivät mies oli viettänyt toisen naisen kainalossa, kun itse olin kyyhöttänyt täysin musertuneena yksin kotona.
Joulu ahdistaa minua edelleen.
Jotkut ihmiset vain ovat täysiä s*tanan paskoja, ihan sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkotiin joutuneen iäkkään ja sairaan sukulaisen asunnossa yksin asunut hyvin pienituloisen työtön ja mm. pahasta ahdistuksesta kärsinyt nainen käskettiin järjestämään joulu usealle sukulaiselle kun kuitenkin saa asua tässä asunnossa. Kukaan ei auttanut mitenkään, eikä osallistunut kustannuksiin. Tämä työtön nainen joutui mm. myymään netin kirpputorilla viimeisetkin turhat tavaransa saadakseen lisää rahaa kustannuksiin. Parhaansa mukaan nainen siivosi ja osti sen, minkä pystyi. Sitten jouluaattoaamuna kaksi sukulaista toi erittäin hankalat lapsensa tämän naisen luo hoitoon ilmoittaen, että kukaan ei ole tulossa, vaan lähtevätkin kaikki jouluristeilylle ja siis jättivät hankalat lapset naiselle hoitoon. Lapset aloittivat heti riitelyn. Jouluruokakaan ei kelvannut, vaan lapset ilmoittivat haluavansa pakastepizzaa,nakkeja, ranskalaisia, limua ja jäätelöä. Viimeisillä rahoillaan itku kurkussa nainen lähti sitten näiden kauhukakaroiden kanssa kauppaan. Sukulaiset eivät tietenkään olleet jättäneet yhtään rahaa. Jouluruoat jäivät syömättä ja nainen meni nukkumaan heti kun se oli mahdollista. Hoidossa olleet lapset sen sijaan riitelivät yömyöhään. Toki myös haukkuivat naista sen minkä kerkesivät kun lahjaksi oli vain suklaata. Ilmeisesti olettivat saavansa vähintäänkin sen hetken uusimman iPhonen. Kaiken lisäksi sukulaiset hakivat lapset vasta 27. päivä kun pitihän risteilystä toipua. Mitään kiitosta,korvausta ja tulijaista naiselle ei annettu. Omasta tilanteestaan johtuen nainen ei kuitenkaan voinut katkaista välejä näihin sukulaisiin.
Tämä jos mikä on törkeyden multihuipentuma,kamalaa ja oksettavaa hyväksikäyttöä,miten ne jotkut ihmiset kehtaa!!
Äiti sairaalassa, isä ryyppyreissulla.
Kaupat oli silloin kiinni pari päivää jouluna. En muista mistä löysin markan. Kävelin kilometrikaupalla lähimmälle rautatieasemalle, siellä oli R-kioski auki. sain pennin kolikoilla suklaalevyn. Elin sillä joulun ajan. Raanasta tuli vettä.
60-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan kuusetonta joulua tuolla perheellä on ollut? Meinaan vaan, että todellakin kaikki muistaa miksi kuusta ei ole :D Iskä suuttui lopun ikäänsä , kun äiskä arvosteli kuusta.
Uskallan epäillä, ettei tuolla parilla mene hyvin muutenkaan. Noin pitkävihaisen ihmisen kanssa on hankala elää. Teet pienen virheen ja se seuraa sinua koko loppu elämän.
No kuusen toki saa ostettua kaupasta kuka tahansa ja jos se on kasvatettu, se on myös kaunis ja tasaoksainen.
Mutta ehkä tässä perheessä ei kuusta kaivata, vaan mielummin jouluna muistellaan sitä, miksi heillä ei kuusta ole.
Se kuusen hakeminen metsästä, kun ei voi olla se ongelma, koska kuusi on helppo ostaa vaikka Tokmannin pihalta. Maksaa muutaman kympin.
Olisiko kannattanut lukea aloitus! Kertoja ei ollut loukkaantunut kuusen arvostelusta, vaan siitä, että puoliso pilasi joulun räyhäämällä koko joulun kuusen rumuudesta. Kertoja oli sitten seuraavana jouluna ehdottanut, että kiukuttelija hakee kuusen itse, mutta ei ole hakenut - kahdeksaan vuoteen!
Onko joulu pilalla kuusettomana; siitä ei puhuttu mitään. Ihmetyttää täällä kommentit, ihan kuin kuusen hausta voisi olla vastuussa ainoastaan pariskunnan miespuolinen osapuoli. Minusta voi nainenkin hakea kuusen ja vuosikausia hainkin, kun kuusi pitää valita päivänvalossa ja minulla oli tilaisuus ja auto käydä hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat, et lennä!
🤣👏
Minä luin ihan samalla tavalla ensin ja ajattelin, että onpa hieno tapa viettää joulua, jos on kahden! 😂 Tonttulakki päähän vaan!