Itken ku en osaa päättää vauvalle nimeä
Hiukkasen saattaa hormonit heitellä... Miehen kans on karsittu nimet viiteen ja mies siirsi päätäntä vallan mulle. Alkuun olin asiasta tosi ilonen ja päätin että teen päätöksen kunhan vauva on syntyny. Nyt vauva on täällä ja hitto vieköön, sillehän passais kaikki nuo nimet.
Kertokaa mielepiteenne! Saa olla julmaki. Mutta yksi nuista nimistä on SE. Eli muita nimiä ei kannata ehotella :)
Aliisa
Veera
Vilma
Lydia
Helli
Kommentit (73)
Helli ehdottomasti:) Helli Aliisa on kiva yhditelmä myös
Ei saa ehdottaa uusia mutta ehdotan silti, anteeksi! Ootteko harkinnu nimeä Viena? Olis samaa sarjaa nuiden muidenki kans :)
Helli, totta kai. Nuo muut ovat kovin yleisiä, joten jos kaikki viisi ovat samalla viivalla, valitset joukosta tietysti sen harvinaisimman. Sitä paitsi Helli on myös viehättävin kaikista. :)
Oletko vääntänyt ja kääntänyt nuo ehdolla olevat nimet sukunimeen? Eihän mistään saa mitään karseita nimenväännöksiä?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:25"]Mä äänestän Aliisaa. Helli voi tosiaan olla englanninkielisestä vähän hassu, mutta muuten kiva nimi kyllä sekin.
[/quote]
Aliisa kääntyy englanniksi kauniisti Alice. Ihana nimi, vahvana suosikkina itselläkin jos vielä toisen tytön joskus saan :)
Aliisa on hyvä. Ja sit jos joskus saatte lisää tyttöjä, niin ne voi olla Bliisa ja Cliisa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:26"]Ei saa ehdottaa uusia mutta ehdotan silti, anteeksi! Ootteko harkinnu nimeä Viena? Olis samaa sarjaa nuiden muidenki kans :)
[/quote]
Hah :D Olis Viena ollu ehottomasti harkinnassa ellei yksi lapsen serkuista olis jo Viena. Hyvä ehotus siis! Ap
Vilma, koska meidän Vilma on niin ihana.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:27"]Oletko vääntänyt ja kääntänyt nuo ehdolla olevat nimet sukunimeen? Eihän mistään saa mitään karseita nimenväännöksiä?
[/quote]
Ei tule kauheita väännöksiä :) Ap
Aliisa. Suosikkinimesi, koska kirjoitit nimen ensimmäiseksi listalla.
Onnea vauvalle ja vanhemmille! :)
tässä tulee mun mielipiteitä:
Aliisa: toiseksi kivoin näistä. vähän on kuitenkin "väännösversion" makua. mieluummin Alisa tai Liisa.
Veera: tykkään, tämän laittaisin itse
Vilma: vähän liian sellainen...en tiedä, ei oikein mun makuun
Lydia: sopii omasta mielestäni paremmin toiseksi nimeksi
Helli: en laittaisi, liian erikoinen, ei positiivisella tavalla.
Aliisaa tai Veeraa suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:08"]
Aliisa on kivoin noista! Tosin Alisa ois vielä kivempi
[/quote]
Tismalleen samaa mieltä. Alisa on jollain tavalla kauniimpi kirjoitusasu.
Aliisa on oma suosikkini. naisellinen, kaunis. Veera on hyvä myös, ehkä kaikkein eniten "perusnimi" näistä. Vilma on bimbonimi (sori). Lydia on erikoisuudentavoittelijoiden nimi, kuten myös Helli.
Mun suosikki noista Aliisa. Tosin Alisa ois vieläkin parempi. Joutuuko selitteleen nimeään, että on kahdella iillä. Veerat ja Vilmat on jo nähty.
Mun tytön nimi on Alisa Auroora.
Myös Aliisa Aurora ois sopinu.
Aliisa. Tosin myös minun mielestäni Alisa oli vuelä kauniimpi
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:28"]Mun tytön nimi on Alisa Auroora.
Myös Aliisa Aurora ois sopinu.
[/quote]
Muistin juuri, että kerran kirpparilla oli äiti ja pieni vauva. Vahingossa kuulin kun tää äiti kertoi vauvan nimen toiselle. Ja sillä vauvalla oli sama nimi kuin omalla tytöllä. Siis etu ja -toinen nimi oli ihan samat :)
Veera!! Se on kaunis ja ryhdikäs. Tee se!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:08"]Aliisa on kivoin noista!
Tosin Alisa ois vielä kivempi
[/quote]
Meinasin sanoa ihan samaa. Alisalle täältä ääni.
Mä äänestän Aliisaa. Helli voi tosiaan olla englanninkielisestä vähän hassu, mutta muuten kiva nimi kyllä sekin.