Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt kokeillut osakesijoittamista ja täähän on typerintä hommaa ikinä!!!

Vierailija
05.12.2021 |

Laitat jonkun kymppitonnin likoon ja voit ehkä saada myyntivoittoa jonkun kämäsen tonnin joskus vuosien päästä, tosin siitäkin maksat veroa 30%. Juu, osinkoa tietty saat joka vuosi ehkä 100-200 ja siitäkin maksat verot. Riski on ihan mieletön suhteutettuna tuottoon.

Stressi on ihan hirveä kun kurssit heittelee ihan miten sattuu ja syöksykierteeseen painutaan kun joku jalkapalloilija siirtää lehdistötilaisuudessa limupullot pöydältä syrjään, tai perhonen räpäyttää siipiään toisella puolella maailmaa!!

Urheiluvedonlyönnissäkin tienaa paremmin, eikä siihen tartte laittaa koko elämäänsä kiinni!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pfizerin luulisi vaan nousevan, nousevan ja pysyvän ylhäällä.

Jos koronarokotteella ajattelee tienata, niin ei pfizer vaan biontech. Kurssi noussut vuodessa 173%, välillä oli 300%. Kannattaa hiukan ottaa selvää asioista.

Vierailija
22/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onnistumisen salaisuus, mutta koska itsekin jouduin näkemään vaivaa sen tajuamiseen ja opettelemiseen, en paljasta sitä: ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeet ovat minulle ennen kaikkea harrastus. Aloitin hieman huonoon aikaan (elokuussa), kun kurssit olivat korkealla. Siksi olen niillä vielä miinuksella, mutta vain n. 10%. Noille täytyy antaa aikaa. Samaan aikaan kuitenkin 3/3 rahastoani on plussalla ihan mukavastikin. Yhdelle uudelle laitoin pienen merkinnän tänään, ja vuoden viimeisenä pankkipäivänä ajattelin ottaa vielä pari uutta rahastoa lisää, jonka jälkeen aion jatkaa hiljakseen taas osakkeiden hankintaa. Tämä on mukavaa ajanvietettä, josta saa vieläpä rahaa vaivanpalkaksi. Ei kuitenkaan sovi hätäilijöille.

Vierailija
24/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on osakkeissa kiinni nykykurssin mukaan 96 000 euroa. Näyttäisi olevan osakkeiden varallisuus kiinni nyt 18 eri yhtiössä. 

Paras tuotto koskaan on ollut Tallinan Vesi-yhtiöllä, jonka osekkeet myin, kun ne oli nousseet 950% ostohetkestä. 

Tällä hetkellä salkun osakkeista paras tuotto on ollut Harvialla, noin 800% on kurssi noussut ostohetkestä. Tätä olen vähän tyhjentänyt viime aikoina ja ostanut tilalle uusia osakkeita.

Eniten miinuksella mun osakesalkussa on AT&T, joka on miinuksella 22%. Mutta se taas toisaalta maksaa 4 kertaa vuodessa hyviä osinkoja, joten pidän sitä salkussani. 

Myös monet muut yhtiöt maksaa osinkoja, joten kyllä niitä ihan mielellään ottaa vastaan. 

Omalla kohdallani osakesijoittaminen on yksi järkevimmistä teoista ikinä. Tämä tuo tulevaisuuden turvaa ja samalla mielenrauhaa. Olisinpa ollut nuorena viisas ja aloittanut tämän jo silloin. Itse aloitin sijoittamisen vasta 37- vuotiaana. 

Ja tietysti myyntivoitoista maksetaan veroa. Paitsi pienistä alle 1000 euron vuosittaisista voitoista. 

Vierailija
25/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvedonlyönnissä ei tarvitse kuin tietää oikea voittaja etukäteen. Helppoa.

Esim. tänään voittavat ManU ja Tottenham ja säbässä Suomi häviää Latvialle, kun Latvialle laittaa +7,5 maalin tasoituksen. Saa käyttää jos haluaa.

Käytin koska olisi täysin absurdia, että täältä saisi hyödyllistä infoa. Odotan joulun ihmettä.

Käytin. Lainasin ja laitoin 100e mutta Latvialle +8,5 maalin tasoitus, yhteis kerroin jotain 3,5. Kun osuu, maksan eka satasen pois ja lopuilla juhlimaan.

Vierailija
26/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just niin kuin ap kirjoittaa. Isot riskit eikä voitto ole välttämättä kovinkaan häävi. Ei todellakaan sovi kaikille.

Vierailija
27/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just niin kuin ap kirjoittaa. Isot riskit eikä voitto ole välttämättä kovinkaan häävi. Ei todellakaan sovi kaikille.

Jos pikavoittoja hakee niin riskit on kovat. Jos on aikaa ja sijoittaa vain vakaisiin yhtiöihin kun nämä ovat halpoja, rsiskiä ei ole yhtä paljon. Suurin syy epäonnistumiselle on perehtymättömyys. Sijoitellaan vain mitään miettimättä sinne ja tänne. Ei tutustuta yritykseen ja sen tilanteeseen.

Vierailija
28/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti myyntivoitoista maksetaan veroa. Paitsi pienistä alle 1000 euron vuosittaisista voitoista. 

Eikös se raja ole 1000 euron myynti, eikä 1000 euron voitto?  Myyt osakkeita 2000 eurolla, saat voittoa 100 euroa ja maksat siitä satasesta 30% veroa.

Vierailija
29/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 50 e/ kk rahastoon, jossa on 8 eri kohdetta Suomesta, USAsta ja Japanista sisältäen korkoja ja osakkeita. Katsotaan mitä sieltä joskus tulee. En odota ihmeitä.

Vierailija
30/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli jo nähtävissä viime vuonna kun hämeen linnassakin "sijoitus neuvojat" kiersivät sotilas koteja ja vanhusten taloja kaupustelemassa huu haa osakkeita. kaupasta ja hoidosta saa provikat vaikka sijoitus ei tuota mitään JÄÄT VELKAA 

Vierailija
31/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvedonlyönnissä ei tarvitse kuin tietää oikea voittaja etukäteen. Helppoa.

Esim. tänään voittavat ManU ja Tottenham ja säbässä Suomi häviää Latvialle, kun Latvialle laittaa +7,5 maalin tasoituksen. Saa käyttää jos haluaa.

Käytin koska olisi täysin absurdia, että täältä saisi hyödyllistä infoa. Odotan joulun ihmettä.

Käytin. Lainasin ja laitoin 100e mutta Latvialle +8,5 maalin tasoitus, yhteis kerroin jotain 3,5. Kun osuu, maksan eka satasen pois ja lopuilla juhlimaan.

No Nih. Latvia voitti Suomen tuolla tasoituksella.

Vierailija
32/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kempoweria merkkasin viidellä tonnilla ja heti lisää kun mahdollista

Vierailija
33/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No NI! Kiitos vinkistä. Lainasin satasen. Sen laitoin ja jotain 340 e tulee.

Maksan sen 100e pois ja sitten baariin!

Vierailija
34/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä

Vierailija
35/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun ihme taisi toteutua.

Vierailija
36/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesijoittamisessa hehkutetaan paljon osinkosijoittamista ja itse en ole koskaan osingoista hirveästi innostunut.

Itse sijoitan etf:iin ja potentiaalisiin kasvuyrityksiin ja start-upeihin.

Hyvin monet yrittävät kopioida aikaisempien menestyjien kaavaa, eli sijoittavat firmoihin joilla jotkut ovat onnistuneet aikaisemmin rikastumaan. Kyllähän sitä saa rahansa Teslaan laittaa, mutta pitää valmistautua myös siihen että ei se kurssi siitä enää nouse.

Vierailija
37/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen on munkin mielestä aivan tajuttoman tylsää. Tuntuu suorastaan ajanhukalta edes ajatella koko hommaa. Tykkään sen sijaan sijoittaa asuntoihin.

Vierailija
38/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme paljon kannatusta ap:n aloituksella. Ihmekös tuo että suomalaiset eivät halua sijoittaa, sen sijaan rahat makaavat tilillä. Mitä varten odotatte helppoja tuottoja eikä asiaan jakseta panostaa? Jokin asia suomalaisessa ajatusmaailmassa on tämän pakko aiheuttaa..

Itse olen ajatellut, että se on jonkinlainen perfektionismin mielenmaisema. Että valitaan mieluummin asuntosijoittaminen, koska sen oikein tehdessään tuskin ainakin häviää. Jokin ajatus siitä, että euroakaan ei saa hävitä, eikä näin epäonnistua. Se epäonnistuminen on se kauhistus.

Vierailija
39/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamisen lainalaisuuksia.

Jos ostat jotain tänään niin huomenna kurssi romahtaa

Jos myyt jotain tänään niin viimeistään huomenna alkaa ko. osakkeen nousuralli

Vierailija
40/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostan sellaisten firmojen osakkeita jotka yleensä on maksaneet osinkoja. jos kurssi sattuu nousemaan paljon niin myyn pois ... ja jos ei nouse niin voin odottaa ja odottaa ... ja toivottavasti tulee osinkoja odotusaikana. on niinkin käynyt että firman näkymät on vaan heikot ja kurssi ei nouse ja vaikka miten tulisi osinkoja niin toisinaan teen ns. veromyynnin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi