Miksi kukaan on enää facebookissa?
Eilen se jotenkin iski: fb haisee vanhanaikaiselta ja halvalta kuin kuponkiuutiset tai lomaosakkeet.
Kommentit (25)
Facebook eroaa sähköpostista yhteisömäisyydellään. Ennen lähetin sähköpostilla kavereille kaikki kuulumiset ja keskustelin jokaisen kanssa erikseen. Facebookissa kuulumisten ja kuvien jakaminen onnistuu kerralla kaikille ja kaikki voivat keskustella yhdessä samasta aiheesta. Tämä toimii myös toisin päin, Facestä on kätevä lukea mitä kaverit ovat puuhailleen. Emme päivitä sinne mitään vessassa käyntejä vaan merkittävimmät tapahtumat 1-4 vk välein. Ainakin omalla kohdalla tämä on lisännyt ja helpottanut yhteydenpitoa ystäviin. Henkilökohtaisiin tapaamisiin sillä ei ole vaikutusta. Sähköpostia käytän nykyään vain sellaiseen viestintään joka on tarkoitettu henkilökohtaiseksi jollekin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:06"]Vähän ot:na, mutta minua ärsyttää se oletus, että kaikkien pitäisi nykyään "brändätä" itsensä verkossa. Pitäisi huorata joka saatanan sosiaalisen median foorumilla, mitä vain eri jenkkifirmat ovat keksineet pystyyn pykätä ja jos et ole naama edellä niissä aktiivisesti esillä luomassa itsestäsi kuvaa, joka harvemmin edes täysin edustaa sitä mitä ihan oikesti olet, on sinussa oltava jotain outoa. Tuntuu ettei se enää ole ihan puhtaasti oma valinta, oletko siellä vai et, vaan siihen ikäänkuin sanattomasti painostetaan ja se tekee siitä entistä luotaantyöntävämpää. Tuntuu että työnantajatkin katsovat sitä nykyään jo negatiivisesti, jos et ole jakanut elämääsi eri medioissa, jättänyt jälkeäsi verkkoon. Minusta se on sairasta, ettei ihmisillä ole täydellistä valinnanvapautta. Minä en siellä vieläkään ole, eikä minua sinne huvittaisi mennäkään, mutta saa nähdä kauanko jaksan vastustaa. Some on pilannut tämän maailman, sosiaalisemmaksi se ei sitä ainakaan ole tehnyt, pelkästää luonut illuusion siitä.
[/quote]
Sä et oikeastaan voi sanoa tuosta sosiaalisuudesta mitää kun et ole sitä kokenut.
Somessa on huonot puolensa ehdottomasti, mutta on siinä paljon hyvääkin.
Nopea ja kätevä tapa pitää yhteyttä Suomessa oleviin läheisiin.
t. ulkosuomalainen
No en ole keksinyt vielä yhtä kätevää palvelua, jossa voisin olla yhteydessä perheeseen (meillä on siellä oma ryhmä ja viestiketju), kavereihin ja eri harrastus- ja opiskeluryhmiin. Lisäksi tykkään siitä että kaverit päivittelee kuulumisiaan, oon ollut aina tosi huono soittelemaan ja irl ehdin harvoin kavereita nähdä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:18"]
No mikä sitten olisi mielestäsi parempi tapa pitää yhteyttä kavereihin, jakaa heille kuulumisia ja kuvia?
[/quote]
Puhelin, sähköposti, tapaaminen irl... Facebook on vain ja ainoastaan uudelleen keksitty sähköposti. Olemassaolollaan se on vain luonut päällekkäisen ja turhan palvelun sähköpostiin nähden.