Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Onko sähkölämmitteinen rivari KAUHISTUS pk-seudulla?

Vierailija
05.12.2021 |

Pääseekö siitä eroon, kun kaikki haluaa kaukolämpöä? Sähkölaskut ovat tietysti järkyttäviä!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää kaukolämpöä halua kun sen hinta on pompannut niin rajusti. Sähkölämmitteisessä pystyt sentään itse vaikuttamaan kulutukseen ja voi asennuttaa ilmalämpöpumpun. Kaukolämmitteinen on kyllä toisaalta helppo muuttaa maalämpöön tai vesi-ilmalämpöpumpulle..

Vierailija
2/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sellaista itse ostaisi, koska taloyhtiössä ei edes itse voi päättää kaukolämpöön tai maalämpöön siirtymisestä. Me ostettiin omakotitalo, joka oli sähkölämmitteinen, ja vaihdettiin saman tien maalämpöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan enää kaukolämpöä halua kun sen hinta on pompannut niin rajusti. Sähkölämmitteisessä pystyt sentään itse vaikuttamaan kulutukseen ja voi asennuttaa ilmalämpöpumpun. Kaukolämmitteinen on kyllä toisaalta helppo muuttaa maalämpöön tai vesi-ilmalämpöpumpulle..

Ai kaukolämpöäkö ei pysty säätelemään rivareissa?

Vierailija
4/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitteisen rivitaloasunnon osto on suurin piirtein yhtä fiksu teko kuin omaan jalkaan ampuminen.

Vierailija
5/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla pyörii aivonsa somella ja realityllä mädättäneitä mammoja. Kaikki tekniset kysymykset kannattaa kohdistaa muille foorumeille.

Vierailija
6/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa sellaisessa on asua. Halvempi vastike kompensoi ja kun laittaa ilmalämpöpumpun avuksi, niin sähkölaskut ovat hyvin maltillisia. Kesällä 15-20 euroa kuussa siirron kanssa ja talvikuukausina 60-70 €/kk   Vuodessa on mennyt keskimäärin n. 500-700 € edestä sähköön ja siirtoon, mutta vastike on vuodessa  800 euroa edellistä kaukolämpörivaria halvempi.  Eli itsellä on ollut halvempi asua sähkölämmmitteisessä rivarissa, kuin kaukolämmön piirin kuuluvassa. Joskus siis näinkin päin.

Vierailija
7/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lämmityslasku ei perustu omaan käyttöön vaan jaetaan neliöiden suhteessa koko yhtiön käytöstä niin motivaatio lämmityskulujen pienentämiseen on aika paljon heikompi kuin silloin, kun lämmityslasku perustuu yksinomaan omalle käytölle. Sama ilmiö kuin vesilaskussa, kun veden hinnoittelu on kiinteä asukasperusteinen on vedenkulutus 30% suurempaa kuin sen jälkeen, kun yhtiö siirtyy asuntokohtaiseen mittaukseen ja hinnoitteluun. Ihminen nyt vain on sellainen, että käyttää varmasti vähintään sen oman osuutensa kun siitä kerran maksaa.

Vierailija
8/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön voi kilpailuttaa, kaukolämpöä ei. Sähköstä saa enemmän lämpöä kun siirtyy ilmalämpöpumppuihin tai maalämpöpumppuihin, kaukolämmöstä ei. Kaukolämmöstä on tullut rahastusautomaatti. Kuinka siitä voi siirtyä pois?

Vierailija
9/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sähkölämmitys on ok kun kerran sähköautotkin ovat trendikkäitä.

Vierailija
10/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön voi kilpailuttaa, kaukolämpöä ei. Sähköstä saa enemmän lämpöä kun siirtyy ilmalämpöpumppuihin tai maalämpöpumppuihin, kaukolämmöstä ei. Kaukolämmöstä on tullut rahastusautomaatti. Kuinka siitä voi siirtyä pois?

Siirtymällä maalämpöön tai vesi-ilmalämpöpumppuihin.

Sähköstä ei ole helppo siirtyä maalämpöön jollei ole sähkölämmitteistä vesikiertoista lämmitystä, harvemmin on.

Vierailija
11/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa sellaisessa on asua. Halvempi vastike kompensoi ja kun laittaa ilmalämpöpumpun avuksi, niin sähkölaskut ovat hyvin maltillisia. Kesällä 15-20 euroa kuussa siirron kanssa ja talvikuukausina 60-70 €/kk   Vuodessa on mennyt keskimäärin n. 500-700 € edestä sähköön ja siirtoon, mutta vastike on vuodessa  800 euroa edellistä kaukolämpörivaria halvempi.  Eli itsellä on ollut halvempi asua sähkölämmmitteisessä rivarissa, kuin kaukolämmön piirin kuuluvassa. Joskus siis näinkin päin.

Miltä tuntuu kun ei tiedä mistä puhuu? Kulutus 7e, siirto 39e. Kesällä. Ja kuukaudessa. Talvella oli kulutus 40e,siirto 220e.

Vierailija
12/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaukolämmitys maalla mummonmökissä.

Kauko-pappa tekee halkoja uuniin...

Vierailija
13/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

Vierailija
14/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla pyörii aivonsa somella ja realityllä mädättäneitä mammoja. Kaikki tekniset kysymykset kannattaa kohdistaa muille foorumeille.

Ni ainakin kerrostalossa lämmön sisäänottoa voi säädellä.

Vierailija
15/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asuminen on ympäristörikos. Teidän energia on lähes kaikki fossiilista. Ydinenergia ehkä pelastaa kohta joten pidä sähköpatterit, sillä kaukolämpö on pääosin kivihiilellä tehty.

Vierailija
16/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kun ei tiedä mistä puhuu? Kulutus 7e, siirto 39e. Kesällä. Ja kuukaudessa. Talvella oli kulutus 40e,siirto 220e.

Mutku nii. Rivarissa perusmaksu n.16€/kk. Ok talossa n.32€/kk. Tieto nyt on varma koska itse maksan molemmista. Vuokralainen maksaa könttänä mulle 20€/kk kaukolämpö asunnossa.

Häviän tai voitan mutta vuokralaisen selvempi maksaa mulle sähkö ja vesi kun että tulisi erikseen.

Vierailija
17/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä kannatta joo, kun sähkön hinnan voi kyllä kilpailuttaa, mutta siirtomaksua ei voi. Mene vaan Carunan alueelle asumaan.

Vierailija
18/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan epäilen noita hintoja. Yhtälössä joku mättää. Vai onko sulla joku kausihinnoittelu viritys?

Jos on joku yleissähkö, niin siirron perusmaksut ovat kesällä ja talvella samat. Itse sähkön hinta ja ja siirtohinta /kWh ovat lähellä toisiaan. Joten nuo luvut eivät ainakaan yleissähköllä ja vastaavila voi pitää paikkaansa.

Vierailija
19/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan epäilen noita hintoja. Yhtälössä joku mättää. Vai onko sulla joku kausihinnoittelu viritys?

Jos on joku yleissähkö, niin siirron perusmaksut ovat kesällä ja talvella samat. Itse sähkön hinta ja ja siirtohinta /kWh ovat lähellä toisiaan. Joten nuo luvut eivät ainakaan yleissähköllä ja vastaavila voi pitää paikkaansa.

Jatkuvasti uutisoidaan korkeista siirtohinnoista.

Vierailija
20/36 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä nykyisissä lämmönsäätöjärjestelmissä ole lämpö lainkaan itse säädettävissä.