Paljonko teille on kertynyt eläkettä?
Käykää katsomassa työeläkeotteenne vaikka netistä ja laitetaan tänne ikä ja kertynyt eläke.
Kommentit (175)
Eläkekertymä 552 euroa ja ikä 41.
Joku 700-800€ ja olen 50-vuotias. Vuoden ollut elämäni aikana työttömänä ja yksi lapsi tehty. Sosiaalialan palkka viimeiseltä pariltakymmeneltä vuodelta.
Olen niitä harvoja, jolla tulee olemaan tosi hyvä eläke. En kehtaa edes laittaa lukuja tänne, kun kukaan ei kuitenkaan usko.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:39"]77€Ikää 30.v- Kotiäiti joka oli vakityössä 16.v -> 20v. joka ei kerryttänyt eläkettä. Sen jälkeen kotiäitinä.
Miksi te ette vaadi ukkoanne maksamaan teille esim. rahastovakuutusta ja eläkevakuutusta kotiäitivuosilta?
Ukonko se täytyy lorvailijan palkka maksaa?
Jään pian eläkkeelle. En ole aikaisemmin kysynyt, mutta nyt kysyin. Eläkkeeni oli sen kyselyn mukaan 2650 e/kk. Käteen jää noin 2000. Olen pitänyt yhden 3kuukauden ja yhden viiden kuukauden äitiysloman. Tuolla tulee hyvin toimeen, kun ei törsää turhiin juttuihin.
51 vuotta, kertymä noin 800. Jos pääsen täyteen eläkeikään eläkkeeni tulee olemaan noin 1600. Pienellä täytyy pärjätä tai muuttaa pois Helsingistä. Pienen eläkkeen syy on 15 vuotta yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Jään pian eläkkeelle. En ole aikaisemmin kysynyt, mutta nyt kysyin. Eläkkeeni oli sen kyselyn mukaan 2650 e/kk. Käteen jää noin 2000. Olen pitänyt yhden 3kuukauden ja yhden viiden kuukauden äitiysloman. Tuolla tulee hyvin toimeen, kun ei törsää turhiin juttuihin.
Ihan mielenkiinnosta millä alalla olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
No ikää on 24 ja töissä ollut kesät jäätelökiskalla. Sitten oon ollut 6 vuotta kiinteistövälitystoimistossa assarina. Eläkettä varmaan kertynyt jotakin 3000 - 3500 euroa.
Sulla on tuossa pilkkuvirhe!
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä 44 vuotias, kolme vuotta olen ollut. Eläke n. 2300€/kk ja parin vuoden päästä tulee 10% kertakorotus nuorena eläkkeelle joutumisen johdosta. Tulot oli viimeiset ajat ennen eläkettä 4000-5000€/kk.
400€/kk... ikää 29v, mutta olen ollut jatkuvasti töissä vuodesta 2009 saakka; kesätyöt täysillä tunneilla, osa-aikatyöt 15-30h/vko läpi lukion, 30h/vko läpi yliopiston...ja viimeiset vuodet korkeasti koulutetun tuloilla. Arvioeläke 3000-3500€/kk, JOS mitään eläkettä tulevaisuudessa meidän ikäisille on....
Ensi vuonna eläkkeelle,
Tuleva eläke 2200€
Mikäköhän mahtaa olla veroprosentti?
Jäin viime vuonna eläkkeelle ,40 vuotta työelämässä.
Eläkkeeni on 2300 brutto.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot...
Vielä vuosi töissä.
Eläkekertymää on 2100
Työelämässä 38v.
Eläkekertymä 550€.
Ikä 36 vuotta.
Piti käydä Kevan sivuilla pitkästä aikaa. Kertymä 1300€. Arvioeläke alimmassa eläkeiässä 66v 5kk vähän päälle 3000. Jos jaksaisin olla 70-vuotiaaksi, arvio 3900. Arvio perustuu kai nykyiseen tulotason, se nyt voi muuttua vielä monta kertaa seuraavan 25 vuoden aikana. Olen 44-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee että Suomessa tulee olemaan naiseläkelläisten köyhällistö. kyllä tuollaisila eläkkeillä kitkuttelu kymmeniä vuosi ei ole herkkua.
Kaikki saa Suomessa eläkettä vähintään 836 eli kansaneläke + takuueläke, yksin asuva voi saada tuohon vielä eläkeläisen asumistukea lisäksi erityisesti vuokralla asuessa, lisäksi saa kelan hoitotukea ja toimeentulotukea esim. lääkkeisiin.
Jos omistaa mökin niin ei saa toimeentulotukea.
Kodinhoitaja maksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan eli se ketä saa enemmän eläkettä maksaa enemmän palveluista. Kodinsiivouksen joutuvat kaikki eläkeläiset ostamaan, pienituloinen eläkeläinen saa palveluseteleitä millä saa alennusta siivouksesta. Osa eläkeläisistä voi saada kotitalousvähennystä siivouksesta.
Ikä 40, eläkekertymä 680€.