Uutisista aiheutuva pelko (mm.rasismi)
Oletteko koskaan oikeasti pysähtyneet miettimään miten esim. ulkomaalaiset ovat vaikuttaneet teidän "omassa" elämässänne konkreettisesti. Tuntuu että media päättää massan mielipiteet ja täälläkin monet haukkuvat milloin mitäkin ihmisryhmää ja todennäköisesti ilman omaa kokemusta. Ja jos joku nyt tulee vaahtoamaan aavikon tallaajista ja uskontoryhmien teoista näin kiltisti sanottuna, niin pointti on mennyt kokonaan ohitse. Kerro mitä he ovat tehneet "sinulle" ja mikä on se syy että sinun kannattaa "pelätä"? Toki voit sanoa että sinulta on viety työpaikka halpatyövoiman vuoksi, mutta se on vain spekulaatiota. Päättääkö media sen ketä vihaat?
Ja tämän ei ole tarkoitus väheksyä muiden tekoja, olen samaa mieltä että väkivaltaiset ihmiset ovat tässä tapauksessa ryhmittyneet, mutta haluan että ihmiset tiedostavat kuinka paljon heihin vaikutetaan ulkopuolelta ja luodaan pelkoja, jotka harvoin toteutuvat heidän elämässään. Periaatteessa tämä voi toteutua hyvinkin yksinkertaisissa asioissa että eletään ja vellotaan peloissa ja huomataan vasta vanhana että ne olivatkin turhia. Murehdittiin koko maailman murheet, koska ne nyt sattuvat internetin kautta vuotavan omaan elämään. Saatoin ehkä tehdä virheen ottamalla tähän aiheeksi "mamut", koska se yleensä nostaa sellaiset vihanmuurit pystyyn että niiden takaa ei suostuta enää näkemään asioita oikeassa perspektiivissä - niin kuin kaikkien voimakkaiden tunteiden kanssa. Mutta kuinka todennäköistä oikeasti on edes sellainen mahdollisuus että sharia-laki otetaan käyttöön Suomessa? Pelko asiaa kohtaan vain tarkoittaa sitä ettet itsekään luota kanssasuomalaisiin ja heidän oikeudentajuunsa, koska alitajuntaisesti pidät sitä mahdollisena. Ja kykenemättömyys perustella omia mielipiteitä on ensimmäinen hälytysmerkki että joku toinen kuin ihminen itse on ne tämän päähän istuttanut. Tämän viestin tarkoitus ei ole kannustaa hyväksyntään vaan auttaa tiedostamaan muiden vaikutusta itseensä ja valintoihinsa.
Kommentit (4)
Oletko koskaan miettinyt miten Venäjä on vaikuttanut sinun elämääsi konkreettisesti? Onko kovaakin kärsimystä aiheuttanut?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"]
Oletko koskaan miettinyt miten Venäjä on vaikuttanut sinun elämääsi konkreettisesti? Onko kovaakin kärsimystä aiheuttanut?
[/quote]
Kenelle tämä kysymys on tarkoitettu? Nettini pätkii, joten en ole ehtinyt lukea vastauksia kunnes nyt. Periaatteessa kummatkin vastaajat menivät vähän puihin sen suhteen että mitä todella halusin kysyä. Jos olisin laittanut "mamujen" paikalle vaikkapa "homot", niin sitten tämä ketju täyttyisi keskustelusta homoihin liittyen. Mutta jos aloituksen lukee tarkkaan, niin minä en ollenkaan halua pohtia ihmisryhmien oikeita tai vääriä tekoja tai ihmisryhmiä alkuunkaan. AP
Olen nuori sinkkunainen. Olen joutunut niin monta kertaa miespuolisten somaleiden/afrikkalaisten ahdistelemaksi, että pelkään nykyään jokaista mamumiestä. Onhan se jo nähty miten he eivät kunnioita naisia eivätkä sanaa ei.
Itse ainakin ulkomaalais/maahanmuuttaja asioissa ajattelen suomen parasta. Jos suurin osa heistä ei osaa käyttäytyä kotimaissaan eikä länsimaissa(voitko muka väittää ettei esim ruotsille ole tullut ylimääräisiä onglmia maahanmuuttajista).
en siis halua heitä suomeen, mutta annan heidän asua siellä missä ovat.