Kassa kommentoi ostoksiani: "Lauantain sokerihumala, vai?"
Ostin siis 2 kpl 0,5 litran pulloa limsaa... Oliko mielestänne asiallista?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:07"]
Ostettiin kerran kumppanini kanssa isosta marketista runsaiden ostosten ohessa intiimitarvikkeita. Kassalla sattui olemaan mieheni sisaruksen kaveri ja eiköhän tämä kassahenkilö ollut mennyt samana viikonloppuna illanistujaisissa huutelemaan mitä ollaan ostettu... Aivan käsittämättömän tahditonta ja lapsellista toimintaa, varsinkin kun me emme tunne kyseistä henkilöä emmekä itse olleet siellä kekkaloissa. Paikalla oli vieläpä ollut oikein runsain määrin ihmisiä ja hän oli asiasta huudellut avoimesti. Asumme vielä sen kokoisella paikkakunnalla että täällä kaikki tietää toisensa vähintään nimeltä. Ilmoitin asiasta kauppaan ja tämä kassahenkilö sai potkut, ihan oikein hänelle...
[/quote]
voi ei, nyt kaikki tietävät että te saastaiset kanit harrastatte seksiä!!!!
[/quote]
Missähän vaiheessa sanoin että kyseessä on seksiin liittyvät tuotteet? Kaupasta saa vähän muitakin intiimituotteita, huoh.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:55"]
Kerran kassa kysyi porsaan sydäntä ostaessani miltä ne maistuu. Sanoin että pitää kysyä kissalta, kun sille niitä ostan.:-D Enkä pahoittanut mieltäni, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt.
[/quote]
Kauheeta. Joko et ole normaali tai sitten olet joku maalaistollo! Mee hoitoon.
[/quote]
Onko mä epänormarmaali kun ruokin kissaa sydämellä vai kun en tajunnut loukkaantua? Taidan olla vielä tyhmäkin.:-( Mutta ainakin olen Porvoosta! :-D
Tää on niin veteen piirretty viiva, että mitä kassan kannattaa kommentoida ja kenelle. Hyvä ihmistuntija ehkä osaa käyttää harkintakykyä, esim. jos joku masentuneen tai huonovointisen tai ahdistuneen oloinen ihminen tulee ostamaan karkkimättöä, niin ehkä ei kannata alkaa heittää mitään herkkupäivä-vitsiä. Kyllä munkin mielestä on ihan kivaa, jos myyjä heittää jotain small talkia myös, mutta silloin kun on vaikka ollut hirveä päivä töissä ja käyn ostamassa suklaata vitutukseen, niin en ihan kauhean innoissani siinä kohtaa ole mistään "meinaat sitten vetää sokerihumalat höhöhö" -kommenteista. Musta kyllä näkyy naamasta, milloin ei kannata tulla heittämään läppää mun suklaaostoksista, ja väitän että niin näkyy aika monesta muustakin. Kaikki eivät vain valitettavasti osaa käyttää sitä harkintakykyä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:31"]
Ostin lähikaupasta karkkipussin ja viinerin. Kassa kysyi:"Näilläkö pärjää?". Eikä ollut mitään huumorin pilkettä silmässä.
[/quote]
Ai kauheeta! Kai sait paskahalvauksen järkytyksestä?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:27"]
Ihme mustavalkoista tiukkapipohabitusta osa teistä jaksaakin viljellä. Huokaus.
[/quote]
Oletteko 15 v. vai onko nykynuorilta käytöstavat jääneet oppimatta?
Kassan asia ei ole kommentoida asiakkaan ostoksia, ostokset ovat yksityisasia. Kassa on myös työssään näkemistä asioista vaitiolovelvollinen siinä missä muutkin asiakaspalvelijat.
Asiakaspalvelutyö ei ole oikea paikka alkaa testaamaan, onko kanssaihmisillä samanlainen huumorintaju kuin itsellä. Eikä ap:n esimerkki edes ollut huumoria, vaan käy yhtä hyvin ilkeilystä. Varoituksen paikka kassahenkilölle ja jos toistuu, niin potkut.
[/quote]
No ei todellakaan ole mitään vaitiolovelvollisuutta! Suosittelen kommandopipoa ja mustia laseja kauppareissuille, jos se noin salaista on.
Näitä lukiessa alkaa kaivata itsepalvelukassoja. Kassa voi harrastaa small talkia vaikka säästä, mutta ei ostoksista, ne ovat kuitenkin aika henkilökohtainen asia. Kassan ei myöskään tarvitse paljastaa itsestään mitään samalla tavalla. Tietysti asiakkaan aloitteesta voi ostoksistakin keskustella. Yleensäkin asiakaspalvelussa työskentelevien kannattaisi sisäistää, että asiakkaiden ei tarvitse tarjota heille viihdykettä tylsään työpäivään. Nimim. hieroja meni vaihtoon tällä viikolla.
Mä ostin tänään kirpputorilta lasten lautapelin, kassalla myyjä kommentoi että tämä on tosi hauska peli. Kysyin onko pelannut sitä, niin sanoi että ei, mutta samantapaista.
Pitääkin laittaa ihan palautetta että lakkaavat puhumasta asiakkaille. TÖRKEETÄ!
Ei helvetti teitä. Suurin osa jonottaa kaljaa ja siideriä, joten kun yksi ostaakin limpparia, on ap:n kassamyyjän vitsi ihan hauska eikä lainkaan asiaton. Että te voitte olla tiukkapipoja.
Laita palautetta, loppuu tuommoset typerät huomauttelut.
Löysää vähän nutturaa, huumoriahan tuo on!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:57"]Löysää vähän nutturaa, huumoriahan tuo on!
[/quote]
Niinpä, tosin aika huonoa, mut silti en jaksaisi kilahtaa. Ohis
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:56"]
Laita palautetta, loppuu tuommoset typerät huomauttelut.
[/quote]
Herranjestas miten ihminen ei sitten kestä yhtään mitään.
Tuollainen huomauttelu on ärsyttävää, mutta silti!
Voin kuvitella, että elämä on raskasta jos jokaiseen tuollaiseen asiaan jaksaa kiinnittää huomiota. Relatkaa.
Olisin sanonut, että "Pää kiinni!" tai sitten legendaarisen "Haista sinä mursu paska!". Inhottaa käydä kaupassa kun kassat ja muut ihmiset kyylää mitä ostaa. Osta iso paketti vessapaperia niin kaikki ajattelee, että sulla on kamala ripuli ja juokset paskalla 24/7, auta armias jos vielä ostat jaffaa samalla reissulla. Puhumattakaan mistään kondomeista tai kuukautissuojista.
Kannattaa aina valita se kaikkein kyrpiintyneimmän näköinen kassa, koska se hoitaa homman nopeasti eikä varmasti ala kommunikoimaan millään tavoin.
Ei ole kassan asia kommentoida asiakkaan ostoksia. Eri asia jos asiakas alkaa itse vitsailemaan jotain ensin. Enkä ole tiukkapipo, mutta niin se vaan on. Joku huumorintajuton saattaa oikeasti nostaa ison numeron tuollaisesta ja se on sitten ikävä asia kaupalle.
Just teidän tosikkojen takia kassa ei saisi oikeasti kommentoida kenenkään ostoksia. Itse olisin tuollaiselle kommentille nauranut mukana.
En siis oikeastaan loukkaantunut, olin vain hämmästynyt, koska aiemmin ostoksiani ei ole kommentoitu, vaikka kaikenlaista olen ostanutkin... Halusin vain jakaa tapahtuman täällä. Mutta toisaalta, eihän kassa voinut tietää, juonko kumpaakaan pulloa itse vai ostanko niitä muille... No ihan sama, en siis loukkaantunut tästä. T. ap
Mulle kerran tostes kassatäti että "Jahhas, sitä on tänään karkkipäivä!" Ja vilkaisi sillain ilkeesti kulmain alta. Ostin 1,5 kg karkkia.. :D ja kyllä, söin niitä koko päivän ja katsoin leffoja, olin nimittäin kuumeessa eli parantelin itseäni herkulla.
Nauratti sillon ja naurattaa nyt, jaksaakin huomautella toisten ostoksia.
Smalltalkia. Olisit soittanut vielä poliisit ja vaatinut esimiestä paikalle.
Laita johtoryhmälle palautettu. Kassa on asiakaspalvelutyössä ja hänen tehtävänsä on palvella asiakkaita. Ja kommentti oli todella tahditon. Kassa selvästi tarvitsee opastusta ja koulutusta tehtäväänsä ja palautteen antaisin, en itseni, vaan kassan, jolta puuttuu selvästi ammattiosaaminen, joka on firman vastuulla, jos on työhön palkannut.
Meidän postissa oli ennen töissä mies, joka aina kommentoi asiakkaiden pakettien sisältöä. Ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa vaan jotain small talkia yritti, mutta olihan se aika epämiellyttävää. Itse olen töissä terveydenhuollossa ottamassa asiakkaita vastaan, eikä varmasti kukaan tykkäisi jos alkaisin luetella ääneen sairaushistoriasta löytyviä asioita, vaikka ne esim. lähetteestä näkee. Ei nyt ihan sama asia, mutta kuitenkin. Vaikka huumorintajuinen olenkin, huumori saattaisi olla tiukassa esim. menkkojen alkaessa kun ostan suklaata vähän reilummalla kädellä, jos silloin aspa alkaisi vitsailemaan herkkuhetkistä, laittaisin aivan varmasti valituksrn menemään.