Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassa kommentoi ostoksiani: "Lauantain sokerihumala, vai?"

Vierailija
07.03.2015 |

Ostin siis 2 kpl 0,5 litran pulloa limsaa... Oliko mielestänne asiallista?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi v*ttu millaisia nillittäjiä :'D vaikka kassa sanoisi "terve" ja olisikin parantumattomasti sairas, niin voi varmasti luottaa siihen ettei kassa/kukaan muukaan tarkoituksellisesti loukkaa. 

Vierailija
42/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]

Kassan ei kuulu kommentoida asiakkaan ostoksia. T, asiansaosaava kassa

[/quote] asun Hgissä ja en tykkää jos joku alkaa liirumlaarum kommentoimaan siis aiskas, saatan sanoa että tässä on nyt kiire

Ei tietenkään saa ostoksia arvostella, mutta ei se nyt haittaa jos yrittää hieman asiakasta piristää tms. Varmasti myyjä vain hyvää tarkoitti ja yritti piristää.

Olen itsekkin myyjä, en tosin ruokakaupassa ja aika usein "kommentoin" jotenkin tuotetta, tottakai hyvään sävyyn. Joskus siitä saattaa kehkeytyä pitkäkin keskustelu, kun asiakas innostuu kertomaan miksi sen on ostanut. Varsinkin vanhemmat ihmiset tykkää kun hieman juttelee ja joskus kiittääkin, että oli mukava jutella.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:12"]

voi v*ttu millaisia nillittäjiä :'D vaikka kassa sanoisi "terve" ja olisikin parantumattomasti sairas, niin voi varmasti luottaa siihen ettei kassa/kukaan muukaan tarkoituksellisesti loukkaa. 

[/quote]

Nimen omaan. Tuskin se kassa pahaa tarkoittaisi, vaikka kehuisikin asiakkaan ostavan hyvää suklaata ja asiakkaalla nyt sattuisikin olemaan syömishäiriö. 

Vierailija
44/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Ei tietenkään saa ostoksia arvostella, mutta ei se nyt haittaa jos yrittää hieman asiakasta piristää tms. Varmasti myyjä vain hyvää tarkoitti ja yritti piristää.

Olen itsekkin myyjä, en tosin ruokakaupassa ja aika usein "kommentoin" jotenkin tuotetta, tottakai hyvään sävyyn. Joskus siitä saattaa kehkeytyä pitkäkin keskustelu, kun asiakas innostuu kertomaan miksi sen on ostanut. Varsinkin vanhemmat ihmiset tykkää kun hieman juttelee ja joskus kiittääkin, että oli mukava jutella.
[/quote]

Tykkään jutella small talkia asiakkaan kanssa ja heistä näkee kyllä, milloin haluavat olla hiljaa ja milloin rupatella. Keskustelun voi aloittaa hyvin monesta pienestä asiasta, mutta ostoksia en kommentoi. En ole ruokakaupassa, vaan eräässä erikoisliikkeessä töissä. T se aiemmin kirjoitellut kassa.

Vierailija
45/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

Tykkään jutella small talkia asiakkaan kanssa ja heistä näkee kyllä, milloin haluavat olla hiljaa ja milloin rupatella. Keskustelun voi aloittaa hyvin monesta pienestä asiasta, mutta ostoksia en kommentoi. En ole ruokakaupassa, vaan eräässä erikoisliikkeessä töissä. T se aiemmin kirjoitellut kassa.
[/quote]

Lsitan vielä, että varmastikaan harva asiakas välittäisi ostoksien kommentoinnista, mutta kun on aina se mahdollisuus, että joku ei tykkääkään. Sitä on vaikea tietää päältäpäin, siksi en mitään sanokaan.

Vierailija
46/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kassa kysyi porsaan sydäntä ostaessani miltä ne maistuu. Sanoin että pitää kysyä kissalta, kun sille niitä ostan.:-D Enkä pahoittanut mieltäni, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt.

Vierailija
47/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:55"]

Ostin siis 2 kpl 0,5 litran pulloa limsaa... Oliko mielestänne asiallista?

[/quote]

Must toi kassa oli vaan huumorintajuinen, muut ostaa siideriä ja kaljaa ja sä pari jaffaa eli sun humala tulee niistä. Satasesta vetoa et sun kärryssä ei ollut sidukkaa tai kaljaa, muuten se ei ois sanonut mitään.

Vierailija
48/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:00"]

Olisin sanonut, että "Pää kiinni!" tai sitten legendaarisen "Haista sinä mursu paska!". Inhottaa käydä kaupassa kun kassat ja muut ihmiset kyylää mitä ostaa. Osta iso paketti vessapaperia niin kaikki ajattelee, että sulla on kamala ripuli ja juokset paskalla 24/7, auta armias jos vielä ostat jaffaa samalla reissulla. Puhumattakaan mistään kondomeista tai kuukautissuojista.

Kannattaa aina valita se kaikkein kyrpiintyneimmän näköinen kassa, koska se hoitaa homman nopeasti eikä varmasti ala kommunikoimaan millään tavoin.

[/quote]

Juu, kannattaa vetää vaan verhot tiukkaan kiinni, mummot kuule tähystää pihakeinusta sun kämppään, ja pysyä siellä loosissas odottamassa niitä valkotakkisia.

Oikeen kunnon teinibimbon "vittu antakaa mun itsenäistyy" asenne sulla :D

Vierailija
49/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:55"]

Kerran kassa kysyi porsaan sydäntä ostaessani miltä ne maistuu. Sanoin että pitää kysyä kissalta, kun sille niitä ostan.:-D Enkä pahoittanut mieltäni, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt.

[/quote]

Kauheeta. Joko et ole normaali tai sitten olet joku maalaistollo! Mee hoitoon.

Vierailija
50/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:00"]Olisin sanonut, että "Pää kiinni!" tai sitten legendaarisen "Haista sinä mursu paska!". Inhottaa käydä kaupassa kun kassat ja muut ihmiset kyylää mitä ostaa. Osta iso paketti vessapaperia niin kaikki ajattelee, että sulla on kamala ripuli ja juokset paskalla 24/7, auta armias jos vielä ostat jaffaa samalla reissulla. Puhumattakaan mistään kondomeista tai kuukautissuojista.

Kannattaa aina valita se kaikkein kyrpiintyneimmän näköinen kassa, koska se hoitaa homman nopeasti eikä varmasti ala kommunikoimaan millään tavoin.
[/quote]

Mitäv...miksi luulet että KETÄÄN kiinnostaa sun ostokset? Oletko hiukan vainoharhainen ja todella huonolla itsetunnolla varustettu!!

Vierailija
51/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:33"]

Se on sopimatonta siksi, että asiakkaalla on oltava tunne, että voi anonyymisti ostaa ostoksensa. Ei ne karkit sinänsä, mutta jos ostan naisena vaikka kondomeja, en tahdo, että myyjä kommentoi "jahas, tänään sitten saadaan munaa"

[/quote]

Jos olisin kassa, kommentoisin kylläkin "onkohan oikeaa kokoa". Jos se siitä alkaisi huutamaan, niin toteaisin, että "en mä tarkottanu, että niitä tarvii päähän vetää, sulla toi otsanahka kiristää muutenkin tarpeeks"

Jos tulis potkut niin sitten tulis. 

Vierailija
52/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:21"]Meidän postissa oli ennen töissä mies, joka aina kommentoi asiakkaiden pakettien sisältöä. Ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa vaan jotain small talkia yritti, mutta olihan se aika epämiellyttävää. Itse olen töissä terveydenhuollossa ottamassa asiakkaita vastaan, eikä varmasti kukaan tykkäisi jos alkaisin luetella ääneen sairaushistoriasta löytyviä asioita, vaikka ne esim. lähetteestä näkee. Ei nyt ihan sama asia, mutta kuitenkin. Vaikka huumorintajuinen olenkin, huumori saattaisi olla tiukassa esim. menkkojen alkaessa kun ostan suklaata vähän reilummalla kädellä, jos silloin aspa alkaisi vitsailemaan herkkuhetkistä, laittaisin aivan varmasti valituksrn menemään.
[/quote]

Oliko tämä posti sattumoisin Tampereella?

Vierailija
53/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:38"]Voi jeesus, että te olette raskaita. Tekee niin tai näin, niin aina on joku vialla. Parempi,että jatketaan vaan sitä perisuomalaista tuppisuuna oloa, ollaan vaan hiljaa, ei edes nyökätä ventovieraille, kammotaan ajatusta, että joku istuisi bussissa viereen, hississä painetaan jatkossakin katse vaan visusti alaspäin, smalltalkista nyt puhumattakaan. Joku pahoittaisi muuten kuitenkin mielensä ja huokailisi kuinka tahditonta ja asiatonta se olisi. [/quote]mitä jos vaan piräisit sen turpasi kiinni siinä kassalla, siinä ei small talkkeja kukaan kassalta kaipaa, tervehdys ha siinä kaikki. Meneekö liian vaikeaksi ?

[/quote]

Pidä itse se turpasi kiinni ja muuta Niagaran korpeen. Tollasten norsunpersejunttien takia juuri ne kassatkin on niin puutuneita että sitten vituttaa meitä normaaleja ihmisiäkin se asiointi.

Puolet ihmisistä vaikuttaa tosiaan olevan jotain hermoheikkoja tai luonnevikaisia ääliöitä. Ja sitten siitä aina puhutaan, että kun "me suomalaiset". Se ei ole me suomalaiset, vaan ne suomalaiset. Eikö niitä vois vain kaikkia sulkea sinne pakkohoitoon, niin niitten ei tartteis kärsiä kulkemalla julkisilla paikoilla.

Vierailija
54/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikaisena kassahommia. Loputtoman tylsiin päiviin saa jotain actionia juttelemalla asiakkaiden kanssa. Yhtenä perjantaina keski-ikäinen mies tuli ostamaan n. 10 pussillista isoja 300-400g karkkipusseja ja arvasin että varmaan jotkut synttärit/juhlat/tapahtuma minne nämä karkit ovat menossa. Kysyin pilke silmäkulmassa että "Ai että herkkupäivä ;) ?" Mies sanoi että "noo en mä iha kaikkia yksin syö :) " Olisiko pitänyt saada potkut tästä lauseesta ?

Vierailija
55/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:18"]Voi härregyyd sehän oli vitsi :D Monet kun ostavat alkoholia ja myyjä on saanut niitä koko päivän vedellä, niin siitä viittaus sokerihumalaan. Ei siis mikään negatiivinen viittaus asiakkaan ruokavalioon, vaan VITSI.

T. Eri kassamyyjä, joka ei kyllä uskaltaisi vitsailla av-mammoille
[/quote]
Eikö teillä ole ohjeistettu ettei asiakkaan ostoksia kommentoida? Kerro nyt vielä missä olet töissä...
[/quote]

Olen yliopisto-opiskelija ja teen satunnaisia vuoroja eri kaupoissa vuokrafirmalle. Lukion jälkeen olin 2 vuotta suuressa ruokakaupassa töissä, enkä ole ikinä kommemtoinut tuntemattomien ostoksia tai saanut mitään negatiivista kommenttia työstäni. Vanhemmat myyjät kyllä heittivät ap:n tarinan tapaista läppää, mikä oli mun mielestä viihdyttävää sen älyttömän tylsän robottityön ohessa.

Vierailija
56/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:08"]Oulussa myös tällainen myyjä, joka kommentoi ostoksia, heittelee (!) tavaroita, flirttailee avoimesti jnejne. Raivostuttavaa!
[/quote]
onko pienessä kmarketissa keskustan lähellä???:Dd
[/quote]

Osui ja upposi!

Vierailija
57/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:21"]Meidän postissa oli ennen töissä mies, joka aina kommentoi asiakkaiden pakettien sisältöä. Ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa vaan jotain small talkia yritti, mutta olihan se aika epämiellyttävää. Itse olen töissä terveydenhuollossa ottamassa asiakkaita vastaan, eikä varmasti kukaan tykkäisi jos alkaisin luetella ääneen sairaushistoriasta löytyviä asioita, vaikka ne esim. lähetteestä näkee. Ei nyt ihan sama asia, mutta kuitenkin. Vaikka huumorintajuinen olenkin, huumori saattaisi olla tiukassa esim. menkkojen alkaessa kun ostan suklaata vähän reilummalla kädellä, jos silloin aspa alkaisi vitsailemaan herkkuhetkistä, laittaisin aivan varmasti valituksrn menemään.
[/quote]

Oliko tämä posti sattumoisin Tampereella?
[/quote]
Kuopiossa.

Vierailija
58/98 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:27"]

Ihme mustavalkoista tiukkapipohabitusta osa teistä jaksaakin viljellä. Huokaus.

[/quote]

Oletteko 15 v. vai onko nykynuorilta käytöstavat jääneet oppimatta?

Kassan asia ei ole kommentoida asiakkaan ostoksia, ostokset ovat yksityisasia. Kassa on myös työssään näkemistä asioista vaitiolovelvollinen siinä missä muutkin asiakaspalvelijat.

Asiakaspalvelutyö ei ole oikea paikka alkaa testaamaan, onko kanssaihmisillä samanlainen huumorintaju kuin itsellä. Eikä ap:n esimerkki edes ollut huumoria, vaan käy yhtä hyvin ilkeilystä. Varoituksen paikka kassahenkilölle ja jos toistuu, niin potkut.

Vierailija
59/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lsitan vielä, että varmastikaan harva asiakas välittäisi ostoksien kommentoinnista, mutta kun on aina se mahdollisuus, että joku ei tykkääkään. Sitä on vaikea tietää päältäpäin, siksi en mitään sanokaan.
[/quote]
No mistä sitä sitten tietää, että mistä uskaltaa puhua? Ikinä ei tiedä mikä voi olla loukkaavaa. Itse olen kokenut tuotteesta jutustelun helppona ja luonnollisena tapana. Monesti jutustelu siitä etenee ja lopulta puhutaan aivan jostakin muusta. Eikä sen jutustelun tarvitse aina edetä, enkä jokaista ostosta "kommentoi". Minusta on mukava, että saa luotua hymyn asiakkaalle.
Riippuu tietysti todella paljon, että mitä myy.:) Jossakin apteekissa saattaa olla (?) hankala niitä näitä rueta jutustelemaan, mutta itse olen liikkeessä töissä jossa käy paljon lapsia, vanhempia ja isovanhempia, joten juttelu on helppoa.

Vierailija
60/98 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:05"]Just teidän tosikkojen takia kassa ei saisi oikeasti kommentoida kenenkään ostoksia. Itse olisin tuollaiselle kommentille nauranut mukana. 
[/quote]

Kassan ei TODELLAKAAN ole tarpeen kommentoida asiakkaiden ostoksia KOSKAAN. Käsittämättömän moukkamaista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi