Kassa kommentoi ostoksiani: "Lauantain sokerihumala, vai?"
Ostin siis 2 kpl 0,5 litran pulloa limsaa... Oliko mielestänne asiallista?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:11"]Ihmiset on kyllä tiukkapiposia,olin joskus kaupassa töissä ja kassalleni tuli mies joka osti jonkun nakukalenterin.Miehen takana olivat vanhempani jonossa ja hymyilin heille.Mies sai älyttömät kilarit "mitäs sinä tyttö naureskelet mun ostoksille,mikäs on niin hauskaa?" Ennen tokaisua en edes kiinnittänyt huomiota miehen ostoksiin...
[/quote]
Tuo onkin ihan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:38"]Voi jeesus, että te olette raskaita. Tekee niin tai näin, niin aina on joku vialla. Parempi,että jatketaan vaan sitä perisuomalaista tuppisuuna oloa, ollaan vaan hiljaa, ei edes nyökätä ventovieraille, kammotaan ajatusta, että joku istuisi bussissa viereen, hississä painetaan jatkossakin katse vaan visusti alaspäin, smalltalkista nyt puhumattakaan. Joku pahoittaisi muuten kuitenkin mielensä ja huokailisi kuinka tahditonta ja asiatonta se olisi.
[/quote]mitä jos vaan piräisit sen turpasi kiinni siinä kassalla, siinä ei small talkkeja kukaan kassalta kaipaa, tervehdys ha siinä kaikki. Meneekö liian vaikeaksi ?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:38"]Voi jeesus, että te olette raskaita. Tekee niin tai näin, niin aina on joku vialla. Parempi,että jatketaan vaan sitä perisuomalaista tuppisuuna oloa, ollaan vaan hiljaa, ei edes nyökätä ventovieraille, kammotaan ajatusta, että joku istuisi bussissa viereen, hississä painetaan jatkossakin katse vaan visusti alaspäin, smalltalkista nyt puhumattakaan. Joku pahoittaisi muuten kuitenkin mielensä ja huokailisi kuinka tahditonta ja asiatonta se olisi.
[/quote]mitä jos vaan piräisit sen turpasi kiinni siinä kassalla, siinä ei small talkkeja kukaan kassalta kaipaa, tervehdys ha siinä kaikki. Meneekö liian vaikeaksi ?
[/quote]
Juuri tätä mä tarkoitin. Turvat kiinni vaan, ettei kukaan pahoita pikku mieltään.
Ei vit*u.... Onko oikeasti olemassa näin herkkänahkaista porukkaa... Tiedä itkeäkkö vai nauraa. Huoh
Mä joskus saatoin vitsailla joillekin nuorille kundeille joiden muistin käyneen meillä useammin ostoksilla, ettå "ootko varma, että pärjäät näillä?" jos kaveri osti pari salkkua bissee tai kartongin verran tupakkaa. Nuoret (ainakin miehet) osaa nauraa eikä ole pipo kireällä. Saatoin myös sanoa iloisen näköiselle asiakkaalle, että "näyttääpä viikonlopun menu herkulliselta!" Mä tykkään itsekkin jos kassa jaksaa edes vähän smalltalkkia eikä vain konemaisesti tervehdi ja vedä ostoksia läpi!
En halua kassan kommentoivan ostoksiani. Joskus näin on käynyt, ja olen ystävällisesti huomauttanut, että asia eivät kuulu hänelle. Omasta mielestäni en ole tiukkapipo, vaan aina toisia huomioiva ja kohtelias. Omasta reviiristäni olen kuitenkin tarkka.
Meidän lähikaupan miesmyyjä tokaisi kerran kaljaa ostavalle miesasiakkaalle " etkö tiedä että tosimiehet ostaa kirkkaita".... Hehheh...totakaan läppää ei parane heittää ihan jokaiselle.
Minua ei muuten haittaa ostoksista huomauttelut, mutta entisenä anorektikkona/bulimikkona edelleen hävettää tosi paljon, jos kassa vitsailee ruokaostoksistani. Tulee melkein paniikki ja poskiin nousee puna, vaikka täysin normaalipainoinen yms olen.
Muistan, kuinka syömishäiriön loppupuolella itkua pidätellen keräsin rohkeutta kauppaan, jos halusin ostaa muutakin kuin vihanneksia..
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:55"]
Ostin siis 2 kpl 0,5 litran pulloa limsaa... Oliko mielestänne asiallista?
[/quote] ei oo kassan tehtävä arvostella ihmisten ostoksia
Olen asiakkaana kommentoinut kun joku on ostanut tupakkaa että vieläkö tuota myrkkyä myydään. Muka kassalle ja kassa on hiljaa ja ei oo myrkyn ostajakaan kommentoinut.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:12"]
Kassan ei kuulu kommentoida asiakkaan ostoksia. T, asiansaosaava kassa
[/quote]
Ei tietenkään saa ostoksia arvostella, mutta ei se nyt haittaa jos yrittää hieman asiakasta piristää tms. Varmasti myyjä vain hyvää tarkoitti ja yritti piristää.
Olen itsekkin myyjä, en tosin ruokakaupassa ja aika usein "kommentoin" jotenkin tuotetta, tottakai hyvään sävyyn. Joskus siitä saattaa kehkeytyä pitkäkin keskustelu, kun asiakas innostuu kertomaan miksi sen on ostanut. Varsinkin vanhemmat ihmiset tykkää kun hieman juttelee ja joskus kiittääkin, että oli mukava jutella.
Kävin lähikaupassa ostamassa tupakkaa, ja ääneni oli flunssan takia käheä. Miesmyyjä huomautti josko minun pitäisi lopettaa tupakointi kun ei edes ääntä enää lähde. Tupakointi on täysin henkilökohtainen asiani, mutta minusta tuo heitto oli osuva ja hauska. Ei tulisi pieneen mieleenikään ottaa nokkiini. Minusta on mukavampaa että kaupankassat ovat ihmisiä eivätkä robotteja.
hui kauhiaa!! yrittikö vieras ihminen heittää huumoria sinulle?? huihuiihui nyt äkkiä luolaan piiloon!!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:08"]Oulussa myös tällainen myyjä, joka kommentoi ostoksia, heittelee (!) tavaroita, flirttailee avoimesti jnejne. Raivostuttavaa!
[/quote]
Tarkoitatko pientä k-ketjun kauppaa keskustan alueella!!?! Siellä ainakin juuri tällainen myyjä, onneksi näkyy ulkoa hyvin kuka on kassalla ja kannattaako mennä kauppaan. Välttelen tätä henkilöä.
Ärsyttävää paapomista taas vaihteeksi sellaiset säännöt, ettei myyjä saisi sanoa YHTÄÄN MITÄÄN ostoksista. Ei luoteta myyjän harkintakykyyn sitten ollenkaan. Tietenkään ei ole asiallista kuittailla siteistä tai kondomeista, mutta mitähän pahaa siinä olisi, jos nätisti kehuisi jotakin asiakkaan ostosta hyväksi valinnaksi tms.
Itse ainakin tulin hyvälle tuulelle, kun erikoisliikkeessä myyjä kehui valitsemiani farkkuja ja toisessa liikkeessä juteltiin säästä. Kivaa vaihteeksi puhua kassahenkilön kanssa muutakin kuin sanoa vain ne tavanomaiset "terve" ja "kiitos".
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:33"]
Se on sopimatonta siksi, että asiakkaalla on oltava tunne, että voi anonyymisti ostaa ostoksensa. Ei ne karkit sinänsä, mutta jos ostan naisena vaikka kondomeja, en tahdo, että myyjä kommentoi "jahas, tänään sitten saadaan munaa"
[/quote]
eihän tässä nyt mitään niin henkilökohtaista ole kommentoitu!! anna kun veikkaan, ap on kotoisin pääkaupunkiseudulta? sieltä ainakin tulevat takakireimmät asiakkaat :D
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:07"]
Ostettiin kerran kumppanini kanssa isosta marketista runsaiden ostosten ohessa intiimitarvikkeita. Kassalla sattui olemaan mieheni sisaruksen kaveri ja eiköhän tämä kassahenkilö ollut mennyt samana viikonloppuna illanistujaisissa huutelemaan mitä ollaan ostettu... Aivan käsittämättömän tahditonta ja lapsellista toimintaa, varsinkin kun me emme tunne kyseistä henkilöä emmekä itse olleet siellä kekkaloissa. Paikalla oli vieläpä ollut oikein runsain määrin ihmisiä ja hän oli asiasta huudellut avoimesti. Asumme vielä sen kokoisella paikkakunnalla että täällä kaikki tietää toisensa vähintään nimeltä. Ilmoitin asiasta kauppaan ja tämä kassahenkilö sai potkut, ihan oikein hänelle...
[/quote]
voi ei, nyt kaikki tietävät että te saastaiset kanit harrastatte seksiä!!!!
En tajua, miten täällä on näin paljon näitä "olette vaan tosikkoja ja tiukkapipoja" -kommentteja. Mielestäni myyjän tehtävä ei ole kommentoida asiakkaan ostoksia varsinkaan vittumaiseen sävyyn! Ja kun meitä on niin moneen junaan, niin on aina se riski, että kommentti osuu todella arkaan paikkaan (esim jos on syömishäiriöinen/syömishäiriöstä toipuva tms). Itselleni tulee hyvä mieli siitä, jos vaikka vaatekaupassa myyjä kommentoi että "onpas kiva paita" tms. ja sitten voi hetken siinä jutustella, mutta ruokakaupassa en yhtään tykkää, jos myyjä heittää jotain "heh heh, sitä meinataan sitten herkutella oikein kunnolla" jos ostan vaikka sipsejä ja suklaata viikonlopuksi. En halua, että mun päivittäisiä ruokaostoksiani kommentoidaan mitenkään, se on mun oma asiani mitä valitsen milloinkin syödä.
Tosin suhteeni ruokaan ei ole mitenkään helppo ja mutkaton, joten olen ehkä poikkeuksellisen tarkka siitä että en oikein siedä mitään mukahauskaa vitsailua syömisistäni, MUTTA syömishäiriöt ovat niin yleisiä, että toisen ruokaostoksista vitsailu on kyllä vähän riskialtista. Itse olen alkanut ruokakaupassa käydessäni vältellä tiettyjä kassaihmisiä juuri tämän kommentoinnin takia, koska koen sen kiusallisena ja ahdistavana. Huumorintajussani ei ole mitään vikaa, mutta se ei oikein ulotu tälle alueelle.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:57"]
Mun mielestä kassan pitäisi hoitaa työnsä sen enempää kommentoimatta... On kiva jos kassa heittää pientä small talkia, mutta ei kannata vitseillä ottaa riskiä että joku ei ymmärrä ja/tai pahoittaa mielensä. Ei se ole sen arvoista. Ihmisillä on erilaiset huumorintajut ja emmehän me voi mitenkään päällisin puolin tietää jos vaikka siteiden ostaja on saanut keskenmenon, tai herkkujen ostaja on juuri pääsemässä yli syömishäiriöistä...
[/quote]
Niin ja se, jolle kassa sattui hymyilemään iloisesti, olikin pahasti masentunut ja ärsyyntyi hymyilystä. Ja se jolle kassa sanoi "terve", olikin parantumattomasti sairas ja siltä jolle moikkasi hyvät huomenet, olikin kahvi loppu ja kissa jäänyt auton alle juuri sinä aamuna. Mistä sitä voi ikinä arvata mitään, mitä toisen päässä liikkuu. Siksi onkin typerää hienotunteisuuttaan yrittää vältellä kaikkea mahdollista kommunikointia. Ei ne myyjätkään mitään koneita ole, eikä tarvitsekaan. Eiköhän normaalit käytöstavat ja harkintakyky olisi tässäkin ihan hyvä juttu, eikä mitkään typerät säännöt ostosten kommentoinnin kieltämisestä.
Kassan ei kuulu kommentoida asiakkaan ostoksia. T, asiansaosaava kassa