Kertokaas nyt sitten miten alkaa pitämään itsestään?
Sehän kun on niin helvetin helppoa kuulemma. Kaikki vinkit kehiin, kiitos.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:08"]Harrastan jo. Kysyin miten voisi pitää itsestään?
[/quote]
Parantamalla itsetuntoa, kehittämällä itseluottamusta ja kasvattamalla itsearvostusta. Ensimmäisen askel on minäkäsityksen tarkastelu ja sen muuttaminen optimistiseen suuntaan.
No mutta kun minäkäsitys on tasan niin sopiva mitä realistinen arvio itsestä on. Ilmeisesti paska luuseri ei voi milloinkaan pitää itsestään :(
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:29"]No mutta kun minäkäsitys on tasan niin sopiva mitä realistinen arvio itsestä on. Ilmeisesti paska luuseri ei voi milloinkaan pitää itsestään :(
[/quote]
Kielteisen minäkäsityksen ongelmana on, että ne koetaan usein muuttumattomaksi. Ihminen, joka ei arvosta itseään eikä luota itseensä, on yleensä varma, että muutos on mahdoton. Niinpä hän ei myöskään helposti uskalla kokeilla kykyjään uusissa asioissa, ja hän vie näin itseltään mahdollisuuden muuttaa kielteistä minäkäsitystään onnistumiskokemuksen avulla.
Mistä et pidä itsessäsi? Muuta ne ja jos ei pysty, niin hyväksy. Ja paranna niitä, joista pidät. Tee myös asioita, joissa olet hyvä ja joista nautit.
Tärkeää on myös oikea seura.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:54"]
Mistä et pidä itsessäsi? Muuta ne ja jos ei pysty, niin hyväksy. Ja paranna niitä, joista pidät. Tee myös asioita, joissa olet hyvä ja joista nautit.
[/quote]
En voi enää muuttaa rumuuttani. Tylsä ja outo olen aina ollut, enkä tiedä miten noita voi muuttaa.
Ei mulla ole seuraa koska en sellaista saa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:54"]
[/quote]
En voi enää muuttaa rumuuttani. Tylsä ja outo olen aina ollut, enkä tiedä miten noita voi muuttaa.
Ei mulla ole seuraa koska en sellaista saa.
[/quote]
Olkoon sitten niin. Outo ja tylsä saa olla. Rumuutta on helppo kompensoida. Ala harrastaa jotakin, mistä pidät.
Harrastan jo. Kysyin miten voisi pitää itsestään?