Tuttava joka on rokotevastainen. Muilla tällaisia kokemuksia?
Hei!
En kerro kauheasti minkä ikäisestä ihmisestä on kyse, ja missä päin asutaan, mutta asumme siis samassa kaupungissa. Hän on vanhempi henkilö, jonka kanssa tutustuimme vuosia sitten.
Kun korona alkoi, hän oli rokotteen kannalla ja oli kovin halukas olemaan ensimmäisten joukossa saamaan rokotteen.
Yllättäen kuitenkin hän muuttui jostain syystä rokotevastaiseksi, ja luki mitä ihmeellisimpiä juttuja kuulema netistä, ja kuullut siitä kaikenlaista. Ja ne jutut meni laidasta laitaan, ja muutamat olivat jopa sairaita. Tämä on aika lievä, mutta kuulema esim. Tasan 3v rokotteen oton jälkeen kuulema kuolee, mutta minä en siis usko yhteenkään näistä.
No kuitenkin, minä olen siis saanut 2 rokotetta ja rokote passin, koska minä haluan käydä elokuvissa ja ravintoloissa, tai muutenkin ettei mahdollinen koronatartunta tule vakavana. Samaa mieltä on lapseni, ja hänelläkin on 2 rokotetta ja se passi.
Olen koittanut "peitellä" tätä tältä iäkkäältä meuhkaajalta, jottei alkaisi meuhkaamaan.
Tänään hän kuitenkin soitti, ja rupesi kaikenlaista tästä koronapiikistä jne meuhkaamaan, ja mun oli ns. "pakko" jo sanoa, että meillä on ainakin rokotukset ja se on jokaisen oma asia ottaako vai eikö. Kukaan ei ottaisi varmaan rokotetta, jota ei ois tarpeeksi hyvin muka tutkittu. :D
Mutta hän ei edes kuunnellut, kun koitin 3-4 kertaa sanoa, että mä en jaksa oikeesti sitä meuhkaamista jaksa kuunnella. Sitten vasta älysi lopettaa selittelyn ja puhelun, kun haistatin v-sanan kanssa hänelle, että mua ei kiinnosta oikeesti mitä hän ajattelee, tai mitä p##### netissä lukee. Se rokote on tutkittu, kukaan ei sitä huvikseen ota, ja on esimerkiksi terveyskeskukseen voi soittaa, sekä esittää kysymyksiä aiheesta, jos puheet rokotteesta epäilyttävät.
Pitkä teksti, anteeksi siitä. Kysymys otsikossa, ja haluaisin muilta vastauksia myös, millaisia kokemuksia on ja mitä ootte tehneet sellaisten tyyppien kanssa, kun muuten se älytön meuhkaaminen ei lopu.
Ootteko vaihtaneet puhelinnumeroa, ja pistäneet välit kokonaan poikki, vai mitä?
Kommentit (63)
Kylläniin muutama tuttava kuin ystävä. Itsekkän en avaa ikää en sukupuolta.Kun korona alkoi ja ohjeistettiin maskit käsidesit ymm. Lopulta tuli rokoteet. Heti alussa julistivat maskia en käytä,elämme normalisti ja rokotetta emme ota.ymm. Sanoin minä toimin ohjeistusten mukaisesti ja otan rokoteet. Olin sitten tosi tyhmä ja kenkku,kaikki muodot kun kieltäiydyin heitä kohtaamasta ja olen edellen .Minulle on ihan sama mitä he ajatelevat tekevät. Minulle ei se kuulu! Todella en kohtaa heitä,ei mitään syytä ja se oikeus minulla on.
Rokotetta ei ole pitkäaikaisvaikutusten osalta tutkittu, vaan tämä tutkimus on paraillaan menossa massiivisen laajana kenttäkokeena.
Vierailija kirjoitti:
En meuhkaa. Enkä paljoa enää kirjoita täälläkään aiheesta. Aika näyttää miten käy. Olen samaa mieltä, että jokainen on oikeutettu tekemään valinnan.
T. Rokottamaton
Tuttavapiirissä tiettävästi myös yksi. Ei herätä kinaa puoleen eikä toiseen.
Kahteen kaveriin en voi pitää yhteyttä kun en jaksa kuunnella sitä rokotusvastaista öyhötystä. Harmi, ennen koronaa nämä ihmiset olivat ihan normaaleja.
Termi rokottamaton on todella harhaanjohtava nimitys.
Termin tulisi olla "ei osallistu käynnissä olevaan kliiniseen tutkimukseen".
Täysin normaalia käytöstä klovnimaailman ulkopuolella.
Niin ja kuinka joku voisi olla rokotevastainen jos on syntynyt Suomessa? Suomessa syntyneissä ei taida olla yhtäkään ihmistä, joka olisi rokottamaton. Paitsi jos on kotona synnyttänyt ja ei koskaan ole vienyt lastaan terveyskeskukseen, näitä on Suomessa max n. 100.
Joten kun puhutte "rokottamattomista", niin puhutte max 100 ihmisestä. Miksi tuhlaatte aikaanne tähän? 100 rokottamatonta ihmistä on ihan ok, ei niitä tarvitse jahdata.
Aikuisten medialukutaito. Miten se voi olla niin olematon. Tätä mietin tänään, kun yhdellä hörhösivustolla huvikseni vierailin.
2x rokotettu, parhaillaan Koronassa. Pientä nuhaa ja lämpöä. Elimistö oli valmiina vastaanottamaan viruksen, immuunipuolustus reagoi nopeasti ja esti viruksen leviämisen.
Onko ollut taipumusta liioitteluun ja vilkas mielikuvitus jo ennen koronaa? Kaikilla rokottamattomilla, jotka tunnen, on jonkin asteista mielenterveyshäiriötä. Pystyvät kyllä elämään yhteiskunnassa, mutta stressi tai univelka, niin mopo saattaa lähteä heti keulimaan. Korona ja koronaeritys räjäytti tietysti pankin.
En tunne irl ketään, joka avoimesti vastustaisi rokotuksia.
Puolisoni tuttava on alun alkujaankin hassahtanut kummallisiin magneettihoitoihin, homeopatiaan ja muihin vaihtoehtoisiin hoitoihin. En muista rokotteista tiedä, mutta koronarokotetta vastaan on kovasti. Huvittaa että hän kyllä tietää että puolisoni on kaksi rokotetta ottanut, mutta nyt on alkanut jauhaa rokotevastaisia juttuja. Yhtenä lähteenä mm. mv-lehti. Puolison kummasteli tätä ajoitusta, että miksi tuo hänelle paasaa tässä vaiheessa, mikä on idea?
Lähipiirissäni on nyt yksi henkilö joka on kahdesti rokotettu ja juuri todettiin korona. Lähinnä flunssan oireita, ei isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kuinka joku voisi olla rokotevastainen jos on syntynyt Suomessa? Suomessa syntyneissä ei taida olla yhtäkään ihmistä, joka olisi rokottamaton. Paitsi jos on kotona synnyttänyt ja ei koskaan ole vienyt lastaan terveyskeskukseen, näitä on Suomessa max n. 100.
Joten kun puhutte "rokottamattomista", niin puhutte max 100 ihmisestä. Miksi tuhlaatte aikaanne tähän? 100 rokottamatonta ihmistä on ihan ok, ei niitä tarvitse jahdata.
Mihin tämä tutkimus pyrkii? Ei kai sellaisia turhaan, tai edes pelkän rahan tähden tehdä.
Kunkin oma asia olla rokotettu tai rokottamaton. Itse en tyrkytä kellekään omaa mielipidettä. Odotan sitä myös muilta. Mikään ei voi ärsyttävämpää kuin yrittää puhua ympäri joku rokotetuksi tai rokotevastaiseksi. Kunkin omaa päätöstä pitää kunnioittaa. Voi lyhyesti sanoa, mutta käännytys on aika turhaa
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että te olette rokottamattomia. Ja sinä vielä valehtelija. Lopeta tämän saman copy-paste- juttusi tunkeminen joka paikkaan.!
Vierailija kirjoitti:
Kunkin oma asia olla rokotettu tai rokottamaton. Itse en tyrkytä kellekään omaa mielipidettä. Odotan sitä myös muilta. Mikään ei voi ärsyttävämpää kuin yrittää puhua ympäri joku rokotetuksi tai rokotevastaiseksi. Kunkin omaa päätöstä pitää kunnioittaa. Voi lyhyesti sanoa, mutta käännytys on aika turhaa
Totta. Mutta en ole tekemisissä kenenkään kanssa, joka ei ole rokotettu. Enkä kuuntele heidän sairaita juttujaan sekuntiakaan. Jos aukovat turpaansa, se tietää, ettemme tulee koskaan enää tapaamaan toisiamme vapaaehtoisesti. Rokottamattomalla ei ole mitään oikeutta vaarantaa terveyttäni saati tappaa minua tai läheisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta en ole tekemisissä kenenkään kanssa, joka ei ole rokotettu. Enkä kuuntele heidän sairaita juttujaan sekuntiakaan. Jos aukovat turpaansa, se tietää, ettemme tulee koskaan enää tapaamaan toisiamme vapaaehtoisesti. Rokottamattomalla ei ole mitään oikeutta vaarantaa terveyttäni saati tappaa minua tai läheisiäni.
Tietääksesi. MInä en ainakaan kerro kenellekään, etten ole rokotettu. Päin vastoin, annan heidän olettaa että olet.
Mulle on ihan sama otatko sen rokotteen vai et. Eli aivan täysin oma päätös, mutta oman tutkimuksen perusteella sanon sen olevan myrkkyä. Mutta jos haluat ottaa sen niin en ikinä estä enkä välitä päätöksestäsi.
Minulla on ystäviä ja kavereita sekä rokotettuja, että rokottamattomia. Ei ole tullut mitään riitaa, vaikka ollaan aiheesta joidenkin kanssa keskusteltukin. Kaikki antaa toistensa tehdä omat päätöksensä eikä arvostele. Itse olen rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystäviä ja kavereita sekä rokotettuja, että rokottamattomia. Ei ole tullut mitään riitaa, vaikka ollaan aiheesta joidenkin kanssa keskusteltukin. Kaikki antaa toistensa tehdä omat päätöksensä eikä arvostele. Itse olen rokottamaton.
Sama täällä ei riitelyä ollenkaan vaan arvostetaan toisiemme päätöksiä olla rokottautumatta tai ottaa rokote. Koska mulle on loppupelissä aivan sama otatko vai etkö ota.
En meuhkaa. Enkä paljoa enää kirjoita täälläkään aiheesta. Aika näyttää miten käy. Olen samaa mieltä, että jokainen on oikeutettu tekemään valinnan.
T. Rokottamaton