mitä perinteitä teillä on itsenäisyyspäivänä
Kommentit (47)
Illalla kuuntelen Silver Gynisen haastattelun, joka on lähtöisin vuoden 2013 Linnan juhlista.
Syödään hyvin, yleensä lohta tai muita uunissa haudutettuja ruokia. Jälkkäriksi on mustikkajuustokakku, joka vuosi vähän erilaisilla mausteilla ja koristeilla. Mies laittaa soihdut ulos, sisällä on kaksi ledikynttilää tienpuoleisilla ikkunoilla. Linnan juhlia ei yleensä ole katsottu, ainakaan koko iltaa, mutta joskus on käyty kaupungin järjestämissä tapahtumissa.
Ei mitään perinteitä. Minulle sama kuin joku helatorstai, pelkkä vapaapäivä.
Jumalanpalvelus TV 1 klo 12. Sale ja muuta valtionjohtoa osallistuu, ainakin normivuonna.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen nimpparit. TV kiinni. Syödään.
Me syödään joka päivä.
Perinteenä on ollut leipoa isovanhempien kanssa karjalanpiirakoita jouluksi, mutta valitettavasti sairastuin koronaan joten jää kyllä tänä vuonna välistä. Taidan siis vain istua kotona ja juoda glogiä.
Perinteeksi on muodostunut se, että olen töissä. Jokainen itsenäisyyspäivä töitä viimeiset 12 vuotta, joten on se jo perinne.
Muuten ihan peruspäivä. Illallakaan en tee mitään erityistä.
Se on sellainen hiljainen hissuttelupäivä. Itse tykkään katsoa Tuntemattoman sotilaan ja myös Finlandia hymni kuuluu taloudessamme päivän aikana, siitä tulee minulla aina pala kurkkuun. Linnan juhlat katsoin aina kun ne tuli.
Syödään usein karjalanpaistia ja puikula muusia, jälkkäriksi teen mustikkapannacottaa.
Minusta on tullut vanhemmiten (46v) entistäkin isänmaallisempi ja jotenkin uskonnollinenkin, ajattelen, että jo kauan sitten kuollut äitini "näkee" kyllä varhaisaikuiset lapseni ja joululauluista "Näin sydämeeni joulun teen" saa myös palan kurkkuuni.
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen hiljainen hissuttelupäivä. Itse tykkään katsoa Tuntemattoman sotilaan ja myös Finlandia hymni kuuluu taloudessamme päivän aikana, siitä tulee minulla aina pala kurkkuun. Linnan juhlat katsoin aina kun ne tuli.
Syödään usein karjalanpaistia ja puikula muusia, jälkkäriksi teen mustikkapannacottaa.
Minusta on tullut vanhemmiten (46v) entistäkin isänmaallisempi ja jotenkin uskonnollinenkin, ajattelen, että jo kauan sitten kuollut äitini "näkee" kyllä varhaisaikuiset lapseni ja joululauluista "Näin sydämeeni joulun teen" saa myös palan kurkkuuni.
Minä huudatan maamme-laulua :D
Alkupäivästä ulkoilen. Iltapäivällä teen ruokaa ja katselen samalla streamejä Helsingin mielenosoituksista, vastamielenosoituksista, kulkueista yms. Tai jos tv:stä tulee joku mielenkiintoinen historiallinen dokumentti / haastattelu itsenäisyyteen liittyen, saatan samalla katsella sitä. Illan hämärtyessä sytytän kaksi kynttilää ikkunalaudalle ja syön erityisen hyvää ruokaa.
Olen aina tykännyt itsenäisyyspäivästä. Siitä alkaa myös joulun odotus (joululaulut ja -koristeet yms.) minulla. Tänä vuonna näillä näkymin tulee olemaan luntakin eli ulkona on kaunista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Presidentin puhe, Tuntematon telkkarista, laseissa aitoa shamppanjaa. Jotain liharuokaa ja punkkua.
Eipä mitään kummempaa, illalla linnan juhlat, lohta ja kuoharia tarjolla.
En ole koskaan katsonut Tuntematonta sotilasta, mitään versiota :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen nimpparit. TV kiinni. Syödään.
Me syödään joka päivä.
Kiva. Normipäivinä me etsitään raatoja lähipuistosta ja syödään jos saadaan.
Itsenäisyyspäivä ärsyttää kun valtiokin on alkanut boostata isänmaallisuutta. Eikö länsimainen demokratia enää kelpaa. Itsepäisyyspäivä nimitys ärsyttää useita. Aion käyttää sitä. Vetäkään suuri ja mahtava vi*uunne
Tuntematon sotilas. Eipä muuta.
Terveisin Naispelko28