Miten sosiaalinen nousisi tapahtui?
Kommentit (13)
Opiskelemalla
Ei ketään kiinnosta tausta kun tekee työtä jolle on kysyntää
sosionomi kirjoitti:
opiskelijana olin köyhä, mutta sain pian töitä vammaispalvelupuolelta ja sielä oli kohtuu hyvä palkka
sitten pääsin sosiaaliohjaajan virkaan
askel askekeelta etenin ylöspäin hierarkiassa
nyt olen sosiaalilautakunnan perustamassa työryhmässä jossa pohditaan heikompiosaisten auttamista. mulla nykyisin kallis ok talo, meillä n audi, matkustelemme paljon
tavallaan nautin kun näen köyhiä sillä tiedän mitä kaikkea he eivät koskaan saa kokea
Olet kyllä sairaan sairas ja aivan väärässä työpaikassa. Toivon, että tämä on vain jonkun sosiaalityöntekijään tyytymättömän asiakkaan huono kirjoitus.
- Sairaanhoitaja
Kouluttautumalla sekä tekemällä lapsia. Ilman koulutusta ja perhettä olisin todennäköisesti syrjäytynyt nolla. Siitä oli jo viitteitä, ennen kuin sitten ryhdistäydyin ja aloin seurustelemaan.
Hissillä kuudenteen kerrokseen. Jotkut joutuvat jäämään jo aikaisemmin kyydistä.
Repäisemällä itseni kokonaan irti lapsuudenperheestä ja sen tuhoisista vaikutuksista, eli välit poikki. Äidille vakavia mt-ongelma, persoonallisuushäiriöitä, isä alkoholisti, lapsuudessani olin huostaanotettuna. "Siltojen polttamisen jälkeen" hyviin naimisiin täyspäisen miehen kanssa, korkeakoulututkinto ja hyväpalkkainen työpaikka. Kuulostaa aika julmalta näin kirjoitettuna, mutta tajusin jo varhain, ettei muuta tietä ole, jos haluan hyvän elämän. Tiedän sukuni olevan minulle hyvin vihainen ja katkera, koska en jäänyt heidän luokseen, mutta se ei ollut tarkoitus, jota varten olen olemassa.
No ei tapahtunut.
Mutta pärjään näinkin.
Olin pienipalkkainen toimistoapulainen. Menin iltaoppikouluun ja luin itseni ylioppilaaksi, eli 8-tuntisten työpäivien jälkeen kouluun ja läksyt tehdään yöllä ja ruokatunnilla. Viikonloput käytin kokeisiin lukemiseen.
Otin töistä palkatonta virkavapaata voidakseni osallistua ylioppilaskirjoituksiin.
Sain hyvät paperit ja pääsin opiskelemaan toivomaani alaa. Opintolainaa piti tietysti ottaa, mutta sain ne maksetuksi 12 vuodessa.
Nyt olen velaton, on oma asunto sun muuta. Eli sosiaalinen nousu ahkeruudella ja valtion takaamalla opintolainalla.
pienin askelin
pallilta toiselle
nyt olen johtaja
Vierailija kirjoitti:
pienin askelin
pallilta toiselle
nyt olen johtaja
Pienin askelin,
Palleilta toisille,
Nyt olen naimisissa johtajan kanssa, joka laittoi minut paksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pienin askelin
pallilta toiselle
nyt olen johtaja
Pienin askelin,
Palleilta toisille,
Nyt olen naimisissa johtajan kanssa, joka laittoi minut paksuksi.
Onko edes keskisuuri firma?
Vierailija kirjoitti:
Miksi trans-nainen ei voi edetä seksin avulla, mutta oikea nainen voi?
Rachel Levine tasoinen huijaus tulisi ilmi siinä vaiheessa kun mies laittaisi käden naisen housuihin
koska sielä olisikin kikkeli ja pallit höllymässä
olin alkkisten lapsi ja tie olisi ollut vain alaspäin, mikäli ei isovanhemmat pelastaneet minut alle 2 v. iässä pois omilta vanhemmiltani. Kiitos heille siitä, se nosti minut eri tasolle ja elämäni on ollut normaalia, aikanaan menin töihin ja elömäni on ollut ihan kiitettävää laatua.
Naimalla