Miksi niin noloa myöntää, että lapsena saanut remmiä?
Jostain lehtijutusta tuli puheeksi ja poikaystävä ohimennen vaan kysyi, että oliko minulla ruumiillista kuritusta lapsena. Menin ihan vaikeaksi, mutta halunnut en valehdellakaan, ja sitten lopulta ihan nolostellen myönsin, että kyllä remmiä tuli koko lapsuuden ajan. Vaikka eihän se minun vika olllut eli ei kai minulla ole mitään syytä nolostella? Tai siis en minä mitenkään poikkeuksellisen tuhma ollut, meillä vaan oli tapana, että pienestäkin jutusta sai remmiä. Tuntui inhottavalta, kun poikaystävä sitten kovasti sääli ja oli pahoillaan. Ääh, en halua mitään sääliä, nyt tuntuu inhottavalta, että poikaystävä tietää.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:49"]
Onhan Se merkki siitä että vanhemmat ovat olleet niin tyhmiä etteivät ole osanneet muuten asioita selvittää kuin remmillä. Poikakaveri miettii nyt, että oletko sinäkin hieman vajaa ja tuletko hakkaamaan lapsianne tulevaisuudessa.
[/quote]
No en varmasti hakkaa! Se nyt on ihan selvä. Inhottavaa kun poikaystävä totesi, että siksi varmaan olenkin niin kiltti! Tarkoitti varmasti vitsinä, mutta tuntuu inhottavalta, että ikäänkuin se olisi ollutkin hyvä asia!
Ei siinä ole mitään noloa.
Ainakin miehet aina puhuvat avoimesti, että lapsena sai selkäänsä. Useimmat jopa kehuvat sitä ja sanovat, että kuri tuli tarpeeseen. Itsekin olen samoilla linjoilla.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:04"]
Ainakin miehet aina puhuvat avoimesti, että lapsena sai selkäänsä. Useimmat jopa kehuvat sitä ja sanovat, että kuri tuli tarpeeseen. Itsekin olen samoilla linjoilla.
[/quote]
No ehkä miehille se on joku kovakin meriitti, mutta naisten kohdalla ei kyllä asiasta paljoa puhuta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:06"]
[/quote]
No ehkä miehille se on joku kovakin meriitti, mutta naisten kohdalla ei kyllä asiasta paljoa puhuta.
[/quote]
Siltä tosiaan tuntuu.
Ahkerimmat ja aikaansaavimmat tuntemani miehet ovat saaneet ruumiillisen kasvatuksen. Se opettaa kurinalaisuutta ja järjestystä, jota pojilta hiukan puuttuu luonnostaan. En tarkoita silmitöntä hakkaamista, vaan nk. isän kättä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:06"]
[/quote]
[/quote]
Siltä tosiaan tuntuu.
Ahkerimmat ja aikaansaavimmat tuntemani miehet ovat saaneet ruumiillisen kasvatuksen. Se opettaa kurinalaisuutta ja järjestystä, jota pojilta hiukan puuttuu luonnostaan. En tarkoita silmitöntä hakkaamista, vaan nk. isän kättä.
[/quote]
Inhottavaa kun tajusin nyt, että rupesin jotenkin vaistomaisesti puolustelemaan, että ei se paljoa sattunut ja hyvää ne varmaan tarkotti jne. vaikka en oikeasti mitenkään halua kaunistella asiaa.
En ole saanut ruumiillista kuritusta, mutta voisin kuvitella että nolottaisi myöntää jos olisin. Jotenkin koen ajatuksen jollain tasolla suorastaan perverssinä ja hankala käsittää mitä sellaisten vanhempien päässä oikein liikkuu, ja vaikkei se mitenkään lapsen vika ole niin kuten 7 osoittaa, vanhempiaan tulee kuitenkin lähes vaistomaisesti varsinkin nuorempana puolustettua. Onko se sitten enemmän itseä vai muita varten, en osaa sanoa, molempia varmaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:33"]
En ole saanut ruumiillista kuritusta, mutta voisin kuvitella että nolottaisi myöntää jos olisin. Jotenkin koen ajatuksen jollain tasolla suorastaan perverssinä ja hankala käsittää mitä sellaisten vanhempien päässä oikein liikkuu, ja vaikkei se mitenkään lapsen vika ole niin kuten 7 osoittaa, vanhempiaan tulee kuitenkin lähes vaistomaisesti varsinkin nuorempana puolustettua. Onko se sitten enemmän itseä vai muita varten, en osaa sanoa, molempia varmaan.
[/quote]
En koe saaneeni traumoja, mutta jotenkin se on aihe, josta ei vaan haluaisi puhua. Se oli osa lapsuutta ja kasvastustani, eikä sille voi enää mitään.
En ole edes varma olenko saanut vai en. Muistan, että minua on remmi kädessä uhkailtu selkäsaunalla. En vaan muista tuliko sitä poppuenlopuksi.
joo, onhan se vähän hävettävää jos siitä tulee juttelua jonkun kanssa. Ihan paikallaan se kyllä joillekin penskoille on, remmiä paljaalle pepulle. Se tilanne jos mikä on hävettävää.
Jos joku ei ole saanut selkäsaunaa niin voin kyllä napata polvieni päälle poikittain ja läimiä:)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:51"]
En ole edes varma olenko saanut vai en. Muistan, että minua on remmi kädessä uhkailtu selkäsaunalla. En vaan muista tuliko sitä poppuenlopuksi.
[/quote]
Luulisi, että tuollaisen muistaisi...
Onhan Se merkki siitä että vanhemmat ovat olleet niin tyhmiä etteivät ole osanneet muuten asioita selvittää kuin remmillä. Poikakaveri miettii nyt, että oletko sinäkin hieman vajaa ja tuletko hakkaamaan lapsianne tulevaisuudessa.