Minkä vaatteen ostit viimeksi, vaikka olisit hyvin pärjännyt ilmankin?
Miten perustelit ostokseni itsellesi ostohetkellä?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:14"]
Collegetakin. Mulla on muutamia huppareita, mutta ostin nyt siis sellaisen takin, jossa vain korkea kaulus, ei huppua. Perustelut: ei ole huppua painamassa ulkotakin alla.
[/quote]Huppu kuuluu nostaa ulkotakin päälle :)
t-paitoja. lisäksi pitsisiä hipstereitä, mutta alkkareita nyt pitääkin olla paljon.
Kolmet farkut. Tarvitsin semmoisia jotka pysyy ilman vyötä, siis vyötärö niin korkea, ettei se valahda löllön mahan alapuolelle. Ellokselta tosi halvalla!
Äitiysfarkut, olisin hyvin voinut muokata vanhoista isoiksi jääneistä farkuista ja jostain kulahtaneesta trikoopaidasta vastaavat.
Perustelin ostostani sillä, että 6kk on pitkä aika käyttää vain yksiä sopivia housuja (sain yhdet äitiyshousut lahjaksi) ja ompelutaitoni saattavat tässä iässä olla jo vähän ruostuneet :D.
Eipä tuu mieleen. Ostan aina vaatteita, jotka on ollut ostoslistalla jo pitkään, eli niille on tarvetta. Olen melko saita ja lisäksi köyhä, ympäristötietoinen myös.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:17"]
Ei minun tarvitse perustella ostoksiani kenellekään. Teen luonnollisesti omilla rahoillani mitä haluan. Kysymys on minusta kummallinen.
[/quote]
Tietysti sinun tarvitsee perustella meille ostoksesi. Etkö ole ennen kuullut tällaisesta palstamammojen velvollisuudesta?
Housut. Housuja oli ihan tarpeeksi, mutta kun halvalla sain, niin sorruin ostamaan taas yhdet lisää.
Treenitrikoot, entiset alkaa olla jo puhkikuluneet ja nää uudet oli kivat!
Niin siis entiset vielä toistaiseksi ehjät, että ilman uusia olisin vielä pärjännyt hetken aikaa :D
-16
Juhlamekon, oli hyvässä alennuksessa ja todella kaunis.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 07:40"]Juhlamekon, oli hyvässä alennuksessa ja todella kaunis.
[/quote]
sama
Ihan samanlaisen villakangastakin kuin mulla on jo kaapissa. En ole sitä ensimmäistäkään vielä kertaakaan käyttänyt ulkona, mutta koska se on ihan järjettömän tyylikäs, halusin toisen samanlaisen, että mulla on sitten varalla jos se toinen menee joskus rikki...
Just eilen shoppailin alessa jotain neljälläkympillä, ja päädyin ostamaan lähinnä lapsille. Itselle ostin talvitakin, vaikka mulla on kyllä 2. Mutta ne on jo vähän vanhoja ja huonoja, vetoketjutkin alkaa hajota, joten kaipa tuo aika on varalta olla uusi.
No paitapuseron ostin, että jos vaikka tarvii joskus jotain siistiä vaatetta päälle.
Ei kyllä välttämättä ole sitä tarvetta ihan heti, mutta se maksoi vaan 4,5e niin ajattelin että on pakko ottaa.
Nyt harmittaa etten ottanut muutamia muitakin vaatteita, kympin luokkaa olisin saanut lapsellekin kivan ja tyyliinsä sopivan takin.
Huivin. Raaskin ostaa koska se oli kaunis ja maksoi vain euron. :)
Ostan usein vaatteita itselleni ja lapsilleni. En käytä halpaketjuja, vaan ostan laatua. Ekologisesti tuotettu puuvilla, luonnon värjäykset, luonnon materiaalit, laivarahdit nostavat hintoja mutta koska minulla on varaa maksaa ekologisesti tuotetuista vaatteista, teen sen mielelläni. Laitan pieneksijääneet ja itselleni tarpeettomiksi/(kyllästyminen) jääneet kiertoon.
Kolme Desigualin mekkoa.
Vain yksi esimerkki.... Pidän Suomen taloutta pystyssä kuluttamalla.
Ostin teknisen urheilupaidan. Olisin pärjännyt ilmankin jakamalla entiset t-paidat urheilu- ja normikäyttopaitoihin, mutta halusin paidan että kaapissa on aina yksi pelkästään urheilussa käytettävä paita :) tätä ennen ostin ison viininpunainen neulospaidan, kun se istui päälleni niin hyvin. Ajattelin käyttää sitä ystävänpäivänä (just joo ;) ) mutta siitä tuli vain siisti työvaatteista jota ilmankin olisin pärjännyt.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:13"]Kolme Desigualin mekkoa.
[/quote]
kannattaisiko sitten ostaa suomalaista työtä? meneehän tuosta kauppiaalle ja verot, mutta paremmin voisi tukea, siksi perustelu ontuu.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:13"]Kolme Desigualin mekkoa.
[/quote]
kannattaisiko sitten ostaa suomalaista työtä? meneehän tuosta kauppiaalle ja verot, mutta paremmin voisi tukea, siksi perustelu ontuu.
[/quote]
Siis tämä oli viimeisin...
En kertonut mitä muuta olen ostanut tänä vuonna.
Pias design on yksi lempikaupoistani.
Btw, mikset(te) arvostele muita shoppailijoita?
Pari tunikaa ja pyjamahousut. En edes tarvinnut niitä eikä minulla ollut oikeastaan varaakaan, mutta shoppailu auttaa vitutukseen ja mielialaan hetkellisesti.