Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sohvaperunat nyt tv2

Vierailija
06.03.2015 |

Mitä mieltä tästä ohjelmasta, itse tykkään.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Sohvaperunat - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7757)

Vierailija
1001/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, onko Jari ja Sanna naimisissa vai seurusteleeko vaan? En oo oikein saanut selville. Jari on jotenkin hauska, ei ihan perinteinen mies. Jos ei paremmin tietäis, niin vois luulla jopa homoksi. En tarkoita pahalla, jokainen on sellainen kun on ja ihanaa kun Jari ja Sanna on löytäneet toisensa.

Voisko joku vastata?

Mikä sua vaivaa?

Vierailija
1002/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hyvä jakso, kivoja ohjelmia. Voi kun kausi jatkuisi pidempään ja jaksot olis pidempiä. Muumilakanaparikaan ei enää ärsytä. En kyllä ymmärrä mikä siinä Huvila ja huussi -muutoksessa sai aggre-perheen suivaantumaan. Tuli liian hieno ja nyt siellä ramppaa lapsenlapset? Nauratti kun Soile yritti vihjailla Jormalle mökkilaiturista ym. ja haki reaktiota Jorman ilmeistä, jotka pysyi neutraalina. Ihanaa juustokakkua oli taas pöydällä.

Olen ilmeisesti vähän erilainen, kun kaikki niin hehkuttavat Jormaa ja Soilea, kun minua heidän pätkänsä vain ärsyttävät. Juuri tuo, kun Soile innostui niistä ikkunoista ja laitureista, niin toinen vain mököttää mykkänä tai vänkyää vastaan, eikä yhtään lähde mukaan suunnitteluun ja unelmointiin. Joka kerta tuntuu olevan jotain erimielisyyttä ja suorastaan vähättelyä tuossa heidän kommunikoinnissaan.
nim. tuollaisesta mykästä murahtelijamiehestä eronnut

Minusta tuo pariskunta on tyypillinen suomalaispari. Tunteita ei näytetä suuresti, mutta rakastavat toisiaan kympillä. Ensi kesänä Jorma rakentaa laiturin kaikessa hiljaisuudessa ja loppukesästä laiturilla syödään Soilen leipomaa mustikkapiirakkaa, itse kerätyistä mustikoita, totta kai!

Varmaan kyllä noinkin. Olen vain jotenkin kerta toisensa jälkeen odottanut edes pientä pilkahdusta innostuksesta ja lämmöstä, mutta en vaan jotenkin löydä sitä tämän miehen kohdalla. Kontrasti muihin perunoihin on niin suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hyvä jakso, kivoja ohjelmia. Voi kun kausi jatkuisi pidempään ja jaksot olis pidempiä. Muumilakanaparikaan ei enää ärsytä. En kyllä ymmärrä mikä siinä Huvila ja huussi -muutoksessa sai aggre-perheen suivaantumaan. Tuli liian hieno ja nyt siellä ramppaa lapsenlapset? Nauratti kun Soile yritti vihjailla Jormalle mökkilaiturista ym. ja haki reaktiota Jorman ilmeistä, jotka pysyi neutraalina. Ihanaa juustokakkua oli taas pöydällä.

Olen ilmeisesti vähän erilainen, kun kaikki niin hehkuttavat Jormaa ja Soilea, kun minua heidän pätkänsä vain ärsyttävät. Juuri tuo, kun Soile innostui niistä ikkunoista ja laitureista, niin toinen vain mököttää mykkänä tai vänkyää vastaan, eikä yhtään lähde mukaan suunnitteluun ja unelmointiin. Joka kerta tuntuu olevan jotain erimielisyyttä ja suorastaan vähättelyä tuossa heidän kommunikoinnissaan.nim. tuollaisesta mykästä murahtelijamiehestä eronnut

Minusta tuo pariskunta on tyypillinen suomalaispari. Tunteita ei näytetä suuresti, mutta rakastavat toisiaan kympillä. Ensi kesänä Jorma rakentaa laiturin kaikessa hiljaisuudessa ja loppukesästä laiturilla syödään Soilen leipomaa mustikkapiirakkaa, itse kerätyistä mustikoita, totta kai!

Varmaan kyllä noinkin. Olen vain jotenkin kerta toisensa jälkeen odottanut edes pientä pilkahdusta innostuksesta ja lämmöstä, mutta en vaan jotenkin löydä sitä tämän miehen kohdalla. Kontrasti muihin perunoihin on niin suuri.

Oletko katsonut aiempia kausia? Minä en näe ollenkaan samanlaista tyyppiä siellä Soilen kanssa kuin sinä näet, vaan minusta he on ihana pariskunta ketkä viihtyy yhdessä.

Vierailija
1004/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti vähän erilainen, kun kaikki niin hehkuttavat Jormaa ja Soilea, kun minua heidän pätkänsä vain ärsyttävät. Juuri tuo, kun Soile innostui niistä ikkunoista ja laitureista, niin toinen vain mököttää mykkänä tai vänkyää vastaan, eikä yhtään lähde mukaan suunnitteluun ja unelmointiin. Joka kerta tuntuu olevan jotain erimielisyyttä ja suorastaan vähättelyä tuossa heidän kommunikoinnissaan.nim. tuollaisesta mykästä murahtelijamiehestä eronnut

Oletko katsonut aiempia kausia? Minä en näe ollenkaan samanlaista tyyppiä siellä Soilen kanssa kuin sinä näet, vaan minusta he on ihana pariskunta ketkä viihtyy yhdessä.

Olen katsonut kaikki kaudet. En tiedä, miten sinä näet, mutta minusta esimerkiksi tilanne, jossa Soile pyyhki silmäkulmiaan kuunnellessaan Katri-Helenan laulua tai kun hän ehdottaa remonttia ja toinen ei sano yhtään mitään eikä edes katso päälle, on aika karu. Mutta myönnän, että taustalla on omat ikävät kokemukset. Ehkä muut eivät näe noita tilanteita samalla tavalla.

Vierailija
1005/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikitään :

- kenen luo menisit mieluiten kylään ja miksi?

- kenen luo et menisi mielellään ja miksi?

Mieluiten menisin Jarin ja Sannan luo, tai Juhanin ja Oskun :)

Turkulaisen agreperheen luo en menisi, paitsi jos vanhemmat on pois kotoa ja vain pojat ja eläimet paikalla :D

Jormasta tulee mieleen oma isä, puhuvat aivan samalla tavalla, vähän sovinistinen, ja pariskunnan suhdekin muistuttaa paljon vanhempieni suhdetta. Välillä kuulostaa tylyltä ja huonolta se kommunikointi, mutta silti tietää että ei ne toisistaan eroon halua. Tavallaan ahdistavaa katseltavaa mutta tavallaan just hauskaa :D

Vierailija
1006/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti vähän erilainen, kun kaikki niin hehkuttavat Jormaa ja Soilea, kun minua heidän pätkänsä vain ärsyttävät. Juuri tuo, kun Soile innostui niistä ikkunoista ja laitureista, niin toinen vain mököttää mykkänä tai vänkyää vastaan, eikä yhtään lähde mukaan suunnitteluun ja unelmointiin. Joka kerta tuntuu olevan jotain erimielisyyttä ja suorastaan vähättelyä tuossa heidän kommunikoinnissaan.

Olen pohjoisesta kotoisin ja tunnen suurta lämpöä Jormaa ja Soilea kohtaan. Heidän tapansa olla ja kommunikoida muistuttaa todella paljon omia vanhempiani ja monia muita perhetuttuja. Ihan loistavaa ilmehdintää, murahtelua ja pientä piikittelyä. Minä kullä näen heidän välillään lämmön ja rakkauden, vaikkei se ole niin päälleliimattua kuin ehkä Etelä-Suomen tuon ikäisillä pariskunnilla (?). Jorma myös hymyilee usein sellaisella vekkulilla tavalla (katsoin juuri uusintana 1. ja 2. kaudet, joissa heitä näytetään enemmän), eli ei ole mielestäni pelkkä murjottaja. Ja ne yrjösankko ym -kommentit on heitetty pilke silmäkulmassa :)

Myös ranualaisiin samaistun. Tykkään siitä kaurismäkeläisestä hiljaisuudesta ja lakonisuudesta. Ei kaikkien sohvaperunoiden tarvitse olla jatkuvasti suuna päänä kommentoimassa, vaan viihdyttää voi myös hiljaisilla, mutta paljon puhuvilla mikroilmeillä. Ranualaisista minulle tulee turvallinen, leppoisa ja kotoisa olo :)

Vierailija
1007/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain on kiinnostusta, niin kannattaa seurata Sohvaperunat-ohjelman tiliä myös Instagramissa ( https://www.instagram.com/p/BB5Zw05A4lC/ ) tai Facebookissa. Huvitti tältä viikolta se video, jossa Ollin äiti kuvaa Ollia lumitöissä ja Olli vaikeroi: "Älä kuvaa..!".

Vierailija
1008/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä, nyt mä pillitän täällä kun ajattelen sitä Jorman rakentamaa laituria :'( <3

Vierailija
1009/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pakko nyt kysyä, kun vasta eilen katoin elämäni ensimmäistä kertaa Sohvaperunoita, että oliko ne nuorehko mies ja nainen pariskunta? Siis missä se nainen istui karvahattu päässään yhessä vaiheessa?

Alapeukutuksia? Tänne ei ilmeisesti tarvita uusia katsojia keskusteluun mukaan. Ihme porukkaa.

Joitain ihmisiä ärsyttää seksuaalisen suuntautumisen arvuuttelu. Peukut tulivat osaksi varmaan siitä.

Vierailija
1010/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas esim vähän ällöttää se täydellisyyspariskunta (istuu hienossa talossaan kylki kyljen, naisella lasit ja tukka nutturalla ja aina joku huopa siinä + teekuppi, hohhoijjaa... )

Mitääh?? :D Mikä niissä on siis ongelma, silmälasit? Tai se että heillä on sohvalla huopa? Tai he juo teetä? :D

ÄÄh, ne oli enemmänkin tuntomerkit millä yritin selvittää ketä tarkoitan, kun en niiden nimiä muista :,D 

Mua vaan vähän ällöttää se täydellisyys-vaikutelma. Ja kun välillä se nainen lässyttää ärsyttävästi. Ja viimeksi kommentoi jotain että miten tuo olisi täydellinen puoliso heidän pojille.. öh? Äippäkö ne puolisot valitsee, kun niidenkin pitää olla täydellisiä ja äidin maun mukaisia....  En niitäkään vihaa tai mitään; ettenkö kestäis katsoa. Mutta ei vaan ole mun tyylisiä ihmisiä ollenkaan. :) Sinänsä kiva että on paljon erilaisia ihmisiä mukana, minusta se on tämän ohjelman suola. 

Vierailija
1011/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agreperheen vanhemmat ovat perusvittuuntuneita negatiivisiä kaikelle ja kaikkille kateellisia. Lapset ovat ihania, iloisia  ja reippaita. Onko edes tuon parin aikaansaamia?

Nainen naama aina norsunvitulla ja ukko yksinkertainen tyhjäkatseinen tomppeli.

Kuinka noi vanhemmat ovatkin keränneet noin paljon vihaa sisälleen?  Voikun edes noi ihanat pojat säästyis tuolta vanhempiensa asenteilta.

Ettei vaan suakin peilistä katso *lisää tähän joku käyttämäsi termi*?

Onks toi enää asiallista keskustelua sulle vieraista ihmisistä? Aikamoista ryöpytystä, ei kaikkeen tarvitse reagoida. Jos tuntuu että joku tosielämässä tai muuten yrittää myrkyttää sun mielen omalla katkeruudellaan, just let it go. Voi jättää sanomatta, voi jättää kirjoittamatta, voi vaan katsoa ja unohtaa. Negatiivista ei kannata kerätä itseensä eikä laittaa sitä kiertämään. Noillekin sohvaperunoille voi nauraa, "ei voi olla totta, kaikenlaisia sitä löytyykin". Ja se siitä.

Sanoitit mun ajatukset myös, kiitos.

Käsittämätöntä tuollainen meuhuaminen tv-ohjelman esiintyjistä. Telkkarissa tuon tason kommentit eivät olisi menneet läpi, mutta täällä menee valitettavasti kaikki.

Vierailija
1012/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas esim vähän ällöttää se täydellisyyspariskunta (istuu hienossa talossaan kylki kyljen, naisella lasit ja tukka nutturalla ja aina joku huopa siinä + teekuppi, hohhoijjaa... )

Mitääh?? :D Mikä niissä on siis ongelma, silmälasit? Tai se että heillä on sohvalla huopa? Tai he juo teetä? :D

ÄÄh, ne oli enemmänkin tuntomerkit millä yritin selvittää ketä tarkoitan, kun en niiden nimiä muista :,D 

Mua vaan vähän ällöttää se täydellisyys-vaikutelma. Ja kun välillä se nainen lässyttää ärsyttävästi. Ja viimeksi kommentoi jotain että miten tuo olisi täydellinen puoliso heidän pojille.. öh? Äippäkö ne puolisot valitsee, kun niidenkin pitää olla täydellisiä ja äidin maun mukaisia....  En niitäkään vihaa tai mitään; ettenkö kestäis katsoa. Mutta ei vaan ole mun tyylisiä ihmisiä ollenkaan. :) Sinänsä kiva että on paljon erilaisia ihmisiä mukana, minusta se on tämän ohjelman suola. 

Se kommentti yhden tomeran bachelor-tytön sopivuudesta heidän pojilleen oli _huumoria_. Tuskinpa äiti sentään tyttöystävistä päättää. Mä en kyllä näe mitään erityistä täydellisyysvaikutelmaakaan, ihan tavallinen pariskunta vähän hienommassa talossa vain. Linda ja Jani vaikuttaa minusta tosi rennoilta ja leppoisilta, mitä lisää myös Oulun murre. Heidän kommunikoinnissaan on paljon huumoria mukana eivätkä ota itseään liian vakavasti. Eivät ole minusta mitään snobeja tai nipottajia, vaikka naisella onkin nuttura ja silmälasit :)

Vierailija
1013/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pakko nyt kysyä, kun vasta eilen katoin elämäni ensimmäistä kertaa Sohvaperunoita, että oliko ne nuorehko mies ja nainen pariskunta? Siis missä se nainen istui karvahattu päässään yhessä vaiheessa?

Alapeukutuksia? Tänne ei ilmeisesti tarvita uusia katsojia keskusteluun mukaan. Ihme porukkaa.

Alapeukut johtuu ehkä siitä, että asiasta oli keskustelua juuri tyyliin edellisellä sivulla.

Siis tyyliin missä? 

Vierailija
1014/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin, siis sen että ärsyttää aina se sama asetelma. Kun se on selkeesti niin tarkkaan harkittu, aseteltu. Siit puuttuu sellainen luonnollisuus. Mies tosin usein röhnöttää siinä löysänä.

Puuttuu luonnollisuus? Tarkoittaako se sitä, että jos on luonnostaan siisti ja tarkka sisustuksesta, kuten moni ihminen oikeasti on, niin pitäisi esittä jotain muuta (vaikkapa reikäinen viltti sohvalla ja mytyssä), jotta olisi luonnollinen? Kuulemma yhtenäiskulttuuri on kuollut, mutta silti tuntuu, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia, samalla tavalla rentoja, muuten on feikkiä.

Vierailija
1015/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä, nyt mä pillitän täällä kun ajattelen sitä Jorman rakentamaa laituria :'( <3

Juuri sellainen pari, joka ollut kymmeniä vuosia yhdessä. Siinä on sitä toveruutta ja rakkautta, ei vöyhötetä turhasta. Jorma ei lupaile laiturin rakentamista, mutta niin vaan aloittaa vasaralla paukuttelun alkukesästä ja juhannukseen mennessä laituri valmis. Ei tarvii selittää, sanoa vain puoli sanaa, niin toinen ymmärtää asian ytimen. Onhan niitäkin pariskuntia, jotka saavat varsinaisen romaanin aikaiseksi pienestä asiasta, vatvotaan ja käännetään "mitä sä tuolla tarkoitit", riidellään eikä laituria koskaan rakenneta.

Vierailija
1016/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kommentti yhden tomeran bachelor-tytön sopivuudesta heidän pojilleen oli _huumoria_. Tuskinpa äiti sentään tyttöystävistä päättää. Mä en kyllä näe mitään erityistä täydellisyysvaikutelmaakaan, ihan tavallinen pariskunta vähän hienommassa talossa vain. Linda ja Jani vaikuttaa minusta tosi rennoilta ja leppoisilta, mitä lisää myös Oulun murre. Heidän kommunikoinnissaan on paljon huumoria mukana eivätkä ota itseään liian vakavasti. Eivät ole minusta mitään snobeja tai nipottajia, vaikka naisella onkin nuttura ja silmälasit :)

Mun mielestä se oli ihastelua ja alleviivasi sitä miten muut ei heidän pojille "kelpaisi". Tokikaan en nyt oikeasti kuvittele että äiti päättää, mutta jotain täydellisyydentavoittelua ja sen alleviivaamista siinä äidissä on. Mun mielestä taas ovat nimenomaan hieman snobeja, se ehkä siinä ärsyttää. Kiitos kun annoit sille sanan. 

Vierailija
1017/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko Jarin ja Sannan välillä jotain muutakin kuin pelkkää ystävyyttä?

Vierailija
1018/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiiiiih :D Poikiahan äiti siinä nimenomaan ajatteli. Eikö sulla soinut mikään missään, vaikka bachelor-muijan nimi oli Ninja? 

Vierailija
1019/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eiks ne oo muka pariskunta?

Oon kattonut kaikki kaudet ja pitänyt itsestään selvänä, että on. Älä nyt vaan sano, että ei ois :D

Vierailija
1020/7757 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eiks ne oo muka pariskunta?

Oon kattonut kaikki kaudet ja pitänyt itsestään selvänä, että on. Älä nyt vaan sano, että ei ois :D

No sitähän mä just kysyin. Eikä kukaan oo vastannu. >:(