Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, olisko tämä mielestänne ok kihlasormukseksi?

Vierailija
06.03.2015 |

Tässä kuva kihlasormuksesta: http://aijaa.com/rN6Gbp

Kyselin täällä jo aiemmin minkälaisista sormuksista te parikymppiset naiset tykkäätte noin yleensä ja tyttöystäväni tyyliä yritin miettiä kovasti, vaikka en olekaan koskaan sormusta hänen sormissaan nähnyt.

Sormuksen haluan ehdottomasti mukaan kosintahetkeen ja tyttöystävä on myös aiemmin maininnut että luottaa makuuni tämänkin asian suhteen. Muuten emme olekaan puhuneet sormuksista tai kosinnasta, koska haluan ihan oikeasti yllättää hänet.

Tämä sormus miellytti omaa silmääni ja uskon että tuleva vaimonikin tästä tykkäisi. Sormus on malliltaan vintage halo ja keskitimantin koko 1 karaatti. Sitten on paljon pieniä timantteja ympärillä ja aika koristeellinen pakkaushan toi sormus on.

Tuleeko teille mieleen mitään varteenotettavia huomioita tuosta sormuksesta? Tykkäisittekö vai pyytäisittekö palauttamaan tuollaisen sormuksen?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kakkonen omaan silmään kauniimpi. Näyttävä mutta ei kuitenkaan ihan överi.

Vierailija
2/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tuo menisi hyvin vihkisormuksesta! Kihlasormus voisi olla siro rivisormus, jonka rinnalle sopii melkein mikä vaan sitten vihkisormukseksi. :)

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkäisi, liian korkeaa mallia minulle. Mutta oikein kaunis sormus muuten :)!

Vierailija
4/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah olen parikymppinen tyylikäs nainen ja tuo on I H A N A! Happamia, sanoi mammat pihlajanmarjoista.

Vierailija
5/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhea sormus, olkoon vaikka kuinka kallis ja isot timantit. Mun eka reaktio oli, että onko tää vitsi, sillä tuo näyttää sellaiselta ennenvanhaan suklaamunista saadulta lelusormukselta.

Vierailija
6/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ekan sormuksen keskitimantti ei näytä 1-karaattiselle, tokassa onkin sitten jo varmaan parikaraattinen centteri, joten se on paljon arvokkaampi. Kumpikin kelpaisi, ovat tyypillisiä jenkkikihloja, ja vihkisormus on sitten timanttirivari.

Mulla on noita korkeita timanttisormuksia montakin, eikä ne käytössä ole ollenkaan hankalia. Ainoastaan todella korkeat, n. 1 cm, eivät mahdu talvella hanskoihin.

Vierailija
7/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin, mutta tykkään yleensäkin että kihlasormus on vihkisormusta näyttävämpi. Tämähän ei ole perinteinen suomalainen tapa, mutta esimerkiksi Jenkeissä ja Briteissä taas menee juurikin niin, että kihlasormus on se näyttävämpi. Tosin tämä kai jonkinverran jo alkanut Suomessakin yleistymään.

Vierailija
8/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 jatkaa: näinkin vasta nyt tuon toisen vaihtoehdon, siitä tykkään kyllä vielä enenmmän! Juuri tuontyylisen haluaisin joskus tulevaisuudessa itsekin kihlasormukseksi! :)

Vierailija
9/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli mielestäni huomionarvoinen pointti, että jos haluat tulevan rouvani pitävän kihlasormusta koko ajan, kannattaa ottaa ammatti huomioon. Ihan kaikkea ei tuollainen sormessa tehdä ilman, että se on tiellä ja lopulta hajoaa.

Vierailija
10/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvasi :)

Vierailija
11/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 jatkaa: lukijat näyttävät luulevan että eka olisi kalliimpi kuin toka, vaikka asia on aivan päinvastoin. Ekan saa uutena n. kolmella tonnilla. Jos tokassa on 2-karaattinen centteri, sen hinta on 5-numeroinen. Vaikka siinä olisi vain 1-karaattinen timantti, senkin hinta on jo lähes kymppitonnin, ja muut timantit ja materiaali ja työ päälle, eli menisi pitkästä yli kymppitonnin.

Jos morsian ei välttämättä halua uutta, uudenveroisen käytetyn saa n. 1/4 uuden hinnasta.

Vierailija
12/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, mutta kihlasormuksena liian näyttävä.

Vierailija
13/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti mutta ihan liikaa kihlasormukseksi..

Vierailija
14/76 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:13"]

55 jatkaa: lukijat näyttävät luulevan että eka olisi kalliimpi kuin toka, vaikka asia on aivan päinvastoin. Ekan saa uutena n. kolmella tonnilla. Jos tokassa on 2-karaattinen centteri, sen hinta on 5-numeroinen. Vaikka siinä olisi vain 1-karaattinen timantti, senkin hinta on jo lähes kymppitonnin, ja muut timantit ja materiaali ja työ päälle, eli menisi pitkästä yli kymppitonnin.

Jos morsian ei välttämättä halua uutta, uudenveroisen käytetyn saa n. 1/4 uuden hinnasta.

[/quote]

Olen aika varma, että jos kummassakin on keskikivi laadultaan sama ja yhden karaatin niin ekan kuvan sormus tulee kalliimaksi. Mallikuvissahan saattaa olla se yksi ja sama timantti joka kuvassa laittoi sitten yhden karaatin tai kymmenen karaatia tilaukseeen.

terveisin, GIA graduate

Vierailija
15/76 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo eka on juurikin tasan 1 ct koko sormus, Neil Lanen mallistosta, tässä käytettynä:

http://www.ebay.com/itm/201298619518?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Vierailija
17/76 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sormus on ihan minun näköiseni <3

Lähetä minulle jos ei morsiammellesi kelpaa.

18/76 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tuon sormuksen korkeimmassa kohdassa ketunnaaman korvineen kaikkineen. Pidän kyllä muuten näyttävämmistä koruista, mutta pakko myöntää että ne ketun korvat häiritsevät... Toisaalta, jos sormuksen antaisi ihminen, jota pitäisin varmasti itselleni oikeana, niin ehkä mä pystyisin elämään sen sormuksen kanssa. Kukaan kun ei ole 100 % täydellinen, vaan jonkinlaista kompromissia on pakko tehdä. Tuo sormus olisi vähän rajatapaus, mutta en tyrmää suoralta kädeltä. Pitäisi nähdä se myös livenä jotta selviäisi, näkyykö se kettu oikeastikin niin selvästi vai näinkö sen kuvassa jotenkin hassusti. 

Vierailija
19/76 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eka sormus on omituisen näköinen, se keskellä oleva kivi työntyy hassusti toisten keskeltä, kuin synnyttäisi tai jotain...

Toinen miellyttää mun silmää kyllä enemmän, mutta entisenä kello- ja kultaliikkeen omistajana, karsastan tuota jenkkityyliä Suomessa että kihla olisi noin näyttävä... mun  mielestä vihkari on se jolla räväytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi