Kuinka monta maitopurkkia saat litistettyä yhden tölkin sisään?
Kerron sitten vastauksen, kuinka monta pitäisi saada. ;-)
Mä itse saan ehkä viisi.
Kommentit (21)
Neljä just ja just jos jaksan niitä sinne ruveta tunkemaan. ;-P
No meneehän sinne varmaan 8, 5 menee helposti
Kyllä niitä toistakymmentä menee. Ehkä 15, kun jokatoisen laittaa eripäin.
J-P
Riippuu siitä, onko korkillisia vai korkittomia tölkkejä. Korkin paikka vie tilaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:46"]
Riippuu siitä, onko korkillisia vai korkittomia tölkkejä. Korkin paikka vie tilaa.
[/quote]
Toi korkki on hyvä varmaan reumaatikoille, kun on niitä korkiin aukaisuun tarvittavia apuvälineitä, mutta muuten sitä ei kyllä ymmärrä.
J-P
Mä jaksan ängetä vain kolme tai neljä :D surkeaa
Mä en tunge niitä sisäkkäin vaan käsken lasten täyttää tyhjät maitotölkit kävyillä ja tikuilla pihalta. Näitä käytän sitten pönttöuunien (meillä 3 kpl) sytykkeinä. Siistiä ja kätevää!
Vaimo puristelee tölkit paperinohuiksi hauikset pullistellen ja pinoaa 12 yhden sisään. Ei ole turhaan käynyt 15 vuotta salilla.
En mä jaksa taistella niiden kanssa enää nykyään. Laitan yleensä vain noin kolme. Mahtuuhan sinne vaikka kuinka monta kun oikein taiteilee ja käyttää voimia.
Neljää tai viittä enempää en viitsi yrittää. Nykyisin en sitäkään, vaan hypin tölkit littanoiksi lattialla (saappaat jalassa) :).
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:54"]
En mä jaksa taistella niiden kanssa enää nykyään. Laitan yleensä vain noin kolme. Mahtuuhan sinne vaikka kuinka monta kun oikein taiteilee ja käyttää voimia.
[/quote]
Fyysiset rajat tulevat vastaan voimankäytölläkin. Vaikka laittaisi purkit mankelin läpi, taitokset on voimasta riippumatta aina ne kohdat, jotka kantaa. Eniten purkkeja saa mahtumaan, kun avaa liimaukset, leikkaa kulmista tarkkaan ja latoo jokaisen sivun suorana.
Tässä vastaus ja taitteluohjeet: http://www.helsinki.fi/jarj/symbioosi/kierratys/kartonktolkit.html
Eli 25 tölkkiä pitäisi saada mahtumaan. ;-) Ap
Fyysisesti maitopurkin ollessa tyypillisesti 300 g:n NB:tä paksuus on 0,35 mm. Valio ilmoittaa, että maitopurkin mitat on 74 mm x 74 mm.
Käytännössä 74 mm:n mahtuu 210 siivua purkkia ja jos se jaetaan purkkien neljällä sivulla, maksimissaan maitopurkkiin saa mahtumaan 52 leikattua purkkia. Taiteltuna teoreettisesti puolet vähemmän, todellisuudessa tai jos taitosten paksuus tarkastellaan, se ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:18"]
Tässä vastaus ja taitteluohjeet: http://www.helsinki.fi/jarj/symbioosi/kierratys/kartonktolkit.html Eli 25 tölkkiä pitäisi saada mahtumaan. ;-) Ap
[/quote]
Ei saa. Kokeilin äsken purkit yksitellen mankelin läpi jonka jälkeen laitoin ne nipussa puristimeen. 23 sain hollille, mutta niitäkään ei saanut sisälle asti, vaan purkki repesi.
Ja minulla siis purkit oli jo aikaisemmin valmiiksi taiteltuna väljästi neljässä purkissa.
t. 19
miksi kukaan säästelisi 25 tyhjää maitotölkkiä kotona? itse vien roskat useaman kerran viikossa