Riita hääkutsusta, kertokaa mielipiteenne
Olen sitten ehkä suomalainen juntti, joka ei osaa ilmaista asioita tahdikkaasti, mutta en vain ymmärrä avokkeeni halua yrittää ilmaista kiertoteitse, että lapset eivät ole tervetulleita häihimme. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että lapsia tulisi kymmenittäin, mikä paitsi lisäisi kuluja, niin myös aiheuttaisi hälyä.
Miksi kutsuun ei voi kohteliaasti kirjoittaa tavalla tai toisella, että "juhlimme ilman lapsia"? Miksi asia pitää yrittää kiertää nimeämällä kutsut vain aikuisille, viittaamalla alkoholiin, juhlan luonteeseen tai muuhun? Olen sitä mieltä, että tuollaiset kiertoilmaukset eivät varmasti mene perille, jolloin lapsia kuitenkin tulee.
Koska en jaksa tästä asiasta vääntää, olen antamassa avokilleni periksi, mutta olen kyllä selväsanaisesti varoittanut häntä, että kiertoilmaukset johtavat siihen, että häissä saattaa sitten lapsia olla.
Kertokaa nyt vielä oma mielipiteenne, niin näytän tämän ketjun sitten avokilleni.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ajattele, että lapsettomat juhlat on automaattisesti jotkut ryyppyjuhlat. Jos järkätään hieno illallinen, niin onhan se paljon juhlavampaa, jos siellä ei ole 20 taaperoa mukana, vaan saadaan aikuisten kesken rauhassa keskustella ja nauttia ruoasta.
Pakko hörähtää, koska todellisuudessa tälläiset häät on aina ollut melko kauheita pönötysjuhlia, jossa aika käy tylsäksi ja puheenaiheet loppuu kesken n. 15 min. sen jälkeen kun olet istunut siihen pöytään, mistä et parhaassa (pahimmassa) tapauksessa tunne ketään..
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne joilla on lapset mukana lähtevät heti vihkimisen jälkeen kotiin. Mäkin lähden aina vaikka mulla ei ole lapsia. Ryyppyjatkot ei kiinnosta.
Yleensä ne pahimmat örveltäjät on nämä vankeudesta vapautetut perheen äidit ja lapset jää muiden vastuulle juhlapaikalla.
Monet eivät ymmärrä sitä, että jos kutsussa lukeen Matti ja Maija Meikäläinen, niin se tarkoittaa, että kutsu on todellakin tarkoitettu vain Matille ja Maijalle, ei koko perheelle. Siksi on paikallaan mainita kutsussa, että juhla on vain aikuisille tarkoitettu, ilman sen kummempia selityksiä.
Eiköhän aloittaja tässä neljän vuoden aikana ole saanut kutsut jo lähetettyä ja häänsä pidettyä. Toki voi olla menossa jo seuraava kierros, mutta siinä tapauksessa hän tietänee jo viime kerran perusteella, miten kannattaa kutsun kanssa menetellä, jos viimeksi tuli väärin päin tehtyä..
Joo minusta jatkot harvoin on lasten juhla. Ainakaan Suomessa. Onhan niitä poikkeuksia jotka osaavat olla sivistyneesti vaikka on alkoakin.
Ite teki mieli peruu joskus koko häät kun tuli kauhea soppa asiasta. Aina löytyy jäkätätejä joille ei kelpaa kutsu, se jolle ei kelpaa jatkot, se jolle ei kelpaa ruoka, juoma, ohjelma. Ei voi miellyttää kaikkia. Varsinkaan lapsellisia 😂