300€/kk tupakkaan.
Mummomafiassa pienituloinen perhe jonka molemmat vanhemmat polttaa tupakkaa ja siihen menee 300€/kk rahaa. Käsittämätön summa tällaisen ihmisen mielestä joka ei ole ikinä polttanut.
Kommentit (57)
Liika on liikaa kaikessa! Oli se sitten alkoholi, ruoka, lastenvaatteet, kengät... Mä poltan askin kuussa, maksimissaan, en aina sitäkään. Tupakka on nautintoaine, kuten alkoholi. Ei sitä pidä koko ajan kuluttaa tai siitä häviää se nautinto. Aski tupakkaa = 20 kaljaa päivässä, yhtä kivaa. Vähän käytettynä on nautinto, kuten viinilasi ja pihvi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:17"]Mummomafiassa pienituloinen perhe jonka molemmat vanhemmat polttaa tupakkaa ja siihen menee 300€/kk rahaa. Käsittämätön summa tällaisen ihmisen mielestä joka ei ole ikinä polttanut.
[/quote]
Harrastukset maksaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:47"]Vaihtaa vaan sätkätupakkaan, tulee huomattavasti halvemmaksi, varsinkin jos sätkäpaperit hommaa ruotsin tai Viron puolelta kun joku sielä aina on käymässä.
[/quote]
Tai sit vaan lopettaa..
[/quote] Helppoa se on sieltä huudella.
[/quote]
Onhan se kun itsekin lopetin 2kk sitten.
Itse oon niin pihi, että käärisin sätkät ainakin kotona. Tai no, oikeasti lopettaisin, kuten lopetinkin 10 vuotta sitten.
2015, kuka polttaa? Enää juntit.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:39"]Ehtivätkö askin päivässä polttavat muuta tehdäkään päivän aikana, kuin käydä tupakalla? Jos askissa on 20 tupakkaa ja hereilläolotunteja n. 16, niin siinähän saa juosta tupakalla kerran tunnissa ja vähän useamminkin.
[/quote]
Mulla oli tapana polttaa aina muutama tupakka putkeen.
Asun itärajalla, Venäjällä vihreä L&M kartonki noin 9e.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 11:28"]
Onhan se kun itsekin lopetin 2kk sitten.
[/quote]
Minäkin lopetin ja olin 7kk polttamatta ja samalla juomatta. Ensimmäinen humala ja taas oli rööki huulessa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:16"]
Asun itärajalla, Venäjällä vihreä L&M kartonki noin 9e.
[/quote]
No mä en menisi venäjälle vaikka olisi kaksi kartonkia kympillä.
Minulla menee 90 euroa ja poltan askin päivässä. Kantsii ostaa halvalla.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:37"]
Mulla menee tupakkaa 1,5askia vrk mut silti nolla euroa kuukaudessa. Miettikääpä sitä ;-)
[/quote]
Pummaat?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:17"]Mummomafiassa pienituloinen perhe jonka molemmat vanhemmat polttaa tupakkaa ja siihen menee 300€/kk rahaa. Käsittämätön summa tällaisen ihmisen mielestä joka ei ole ikinä polttanut.
[/quote]
Nii ihan vitusti fyrkkaa. Tän takiu itekin lopetin..
Ei tajuu miten on mahdollista. Itsellä menee 2x18,40e/kk ihan maksimissaan, aina ei sitäkään, mutta sekin on aika paljon???
Niinku mitä helvettiä??
Minäkin lopetin vuosia sitten. Nyt jos ostelen itselleni jotain kivaa ja kallista niin voin ajatella että kun en polta niin voin hyvällä omalla tunnolla tuhlailla joskus suurempia summia :)
Mitä "miten on mahdollista?" Kymppi päivässä kahteen pekkaan, eli molemmat vetää sen askin päivässä.
Meillä meni toi 300 euroa kuukaudessa. Mies lopetti jo ja minä taistelen vielä asian kanssa, olin 3 viikkoa ilman ja ratkesin. Nyt uusi lopetuspäivä asetettu ja siihen nyt psyykkaan itseäni
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:24"]Ei tajuu miten on mahdollista. Itsellä menee 2x18,40e/kk ihan maksimissaan, aina ei sitäkään, mutta sekin on aika paljon???
Niinku mitä helvettiä??
[/quote]
Aski päivässä, nykyhintaa en tiedä mutta vaikka 5€ päivässä kahdelta hengeltä on kympin päivässä.
Ihan normisettiä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:24"]Ei tajuu miten on mahdollista. Itsellä menee 2x18,40e/kk ihan maksimissaan, aina ei sitäkään, mutta sekin on aika paljon???
Niinku mitä helvettiä??
[/quote]
Kumpikin vetää askin päivässä 30x5€=150€ ja se kertaa kaksi on 300€.
Ihan halvatusti rahaa. Ja miksi just pienituloiset aina polttaa kun heillä ei ole edes varaa siihen?
Niinku mitä helvettiä??
[/quote]
Ei se nyt kauhean vaikea laskutoimitus ole. Vitosen aski, aski per päivä per hlö, kaksi tupakoivaa perheenjäsentä. Yhteensä 300€.
Jos pistäisi tuon 300e/kk tupakan sijaan indeksirahastoihin, varsin maltillisella 5 %:n vuotuisella tuotto-odotuksellakin pottia olisi 10 vuoden jälkeen kasassa reilut 50 000 euroa. Ja eläisi huomattavasti pidempään nauttiakseen rahoista.
Mutta onhan se keuhkojen jatkuva tervaaminen tärkeää myös, toki.