Kuinka kauan kestäisit ruotsin ja suomen 42 asteen pakkasia ilman ilmalämpöpumppua?
Mahdatko edes oikeasti tykätä kylmästä jos hankit lämmittimen?
Kommentit (11)
Kyllä se ilmalämpöpumppu lakkaa toimimasta jo paljon ennen kun noihin lukemiin päästään eli olisin jäätynyt hengiltä.
Meillä on kallein ilppi mitä markkinoilta löytyy ja se ei todellakaan lämmitä enää alle 37c pakkasilla. Koettu on. Eivät nekään mitään yli-inhimillisiä fysiikan lakeja rikkovia ihmekoneita ole.
Mitsubishi Electric LN sarjan COP on ainakin teoriassa vielä ykkösellä tuossa 40 asteen kohdalla. Laittaisin kuitenkin ulkoyksikön puukotelon alle 2 kpl 60 W hehkulamppua ja peittäisin puolet ulkokotelon ilmanvaihtoaukoista.
53 vuotta tähän mennessä, eiköhän sitä pärjää toisen mokoman ilman.
Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.
Vierailija kirjoitti:
K A U K O L Ä M P Ö
Miksi, oletko hellehullu kun et pidä pakkasesta
Vierailija kirjoitti:
Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.
Varmasti toimii, mutta miten saa takan kerrostaloasuntoon isossa kaupungissa?
Ehkä pitäisi muuttaa jonnekin maaseudulle....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.
Varmasti toimii, mutta miten saa takan kerrostaloasuntoon isossa kaupungissa?
Ehkä pitäisi muuttaa jonnekin maaseudulle....
Kaupungeissakin on omakotitaloja, yllätys yllätys. Meillä on vesi-ilmalämpöpumpun lisäksi tulikivitakka ja alle 3 km kaupungin keskustaan.
Harvemmin muualla kuin aivan käsivarressa on mitään yli 35 pakkasia ja ne koskettavat muutamaa tuhatta ihmistä. Tuo Euroopan helleaalto koskettaa satoja miljoonia ihmisiä.
Toisekseen tykkään kylmästä enemmän kuin kuumasta. Kylmällä voi aina laittaa lisää vaatetta päälle. Todella tukalassa kuumuudessa ei voi määräänsä enempää ottaa vaatteita pois ennen kun on ilkosillaan ja silti tuntuu kuin olisi saunassa.