Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla lapsettomilla lapsellisia ystäviä, jotka pilaavat aina kaverihetket ottamalla lapsen mukaan?

Vierailija
04.12.2021 |

Kyllä ärsyttää tämä. Jälleen kerran sama juttu. Joutuu vastailemaan jatkuvasti kyselyikäisen loputtomiin kysymyksiin ja varomaan koko ajan, ettei lipsahda kirosana tai viljele liian mustaa huumoria. Pitää vissiin ghostata koko frendi, kun ei näytä itse ymmärtävän, etten minä huvikseni ole lapseton.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Johtuu lähinnä siitä, että pudotan lapsia saaneet pois kaveripiiristäni.

Sulla tuskin on kavereita joita pudottaa pois muutenkaan.

Päättelet mistä? Taidat olla se jota on dumpattu jostain syystä (ilkeydestä?)

Jos pistää välit poikki toiseen vain sen takia että toinen on lisääntynyt niin ei siinä ole kyse oikeasta kaverista. Hyvä juttu lapsia saaneiden kannalta että tollaset ihmiset jättää ne rauhaan.

Vierailija
42/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lapset mene pilalle sinun kiroilustasi, tai mustasta huumoristasi. Päinvastoin. Ihan hyvä on lastenkin nähdä kaikenmoisia ihmisiä. Joku lapsi paheksuu, joku toinen on kiehtouduksen pauloissa, kuten ihmiset yleensäkin ihmiset. Lapset ovat persoonia, eivätkä mitään yhtenäistä massaa.

Ellet kestä, sanot ystävällesi, että en jaksa tavata lapsiasi, että tahdon tavata pelkästään sinua. Minulle on moni lapseton sanonut näin. Se on heidän tappionsa, minun lapseni ovat huippuhauskoja ja hyvää seuraa.

Just tämä. Sun lapset on huippuhauskoja sun mielestä mutta ei sun kaverien mielestä.

Niin? Miksi kukaan haluaisi tavata kaveria, joka ei tykkää sun lapsista?

Aika harva tykkää toisten lapsista, siis nämäkään joilla on omia. Taitaa olla päiväkodeissa ja kouluissa töissä ne jotka tykkäävät lapsista. 

Aika moni tykkää toistenkin lapsista. Suurin osa varmasti. Harva vihaa kaikkia lapsia vain siksi, että ne on lapsia.

Viha on aika vahva sana, mutta en minäkään erityisemmin välitä muiden lasten seurasta kuin omieni. Lapsissa on kuitenkin aina omat ärsyttävät piirteensä enkä jaksa laittaa muiden tarpeita omieni edelle vapaa-ajallakin, kun arjessa teen sitä koko ajan. En siis ota omia lapsiani ystävätapaamisiin enkä toivo sinne ystävienkään lapsia ellei erikseen sovita, että tavataan lasten kanssa ja tehdään jotain lapsille sopivaa.

Kaikki toimii näin, se vaihtelee kuinka usein halutaan ne lapset jättää pois tapaamisesta. Ap haluaa vain lapsettomia tapaamisia, mikä on todella itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lapset mene pilalle sinun kiroilustasi, tai mustasta huumoristasi. Päinvastoin. Ihan hyvä on lastenkin nähdä kaikenmoisia ihmisiä. Joku lapsi paheksuu, joku toinen on kiehtouduksen pauloissa, kuten ihmiset yleensäkin ihmiset. Lapset ovat persoonia, eivätkä mitään yhtenäistä massaa.

Ellet kestä, sanot ystävällesi, että en jaksa tavata lapsiasi, että tahdon tavata pelkästään sinua. Minulle on moni lapseton sanonut näin. Se on heidän tappionsa, minun lapseni ovat huippuhauskoja ja hyvää seuraa.

Just tämä. Sun lapset on huippuhauskoja sun mielestä mutta ei sun kaverien mielestä.

Aika harva tykkää toisten lapsista, siis nämäkään joilla on omia. Taitaa olla päiväkodeissa ja kouluissa töissä ne jotka tykkäävät lapsista. 

Aika moni tykkää toistenkin lapsista. Suurin osa varmasti. Harva vihaa kaikkia lapsia vain siksi, että ne on lapsia.

Viha on aika vahva sana, mutta en minäkään erityisemmin välitä muiden lasten seurasta kuin omieni. Lapsissa on kuitenkin aina omat ärsyttävät piirteensä enkä jaksa laittaa muiden tarpeita omieni edelle vapaa-ajallakin, kun arjessa teen sitä koko ajan. En siis ota omia lapsiani ystävätapaamisiin enkä toivo sinne ystävienkään lapsia ellei erikseen sovita, että tavataan lasten kanssa ja tehdään jotain lapsille sopivaa.

Kaikki toimii näin, se vaihtelee kuinka usein halutaan ne lapset jättää pois tapaamisesta. Ap haluaa vain lapsettomia tapaamisia, mikä on todella itsekästä.

Nimenomaan! Itse vela, sit muidenkin pitäisi olla. Nää jää sit lopulta yksin, mutta se on ihan oikein.

Vierailija
44/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on aivan ihanaa, kun ei tarvitse tavata ketään. Ei lapsellisia eikä lapsettomia. Vielä kun saisi lopettaa työssäkäynninkin, niin ei tarvitsisi nähdä ihmisiä kuin nopeasti kauppareissuilla. Sitä odotellessa!

Vierailija
45/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lapsivihaajia täällä liikkeellä. Meillä ainakin kaikkien kaverien lapset ja puolisot ovat pääosin tervetulleita kahvittelemaan mukaan, ellei erikseen ole sovittu jotain illanistujaisia tai jotain muuta teemaohjelmaa.

Vierailija
46/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes kertonut sille kaverille, että haluaisit tavata ilman lapsia? Pitäisikö hänen olla ajatusten lukija? Voi olla, ettei paljoa ehdi sinua tapailemaan, kun joutuu aina hankkimaan lapsen vahdin sinun tapaamista varten.

Vierailija
47/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun lapset olivat pieniä, mies teki töitä sekä opiskeli, ainut mahdollisuus tavata ketään tai mennä ylipäätään mihinkään, oli lapset mukana.

Ei tuo haitannut. Aina pidin huolen siitä, että lapsella/lapsilla oli harastukset repussa. Olivat kilttejä ja rauhallisia, eivät tuhonneet kyläpaikkaa, eivätkä häirinneet meidän aikuisten juttuja.

Vierailija
48/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lapsista,mutten sellaisista pilalle lellityistä jotka huutaa,karjuu,kiroilee ja pyörittää vanhempia ihan 100-0!

T,lapseton sinkku

Vierailija
49/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja se ärsyttää myös jos fb tai muualla on jotain tapahtumaa, arvontaa tyyliin osallistu ja kerro kenen kanssa lähtisit kylpylään, risteilylle, shoppailemaan, illalliselle, viinille, elokuviin hiihtämään jne niin ystäväni vastaa aina siihen miehensä. Ihan jokapaikkaan. Muut sentään mainitsevat äidin, ystävän, joskus miehen, mutta tämä yksi laittaa aina jokapaikkaan miehensä. Minäkin vastaan noihin vaikka viinille ja elokuviin lähtemiseen ystävän enkä miestä.

Vierailija
50/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi, ei ainakaan vielä. Yhdellä hyvällä ystävällä on lapsi, mutta pieni vielä, alle 2v. Voi olla että kun lapsi kasvaa ja kun hankkivat sisaruksia sille, niin asiat muuttuu... Mutta yleensä tämän kaverin kanssa lähinnä ryypätään ja jauhetaan paskaa ja puhutaan hävyttömiä, niin ei siihen kyllä lapset mukaan mahtuisi :D Eli tuskin ottaa pentuja mukaan jatkossakaan. Kerran olen koko kakaran edes nähnyt.

Kaveripiiri 30-38-vuotiaita ja vasta tuolla yhdellä on muksu. Moni (minä myös) on sanonutkin, ettei lasten hankkiminen kiinnosta. Eiköhän jotkut vielä lisäänny, mutta hyvät todennäköisyydet on, että muutama vela-ystäväkin on!

Vierailija
51/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja se ärsyttää myös jos fb tai muualla on jotain tapahtumaa, arvontaa tyyliin osallistu ja kerro kenen kanssa lähtisit kylpylään, risteilylle, shoppailemaan, illalliselle, viinille, elokuviin hiihtämään jne niin ystäväni vastaa aina siihen miehensä. Ihan jokapaikkaan. Muut sentään mainitsevat äidin, ystävän, joskus miehen, mutta tämä yksi laittaa aina jokapaikkaan miehensä. Minäkin vastaan noihin vaikka viinille ja elokuviin lähtemiseen ystävän enkä miestä.

Sori siitä.

Mies on ihan paras seuralainen.

Tosin shoppailemaan otan tyttäreni :D

Vierailija
52/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! En halua varoa puheitani ja kuulla vastauksena "v""u" kommentiin  "Niin mikä tippu?" ja nähdä merkitsevää silmien pyörittelyä lapsen suuntaan. Haluan kiroilla, puhua tindertyypin minimunasta ja käydä päiväkaljoilla enkä leikkiä perhepäivähoitajaa tai nunnaa.

Vierailija
53/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän OT mut veikkaan et aika harva tykkäämällä tykkää kaverin lapsista. Mulle kavereiden lapset on ok mutta en heitä kyllä ikävöi vaikka en näkisikään.

Liian moni luulee että ne omat lapset on jotain ihmeellistä, oikeasti eivät ole sen kummempia kuin kenenkään muunkaan lapset, ihan tavallisia lapsia vaan.

Vierailija
54/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun lapset olivat pieniä, mies teki töitä sekä opiskeli, ainut mahdollisuus tavata ketään tai mennä ylipäätään mihinkään, oli lapset mukana.

Ei tuo haitannut. Aina pidin huolen siitä, että lapsella/lapsilla oli harastukset repussa. Olivat kilttejä ja rauhallisia, eivät tuhonneet kyläpaikkaa, eivätkä häirinneet meidän aikuisten juttuja.

No tuopa juurikin. Lapset ovat niin erilaisia. Joidenkin kanssa myös aikuiset voivat jutella omia juttujaan, toisten kanssa on yhtä härdelliä koko ajan. Jos olen kutsunut ystävän kylään ilta-aikaan, en oleta hänen tuova verhoissa kiipeilevää maljakoita paiskovaa Pirjopetteriä mukanaan, jos asiasta ei ole erikseen sovittu.

Vierailija
55/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta kavereiden puolisoiden kanssa. Joo, sinä valitsit kumppanisi ja haluat olla hänen kanssaan, mutta minä haluan olla vain kaverini kanssa. En tunne puolisoasi, enkä halua, että hän tietää tai kuulee asiani.

Äähhh!

Tämä on niin totta!

Vierailija
56/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu vastailemaan jatkuvasti kyselyikäisen loputtomiin kysymyksiin ja varomaan koko ajan, ettei lipsahda kirosana tai viljele liian mustaa huumoria.

Mun kaveri raahas aina kakaransa mukana (mulla on siis itselläkin lapsia, jotka jätin isälle/mummolle/lapsenvahdille tapaamisen ajaksi), Minä lakkasin varomasta puheitani. Ei tarvinnut montaa kertaa sanoa mitä mieleen tuli kun kaveri oppi jättämään mukulat kotiin

Vierailija
57/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jonka lapsi on kymmenvuotiaana asti kulkenut äitinsä mukana joka paikkaan. Nyt tuo lapsi on 23v ja silti roikkuu aina mukana. On ilmeisesti niin mustasukkainen äidistään, ettei voi päästää tätä yksin. Äiti ei ymmärrä, että asiassa olisi mitään ongelmaa. Ihmettelee vaan, miksi en enää kerro mitään henkilökohtaisia asioitani.

Vierailija
58/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! En halua varoa puheitani ja kuulla vastauksena "v""u" kommentiin  "Niin mikä tippu?" ja nähdä merkitsevää silmien pyörittelyä lapsen suuntaan. Haluan kiroilla, puhua tindertyypin minimunasta ja käydä päiväkaljoilla enkä leikkiä perhepäivähoitajaa tai nunnaa.

Mikä tippu - kysymykseen vastataan lyhyesti ja ytimekkäästi "vttu" eikä välitetä silmien pyörittelystä

Vierailija
59/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksi tällainen kaveri. Ei tunnu millään ymmärtävän, että se hänen kultamussukka ei ole kenenkään muun mielestä ihana tai niin kiinnostava että kaikki tapaamiset pitäisi vaan ihastella hänen lastaan ja puhua vain lapsesta. Lapsen isä ei koskaan hoida lastaan yksin. En tiedä onko syynä se ettei äiti anna vai ettei isä itse suostu. Ja sitten tämä kaveri ihmettelee että miksei häntä enää kutsuta illanviettoihin yms. vaikka muut porukan äidit kyllä kutsutaan. No, muut eivät tule illanistujaisiin lapsi kainalossa ja heillä on muitakin puheenaiheita kuin lapset. Kyllähän se nyt pilaa illanistujaiset kun yksi tulee lapsen kanssa. 

Joudaanko näissä istujaisissa alkoholia? Käännyttäisin siinä tapauksessa lapsen kanssa tulevat ovelta ja sanoisin että tämä ei ole tänä iltana sopiva paikka lapsille.

Vierailija
60/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että koet kaverin pilaavan teidän yhteisen ajan lapsillaan. Ehkä asiasta kannattaisi mainita tälle kaverillasi. Itselläni ei ole tukiverkkoa ja mies matkatyössä, joten sanon aina kaikille että lapset tulevat mukaani, onko ok? Jos ei ole, niin sitten tietysti en lähde kahvittelemaan, vaan pysyn lasteni kanssa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä