Onko teillä muilla lapsettomilla lapsellisia ystäviä, jotka pilaavat aina kaverihetket ottamalla lapsen mukaan?
Kyllä ärsyttää tämä. Jälleen kerran sama juttu. Joutuu vastailemaan jatkuvasti kyselyikäisen loputtomiin kysymyksiin ja varomaan koko ajan, ettei lipsahda kirosana tai viljele liian mustaa huumoria. Pitää vissiin ghostata koko frendi, kun ei näytä itse ymmärtävän, etten minä huvikseni ole lapseton.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, jonka lapsi on kymmenvuotiaana asti kulkenut äitinsä mukana joka paikkaan. Nyt tuo lapsi on 23v ja silti roikkuu aina mukana. On ilmeisesti niin mustasukkainen äidistään, ettei voi päästää tätä yksin. Äiti ei ymmärrä, että asiassa olisi mitään ongelmaa. Ihmettelee vaan, miksi en enää kerro mitään henkilökohtaisia asioitani.
Mulla sama, oon miettinyt et voiko iso lapsi olla mustasukkainen äidistään? Kun olen ystävän luona kahvilla hänen jo 17-vuotias lapsensa tulee aivan koko ajan kyselemään jotain äidiltään, kertomaan vitsejä/arvoituksia tai kertomaan koulujuttuja jne. Ja äiti menee täysillä mukaan näihin juttuihin jotka ilmiselvästi on tikusta asiaa-tyyppisiä.
Kyllä se lapsi on tärkeämpi ja huomion antaminen on vain ja ainoastaan vanhemmuutta. Mikään ei ole tyhmempää kuin se, että lapsi ajetaan pois, koska uniikki lumihiutale haluaa keskustella ja kiroilla.
Siinä taas vuoden vanhempi joka pomppii lapsen pillin mukaan. Tajuatko yhtään kuinka haitallinen kasvatustyylisi on lapselle? Teet tuolla karhunpalveluksen.
Ihan tosissaan, nainen voi olla muutakin kuin äiti. Minä olen toki äiti, mutta olen myös esimerkiksi vaimo, ystävä ja tytär. Ei se ole lapselta pois jos äiti yhden illan viettää aikaa ystäviensä kanssa. Päin vastoin.
Niin minäkin, kaikkea tuota. Enkä pompi lapseni pillin mukaan. Mistä sä niin päättelet? Jos mun lapsi haluaa mun huomiotani, kyllä mä sitä hänelle annan vaikka mun kaveri haluaisi sen just vain hänelle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, jonka lapsi on kymmenvuotiaana asti kulkenut äitinsä mukana joka paikkaan. Nyt tuo lapsi on 23v ja silti roikkuu aina mukana. On ilmeisesti niin mustasukkainen äidistään, ettei voi päästää tätä yksin. Äiti ei ymmärrä, että asiassa olisi mitään ongelmaa. Ihmettelee vaan, miksi en enää kerro mitään henkilökohtaisia asioitani.
Mulla sama, oon miettinyt et voiko iso lapsi olla mustasukkainen äidistään? Kun olen ystävän luona kahvilla hänen jo 17-vuotias lapsensa tulee aivan koko ajan kyselemään jotain äidiltään, kertomaan vitsejä/arvoituksia tai kertomaan koulujuttuja jne. Ja äiti menee täysillä mukaan näihin juttuihin jotka ilmiselvästi on tikusta asiaa-tyyppisiä.
Kyllä se lapsi on tärkeämpi ja huomion antaminen on vain ja ainoastaan vanhemmuutta. Mikään ei ole tyhmempää kuin se, että lapsi ajetaan pois, koska uniikki lumihiutale haluaa keskustella ja kiroilla.
Ohis, mutta kyse on viittä vaille aikuisesta ihmisestä. Tuohon ikään mennessä olisi pitänyt jo oppia ettei ole kohteliasta keskeyttää, ja että mamma voi välillä huomioida muitakin ihmisiä.
Muiden huomioiminen ei tarkoita sitä, että lapsi sysätään kaappiin siksi aikaa, että sä saat kertoa miesseikkailuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas vuoden vanhempi joka pomppii lapsen pillin mukaan. Tajuatko yhtään kuinka haitallinen kasvatustyylisi on lapselle? Teet tuolla karhunpalveluksen.
Ihan tosissaan, nainen voi olla muutakin kuin äiti. Minä olen toki äiti, mutta olen myös esimerkiksi vaimo, ystävä ja tytär. Ei se ole lapselta pois jos äiti yhden illan viettää aikaa ystäviensä kanssa. Päin vastoin.
Ai se on pillin mukaan pomppimista, jos kuuntelee lastaan? Taidat olla itse niitä vanhempia, jolta täytyy pyytää lupa suunsa avaamiseen. Teet karhunpalveluksen lapsellesi, kun saat hänet kokemaan itsensä huonoksi aina, kun sulla on tärkeämpää tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kyse on viittä vaille aikuisesta ihmisestä. Tuohon ikään mennessä olisi pitänyt jo oppia ettei ole kohteliasta keskeyttää, ja että mamma voi välillä huomioida muitakin ihmisiä.
Eiköhän hän ole oppinutkin, tuo mielensäpahoittaja vaan pitää kaikkea lapsen sanomista hänen kiusaamisenaan.
Semmoinen luetunymmärtämisen taso.
No miksi muuten valittaisi ystävänsä lapsen ”tikusta asiaa”-jutuista?
Jos meidän lapsi tuon ikäisenä selvästi hakisi huomiota illanistujaisissa, olisin vain iloinen siitä, että hän haluaa meidän kanssa olla. Saisi tulla meidän kanssa istumaan ja juttelemaan.
Sulle tietysti lapsesi on tärkein ihminen maailmassa ja kertoisit varmaan kaikki henkilökohtaiset asiasi hänen läsnäollessaan, mutta ystäväsi välttämättä ei. Hänelle lapsesi on vieras ihminen jonka läsnäollessa pitää varoa sanojaan, myös siksi että hän on lapsi.
Haluaisitko itse että kun pitkästä aikaa juttelet ystäviesi kanssa (jotkut siis juttelevat ystäviensä kanssa myös syvällisistä asioista, ei vain säästä ja lapsista tai resepteistä) niin siinä on jotain toisen osapuolen hoitoja, sisaruksia, puolisoita ja äitejä, anoppeja mukana?
Muista että ystävälläsi on läheinen ihmissuhde sinun kanssasi, ei sinun lapsesi joka on sinusta erillinen persoona.
Voitte lapsen kanssa kuitenkin keskustella omissa illanvietoissanne melkein joka ilta niin ei sitä nyt kai ole aina pakko saada ottaa mukaan osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaan, nainen voi olla muutakin kuin äiti. Minä olen toki äiti, mutta olen myös esimerkiksi vaimo, ystävä ja tytär. Ei se ole lapselta pois jos äiti yhden illan viettää aikaa ystäviensä kanssa. Päin vastoin.Ai se on pillin mukaan pomppimista, jos kuuntelee lastaan? Taidat olla itse niitä vanhempia, jolta täytyy pyytää lupa suunsa avaamiseen. Teet karhunpalveluksen lapsellesi, kun saat hänet kokemaan itsensä huonoksi aina, kun sulla on tärkeämpää tekemistä.
On hyvä jo isomman lapsen ja teinin oppia, että kaikessa ei ole kyse hänestä. Hän ei ole aina kaiken keskipiste. Äidillä on joskus omat kaverit joiden kanssa haluaa viettää rauhassa aikaa, samoin kuin lapsella omat kaverit eikä äiti tule aina hölöttämään ja sotkeutumaan heidän touhuihinkaan.
Kaikki ei enää tuon ikäisenä ryyppää itseään pöydän alle, jolloin illanistujaisissa voi vallan hyvin olla lapset mukana. Meillä on usein juhlia, joissa aikuiset on keskenään ja lapset keskenään. Jos jollain lapsella on asiaa vanhemmaalleen jossakin vaiheessa, niin se nyt ei häiritse ketään.