Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla lapsettomilla lapsellisia ystäviä, jotka pilaavat aina kaverihetket ottamalla lapsen mukaan?

Vierailija
04.12.2021 |

Kyllä ärsyttää tämä. Jälleen kerran sama juttu. Joutuu vastailemaan jatkuvasti kyselyikäisen loputtomiin kysymyksiin ja varomaan koko ajan, ettei lipsahda kirosana tai viljele liian mustaa huumoria. Pitää vissiin ghostata koko frendi, kun ei näytä itse ymmärtävän, etten minä huvikseni ole lapseton.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako, jos vie (tai pyytää kaveria ottamaan) aina lapselle jotain puuhattavaa, kuten värityskirjan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että tämä lapsellinen ystävä kovasti kaipaa aikuisseuraa, varsinkin ystävien seuraa, mutta lapselle ei ole helppo saada toista hoitajaa, joten lapsi on pakko ottaa mukaan, jos itse haluaa ystäviä nähdä?

Vierailija
4/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi tällainen kaveri. Ei tunnu millään ymmärtävän, että se hänen kultamussukka ei ole kenenkään muun mielestä ihana tai niin kiinnostava että kaikki tapaamiset pitäisi vaan ihastella hänen lastaan ja puhua vain lapsesta. Lapsen isä ei koskaan hoida lastaan yksin. En tiedä onko syynä se ettei äiti anna vai ettei isä itse suostu. Ja sitten tämä kaveri ihmettelee että miksei häntä enää kutsuta illanviettoihin yms. vaikka muut porukan äidit kyllä kutsutaan. No, muut eivät tule illanistujaisiin lapsi kainalossa ja heillä on muitakin puheenaiheita kuin lapset. Kyllähän se nyt pilaa illanistujaiset kun yksi tulee lapsen kanssa. 

Vierailija
5/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että tämä lapsellinen ystävä kovasti kaipaa aikuisseuraa, varsinkin ystävien seuraa, mutta lapselle ei ole helppo saada toista hoitajaa, joten lapsi on pakko ottaa mukaan, jos itse haluaa ystäviä nähdä?

Tällaisessa tilanteessa tämä äiti voisi ihan suoraan sanoa, että en saa lapsenvahtia, onko sinulle ok tavata niin että lapsi on mukana vai nähdäänkö toisella kertaa. Sen sijaan että aina tuo lapsen mukanaan oletuksena että kaikki haluavat lapsen paikalle. 

Vierailija
6/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään Italiassa, Kreikassa, Espanjassa.

Vierailija
7/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Johtuu lähinnä siitä, että pudotan lapsia saaneet pois kaveripiiristäni.

Vierailija
8/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välini ystäviini kun eivät arvostaneet mua. Jäi seki aika itselle eikä tarvii kakaroita kestää

9/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia itselläkin mutta saanko silti vastata?

Kyllä mua ottaa päähän jos on sovittu treffit ystävän kanssa, siis ilman lapsia, ja tämä tuokin lapsensa mukaan, edes ilmoittamatta mitään.

Ja kun menet kahville ystävän luo ja teini-ikäinen käy minuutin välein vinkumassa jotain äidilleen, minusta olisi sopivaa sanoa että jutellaan sinun asiastasi myöhemmin.

Ja kun suunnittelette aikuisten viikonloppua ja yksi kavereista sanoo et hänen täytyy kyllä ottaa lapsi mukaan kun sekin haluaa hotelliin yöksi.

Jos saan omat lapset hoitoon niin en todellakaan halua seurustella ystävien lasten kanssa tai ihmeemmin edes kysellä enempää heidän kuulumisiaan.

Eli ymmärrän hyvin harmisi.

Vierailija
10/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne lapset mene pilalle sinun kiroilustasi, tai mustasta huumoristasi. Päinvastoin. Ihan hyvä on lastenkin nähdä kaikenmoisia ihmisiä. Joku lapsi paheksuu, joku toinen on kiehtouduksen pauloissa, kuten ihmiset yleensäkin ihmiset. Lapset ovat persoonia, eivätkä mitään yhtenäistä massaa.

Ellet kestä, sanot ystävällesi, että en jaksa tavata lapsiasi, että tahdon tavata pelkästään sinua. Minulle on moni lapseton sanonut näin. Se on heidän tappionsa, minun lapseni ovat huippuhauskoja ja hyvää seuraa.

Vierailija
11/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kanssa sovitaan aina etukäteen, miten kauan ollan kahvilla. Hän sitten palkkaa lapsenhoitajan penskoilleen täksi ajaksi. MLL:n kautta hoitaja on edullinen, vain 9,50/tunti, pyhäpäivinä tuplahinta. Minimivelotus on kahksi tuntia.

Ystäväni maksaa mielellään pari kolme kymppiä lastenhoitajalle siitä, että saa nähd minua.

Vierailija
12/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia ja eräs ystäväni varmaan ajattelee juuri tällä tavalla. Hän on lapseron sinkku. Me taas miehen kanssa reissu-ja vuorotyötä tekeviä. Lisäksi mies pitää huolta sairastelleet äidistään.

Aina kun tämän kaverin kanssa sovitaan tapaamista, niin hänelle ei sovi juuri mikään aika. Itse olisin valmis joustamaan mm. omista harrastuksistani ja näkisin mieluiten viikonloppuna, niin ei tarvitsisi ottaa lapsia mukaan. Hänelle sopii yleensä näkemiselle vain pari arki-ilta, eikä ikinä viikonloppu, joten tilanne on yleensä se, että minulla ei ole lapsenvahtia kun nähdään. Huomaan kyllä, että hän välillä ärsyyntyy tilanteesta, mutta olen ajatellut että jos haluaa nähdä viikolla, niin hänen on vain siedettävä.

Vierailija
13/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tällainen tilanne niin on ainakin kohteliasta kertoa etukäteen että joutuu ottamaan lapsen mukaan.

Vierailija
14/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lapset mene pilalle sinun kiroilustasi, tai mustasta huumoristasi. Päinvastoin. Ihan hyvä on lastenkin nähdä kaikenmoisia ihmisiä. Joku lapsi paheksuu, joku toinen on kiehtouduksen pauloissa, kuten ihmiset yleensäkin ihmiset. Lapset ovat persoonia, eivätkä mitään yhtenäistä massaa.

Ellet kestä, sanot ystävällesi, että en jaksa tavata lapsiasi, että tahdon tavata pelkästään sinua. Minulle on moni lapseton sanonut näin. Se on heidän tappionsa, minun lapseni ovat huippuhauskoja ja hyvää seuraa.

Just tämä. Sun lapset on huippuhauskoja sun mielestä mutta ei sun kaverien mielestä.

Vierailija
15/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi, ja tajuan täysin ap:n pointin. Itse oon yh, joten harvoin pääsen mihinkään ilman lasta, mutta arvostaisin todellakin aikuisten keskeistä aikaa, enkä tuo lastani joka paikkaan tai ainakaan yllärinä mihinkään.

Vierailija
16/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako, jos vie (tai pyytää kaveria ottamaan) aina lapselle jotain puuhattavaa, kuten värityskirjan?

Ei varsinaisesti koska se lapsi on tarpeineen kuitenkin siinä vaikka hetken värittelisikin. Pahimmassa tapauksessa pyytelee sua värittämään kanssaan.

Vierailija
17/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se harmillista, kun et olekaan se tärkein enää. Se nyt vaan on elämää ja, jos sua lapset häiritsee, niin sit sä tapaat vain lapsettomia. Se, että sä olet vela ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi olla. Hän ei halua tavata vain sinua, yritä kestää. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
18/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä. Sun lapset on huippuhauskoja sun mielestä mutta ei sun kaverien mielestä.

Niin? Miksi kukaan haluaisi tavata kaveria, joka ei tykkää sun lapsista?

Vierailija
19/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se harmillista, kun et olekaan se tärkein enää. Se nyt vaan on elämää ja, jos sua lapset häiritsee, niin sit sä tapaat vain lapsettomia. Se, että sä olet vela ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi olla. Hän ei halua tavata vain sinua, yritä kestää. Hyvin yksinkertaista.

Mutta onhan se ihan törkeän itsekästä pakottaa lapseton kaveri johonkin lapsitouhuihin mukaan.

Vierailija
20/86 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mutta ei ollut kauaa. Minun asuntoani ei sutata ja riivitä sekä jätetä kontolleni niiden riiviöiden vahtiminenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi