Tulin raskaaksi, haluan pitää lapsen mutta mies ei
Elikkä täällä vähän kinkkinen tilanne... En ole käyttänyt neljään vuoteen ehkäisyä ja olen todella luullut etten voi tulla raskaaksi. Nyt kuitenkin plussasin ja olisin asiasta enemmän kuin onnellinen mutta mies on abortin kannalla. Itse en pysty edes ajattelemaan aborttia ja pelkään että jos sen nyt miehen mieliksi teen niin suhteemme kaatuu ennen pitkää siihen. Haluan siis pitää lapsen ehdottomasti mutta olen todella epävarma pärjäisinkö lapsen kanssa yksin jos mies päättäisikin päätökseni takia jättää minut. Olen sairadtanut nuoresta asti masennusta ja pelkäänkin masennuksen ja yh elämän yhdistelmää. Mitä jos voimani loppuvatkin kesken? Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Ihmettelen yleisesti..jos mies tai nainen on mielenterveyspotilas ja on kenties elämän kestävä lääkityskin niin miksi on väen vängällä hankkiuduttava raskaaksi. Vai kuuluuko se sairauden kuvaan ettei piitata. Pitäisi hieman ajatella lastakin, parempi se olisi kuitenkin kaikille että lähtökohtaisesti olisi perusterveet vanhemmat.
Kuka ylipäätään haluaa lapsia mielenterveyspotilaan kanssa, sekin antaa ajattelemisen aihetta?