Ennen kuin tapasin nykyisen mieheni, olin
Reilusti jo yli 30-vuotiaana pätkätöissä, asuin 20 neliön opiskelijaboxissa. Join liikaa joko yksin kämpillä tai aina kun menimme porukalla baariin, muisti pois joka kerta.
Olin menettänyt luottotietoni takaamalla jonkun aivan älyttömän summan yhteisvastuullisesti, jolloin koko summa kaatui niskaani. Pätkätyöläisen palkasta ja ansiosidonnaisesta ulosmitattiin se mitä voitiin.Velkaa en voinut hoitaa mitenkään, sillä summa oli valtava (256 000e) ja ilman vakituista työtä tai omaisuutta en saa lainaa tai maksujärjestelyä.
Ilman luottotietoja ei tuntunut saavan mitään, mm. kännykkäliittymään olisi pitänyt maksaa rahaa etukäteen liittymän tarjoajalle. Matkustelu oli mulla tosi vähäistä tietysti,mutta ilman mitään luottokorttia se olisi ollut vaikeaa kyllä. No, Tukholmassa vielä siihen aikaan saattoi käyttää käteistä, nykyään ei sekään käy.
Seurustelin, eiku siis tapailin tyyppejä, jotka mm.pummasivat, joivat poissaollessani asunnostani kaikki viinat mitä olin sinne joskus kerännyt. Ne katoili (eli meni panemaan muita..), yks sai itselleen sukupuolitaudin ja yritti vielä peittää sitä multa olemalla mukamas "haluton" ja halusi "omaa aikaa". Ynnämuuta paskaa mitä nyt semmoiseen liittyy.
Olin kyllä muistaakseni ihan hyvännäköinen, aktiivinen, minulla oli paljon ystäviä ja meillä oli aktiivinen, esim. tapahtumia järjestävä kaveriporukka.
Kunnes tapasin tasapainoisen, hyvässä työssä olevan, iloisen ja avoimen mieheni, jonka kanssa menimme yhteen heti. En tajua että, mikä onni mulla kävikään ihan vieläkään, 15 vuoden jälkeen.
Mieheni on aina positiivinen elämälle, hän herää uuteen päivään sillä mielellä että mitäs kivaa tänään tapahtuukaan. Hän on hyvässä asemassa työelämässä ja hieman erikoisessa ammatissaan suomen huippuja ja hyvin arvostettu.
Meillä on kaunis, omannäköisemme koti ja mies osti meille jokin aika sitten yli 100 v. vanhan talon joka on kakkoskotimme. Matkustelemme talvisin vapaa-aikojen mukaan, joita keräämme juuri keskitalveksi.
Minä olen vuosien mittaan saanut häneltä itseluottamusta ja olen mm. hoitanut velkani. Olen vakituisessa työssä, vaikka en missään hyvinpalkatussa. Olen onnellinen, tasapainoinen, minua kuunnellaan ja minusta ollaan kiinnostuneita, mielipiteelläni on väliä ja päätämme yhdessä kaikki asiat. Hän tukee minua mitä sitten olenkin tekemässä ja kiinnittää hyvinvointiini huomiota ihan pienissäkin asioissa.
Kirjoitan tätä ihan vain yleisessä onnentunteessa talollamme; mies oli laittanut tulet uuneihin ja tuli vasta sitten herättämään minut. Kahvit oli keitetty valmiiksi. Ohjelmaan kuuluu pihatöitä ja kesän remontin suunnittelua sisällä talossa.
Enpä olisi silloin 15 -20 vuotta sitten osannut kuvitella, että joskus elämäni olisi josku näin rauhallista ja tasapainoista. Siitä kiitos ei kuulu minulle itselleni vaan miehelleni. Teen kaikkeni, että olisin yhtä hyvä hänelle.
Kommentit (16)
Tuhkimotarina!onnea kovasti sinulle!!
Eli pääsit miehen lompakolle loisimaan. Kuinka yllättävää av-palstalla!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:11"]
Eli pääsit miehen lompakolle loisimaan. Kuinka yllättävää av-palstalla!
[/quote]
Vähän sama tuli mieleen: puolijuoppo baarikärpänen, ulosmitattu joku r-kioskin pätkätyöläinen löytää fiksun koulutetun ja hyvintienaavan miehen ja siihen kylkeen. Ihan hyvä jos olette molemmat onnellisia.
Meillä tosiaaan tuloero on iso, mies tienaa ainakin puolet enemmän kuin minä, en ole ihan varma sillä en tiedä hänen palkkaansa tarkkaan.
En olisi ikinä päässyt omilla tuloillani, edes ilman ulosottoa, mihinkään Dubain- tai Singaporen lomille, se on totta.
Range Roveria autoksi en olisi pystynyt itselleni ikinä ostamaan, enkä olisi varmaan tullut edes harkinneeksi asiaa.
Tässä nyt ei ole talous pääasiassa kuitenkaan, vaikka niitä elementtejä esittelinkin viestin alussa. Pointti on hyvä ja onnellinen parisuhde. Ja ollaan tosiaan molemmat onnellisia, mies minun kanssani ja minä hänen.
Aikamoinen pelastamisvietti sun miehellä :)
Kaukolomia, maasturi ja kakkoskoti? Ei huono jos on lähtökohtana persaukinen pätkätyöläinen, (veikkaan jotain ravintola-alaa). Itse kiittäisin kädet ristissä joka ilta painaessani pääni jollekin dubain hotellin tyynyyn tai nukahtaessani tulen rapistessa uunissa jossain vanhassa kartanossa...
Eli rahaa vastaan herutat miehelle?
Kuulostaa vähän kun multa, mut mulla ei sentään noin pahasti vielä menny. Olis voinukkin ellen olis miestä löytäny :)
Kuulostaa minun tarinaltani, mutta käänteisesti. Olen mies joka oli ennen luuseri, kunnes tapasin hyväntahtoisen naisen joka...eieeei, vitsi, vitsi. Ei sellaista tapahdu. Ei nainen koskaan suostuisi yli 30:sen miehen matkaan jolla ei ole jo uraa, taloa ja suuria rahoja näköpiirissä.
Saitko ihan oikeasti itse hoidettua tuon jättivelan?
Jee! Ennenku tapasin nykyisen mieheni olin vielä terve. Sit mies hakkasi minut sairaalakuntoon. Vuosia olen elänyt alistettuna kuin varjo.
Ensimmäinen puolisko tarinasta kuulosti hyvin sympaattiselta näin miesnäkökulmasta. Siitä tuli nopeasti sellainen ajatus, että ehkä miehen olemus, katse ja lämpö voi muuttaa naisen ja saada masentuneen ja kovaonnisen naisen muuttamaan elämänsä suunnan. Näinhän miehelle voi helposti tapahtua naisen avulla.
Sitten siihen tuli kuitenkin nuo työ/rahakuviot ja romanttisuus ja taianomaisuus kärsi aika ison kolauksen. Tuli sellainen kuva, että miehen raha pelasti naisen eikä niinkään se rakkaus ja mies sai seksiä rahasta vastineesta. Molemmat epäromanttisesti onnellisia yhdessä.
-Mies 29v-
On se naisilla helppoa kun voi sössiä asiansa vaikka kuinka pahoin ja tehdä satoja tonneja velkaa, mutta aina löytyy joku hyväuskoinen hölmö elättämään.
Onneksi olkoon, hauskaa viikonloppua. Mekin ollaan mökillä.