Naiset, millaisia talvikenkiä käytätte?
Siinäpä se kysymys tulikin. Olen syksystä saakka yrittänyt etsiä itselleni kivoja talvikenkiä, mutta edes nettikaupasta ei tunnu löytyvän muita kuin hirveitä platform-bootseja, joissa on kunnon traktoripohjat kuin jossain maanviljelijän saappaissa ja jotka näyttävät jalassa järkyttävän massiivisilta. Turhauttavaa! Haluaisin mustat, nahkaiset, suhteellisen sirot nilkkurit, joissa ei olisi mahdotonta korkoa ja jotka sopisivat sekä hameen että housujen kanssa. Vaan ei tunnu löytyvän.
Jakakaa omat talvikenkäsuosituksenne!
Kommentit (69)
Viime talvi ostin Kuomat mustat. Mahtavat jaloille viisi niiden ulkonäöstä, tai ovatko muodikkaat?,Kunhan jalat voi hyvin niissä ja ovat lämpöiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta odotetaan tyylikästä pukeutumista mutta en enää voi käyttää korollisia kenkiä. Päädyin lopulta näihin, enkä ole katunut: https://www.sokos.fi/fi/sokos/caprice-nilkkurit-110295300?
Hiukan ohuet, mutta sisään mahtuu villasukka ja ainakin omani jää siististi piiloon varren alle.
Erittäin hyvät jalassa ja tuntuisi olevan pitävät pohjat.
Jäätävät mummokengät.
Minäkään en tykännyt niistä yhtään ja en olisi luonut niille kaupassa silmäystäkään. Ne eivät mielestäni edes vastanneet ap:n toivetta siroista nilkkureista.
tia.a68v kirjoitti:
Viime talvi ostin Kuomat mustat. Mahtavat jaloille viisi niiden ulkonäöstä, tai ovatko muodikkaat?,Kunhan jalat voi hyvin niissä ja ovat lämpöiset.
Minullakin on lapselle pieneksi jääneet mustat Kuomat, mutta ap ei tainnut tarkoittaa sellaisia tohveleita.
Pihalla 20 e uretaanikengät, lämpimät ja kevyet plus pitävä pohja, Rustasta ostettu, tai Kuomat. Menossa käytän laatumerkkejä, pitkävartiset nahkasaappaat Remote, tai Eccoja muutamat. Yhdet syysnilkkurit Palmroth, mutta kova pohja niissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ten points-merkin pandora-nilkkurit hommasin juuri. Kaunis malli (sopii mekkojen ja hameiden kanssa) ja sopusuhtainen pitävä pohja. Sisällä lämmintä vuoria joten on lämpimätkin. Tosi hyvät kengät 👍
Tulin juuri kirjoittamaan tätä. Todella hyvät nilkkurit kävellä. Jos niissä olisi pitävämpi pohjakuvio, ne olisivat täydelliset.
Mulla on myös pandorat, ja vaikka kengät on kauniit ja pohja hyvä, eivät ne mielestäni ole erityisen lämpimät, vaikka olen lisännyt kenkiin erillisen pohjallisen kuluneet pohjakarvan päälle.
Lisäksi kengän sivusauma päkiän kohdalta on kahdesti revennyt, kengät hädin tuskin viittä vuotta vanhat. Täytyy kyllä myöntää, että ovat olleet lähes päivittäin käytössä talvikaudella, mikä tietty rasittaa kenkää ilmeisesti aika paljon, mutta usein olen töissä vaihtanut sisäkenkään, jolloin ne eivät montaa käyttötuntia päivässä kuitenkaan saaneet.
Itselläni on Pomar- Niemi mallin vaaleanruskeat talvikengät kylmille keleille, ulkoiluun/kauppaan ym.
Kaupunki/kylästelyyn sitten Vagabond- Kenova mallin nilkkurit
Nupukkinahkaiset nilkkurit korolla Pavement- Selina kyläilyyn/kaupungille
Mustat nahkanilkkurit korolla, Gabor merkkiset, en tiedä minkä malliset. Istuvat kuin hanska, nahka pysynyt hyvinä ja kenkä ryhdikkäänä vaikka olleet kovassa käytössä ja kengät jo monta vuotta vanhat. Iso suositus!
Vierailija kirjoitti:
Dr. Martensien pohjat on hengenvaaralliset liukkaalla kelillä. Pohja on jotain muovia, joka jäätyy pakkasella liukkaaksi, joustamattomaksi muovikalikaksi, ja joka askeleella meinaa mennä nurin.
Pomarin Utu. Uskomattoman lämpimät. Talvella ei kiinnosta miltä ulkona näytän, tärkeintä että on lämmin. Pihahommissa ja lasten kanssa sitten on jotkut Sorelit.
Tää on kiva kehitys, että saa pukeutua toiminnallisesti.
Talven tyylikkäimmät kengät - nämä äitikin ostaisi
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/add2ff74-7cbf-4329-97b3-9e423db52b85
Uskoisitko, että vaelluskengät ovatkin salonkikelpoiset? Talven parhailla kengillä pysyt pystyssä liukkailla ja lämpimänä paukkupakkasissakin.
Pääkallokelillä käytän nastakenkiä, ja muuten tällaisia maiharityyppisiä nilkkureita:
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/sievi-titta-musta-naisten-nilkkur…
Käytän mustia mokkanahkaisia nilkkureita. Muutaman sentin leveä korko ja koristeina hopeanvärisiä niittejä. Tykkään, moni on kehunut siroja kenkiä. Hyvät autoilijalle ei lenkkipolulle.
Joku suosittelikin jo Legeroa, minulta ääni myös sille. Erittäin hyvä lesti, naisellinen ulkonäkö, hyvät pohjat. Minulla on Legeron nahkaiset syysnilkkurit ja karvavuoratut mokkaiset talvinilkkurit, ja molemmat ovat ihan huiput. Merkkiä saa kivijalkakaupoista ainakin Sokokselta.
Minulla on seuraavat, kaikki nahkaa:
- matalakantaiset saappaat, joiden varsi ylettyy polven alle
- nilkkurit noin 4 cm korolla, paremmat nilkkurit
- nilkkurit noin 4 cm korolla arkikäyttöön
- Riekerin matalakantaiset nauhanilkkurit pakkaskeleille ja kävelyille
- Dr Martensin nilkkurit lauhoille keleille
- talvijuoksuun omat juoksukengät
No, itselläni Vagabondin mustat nahkakengät joissa hieman vartta ja pohja paksuhko, rakastan niitä. Sitten käytän myös DrMartensin maihareita jotka löytyy mustina ja valkoisina ja valkoisissa paksumpi pohja joista ap mainitsit, mutta ne on aivan ihqut😍.
Sitten on "sipsutteluun" Tamariksen mustat nahkanilkkurit joissa korkoa, hmmmm, olisiko 6-8cm.
Uusimpana viimevkolla tilaamani/saamani Icebugit, mutta ne käytössä lähinnä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Pääkallokelillä käytän nastakenkiä, ja muuten tällaisia maiharityyppisiä nilkkureita:
Periaatteessa ihan ok, mutta huutavat samalla, "Olen TÄTI"!!!!!
icebug/michelin kitkakengät ja sievin kiilapohjaiset puolisääreen ulottuvat karvikset.
Em. on ihanat, ohuet, mutta suorastaan kuumottavan lämpimät, vaikka olisi paljain jaloin niillä liikkeellä. hyvät jalassa.
Lumitöissä pihalla on sievin saappaat, villasukin, pitoa löytyy kuin maastoauton renkaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen täti, enkä edes häpeä sitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen täti, enkä edes häpeä sitä :D
Mäkin olen, ja tätiys on ehdottomasti ollut elämän parasta aikaa. Kenkien mukavuus tulee vähän sen jälkeen, kun lakkaa väittämästä itselleen, että naru persvaossa on mukava.
Ja sitäpaitsi, vaihtoehto tätiydellehän on kuolema. Rock on, tädit.
Surullista, jos ei löydä itselleen talvikenkiä kuin täti-osastolta, ei toinen vaihtoehto tätipopoille ole liukkaus, epäkäytännöllisyyd tmv negatiivinen määre.
En tiedä mitä feikkiMartenseja jotkut käyttäneet, jos edes niitä, kun väittävät pohjan olevan kovaa, liukasta materiaalia, itselläni ainakaan eivät ole mitään pakkasella kovettuvaa liukasta materiaalia enkä ole niillä ikinä edes liukastellut..
Jos laitat zalandon sivuille naisten nilkkurit, gabor comfort, väriksi musta, materiaaliksi nahka, niin tulee joitakin ihan kivoja siroja nilkkureita. Omat kenkäni eivöt ole mitään mummokenkiå, vaan oikeasti siroja naisellisia kauniita ja hyviä kenkiä korolla.
Itse ostan omani Haloselta, mutta periaatteessa voisin ostaa jo netistäkin, sillä Gaborin tietyn tapaiset kengät ovat aina todella hyvät jalassa ja tiedän kokoni, kun olen saman merkkisiä kenkiä ostanut ainakin kymmenet. Niissä on hyvä lesti ja suutarille käyn vaihdattamassa tarvittaessa vain korkolappuja, mutta muuten ne eivät mene rikki ollenkaan, vaan kestävät vuosia.