Naiset, millaisia talvikenkiä käytätte?
Siinäpä se kysymys tulikin. Olen syksystä saakka yrittänyt etsiä itselleni kivoja talvikenkiä, mutta edes nettikaupasta ei tunnu löytyvän muita kuin hirveitä platform-bootseja, joissa on kunnon traktoripohjat kuin jossain maanviljelijän saappaissa ja jotka näyttävät jalassa järkyttävän massiivisilta. Turhauttavaa! Haluaisin mustat, nahkaiset, suhteellisen sirot nilkkurit, joissa ei olisi mahdotonta korkoa ja jotka sopisivat sekä hameen että housujen kanssa. Vaan ei tunnu löytyvän.
Jakakaa omat talvikenkäsuosituksenne!
Kommentit (69)
Mulla on sama ongelma joka h*lvetin talvi. Vaihtoehtoina joko Gore-Tex-töppöset tai sitten piikkikorot. Ei kiitos.
En ole muuten onnistunut ratkaisemaan ongelmaa, joten kuljen paksummissa tennareissa villasukat jalassa.
Kaikenlaisia käytän ja löydän omalta ullakoltani.
Täytyykin lankata parivuotta vanhat sirot nahkanilkkurit.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia käytän ja löydän omalta ullakoltani.
Täytyykin lankata parivuotta vanhat sirot nahkanilkkurit.
Saisko sinne tulla muutkin ostoksille...
Ten points-merkin pandora-nilkkurit hommasin juuri. Kaunis malli (sopii mekkojen ja hameiden kanssa) ja sopusuhtainen pitävä pohja. Sisällä lämmintä vuoria joten on lämpimätkin. Tosi hyvät kengät 👍
Pomarin nahkaiset gore-tex nilkkurit on minulla käytössä.
Kyllä, sama vika täällä. Ei löydy kuin rumia, valtavan kokoisia rutjakkeita, joilla vaikea tai mahdoton kävellä. Varren pitäisi myös olla napakka, että saa reilusti housunlahkeen alle, eikä lahje jää ruttuun varren päälle. Kuljen 10 vuotta vanhoissa Eckoissa, joissa pohja jo sileston ja varmaan kohta irtoaa kokonaan.
Pomarin maiharit hyvä kävellä ja ihan nätitkin. Liukkaalla tarvii kyllä nastat, kitkatkin ostin, mutta eivät pidä.
Dr. Martens 1460 ja lenkillä jotkut Tokmannin goretex tyyppiset lenkkarit, on hyvät!
Viimeiset viisi vuotta olen käyttänyt Eccon vaelluskenkä-tyyppisiä goretex-kenkiä. Nyt on vuori jo mennyt vähän huonoksi, niin tilasin alesta Höglin nilkkurit lampaankarvalla ja villapohjallisella. Niissä on aika paksu pohja, mutta se on talvella vain hyvä.
Sokokselta löysin yhdet nilkkurit, Rieker merkkiä. Sirot ja vetoketjullisuudesta iso plussa. Pohja on pitävä vaikka ei ole mitenkään erityisen kuvioitu. Toiset ostin ehkä citymarketista viime vuonna. Puoleen sääreen, pitävä pohja, pieni korko, nauhat.
Oli vaikea etsiä kenkiä kun jalkani tarvitsevat tukea nilkoille ja koko on pieni mutta leveä.
Mulla on vuosia sitten Stockalta ostetut espanjalaisen Unisa-merkin nahkanilkkurit. Heillä on muutenkin noita vähän siromman mallisia nilkkureita, joissa ei kuitenkaan ole hemmetin korkeaa korkoa. Suosittelen! Näitä ei kyllä ihan joka kaupasta löydy, eli vähän joutuu metsästämään.
Ja minä taas en löydä kenkiä, kun kaikki on jotain siroja ja kapeita kipokkaita, joilla ei voi kävellä normaalisti talvella.
On joka lähtöön sekä siroja että robustimpia, mutta kaikissa pohja mikä ei luista jäällä, semmoista nihkeää jotain kumisekoitusta tai mitä lie massaa.
Pomarit minulla käytössä, vähiten liukkaat tähän mennessä. Sellaiset voisiko sanoa mummotyyliset.
Riekerit plusasteilla, kun ei ole liukasta.
https://www.rieker-shop.fi/product/1164/rieker-z4248-00
Mulla on liki 10v vanhat Eccon nupukkinahkaiset kengät, juuri cittarista ostetut nahkanilkkurit joissa se kuminauhavenyke sivuilla (jodhpurit?) sitten kirpparilta 10e löydetyt käyttämättömät Vagapondin maiharit. Missän ei kyllä ole kunnon vuoria.
Riekerin mokkapintaiset nilkkurit ja saappaat kylmiin keliin, jos pitää kävellä (matala kiilakanta). Kahdet nilkkurit, nupukki ja nahka, molemmat ostettu Stokkalta kauan sitten. Pitkävartiset korkeakorkoiset nahkasaappaat iltamenoihin ja töihin. Sitten on vielä karvavuoriset kumpparit koirien kanssa ulkoiluun.
Kannattaa ostaa laatua. Kaikki kenkäni ovat yli viisi vuotta vanhoja, nahkanilkkurit yli 10 vuotta vanhat eikä niissäkään ole muuta vikaa kuin yhden uudenvuodenjuhlan terävän kiven raapaisu, jonka vuoksi ovat kakkoskenkinä loskasäässä.
Icebugin nastakenkiä jäisillä pääkallokeleillä ja muilla keleillä talvilenkkarin tyyppisiä pitopohjakenkiä.
En koreile kenkien ulkonäöllä, tärkeintä on terveys. Kerran pahasti liukastuttuani ja nilkkani murtaneena en halua sitä sairaala-leikkaus-kuntoutusruljanssia enää ikinä.
Kuomat